طراحی ورودی ها: بهتر است طراحی ورودی ها و مسیرهایی که تردد در آنها زیاد است به گونه ای باشد که سبب سردرگمی مردم نشود. این مشکل را میتوانید با نصب تابلوهای راهنمای مسیر به خوبی مدیریت کنید.
بسیاری از پاساژها به دلیل نداشتن پارکینگ نمیتوانند موفق باشند؛ زیرا مردم به دنبال پاساژهایی هستند که پارکینگ داشته باشد. در این صورت میتوانند ماشین خود را در پارکینگ پارک کنند و با خیال راحت به گشت و گذار بپردازند.
بازدید کننده باید حس کند که به طبقات تسلط دارد. برای اینکه باید کاری کنید که طبقات باهم ارتباط بصری داشته باشند.
در هر طبقه امکاناتی مانند سرویس بهداشتی را قرار دهید تا مردم بتوانند به راحتی از آنها استفاده کنند.
کاربردهای متنوع: امکاناتی نظیر سینما، کافی شاپ و محل بازی کودکان میتواند مشتری های زیادی را به خود جذب کند.
نمای جذاب: قبل از هر چیزی مشتری نمای پاساژ را میبیند و اگر نمای پاساژ بتواند او را جذب کند وارد پاساژ میشود. پس بهتر است نمایی زیبا و جذاب برای پاساژ طراحی کنید.
در طراحی داخلی پاساژ به نورپردازی داخلی پاساژ اهمیت ویژه ای بدهید. یک نور پردازی داخلی عالی میتواند تمام چیزی باشد که برای جذب مشتری مورد نیاز است.
با قرار دادن گل ها و درختچه های زیبا مسیر پاساژ را زیبا کنید تا مشتری بتواند حس خوبی از قدم زدن در پاساژ بگیرد.
در روز که سیستم روشنایی پاساژ خاموش است، روشنایی پاساژ اهمیت ویژه ای دارد. پس سعی کنید از نورگیرهای خوبی برای پاساژ استفاده کنید.
قرار دادن تهویه هوا: هوای تازه و سالم ابتدایی ترین نیاز یک مشتری است. این کار را با قرار دادن یک سیستم تهویه مناسب انجام دهید.
هوای سرد و یا گرم باعث دور شدن مشتری از پاساژ میشود. پس در طراحی داخلی پاساژ خود سیستم سرمایشی برای تابستان و سیستم گرمایشی برای زمستان تعبیه کنید تا مشتری از قدم زدن و گشت و گذار در پاساژ نهایت لذت را ببرد.