۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

طراحی داخلی پاساژ و معماری داخلی تجاری مجتمع تجاری به لحاظ موقعیت اقتصادی که برای هر مکان ایجاد می کند، دارای اصول طراحی مهمی است. طراحی داخلی مغازه می تواند دارای المان های ساده یا پیچیده طراحی باشد که روند رشد یک فضای تجاری را ارتقاء دهد. طراحی داخلی پاساژ و مرکز تجاری و واحد های آن بستگی به موقعیت پروژه یا طرح کل مجموعه دارد. چون طراحی یک واحد تجاری بزرگ یا کوچک می بایست ویژگی یا ضوابط کل مجموعه را در نظر گیرد تا خدشه ای به کل سیستم وارد نکند. در این بخش می تواند ضوابط طراحی داخلی پاساژ و مراکز تجاری یا نمونه های به اجرا رسیده از این شاخه از معماری را مشاهده نمایید. 
مجتمع های تجاری به دو دسته تقسیم می‌شوند. دسته اول مجتمع هایی هستند که هدفشان فروش نوع خاصی از کالا است و دسته دوم مجتمع های چند منظوره می‌باشند. هر دو دسته نیاز به طراحی داخلی و نمای شیک و زیبا برای جذب مشتری بیشتر دارند. باید بدانید که طراحی نادرست باعث دور شدن سرمایه گذاران و مشتریان از پاساژ شما می‌شود. پس بهتر است آن را به یک تیم حرفه ای و باتجربه واگذار کنید تا این کار را به بهترین نحو انجام دهند.

بایدها و نبایدهای طراحی داخلی پاساژ و معماری داخلی تجاری

طراحی ورودی ها: بهتر است طراحی ورودی ها و مسیرهایی که تردد در آنها زیاد است به گونه ای باشد که سبب سردرگمی مردم نشود. این مشکل را می‌توانید با نصب تابلوهای راهنمای مسیر به خوبی مدیریت کنید.
بسیاری از پاساژها به دلیل نداشتن پارکینگ نمی‌توانند موفق باشند؛ زیرا مردم به دنبال پاساژهایی هستند که پارکینگ داشته باشد. در این صورت می‌توانند ماشین خود را در پارکینگ پارک کنند و با خیال راحت به گشت و گذار بپردازند.
بازدید کننده باید حس کند که به طبقات تسلط دارد. برای اینکه باید کاری کنید که طبقات باهم ارتباط بصری داشته باشند.
در هر طبقه امکاناتی مانند سرویس بهداشتی را قرار دهید تا مردم بتوانند به راحتی از آنها استفاده کنند.
کاربردهای متنوع: امکاناتی نظیر سینما، کافی شاپ و محل بازی کودکان می‌تواند مشتری های زیادی را به خود جذب کند.
نمای جذاب: قبل از هر چیزی مشتری نمای پاساژ را می‌بیند و اگر نمای پاساژ بتواند او را جذب کند وارد پاساژ می‌شود. پس بهتر است نمایی زیبا و جذاب برای پاساژ طراحی کنید.
در طراحی داخلی پاساژ به نورپردازی داخلی پاساژ اهمیت ویژه ای بدهید. یک نور پردازی داخلی عالی می‌تواند تمام چیزی باشد که برای جذب مشتری مورد نیاز است.
با قرار دادن گل ها و درختچه های زیبا مسیر پاساژ را زیبا کنید تا مشتری بتواند حس خوبی از قدم زدن در پاساژ بگیرد.
در روز که سیستم روشنایی پاساژ خاموش است، روشنایی پاساژ اهمیت ویژه ای دارد. پس سعی کنید از نورگیرهای خوبی برای پاساژ استفاده کنید.
قرار دادن تهویه هوا: هوای تازه و سالم ابتدایی ترین نیاز یک مشتری است. این کار را با قرار دادن یک سیستم تهویه مناسب انجام دهید.
هوای سرد و یا گرم باعث دور شدن مشتری از پاساژ می‌شود. پس در طراحی داخلی پاساژ خود سیستم سرمایشی برای تابستان و سیستم گرمایشی برای زمستان تعبیه کنید تا مشتری از قدم زدن و گشت و گذار در پاساژ نهایت لذت را ببرد.
 
رنگ‌های بولد، به‌ویژه رنگ‌های خالص روشن مانند زرد، سبز، قرمز و آبی، در طراحی فضای داخلی ساختمان چه نقشی می‌توانند داشته باشند؟ با بررسی 3 نمونه طراحی داخلی، یعنی آرایشگاه نولاند، دفتر پست باند و کتابخانه مدرسه شانگهای، و 10 نمونه دیگر، به تاثیر بولد بودن رنگ در طراحی داخلی فضا پی خواهیم برد. رنگ در دکوراسیون داخلی وظیفه بالا بردن سطح انرژی، تعریف حدومرز فضا و سنت‌شکنی را ایفا می‌کند.

تحریریه معماری آرل
Ecnesse به عنوان یک برند با ویژگی های مخصوص به خودش، روی کیفیت خدمات تمرکز می کند و فضاهای خصوصی تر را ترجیح می دهد. برای ایجاد کردن حس مالکیت و امنیت برای میهمانانش، طرح پروژه ما از غار الهام گرفته است، ابتدایی ترین پناهگاه انسان ها.
ما می خواهیم که سقف سفید یکنواخت و مستطیلی تنها چیزی نباشد که مهمانان هنگام دراز کشیدن می بینند، ، بتوانند با چند حرکت در سر و گردنشان خطوط منحنی سقف را دنبال کنند.
ما یک شکل منحنی ادامه دار در طول فضا را ترجیح دادیم، به طوری که هر کدام از فضاهای مستقل، درون یک غار مجزا به نظر برسند و مهمانانمان بتوانند در یک فضای منحصر به فرد، از خدمات زیبایی استفاده کنند.
تحریریه معماری آرل
فرانک گری معمار مشهور معاصر آمریکایی کانادایی‌تبار است این معمار به خاطر انتخاب مصالح نامتعارف و فلسفه معماری‌اش شهرت دارد نگاه متفاوت او به طراحی، گری را به یکی از متمایزترین و مشهورترین دیزاینرها و معماران تبدیل کرده است. منتقدین کارهای گری اعتقاد دارند، دیزاین‌های او به دغدغه‌های زمینه‌ای هیچ توجهی نداشته و اغلب بهترین استفاده را از فضای ارزشمند شهری نمی‌کند  با این وجود  او با دیزاین‌های جاه‌طلبانه و پیچیده‌اش و به دلیل استفاده از فرم‌های هندسی نوعی گرایش مجسمه‌سازانه شهرت یافته است.
دیزاین گری به استفاده شجاعانه از شکل‌های پست مدرن، سبک تلفیقی و مصالح متفاوت شهرت دارد. او پروژه‌های برجسته‌ای مانند موزه گوگنهایم بیلبائو، سالن کنسرت والت دیزنی، خانه رقص پراگ و بسیاری موارد دیگر را در کارنامه خود دارد.در ادامه با فروشگاه متفاوت برند Louis Vuitton طراحی شده توسط  فرانک گری و پیتر مارینو با آرل همراه باشید.....
امروزه شبکه‌های اجتماعی و اینفلوئنسرها، نقش تعیین‌کننده‌ای در موفقیت صنعت رستوران‌داری ایفا می‌کنند. به همین دلیل، آفرینش یک تجربه به‌یادماندنی برای جذب و حفظ مشتریان بسیار اهمیت دارد و نمی‌توانیم نقش طراحی داخلی رستوران را نادیده بگیریم. یکی از مهم‌ترین مولفه های طراحی رستوران، رنگ است که با 6 نمونه رستوران در این مقاله، به‌خوبی به اهمیت آن پی خواهیم برد. 
بسته به محل یک ملک تجاری و نوع کسب‌وکار آن، طراحی نمای ساختمان تجاری بسیار متفاوت صورت می‌گیرد. نمای بیرونی ساختمان‌های تجاری از این جهت اهمیت دارد که علاوه‌بر زیباسازی ساختمان و محافظت از فضای داخلی آن در برابر آسیب‌های خارجی، در جذب مشتریان و ارتقا یک برند موثر است. البته بسیاری از نماهای ساختمان تجاری متناسب با محیط و آب‌وهوای منطقه‌ای که ساختمان در آن قراردارد، طراحی می‌شوند. 
دکوراسیون فروشگاه‌ها از جمله عوامل مؤثر در جذب مشتریان و افزایش فروش هستند. با توجه به اینکه رقابت در بازار فروشگاهی بسیار شدید است، طراحی دکور فروشگاه همانند عاملی موثر در رشد تجارت شما عمل می‌کند. از طرفی، صاحبان فروشگاه‌ها برای جلب‌توجه مشتریان و افزایش فروش، اغلب دنبال ایده‌های نوین و خلاقانه برای دکوراسیون فروشگاه هستند. لازم است برای طراحی دکوراسیون فروشگاه خود، از ایده‌های جدید و زیبا بهره بگیرید.
بازسازی فضاهای اداری و دفتر می‌تواند یک کار دلهره‌آور و پرهزینه باشد؛ اما انجام آن مزایای زیادی به همراه دارد. مزایایی که بهبود ظاهر کلی فضای کار، افزایش رضایت کارکنان و افزایش بهره‌وری مهم‌ترین آن‌ها هستند. بازسازی همچنین می‌تواند عملکرد را بهبود بخشد، فضای سازگارتر با محیط‌زیست ایجاد کند و ارزش ملک را افزایش دهد. یکی از بزرگ‌ترین معایب بازسازی به هزینه‌ها برمی‌گردد؛ زیرا مستلزم سرمایه‌گذاری زیاد در زمان و منابع است. علاوه بر این، بازسازی می‌تواند بهره‌وری را مختل کند و باعث ناراحتی کارکنان شود.
 
مدیران فروشگاه‌های لباس و پوشاک گاهی می‌خواهند لوکس بودن محصولاتشان را به نمایش بگذارند. گاهی نیز فضای فروشگاه را با خواسته‌های مشتری هماهنگ می‌کنند. حتی ممکن است از محدودیت‌های محیط خود فرصت بسازند. تم‌های طلایی، سفید و مونوکروم با طراحی مینیمالیستی در این فروشگاه‌ها رایج‌تر هستند. البته همیشه باید به ایجاد تمایز بصری و کاربردی بودن طراحی دکور فروشگاه پوشاک و لباس توجه ویژه‌ای داشت.
در هر فروشگاهی، از جمله فروشگاه لوازم‌خانگی و الکترونیک، طراحی نقش بسیاری دارد. طراحی دکوراسیون فروشگاه لوازم خانگی می‌تواند فروش را 20 تا 40 درصد افزایش دهد. برخی از عوامل موثر بر طراحی دکور مناسب عبارت‌اند از: منطقه‌بندی فروشگاه، دردسترس‌بودن خدمات اضافی، طراحی صدا، نور و...
دکوراسیون فروشگاه موبایل یکی از عوامل مهم در جذب مشتریان و افزایش فروش است. طراحی مناسب و جذاب فضای فروشگاه، به‌علاوه استفاده از رنگ‌ها و نورپردازی‌های مناسب، تاثیر مثبتی بر روی روحیه خریداران دارد و باعث می‌شود که آن‌ها به سمت محصولات جذب شوند. هدف اصلی در طراحی دکور فروشگاه موبایل را ایجاد یک فضایی مناسب و مطابق با نیازها و سلیقه مشتریان باید در نظر گرفت.
مهم‌ترین نکته در دکوراسیون فروشگاه میزان جذابیت آن برای مشتری است. دکوراسیون فروشگاه عنصری بسیار مهم قلمداد می‌شود که باعث زیبایی محصولات در نظر مشتری خواهد شد. طراحی دکوراسیون فروشگاه به نوع چیدمان، نحوه قرار دادن وسایل، ایجاد مسیرها و نمایش محصولات و کالا اشاره دارد و باید به‌گونه‌ای باشد که مشتریان بتوانند آزادانه در آن تردد کنند و رفت‌و‌آمد آن‌ها را خسته نکند. مهم نیست چه محصولی می‌فروشید، مشتریان فروشگاه‌هایی را ترجیح می‌دهند که می‌توانند به‌راحتی در آن محصولات را ببینند.
طراحی دکور فروشگاه مواد غذایی از جنبه‌های مهم در کسبوکارهای این صنعت است که در راستای جلب‌توجه مشتریان، افزایش فروش و خلق تجربه خرید مطلوب برای مشتری نقش مهمی ایفا می‌کند. با توجه به رقابت شدیدی که در بازار فروشگاه‌های مواد غذایی وجود دارد، اهمیت بهینهسازی دکوراسیون فروشگاه دوچندان می‌شود. با مدیریت فضا، استفاده از نورپردازی جذاب، انتخاب رنگ‌های موثر، ایجاد دکوراسیون‌ چشمگیر و با عرضه محصولات باکیفیت و همچنین ایجاد فضایی دل‌پذیر برای مشتریان راه‌های دست‌یابی به اهداف خود را در کسب‌و‌کار مواد غذایی هموارتر می‌سازید.
در طراحی داخلی مغازه، ایجاد یک سبک منحصربه‌فرد و خاص مهم‌ترین اصل است. هر نوع مغازه‌ای با تعدادی ویژگی و تفاوت‌های ظریف مشخص می‌شود که باید در طراحی فضای داخلی مورد توجه قرار گیرد. در اصول طراحی دکوراسیون مغازه محصول باید به بهترین شکل ممکن به نمایش در آید، ولی به‌گونه‌ای که ارائه آن برای کارکنان هم راحت باشد. در چیدمان مغازه اطمینان از سادگی و راحتی کار با مشتری، نمایش کالاها و تغییر نوردهی ضروری خواهد بود.
مجموع ۲۶۶ رکورد - در ۲۱ صفحه
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir