۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

طراحی داخلی پاساژ و معماری داخلی تجاری مجتمع تجاری به لحاظ موقعیت اقتصادی که برای هر مکان ایجاد می کند، دارای اصول طراحی مهمی است. طراحی داخلی مغازه می تواند دارای المان های ساده یا پیچیده طراحی باشد که روند رشد یک فضای تجاری را ارتقاء دهد. طراحی داخلی پاساژ و مرکز تجاری و واحد های آن بستگی به موقعیت پروژه یا طرح کل مجموعه دارد. چون طراحی یک واحد تجاری بزرگ یا کوچک می بایست ویژگی یا ضوابط کل مجموعه را در نظر گیرد تا خدشه ای به کل سیستم وارد نکند. در این بخش می تواند ضوابط طراحی داخلی پاساژ و مراکز تجاری یا نمونه های به اجرا رسیده از این شاخه از معماری را مشاهده نمایید. 
مجتمع های تجاری به دو دسته تقسیم می‌شوند. دسته اول مجتمع هایی هستند که هدفشان فروش نوع خاصی از کالا است و دسته دوم مجتمع های چند منظوره می‌باشند. هر دو دسته نیاز به طراحی داخلی و نمای شیک و زیبا برای جذب مشتری بیشتر دارند. باید بدانید که طراحی نادرست باعث دور شدن سرمایه گذاران و مشتریان از پاساژ شما می‌شود. پس بهتر است آن را به یک تیم حرفه ای و باتجربه واگذار کنید تا این کار را به بهترین نحو انجام دهند.

بایدها و نبایدهای طراحی داخلی پاساژ و معماری داخلی تجاری

طراحی ورودی ها: بهتر است طراحی ورودی ها و مسیرهایی که تردد در آنها زیاد است به گونه ای باشد که سبب سردرگمی مردم نشود. این مشکل را می‌توانید با نصب تابلوهای راهنمای مسیر به خوبی مدیریت کنید.
بسیاری از پاساژها به دلیل نداشتن پارکینگ نمی‌توانند موفق باشند؛ زیرا مردم به دنبال پاساژهایی هستند که پارکینگ داشته باشد. در این صورت می‌توانند ماشین خود را در پارکینگ پارک کنند و با خیال راحت به گشت و گذار بپردازند.
بازدید کننده باید حس کند که به طبقات تسلط دارد. برای اینکه باید کاری کنید که طبقات باهم ارتباط بصری داشته باشند.
در هر طبقه امکاناتی مانند سرویس بهداشتی را قرار دهید تا مردم بتوانند به راحتی از آنها استفاده کنند.
کاربردهای متنوع: امکاناتی نظیر سینما، کافی شاپ و محل بازی کودکان می‌تواند مشتری های زیادی را به خود جذب کند.
نمای جذاب: قبل از هر چیزی مشتری نمای پاساژ را می‌بیند و اگر نمای پاساژ بتواند او را جذب کند وارد پاساژ می‌شود. پس بهتر است نمایی زیبا و جذاب برای پاساژ طراحی کنید.
در طراحی داخلی پاساژ به نورپردازی داخلی پاساژ اهمیت ویژه ای بدهید. یک نور پردازی داخلی عالی می‌تواند تمام چیزی باشد که برای جذب مشتری مورد نیاز است.
با قرار دادن گل ها و درختچه های زیبا مسیر پاساژ را زیبا کنید تا مشتری بتواند حس خوبی از قدم زدن در پاساژ بگیرد.
در روز که سیستم روشنایی پاساژ خاموش است، روشنایی پاساژ اهمیت ویژه ای دارد. پس سعی کنید از نورگیرهای خوبی برای پاساژ استفاده کنید.
قرار دادن تهویه هوا: هوای تازه و سالم ابتدایی ترین نیاز یک مشتری است. این کار را با قرار دادن یک سیستم تهویه مناسب انجام دهید.
هوای سرد و یا گرم باعث دور شدن مشتری از پاساژ می‌شود. پس در طراحی داخلی پاساژ خود سیستم سرمایشی برای تابستان و سیستم گرمایشی برای زمستان تعبیه کنید تا مشتری از قدم زدن و گشت و گذار در پاساژ نهایت لذت را ببرد.
 
تحریریه معماری آرل
اگرچه صنعت و جوامع در حال تغییر هستند اما فناوری های کاربردی همچنان در حال شکل دادن به چشم انداز مصرف کننده ها هستند و اهداف اصلی و استراتژی های خرده فروشی هنوز تغییر نکرده است. در این مقاله، به بررسی چگونگی و پیش بینی رفتار  مشتریان  در فروشگاه های خرده فروشی  پرداخته ، چرا  که این رفتار مهم ، بر طراحی پلان می تواند تاثیرگذار باشد و  جوانب مثبت و منفی را در فروشگاه ایجاد نماید در واقع استراتژی های گوناگون طراحی ،چیدمان و طرح بندی پلان فروشگاه بر تجربه مشتری تأثیر می گذارد و بر میزان فروش و تعامل مشتریان با کالاها اثرگذار خواهد بود در ادامه با آرل با مشاهده انواع طرح بندی پلان برای فروشگاه های خرده فروشی و چگونگی تاثیر بر مشتریان و میزان فروش آنها همراه باشید......
تحریریه معماری آرل
فروش محصولات فقط قیمت و کیفیت رقابتی نیست. در واقع دکوراسیون  فضاهای تجاری و فروشگاه ها نیز نقش بسیار مهمی دارد.یک کسب و کار هنگامی که فروش بالا و عملکرد خوبی دارد عالی به نظر می رسد در نتیجه ، مهم است که به برخی از جنبه های مربوط به دکوراسیون و تجارت   و ارتباط این دو توجه کنید ، که می تواند به شما در جلب مشتری کمک کند در ادامه با آرل همراه باشید....
تحریریه معماری آرل
طراحی ویترین فروشگاه  یا مراکز تجاری چیزی فراتر از نمایش محصولات است، همانطور که طراحی فروشگاه فراتر از  طراحی یک ویترین است. هر دو در واقع در کنار هم، مفهوم یک فروشگاه را تقویت می کنند، مشتریان را جذب می کنند و برندینگ را بهبود می بخشند.
درک استراتژی هایی که فضا، ارتفاع بصری و مبلمان به کار می گیرند، تنها برخی از الزامات اساسی برای ایجاد ارتباط بین مشتریان، محصول و فضا هستند از این رو، از برخی از  نمونه طرح های فروشگاهی را بررسی کردیم تا راهکارهایی را که می توان برای طراحی  ویترین فروشگاه های جذاب و دعوت کننده به کار برد، شناسایی نماییم با آرل در ادامه همراه باشید....
تحریریه معماری آرل
 اصول صحیح طراحی پلان فضای تجاری نه تنها به تدارکات و راحتی کاربران می پردازد، بلکه شما را با تغییرات و نوآوری های یک فضای کارآمد آشنا می کند. لذا در این پست نمونه موردی و پلان مغازه های تجاری که برای شما انتخاب کردیم، شامل بازه گسترده ای از متراژ بین 100 تا 1000 متر مربع هستند. پلان های تجاری زیر تنوع و گوناگونی در طراحی فضاهای تجاری در متراژهای زیادی را معرفی کرده اند، و می توانند راهنمای کاملی برای پروژه های آتی یا بعدی شما باشد. در ادامه فایل عکس و پلان پروژه های زیر با کیفیت بالا جهت دانلود قرار داده شده است.با آرل در ادامه همراه باشید...
تحریریه معماری آرل
پروژه شاخص اطلس مال در منطقه یک تهران نزدیک به پارک نیاوران قرار دارد . منطقه یک به دلیل دارا بودن منابع طبیعی و میراث فرهنگی و تاریخی ، سکونت اکثر دیپلمات های خارجی ، وجود ساختمان های لوکس از مناطق مطلوب تهران به شمار می‌آید.
این پروژه با کاربری تجاری -اداری دارای ١٩ طبقه می باشد که ٨ طبقه اداری ، ٤ طبقه تجاری و یک طبقه فودکورت و ٦ طبقه پارکینگ را شامل می‌شود. در طراحی منحصر به فرد این پروژه سبز جنبه های زیباشناسی و بهترین ترکیب حجمی رعایت شده است و در طراحی داخلی آن شفافیت و خوانایی درساختن فضا لحاظ شده‌است در ادامه با آرل همراه باشید....
تحریریه معماری آرل
هایپرمارکت Thanopoulos یک پروژه تجاری بزرگ است که در حومه شمالی آتن واقع شده است. این فروشگاه یک برند مشهور یونانی در عرضه انواع کالاهای وارداتی پیچیده است که در فروشگاه های دیگر این کشور یافت نمی شود. لذا طراحی و ساخت هایپرمارکت فوق شامل اجرا و استفاده از متریال های متنوعی بوده است. به دلیل اینکه این مکان سابقاً یک سوپرمارکت قدیمی سه طبقه بوده، بازسازی آن تغییراتی را در پلان ایجاد نمود. با آرل در ادامه همراه باشید...
تحریریه معماری آرل
طبق توضیحات ارائه شده توسط تیم نورمن فاستر و شرکا فروشگاه جدید اپل در منطقه ابوظبی، پایتخت امارات متحده عربی، درمیدانی بزرگ و سایه دار زیر ساختمان بورس اوراق بهادار ابوظبی و در مجاورت مرکز خرید گالریا طراحی و اجرا شده است. طراحی فروشگاه اپل ماریا واقعا فراتر از سایر نمایندگی های Apple است واز انجا که ساکنین ابوظبی در گذشته به غواصی و صید مروارید می پرداختند در طراحی این فروشگاه از طرح‌‌های مروارید و صدف  الهام گرفته شده است.این فروشگاه در  سال ۲۰۲۲ افتتاح شد و  تیم فاستر فرایند طراحی پروژه را به منظور ایجاد فضایی مهیج و الهام بخش  به صورت یک میدان عمومی فعال و با تمرکز بر  ایجاد ارتباط مستقیمی بین مرکز خرید و ساحل با محو کردن مرز بین فضای درون و بیرون فروشگاه آغاز کردند تا تجربه کاربری منحصر به فرد تجربه ی قدم زدن در میان آب های آرام و آینه ها را برای کاربران ایجاد نمایند،  در ادامه با آرل همراه باشید....
تحریریه معماری آرل
وقتی نوبت به ایجاد، توسعه یا تغییر نام تجاری کسب و کار شما می رسد، عوامل زیادی باید در نظر گرفته شود از جمله اینکه چگونه برند در طراحی داخلی محیط کسب و کار شما منعکس می شود. قطعا نام تجاری به یک لوگو ختم نمی شودو از آنجا که طراحی داخلی تجربه حسی ویژه ای به مشتریان منتقل می کند. بنابراین، مهم است به یاد داشته باشید که طراحی داخلی اساساً نوعی گسترش خدمات به مشتری و هویت بخشی به برند یک تجارت است.
طراحی موفق یک محیط کاری چه فضای اداری و چه تجاری تجربه ای ایجاد می کند که به مشتریان شما اجازه می دهد قبل از اینکه فرصت بازدید از وب سایت شما یا تماس مستقیم با شما را داشته باشند، تجارت شما را درک کنند. برند چیزی است که شما را متمایز می کند و باعث می شود فضا، محصول ویا خدمات شما برای مشتریان جدید و قدیمی قابل تشخیص باشد در ادامه با آرل همراه باشید...
تحریریه معماری آرل
طبق شرح متن ارائه شده توسط معماران،  نور و متریال های به کار رفته در طراحی داخلی مغازه توسط تیم طراحی forte_forte  مانند  یک صدف دریایی  در سواحل، در هم آمیخته و هماهنگ شکل گرفته اند . ایده طراحی این فضای خرده فروشی با گفتگو و تبادل ایده بین Giada forte و Robert Vattilana گسترش یافته است .تاثیر متریال و فرمها با هر فصل جدید بیشتر غنی شده و تعدیل می شود و روندی را که هم قابل شناسایی است و هم به طور مداوم در حال تکامل است  شکل می دهد در دکوراسیون مغازه سبک و ترکیب بندی با توجه به  موقعیت مکانی ، شهری و جغرافیایی و  موجودیت فضا شکل گرفته بنابراین ، زبان معماری بدون اینکه به تم خاصی  تبدیل شود ، انعطاف پذیری و گویش بومی به خود می گیرد  در ادامه با تصاویر و پلان  این مغازه با آرل همراه باشید....
تحریریه معماری آرل
فروشگاه محصولات چرمی SUREN از اولین فروشگاه های مرتبط با مد در Wudaokou چین است که صاحب و موسسین این فروشگاه زوجی فارغ التحصیل از آکادمی هنر و صنایع دستی بوده اند که علاقه و اشتیاق زیادی برای ساخت انواع چیزها با چرم داشتند و این علاقه منجر به تاسیس فروشگاهی برای فروش محصولات  چرمی و کارهای دستی آنان شد. از زمان تأسیس SUREN در سال 1993 تا به امروز ، همواره پایداری و اصالت صنایع دستی چرمی در این فروشگاه حفظ شده است در ادامه با آرل همراه باشید........
تحریریه معماری آرل
طراحی و معماری داخلی این فروشگاه مد و شوروم لباس،  واقع در شهر یونگ کانگ چین ، توسط گروه معماران PMT طراحی و اجرا شده است.  این فروشگاه به عنوان یک مدل تجاری منحصر به فرد ، ایده های خاص، سبک زندگی و سلیقه مشتریان را به عنوان معیار طراحی در نظر گرفته تا از حسن سلیقه و احساسی منحصر به فرد در طراحی استفاده نماید در ادامه با آرل همراه باشید.....
تحریریه معماری آرل
فروشگاه عینک فروشی در قلب مشهورترین مرکز خرید ، Sam Square در شهر بانکوک قرار دارد و سه طبقه دارد که شامل بخشی به نام Lifestyle در طبقه 2F، قسمت محصولات مرغوب کلاسیک در 3F و فضای اداری در 4F می شود. هر طبقه، طراحی مخصوص به خود را ، با توجه به محصولات و کاربردش دارد. تصویر کلی فضا یک دایره است : همانند شکل ساده ی چشم، تمرکز، بی انتهایی، چرخش و پیوستگی. همراه آرل باشید..
تحریریه معماری آرل
توضیحات متن توسط معماران ارائه شده است. سانلیتون یک محله شهری پر جنب و جوش در پکن است ، از این رو طراحی فروشگاه اپل سانلیتون به دنبال ایجاد گفتگویی جدید با خیابان ها و پیاده روهای اطراف در آن طراحی و اجرا شده است این فروشگاه به میدان بزرگ شهر گشوده می گردد که در واقع  نقطه ی تمرکز اجتماعی موثری برای منطقه محسوب می شود.طراحی این فروشگاه منحصر به فرد  نتیجه همکاری نزدیک تیم های اپل و تیم های مهندسی Foster + Partners است  در ادامه با آرل همراه باشید....
مجموع ۲۵۶ رکورد - در ۲۰ صفحه
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir