۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

نقاط کانونی یا Focal Points در دکوراسیون داخلی چیست؟

تحریریه معماری آرل
با ورود به دکوراسیون هر فضایی ابتدا قسمتی توجه شما را جلب می کند این قسمت می تواند شومینه باشد و یا کتابخانه، یا ممکن است مجسمه ای با ظاهری متفاوت باشد اما اگر در فضایی قرار گرفتید که چیزی توجه شما را جلب نکرد در این صورت اتاق یا به طور کامل فاقد نقطه کانونی مناسب می باشد و یا از عناصر مناسبی برای این ناحیه استفاده نشده است. درتعریف نقطه کانونی در یک اتاق می توان گفت اساسا نقطه کانونی نقطه مرکز توجه در یک اتاق می باشد دقیقا قسمتی که دکور را تحت تاثیر قرار داده و همچنین می تواند خلق و خویی خاص و تاثیر احساسی متفاوتی در فضا ایجاد کند با آرل در ادامه همراه باشید....

رم کولهاس چگونه رم کولهاس شد؟

تحریریه معماری آرل
 Koolhaas بدون شک یکی از پیشگامان دنیای معماری است این معمار هلندی، از بنیانگذاران یکی از مشهورترین شرکتهای معماری جهان، OMA و برنامه ریز و طراح شهری فوق العاده ای است او فیلسوفی است که نظریه هایش مورد تحسین و انتقادهای زیادی قرار گرفته است در اینجا 7 واقعیت جالب در مورد این شخصیت جنجالی وجود دارد که می تواند از جمله دلایلی باشد که او را معماری موفق و متفاوت ساخته با آرل همراه باشید....

معرفی کتاب، بازخوانی؛ اصول بازطراحی معماری داخلی


تحریریه معماری آرل
افزایش تعداد بناهایی که دیگر در نقش اولیه‌ی خود قابل استفاده نیستند، چالشی است که روز‌به‌روز اهمیت بیشتری می‌یابد و توجه به تغییر بناها برای استفاده‌ی مجدد، چه به‌دلیل حفاظت از کالبد آن‌ها و چه باهدف بهره‌وری بیشتر از منابع و سرمایه‌ها، به امری اجتناب‌ناپذیر در اغلب کشورها تبدیل است. در طراحی این پروژه‌ها معماران و معماران داخلی، و متخصصین حفاظت و مرمت نقش عمده را دارند و همزمان، این حوزه مورد علاقه‌ی طراحان صنعتی و حتی هنرمندان چیدمان و طراحان صحنه نیز هست این کتاب سعی دارد نخستین‌بار روشی نظری برای روند بازطراحی بناهای موجود ارائه کند؛ روشی که به طراح در اتخاذ رویکرد مناسب برای ارتباط میان ویژگی‌ها و ارزش‌های معماری موجود از یک سو، و نیازهای زندگی جدیدِ بنا از سوی دیگر کمک کند. نویسندگان روند طراحی این پروژه‌ها را در سه مرحله‌ی پیاپی پیشنهاد می‌کنند: تحلیل و بازخوانی بنای موجود، انتخاب استراتژی طراحیِ مناسب، و انتخاب تاکتیک‌های ‌طراحی متناسب با استراتژی اتخاذشده. در ادامه با پیشگفتار و فهرست این کتاب با آرل همراه باشید....

اصول طراحی و دکوراسیون داخلی اتاق مدیریت

طراحی و دکوراسیون داخلی  اتاق مدیریت
تحریریه معماری آرل
در طراحی اتاق مدیریت باید اهداف خود را از دكوراسیون و طراحی تعیین كنید، این‌كه می‌خواهید در ورود کارفرما چه حسی را القا كنید؟! حس اقتدار مدیریت، حس صمیمت، یا حس اعتماد؟
برای یك مدیر فروش، جلب اعتماد مشتری مهم‌ترین عامل موفقیت اوست. مشتری با ورود به اتاق باید درك كند كه می‌تواند به حرف‌های مدیر اطمینان داشته باشد، جدا از طرز برخورد و ظاهر مدیر، چیدمان مبلمان و جزئیات مربوط به آن، حتی مدل و سبك صندلی‌ها نیز از اهمیت خاصی برخوردار است. 

10 دلیل کار در دفاتر کوچک معماری برای معماران جوان

10 دلیل برای شروع تجربه کاری معماران جوان در شرکت های کوچک معماری
تحریریه معماری آرل
به محض فارغ التحصیلی دانشجویان معماری ، خود را برای اولین انتخاب های شغلی و ورد به بازار کار  آماده می کنند و بدون داشتن تجربه و تفکر اولین فرصت های شغلی معماری بر سر راه را فارغ از تصمیم گیری درباره بزرگ یا کوچک بودن فضای کاری انتخاب می کنند و یا ممکن هر دو را  برای تجربه امتحان کنند. با این وجود ، این فرایند آزمون و خطا ممکن است بیشتر از آنچه لازم است طول بکشد ، یا ممکن است لیبل و عنوان شغلی خاصی را بدون انتخاب آگاهانه به آن ها تحمیل کند این مقاله به معماران جوان کمک می کند تا اولین انتخاب شغلی خود را مطمئن تر انجام دهند. در ادامه با آرل با 10 دلیل برای شروع کار معماران جوان در شرکتهای کوچک معماری همراه باشید....

اثر دانشجوی معماری دانشگاه مازندران طرح برتر جایزه انجمن معماری جهانی شد!

طرح برتر جایزه انجمن معماری جهانی
تحریریه معماری آرل
طرح دانشجوی کارشناسی ارشد معماری دانشگاه مازندران، برنده دوره سی‌و چهارم جایزه انجمن معماری جهانی شد. طرح محمدحسین رحمتی دانشجوی کارشناسی ارشد معماری دانشگاه مازندران، با رای داوران به‌عنوان طرح برتر درسی ‌و چهارمین دوره جایزه انجمن معماری جهانی (World Architecture Community Award) در بخش آکادمیک انتخاب شد در ادامه با  اطلاعات و تصاویر طرح  با آرل همراه باشید....

طراحی باغ دماوند اعتماد اثر فیروز فیروز

طراحی باغ دماوند اعتماد اثر فیروز فیروز
تحریریه معماری آرل
معماری: فیروز فیورز
مساحت: 8000 مترمربع
موقعیت: دماوند
سال: 1395
باغ دماوند واقع‌شده در روستای احمدآباد از توابع شهرستان دماوند در شرق تهران، باغ-ویلایی شخصی است به مساحت تقریبی 8000(متر مربع). کار بازسازی این باغ در پاییز 1389 به دفتر فیروز فیروز و همکاران سپرده‌شد. باغ دماوند در منطقه‌ای زیبا و خوش آب‌و‌هوا و نسبتاً سرد، در دامنۀ کوه‌های البرز قرار‌دارد. این باغ در گذشته وسعت بیشتری داشته ولی بعدها بخشی از آن جدا شده و به دیگری واگذار شده‌‍ است.

نقش رنگ ها در فضاهای کلینیکی و درمانی با رویکرد معماری شفابخش

نقش رنگ ها در فضاهای کلینیکی و درمانی با رویکرد معماری شفابخش
تحریریه معماری آرل
بررسی نقش رنگ در فضاهای کلینیکی و درمانی با رویکرد معماری شفابخش انسان از دیرباز تحت تأثیر رنگهای طبیعت بوده است. رنگها همواره پیرامون بشر را احاطه کرده و او را تحت نفوذ و تأثیر خود در آورده اند. دنیای رنگها، دنیایی به غایت زیبا و گوناگون و خیال انگیز است. رنگ از نیروی طبیعی و اثربخش برخوردار است. رنگ میتواند روح و روان فرد را تحت تأثیر قرار دهد. شفابخش و نشاط آور باشد و حسهای متنوعی را به انسان القا کند. 
بیمارستان نمود معماری فضایی است که در آن می توان از مقوله ی رنگ به عنوان یک عنصر معماری تأثیرگذار روی کاربران این فضا که عموماً بیماران هستند استفاده کرد. اصولاً در بیمارستانها و مراکز درمانی امروز، توجه به مقوله ی رنگ و تأثیرات فضایی آن بر بیماران کمتر مورد توجه قرار میگیرد. در صورت استفاده درست از عامل رنگ در بیمارستانها و مراکز درمانی، از مقیاس خرد گرفته تا مقیاس کلان، میتوانیم با برنامه ریزی اصولی و علمی در ایجاد تمرکز ذهنی و افزایش احساس آرامش در قالب محیط و همچنین ایجاد میل و رغبت برای قرارگیری در فضا مؤثرتر عمل نماییم. در ادامه با آرل  با ویژگی های هر رنگ  همراه باشید....

نقد به قصد معماری

نقد معماری

تحریریه معماری آرل

معماری لزوما یک رشته هنری پر زرق و برق  نیست، پُلی است که دانش مهندسی، دیزاین و علوم‌اجتماعی را بهم گره می‌زند. از این رو، محصولی که طراح از خود به جای می‌گذارد نه تنها پیش از نقد با وجدان درونی معمار بهتر است سنجیده شود، که نیاز به تحلیل و ارزیابی نیز دارد. معماری، در اصل راه‌حل یافتن برای فضایی است که در اختیار یک آرشیتکت قرار می گیرد، گاهی مهم است که “راه حل ارائه شده” نقد و موشکافی شود خاصه اگر پای بهداشت روان و جسم مردمی در میان باشد که قرار است استفاده کننده از آن فضا باشند.

مهارت های اولیه و ضروری برای منتقدین معماری!

نقد در معماری
تحریریه معماری آرل
نقد معماری کاری واقعاً پیچیده ،چالش برانگیز و دشوار است، زیرا هر مطلب می تواند از جنبه های بسیاری مورد بررسی قرار گیرد ضمن اینکه معیارهای ثابتی برای تشخیص خوبی و بدی وجود ندارد به عنوان مثال مسائل مربوط به زیبایی شناسی کمی پیچیده است آنچه ممکن است برای کسی زیبا باشد ممکن است برای شخص دیگری خلاف این موضوع به نظر برسد. بنابراین ، تبدیل شدن به یک منتقد مؤثر در معماری، طیف گسترده ای از خصوصیات را می طلبد که شامل دانش گسترده ، سالها تجربه، قدرت اقناع، مهارت های عالی شناختی، فنی و مهارتهای بین فردی، صبر زیاد، تشنگی به آگاهی و منطق در استدلال ها است.در ادامه با آرل با بررسی برخی از مهارت ها و خصوصیات لازم منتقدین که برای ایفای نقش به سازنده ترین شیوه نیاز است همراه باشید...

دفتر کار اشتراکی ARP | بابک آبنار، علی روانپاک

دفتر کار اشتراکی ARP  | بابک آبنار، علی روانپاک
تحریریه معماری آرل
طبق توضیحات ارائه شده توسط معماران، دفتر کار ARP یک فضای اداری اما  چند منظوره  و اشتراکی است که مجموعه ای از پروژه ها در این مکان انجام می شود از انجایی که دفاتر کار اشتراکی محل کار کارمندانی است که موقتاً در دفتر کار مستقر می شوند بنابراین ، این دفتر مطابق با استانداردهای تخصصی مربوط به شغل خاصی طراحی نشده است بلکه انواع حرفه ها و تخصص ها را مورد هدف قرار داده است این واحد 80 متری در طبقه 6 واقع شده است و دارای مناظر  و چشم انداز های خوبی از تهران و کوه های شمالی آن است در ادامه با آرل همراه باشید....

معماری ساختمان‌هایی که سازنده ارتباطات هستند

تحریریه معماری آرل

وقتی که به سازنده ارتباطات فکر میکنید، بطور خودکار به یاد "معمار" نمیافتید؟ احتمالا نه. چراکه اغلب مردم فکر می کنند معمارها ساختمان ها و شهرها را طراحی میکنند، اما آنچه که ما واقعا طراحی می کنیم ارتباطات است، چون شهرها درباره مردم است. مکانهایی هست که مردم برای هر نوع تبادلی گرد هم جمع میشوند. و علاوه بر این، چشم اندازهای افق هم محل سکونت شهری بسیار خاصی اند. با حشرات، گیاهان و حیوانات و حتی آب و هوای ویژه خاص خود هستند. 

هوشنگ سیحون: آثار و بیوگرافی

هوشنگ سیحون
گردآورنده: الهه کاشی
استاد هوشنگ سیحون معروف به پدر معماری مدرن ایران در سال 1299 و در خانواده‌ای اهل موسیقی به‌دنیا آمد. پدر بزرگ او میرزا عبدالله فراهانی بنیانگذار موسیقی سنتی و معروف به پدر موسیقی سنتی ایران بوده است. این معمار و نقاش معروف ایرانی، استاد معماری و رئیس سابق دانشگاه هنرهای زیبا دانشگاه تهران است. در ادامه با آرل همراه باشید...
مجموع ۷۸۵۶ رکورد - در ۶۰۵ صفحه
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
طراحی دفتر کار اداری

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


معماری و طراحی هتل
طراحی و اجرا ساختمان اداری
طراحی داخلی و معماری داروخانه
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir