۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

طراحی داخلی فروشگاه ها و فضاهای تجاری به عوامل زیادی بستگی دارد یکی از این موارد مهم و در اولویت، کاربری فروشگاه می باشد که طراحی هوشمندانه می تواند آن را از دیگر فضاها متمایز سازد به طور کلی فضاهای تجاری میتوانند شامل موارد زیادی برای مثال طراحی داخلی فروشگاه ورزشی، طراحی داخلی فروشگاه لباس، طراحی داخلی فروشگاه لوازم خانگی، طراحی داخلی فروشگاه مبلمان، طراحی داخلی فروشگاه لوازم ساختمانی، طراحی داخلی فروشگاه لوازم آرایشی، طراحی داخلی فروشگاه لوازم مواد غذایی و یا هایپر مارکت ها، طراحی داخلی فروشگاه لوازم کیف و کفش، طراحی داخلی فروشگاه پوشاک می باشد که ضوابط و ویژگی طراحی دکوراسیون داخلی و پلان هر کدام از فورشگاه های فوق دارای اصولی است که رشد اقتصادی و فرهنگی آن مکان را تضمین می کند ضمن اینکه می تواند مخاطبین بیشتری را جذب و سبب فروش بهتر محصولات گردد.
رنگ‌های بولد، به‌ویژه رنگ‌های خالص روشن مانند زرد، سبز، قرمز و آبی، در طراحی فضای داخلی ساختمان چه نقشی می‌توانند داشته باشند؟ با بررسی 3 نمونه طراحی داخلی، یعنی آرایشگاه نولاند، دفتر پست باند و کتابخانه مدرسه شانگهای، و 10 نمونه دیگر، به تاثیر بولد بودن رنگ در طراحی داخلی فضا پی خواهیم برد. رنگ در دکوراسیون داخلی وظیفه بالا بردن سطح انرژی، تعریف حدومرز فضا و سنت‌شکنی را ایفا می‌کند.

تحریریه معماری آرل
فرانک گری معمار مشهور معاصر آمریکایی کانادایی‌تبار است این معمار به خاطر انتخاب مصالح نامتعارف و فلسفه معماری‌اش شهرت دارد نگاه متفاوت او به طراحی، گری را به یکی از متمایزترین و مشهورترین دیزاینرها و معماران تبدیل کرده است. منتقدین کارهای گری اعتقاد دارند، دیزاین‌های او به دغدغه‌های زمینه‌ای هیچ توجهی نداشته و اغلب بهترین استفاده را از فضای ارزشمند شهری نمی‌کند  با این وجود  او با دیزاین‌های جاه‌طلبانه و پیچیده‌اش و به دلیل استفاده از فرم‌های هندسی نوعی گرایش مجسمه‌سازانه شهرت یافته است.
دیزاین گری به استفاده شجاعانه از شکل‌های پست مدرن، سبک تلفیقی و مصالح متفاوت شهرت دارد. او پروژه‌های برجسته‌ای مانند موزه گوگنهایم بیلبائو، سالن کنسرت والت دیزنی، خانه رقص پراگ و بسیاری موارد دیگر را در کارنامه خود دارد.در ادامه با فروشگاه متفاوت برند Louis Vuitton طراحی شده توسط  فرانک گری و پیتر مارینو با آرل همراه باشید.....
امروزه شبکه‌های اجتماعی و اینفلوئنسرها، نقش تعیین‌کننده‌ای در موفقیت صنعت رستوران‌داری ایفا می‌کنند. به همین دلیل، آفرینش یک تجربه به‌یادماندنی برای جذب و حفظ مشتریان بسیار اهمیت دارد و نمی‌توانیم نقش طراحی داخلی رستوران را نادیده بگیریم. یکی از مهم‌ترین مولفه های طراحی رستوران، رنگ است که با 6 نمونه رستوران در این مقاله، به‌خوبی به اهمیت آن پی خواهیم برد. 
دکوراسیون فروشگاه‌ها از جمله عوامل مؤثر در جذب مشتریان و افزایش فروش هستند. با توجه به اینکه رقابت در بازار فروشگاهی بسیار شدید است، طراحی دکور فروشگاه همانند عاملی موثر در رشد تجارت شما عمل می‌کند. از طرفی، صاحبان فروشگاه‌ها برای جلب‌توجه مشتریان و افزایش فروش، اغلب دنبال ایده‌های نوین و خلاقانه برای دکوراسیون فروشگاه هستند. لازم است برای طراحی دکوراسیون فروشگاه خود، از ایده‌های جدید و زیبا بهره بگیرید.
مدیران فروشگاه‌های لباس و پوشاک گاهی می‌خواهند لوکس بودن محصولاتشان را به نمایش بگذارند. گاهی نیز فضای فروشگاه را با خواسته‌های مشتری هماهنگ می‌کنند. حتی ممکن است از محدودیت‌های محیط خود فرصت بسازند. تم‌های طلایی، سفید و مونوکروم با طراحی مینیمالیستی در این فروشگاه‌ها رایج‌تر هستند. البته همیشه باید به ایجاد تمایز بصری و کاربردی بودن طراحی دکور فروشگاه پوشاک و لباس توجه ویژه‌ای داشت.
در هر فروشگاهی، از جمله فروشگاه لوازم‌خانگی و الکترونیک، طراحی نقش بسیاری دارد. طراحی دکوراسیون فروشگاه لوازم خانگی می‌تواند فروش را 20 تا 40 درصد افزایش دهد. برخی از عوامل موثر بر طراحی دکور مناسب عبارت‌اند از: منطقه‌بندی فروشگاه، دردسترس‌بودن خدمات اضافی، طراحی صدا، نور و...
مهم‌ترین نکته در دکوراسیون فروشگاه میزان جذابیت آن برای مشتری است. دکوراسیون فروشگاه عنصری بسیار مهم قلمداد می‌شود که باعث زیبایی محصولات در نظر مشتری خواهد شد. طراحی دکوراسیون فروشگاه به نوع چیدمان، نحوه قرار دادن وسایل، ایجاد مسیرها و نمایش محصولات و کالا اشاره دارد و باید به‌گونه‌ای باشد که مشتریان بتوانند آزادانه در آن تردد کنند و رفت‌و‌آمد آن‌ها را خسته نکند. مهم نیست چه محصولی می‌فروشید، مشتریان فروشگاه‌هایی را ترجیح می‌دهند که می‌توانند به‌راحتی در آن محصولات را ببینند.
طراحی دکور فروشگاه مواد غذایی از جنبه‌های مهم در کسبوکارهای این صنعت است که در راستای جلب‌توجه مشتریان، افزایش فروش و خلق تجربه خرید مطلوب برای مشتری نقش مهمی ایفا می‌کند. با توجه به رقابت شدیدی که در بازار فروشگاه‌های مواد غذایی وجود دارد، اهمیت بهینهسازی دکوراسیون فروشگاه دوچندان می‌شود. با مدیریت فضا، استفاده از نورپردازی جذاب، انتخاب رنگ‌های موثر، ایجاد دکوراسیون‌ چشمگیر و با عرضه محصولات باکیفیت و همچنین ایجاد فضایی دل‌پذیر برای مشتریان راه‌های دست‌یابی به اهداف خود را در کسب‌و‌کار مواد غذایی هموارتر می‌سازید.
در طراحی داخلی مغازه، ایجاد یک سبک منحصربه‌فرد و خاص مهم‌ترین اصل است. هر نوع مغازه‌ای با تعدادی ویژگی و تفاوت‌های ظریف مشخص می‌شود که باید در طراحی فضای داخلی مورد توجه قرار گیرد. در اصول طراحی دکوراسیون مغازه محصول باید به بهترین شکل ممکن به نمایش در آید، ولی به‌گونه‌ای که ارائه آن برای کارکنان هم راحت باشد. در چیدمان مغازه اطمینان از سادگی و راحتی کار با مشتری، نمایش کالاها و تغییر نوردهی ضروری خواهد بود.
رعایت اصول طراحی دکوراسیون فروشگاه بر میزان گردش مالی و رشد آن اثر چشمگیری می‌گذارد. مهم‌ترین هدف از دکوراسیون محیط کسب‌وکار آن است که محصولات به‌خوبی در چشم مشتریان جلوه کنند. اما خوب است مواردی همچون جو فروشگاه و کارآمدی و دل‌پذیری را نیز هنگام طراحی محیط آن در نظر بگیریم و اصول مربوطه را رعایت کنیم.

عوامل زیادی در انتخاب کافی‌شاپ توسط مردم وجود دارد. یکی از مهم‌ترین و تعیین‌کننده‌ترین آن‌ها، دکوراسیون و طراحی داخلی کافی‌شاپ است. طراحی داخلی کافی شاپ هم نظر افراد را به خود جلب می‌کند هم راحتی و آسایش آن‌ها را در محیطی فراهم می‌سازد که در آن وقت می‌گذرانند. دکوراسیون و فضای هر کافه‌ای آن را از سایر کافه‌ها متمایز می‌کند. در این مقاله مجموعه‌ای از ایده‌ها و پیشنهادهایی را گردآوری کرده‌ایم که می‌تواند الهام بخش خوانندگانی باشد که قصد افتتاح یک کافی شاپ را دارند.


تحریریه معماری آرل
فروش محصولات فقط قیمت و کیفیت رقابتی نیست. در واقع دکوراسیون  فضاهای تجاری و فروشگاه ها نیز نقش بسیار مهمی دارد.یک کسب و کار هنگامی که فروش بالا و عملکرد خوبی دارد عالی به نظر می رسد در نتیجه ، مهم است که به برخی از جنبه های مربوط به دکوراسیون و تجارت   و ارتباط این دو توجه کنید ، که می تواند به شما در جلب مشتری کمک کند در ادامه با آرل همراه باشید....
تحریریه معماری آرل
 اصول صحیح طراحی پلان فضای تجاری نه تنها به تدارکات و راحتی کاربران می پردازد، بلکه شما را با تغییرات و نوآوری های یک فضای کارآمد آشنا می کند. لذا در این پست نمونه موردی و پلان مغازه های تجاری که برای شما انتخاب کردیم، شامل بازه گسترده ای از متراژ بین 100 تا 1000 متر مربع هستند. پلان های تجاری زیر تنوع و گوناگونی در طراحی فضاهای تجاری در متراژهای زیادی را معرفی کرده اند، و می توانند راهنمای کاملی برای پروژه های آتی یا بعدی شما باشد. در ادامه فایل عکس و پلان پروژه های زیر با کیفیت بالا جهت دانلود قرار داده شده است.با آرل در ادامه همراه باشید...
مجموع ۴۳ رکورد - در ۴ صفحه
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir