۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

شب یلدا در معماری آرل
طراحی داخلی فروشگاه به عوامل زیادی بستگی دارد. مورد اول کاربری فروشگاه می باشد که طراحی هوشمندانه آنرا از مابقی فضاها متمایز می کند. به طور کلی یک فروشگاه به: طراحی داخلی فروشگاه ورزشی، طراحی داخلی فروشاه لباس، طراحی داخلی فروشگاه لوازم خانگی، طراحی داخلی فروشگاه مبلمان، طراحی داخلی فروشگاه لوازم ساختمانی، طراحی داخلی فروشگاه لوازم آرایشی، طراحی داخلی فروشگاه لوازم مواد غذایی، طراحی داخلی فروشگاه لوازم کیف و کفش، طراحی داخلی فروشگاه پوشاک، و چندین و چند کاربری دیگر تقسیم می گردد. ضوابط و ویژگی هر کدام از فورشگاه های فوق دارای اصولی است که رشد اقتصادی و فرهنگی آن مکان را تضمین می کند. 
تحریریه معماری آرل
آخرین پروژه شرکت EFEEME در آرژانتین که دکوراسیون یک فروشگاه کوچک بود منتشر شد. این فروشگاه یک کسب و کار خانوادگی است که اکنون به نسل سوم خانواده رسیده است و آن ها در فکر پیشرفت و مطرح شدن در وسعت جهانی می باشند به همین خاطر از EFEEME برای رسیدن به این هدف کمک خواسته اند.
با آرل در ادامه همراه باشیذ...
تحریریه معماری آرل
با توجه به اینکه تجربه ی خرید کفش از یک فروشگاه خاص میتواند حس هیجان،آرامش ولذت را برای مشتریان ایجاد کرد و در خاطره هرکس بماند باید دکوراسیون و طراحی منحصر به فردی داشته باشیم.در همین راستا یک گروه معماری برای یک فروشگاه کفش طراحی خاص و منحصر به فردی انجام داند،یکی از المان های اصلی در این دکوراسیون استفاده از برنج می باشد.
با آرل در ادامه همراه باشید...
تحریریه معماری آرل
فرش یکی از بزرگ ترین صنایع بزرگ در ایران است و فرش ایرانی در داخل و خارج کشور محبوبیت بسیار بالایی دارد و مشتریان زیادی به این فروشگاه ها مراجعه می کنند به همین خاطر دکوراسیون و طراحی داخلی تاثیر به سزای در دیده شدن بین مشتریان خواهد داشت و فروشگاهی که به دکوراسیون و طراحی داخلی اش توجه کرده باشد،در این صنعت پر رونق و درعین حال مهم میتواند جایگاه ویژه ای به دست بیاورد.طراحی داخلی فروشگاه فرش باید به گونه ای باشد که شوروم مناسبی برای مشتریان داشته باشد.نکته ی مهمی که در طراحی داخلی فروشگاه فرش کمتر به آن توجه شده است،سادگی و دوری از پیچیدگی است وخریداران بتوانند با حوصله و دقت فرش مورد نظر خود را با آگاهی تمام از ابعاد،قیمت،تراکم و... خریداری کنند.
با آرل در ادامه همراه باشید...
تحریریه معماری آرل
ایده طراحی و دکوراسیون کفش فروشی با نمایش هر آیتم به صورت مجزا، به واسطه تاثیرات بصری محصولات بر روی دید مشتری لحاظ شد. برای منظور کردن ایده فوق، الگوی های طاقچه مانند بر روی پوسته بازسازی شده فروشگاه نصب شده اند تا حس تورفتگی را ایجاد کنند. الگویی که شباهت زیادی به عناصر سرامیکی سقف های شیب دار دارد. 
با آرل در ادامه همراه باشید...
تحریریه معماری آرل
طراحی داخلی فروشگاه اپل (اپل استور)، وامدار از ساختمان بانک کلاسیک است که خیابان مدیسون شهر نیویورک به اجرا رسیده است. این ساختمان یک نمونه خوش تیپ و کم نظیر از معماری کلاسیک از دوران هنر کلاسیک آمریکایی می باشد که توسط اوتیس چپمن در سال 1992 طراحی و ساخته شده است. شرکت اپل با درک پتانسیل ساختمان موجود، تلاش کردند تا مشتریان محیطی جدید را تجربه کنند و هویت ساختمان اصلی را حفظ نمایند.
با آرل در ادامه همراه باشید...
تحریریه معماری آرل
همانطور که در مطلب هفته گذشته پلان و مقطع فروشگاه های تجاری زیر 100 متر مربع را به شما معرفی کردیم، موفقیت یک طرح تجاری را در توزیع فضا و سیرکولاسیون پلان آن درک کردیم. اصول صحیح طراحی پلان فضای تجاری نه تنها به تدارکات و راحتی کاربران می پردازد، بلکه شما را با تغییرات و نوآوری های یک فضای کارآمد آشنا می کند. لذا در این پست نمونه موردی و پلان مغازه های تجاری که برای شما انتخاب کردیم، شامل بازه گسترده ای از متراژ بین 100 تا 1000 متر مربع هستند. پلان های زیر تنوع و گوناگونی در طراحی فضاهای تجاری در متراژهای زیادی را معرفی کرده اند، و می توانند راهنمای کاملی برای پروژه های آتی یا بعدی شما باشد. در ادامه فایل عکس و پلان پروژه های زیر با کیفیت بالا جهت دانلود قرار داده شده است.
با آرل در ادامه همراه باشید...
تحریریه معماری آرل
طراحی و دکوراسیون داخلی این شوروم و فروشگاه در فضایی با متراژ 186 متر مربع به منظور شورومی برای نمایش کفش های زنانه و همینطور برای ملاقات ها و انجام پروسه طراحی کفش ها صورت گرفته است.
سقف و کفپوش های چوبی رنگ آمیزی شده در کنار آینه های گرد و  طرح منحنی نارنجی-قهوه ای رنگ به کار رفته درکف از عناصر منحصر به فرد در این فروشگاه محسوب می شوند که آینه بزرگ قوسی شکل با لبه سیاه منحنی مانند درگاهی بزرگ  به نظر می رسد لازم به ذکر است طرح منحنی نارنجی-قهوه ای رنگ منتهی شده به آینه  در کف در ایجاد  این خطای دید نقش موثری دارد و المان های طراحی داخلی در کنار هم فضا را بزرگتر نشان داده و تصویری متفاوت و منحصر به فرد را برای کاربران فضا ایجاد می کنند در ادامه با آرل همراه باشید....
تحریریه معماری آرل
میوه فروشی جذاب  با مساحت70 مترمربع در شهرکی یف پایتخت اوکراین است.مسئولیت طراحی فروشگاه  Fresh & Go به عهده استودیو طراحی YUDIN بوده است.در این فروشگاه آب میوه ،سالاد ،میوه ، چای ، روغن به صورت خشک و یا تازه در یخچال و قفسه ها قرار داده شده و به فروش می رسد.
با آرل در ادامه همراه باشید...
تحریریه معماری آرل
طراحی بزرگترین فروشگاه آدیداس در شهر نیویورک، مفهومی فیزیکی از یک استادیوم ورزشی است که دارای تمام جنبه ها و محصولات ورزشی این کمپانی می باشد. گاید لاین جدید فروشگاه آدیداس نیویورک طرح متفاوتی را نسبت به شعبه های پیشین ارائه نموده است. طرح جدید فروشگاه با استراتژی بزرگ کردن نام تجاری خود، و تمرکز بر روی سهولت مصرف کنندگان تنظیم شده است.
با آرل در ادامه همراه باشید...
تحریریه معماری آرل
این فروشگاه، دومین فروشگاه مختص خانه مد خارج از ژاپن است. فروشگاه مساحتی برابر با 150 مترمربع دارد و طراحی آن متفاوت از سایر فروگاه های سنتی ژاپن و نشانگر یک مفهوم بزرگ تجاری است.
طراحی به گونه ای، یاد آور مکانی رها شده با دیوارهای خراب است. کف پوش های به ظاهر خیس شده در کنار نور پردازی تامین شده از سقف، این حس را دو چندان کرده است.
 
تحریریه معماری آرل
طراحی داخلی فروشگاه کفش با برند اختصاصی Camper، تلاشی برای برجسته ساختن یک فروشگاه مدرن و لوکس است تا دیالوگی بین فضای تجاری محلی و جهانی ایجاد نماید. فروشگاهی که در منطقه فیدنزای ایتالیا قرار گرفته و از ترکیب 4 متریال معماری ساخته شده است: کاشی های سرخ مایل به قهوه ای، طناب، استیل و چوب بلوط. در هر دو طبقه، فولاد سیاه عنصر شماتیک کالبد فروشگاه را تشکیل داده، و به نوعی فضای نمایشگاهی را با پر کردن مرکز ساختمان تشریح می کند. 
با آرل در ادامه همراه باشید...
تحریریه معماری آرل
طراحی فروشگاه عینک Eye-d صرفاً یک عینک فروشی نیست. بلکه تجربه ای از خلاقیت درون محیط کسب و کار و تعاملی با فضای اجتماعی به شمار می رود. امروزه همه چیز برای ما در فضای اجتماعی (هم فضای مجازی و فضای حقیقی) معنا پیدا می کند. علاوه بر این، زندگی اجتماعی در شهر شلوغی مانند استانبول دارای بازخوردهای فراوانی است که از جمعیت زیادی بهره می برد. لذا Eye-d فقط یک فروشگاه عینک نیست، بلکه سعی داشته تا فضایی به عنوان ایستگاه تعاملات اجتماعی باشد.
با آرل در ادامه همراه باشید...
تحریریه معماری آرل
طراحی جدیدترین فروشگاه تجاری اپل توسط دفتر معماری نورمن فاستر و همکاران در شهر میلان ایتالیا به اتمام رسید که این پروژه را با کانسپتی متفاوت تر نسبت به شعبات دیگر به نمایش گذاشت. فروشگاه لوازم الکترونیکی اپل میلان در یکی از مهم ترین و محبوب ترین خیابان های این شهر به اجرا رسیده که طراحی ورودی فروشگاه دارای شاخصه های طراحی با کلاسی نسبت به موقعیت پروژه می باشد. فروشگاه توسط یک آبشار دراماتیک احاطه شده که بهترین عنصر به عنوان تعریف ورودی به شمار می رود. طراحی ورودی به واسطه این آبشار مینیمال فروشگاه را شاخص نموده وکل فروشگاه به واسطه اینکه توسط یک آمفی تئاتر کلاسیک قدیمی احاطه شده شاخص شده است. 
با آرل در ادامه همراه باشید...
مجموع ۲۵ رکورد - در ۲ صفحه
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
طراحی و اجرا ویلا

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


معماری و طراحی هتل
طراحی و اجرا ساختمان اداری
طراحی داخلی ساختمان اداری و دفتر کار
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، میرداماد . جنب ایستگاه مترو
انتهای خیابان کازرون جنوبی . پلاک ۳
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱     ۲۱-۲۶۴۰۸۵۲۰-۰۲۱
فکس :       ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir