۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

طراحی داخلی فروشگاه ها و فضاهای تجاری به عوامل زیادی بستگی دارد یکی از این موارد مهم و در اولویت، کاربری فروشگاه می باشد که طراحی هوشمندانه می تواند آن را از دیگر فضاها متمایز سازد به طور کلی فضاهای تجاری میتوانند شامل موارد زیادی برای مثال طراحی داخلی فروشگاه ورزشی، طراحی داخلی فروشگاه لباس، طراحی داخلی فروشگاه لوازم خانگی، طراحی داخلی فروشگاه مبلمان، طراحی داخلی فروشگاه لوازم ساختمانی، طراحی داخلی فروشگاه لوازم آرایشی، طراحی داخلی فروشگاه لوازم مواد غذایی و یا هایپر مارکت ها، طراحی داخلی فروشگاه لوازم کیف و کفش، طراحی داخلی فروشگاه پوشاک می باشد که ضوابط و ویژگی طراحی دکوراسیون داخلی و پلان هر کدام از فورشگاه های فوق دارای اصولی است که رشد اقتصادی و فرهنگی آن مکان را تضمین می کند ضمن اینکه می تواند مخاطبین بیشتری را جذب و سبب فروش بهتر محصولات گردد.
دکوراسیون فروشگاه‌ها از جمله عوامل مؤثر در جذب مشتریان و افزایش فروش هستند. با توجه به اینکه رقابت در بازار فروشگاهی بسیار شدید است، طراحی دکور فروشگاه همانند عاملی موثر در رشد تجارت شما عمل می‌کند. از طرفی، صاحبان فروشگاه‌ها برای جلب‌توجه مشتریان و افزایش فروش، اغلب دنبال ایده‌های نوین و خلاقانه برای دکوراسیون فروشگاه هستند. لازم است برای طراحی دکوراسیون فروشگاه خود، از ایده‌های جدید و زیبا بهره بگیرید.
مدیران فروشگاه‌های لباس و پوشاک گاهی می‌خواهند لوکس بودن محصولاتشان را به نمایش بگذارند. گاهی نیز فضای فروشگاه را با خواسته‌های مشتری هماهنگ می‌کنند. حتی ممکن است از محدودیت‌های محیط خود فرصت بسازند. تم‌های طلایی، سفید و مونوکروم با طراحی مینیمالیستی در این فروشگاه‌ها رایج‌تر هستند. البته همیشه باید به ایجاد تمایز بصری و کاربردی بودن طراحی دکور فروشگاه پوشاک و لباس توجه ویژه‌ای داشت.
در هر فروشگاهی، از جمله فروشگاه لوازم‌خانگی و الکترونیک، طراحی نقش بسیاری دارد. طراحی دکوراسیون فروشگاه لوازم خانگی می‌تواند فروش را 20 تا 40 درصد افزایش دهد. برخی از عوامل موثر بر طراحی دکور مناسب عبارت‌اند از: منطقه‌بندی فروشگاه، دردسترس‌بودن خدمات اضافی، طراحی صدا، نور و...
مهم‌ترین نکته در دکوراسیون فروشگاه میزان جذابیت آن برای مشتری است. دکوراسیون فروشگاه عنصری بسیار مهم قلمداد می‌شود که باعث زیبایی محصولات در نظر مشتری خواهد شد. طراحی دکوراسیون فروشگاه به نوع چیدمان، نحوه قرار دادن وسایل، ایجاد مسیرها و نمایش محصولات و کالا اشاره دارد و باید به‌گونه‌ای باشد که مشتریان بتوانند آزادانه در آن تردد کنند و رفت‌و‌آمد آن‌ها را خسته نکند. مهم نیست چه محصولی می‌فروشید، مشتریان فروشگاه‌هایی را ترجیح می‌دهند که می‌توانند به‌راحتی در آن محصولات را ببینند.
طراحی دکور فروشگاه مواد غذایی از جنبه‌های مهم در کسبوکارهای این صنعت است که در راستای جلب‌توجه مشتریان، افزایش فروش و خلق تجربه خرید مطلوب برای مشتری نقش مهمی ایفا می‌کند. با توجه به رقابت شدیدی که در بازار فروشگاه‌های مواد غذایی وجود دارد، اهمیت بهینهسازی دکوراسیون فروشگاه دوچندان می‌شود. با مدیریت فضا، استفاده از نورپردازی جذاب، انتخاب رنگ‌های موثر، ایجاد دکوراسیون‌ چشمگیر و با عرضه محصولات باکیفیت و همچنین ایجاد فضایی دل‌پذیر برای مشتریان راه‌های دست‌یابی به اهداف خود را در کسب‌و‌کار مواد غذایی هموارتر می‌سازید.
در طراحی داخلی مغازه، ایجاد یک سبک منحصربه‌فرد و خاص مهم‌ترین اصل است. هر نوع مغازه‌ای با تعدادی ویژگی و تفاوت‌های ظریف مشخص می‌شود که باید در طراحی فضای داخلی مورد توجه قرار گیرد. در اصول طراحی دکوراسیون مغازه محصول باید به بهترین شکل ممکن به نمایش در آید، ولی به‌گونه‌ای که ارائه آن برای کارکنان هم راحت باشد. در چیدمان مغازه اطمینان از سادگی و راحتی کار با مشتری، نمایش کالاها و تغییر نوردهی ضروری خواهد بود.
رعایت اصول طراحی دکوراسیون فروشگاه بر میزان گردش مالی و رشد آن اثر چشمگیری می‌گذارد. مهم‌ترین هدف از دکوراسیون محیط کسب‌وکار آن است که محصولات به‌خوبی در چشم مشتریان جلوه کنند. اما خوب است مواردی همچون جو فروشگاه و کارآمدی و دل‌پذیری را نیز هنگام طراحی محیط آن در نظر بگیریم و اصول مربوطه را رعایت کنیم.

عوامل زیادی در انتخاب کافی‌شاپ توسط مردم وجود دارد. یکی از مهم‌ترین و تعیین‌کننده‌ترین آن‌ها، دکوراسیون و طراحی داخلی کافی‌شاپ است. طراحی داخلی کافی شاپ هم نظر افراد را به خود جلب می‌کند هم راحتی و آسایش آن‌ها را در محیطی فراهم می‌سازد که در آن وقت می‌گذرانند. دکوراسیون و فضای هر کافه‌ای آن را از سایر کافه‌ها متمایز می‌کند. در این مقاله مجموعه‌ای از ایده‌ها و پیشنهادهایی را گردآوری کرده‌ایم که می‌تواند الهام بخش خوانندگانی باشد که قصد افتتاح یک کافی شاپ را دارند.


تحریریه معماری آرل
فروش محصولات فقط قیمت و کیفیت رقابتی نیست. در واقع دکوراسیون  فضاهای تجاری و فروشگاه ها نیز نقش بسیار مهمی دارد.یک کسب و کار هنگامی که فروش بالا و عملکرد خوبی دارد عالی به نظر می رسد در نتیجه ، مهم است که به برخی از جنبه های مربوط به دکوراسیون و تجارت   و ارتباط این دو توجه کنید ، که می تواند به شما در جلب مشتری کمک کند در ادامه با آرل همراه باشید....
تحریریه معماری آرل
 اصول صحیح طراحی پلان فضای تجاری نه تنها به تدارکات و راحتی کاربران می پردازد، بلکه شما را با تغییرات و نوآوری های یک فضای کارآمد آشنا می کند. لذا در این پست نمونه موردی و پلان مغازه های تجاری که برای شما انتخاب کردیم، شامل بازه گسترده ای از متراژ بین 100 تا 1000 متر مربع هستند. پلان های تجاری زیر تنوع و گوناگونی در طراحی فضاهای تجاری در متراژهای زیادی را معرفی کرده اند، و می توانند راهنمای کاملی برای پروژه های آتی یا بعدی شما باشد. در ادامه فایل عکس و پلان پروژه های زیر با کیفیت بالا جهت دانلود قرار داده شده است.با آرل در ادامه همراه باشید...
تحریریه معماری آرل
هایپرمارکت Thanopoulos یک پروژه تجاری بزرگ است که در حومه شمالی آتن واقع شده است. این فروشگاه یک برند مشهور یونانی در عرضه انواع کالاهای وارداتی پیچیده است که در فروشگاه های دیگر این کشور یافت نمی شود. لذا طراحی و ساخت هایپرمارکت فوق شامل اجرا و استفاده از متریال های متنوعی بوده است. به دلیل اینکه این مکان سابقاً یک سوپرمارکت قدیمی سه طبقه بوده، بازسازی آن تغییراتی را در پلان ایجاد نمود. با آرل در ادامه همراه باشید...
تحریریه معماری آرل
طبق توضیحات ارائه شده توسط تیم نورمن فاستر و شرکا فروشگاه جدید اپل در منطقه ابوظبی، پایتخت امارات متحده عربی، درمیدانی بزرگ و سایه دار زیر ساختمان بورس اوراق بهادار ابوظبی و در مجاورت مرکز خرید گالریا طراحی و اجرا شده است. طراحی فروشگاه اپل ماریا واقعا فراتر از سایر نمایندگی های Apple است واز انجا که ساکنین ابوظبی در گذشته به غواصی و صید مروارید می پرداختند در طراحی این فروشگاه از طرح‌‌های مروارید و صدف  الهام گرفته شده است.این فروشگاه در  سال ۲۰۲۲ افتتاح شد و  تیم فاستر فرایند طراحی پروژه را به منظور ایجاد فضایی مهیج و الهام بخش  به صورت یک میدان عمومی فعال و با تمرکز بر  ایجاد ارتباط مستقیمی بین مرکز خرید و ساحل با محو کردن مرز بین فضای درون و بیرون فروشگاه آغاز کردند تا تجربه کاربری منحصر به فرد تجربه ی قدم زدن در میان آب های آرام و آینه ها را برای کاربران ایجاد نمایند،  در ادامه با آرل همراه باشید....
تحریریه معماری آرل
طبق شرح متن ارائه شده توسط معماران،  نور و متریال های به کار رفته در طراحی داخلی مغازه توسط تیم طراحی forte_forte  مانند  یک صدف دریایی  در سواحل، در هم آمیخته و هماهنگ شکل گرفته اند . ایده طراحی این فضای خرده فروشی با گفتگو و تبادل ایده بین Giada forte و Robert Vattilana گسترش یافته است .تاثیر متریال و فرمها با هر فصل جدید بیشتر غنی شده و تعدیل می شود و روندی را که هم قابل شناسایی است و هم به طور مداوم در حال تکامل است  شکل می دهد در دکوراسیون مغازه سبک و ترکیب بندی با توجه به  موقعیت مکانی ، شهری و جغرافیایی و  موجودیت فضا شکل گرفته بنابراین ، زبان معماری بدون اینکه به تم خاصی  تبدیل شود ، انعطاف پذیری و گویش بومی به خود می گیرد  در ادامه با تصاویر و پلان  این مغازه با آرل همراه باشید....
مجموع ۴۲ رکورد - در ۴ صفحه
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir