۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

طراحی شرکت و ایده های نوین برای خلق یک فضای بیزینسی با رویکردهای مختلف بسیار زیاد است. زمانی که می خواهیم برای یک شرکت طرحی ارائه دهیم، ضوابط و ویژگی های بصری برای خلق آن فضا از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. به عنوان مثال ارائه ایده طراحی برای یک شرکت بازرگانی، شرکت بیمه، شرکت های معماری، سازمان های دولتی، شرکت خدمات عمومی یا شرکت های تکنولوژی متفاوت است. به همین لیل فرایند طراحی در هر کدام از عرصه های بالا هم متفاوت می باشد. در این بخش می توانید ایده های بروز و جدیدی از طراحی شرکت مشاهده نمایید. 
تحریریه معماری آرل
محیط اداری و فضاهایی که شرکت های معماری بزرگ کارهای خود را در آن انجام می دهند، یک منبع کنجکاوی بی پایان برای معماران است. با درک این فضاهای کاری، معماران امیدوارند که محیطی را که ایده ها و الگوهای مورد علاقه آنها شکل گرفته است را درک کنند و درک عمیق تر از شیوه های مورد علاقه خود را بدست آورند. با آرل در ادامه همراه باشید تا با طراحی 10 آتلیه معماری آشنا شوید... 
در دنیای پرهیاهوی معماری امروز، شاهد گرایشی روبه‌رشد به سوی سادگی و مینیمالیسم در طراحی نماها هستیم. این رویکرد نوین نه‌تنها خطوط آسمان شهرها را دگرگون می‌کند، بلکه تعریف ما از زیبایی در معماری را نیز به چالش کشیده است. طراحی نمای اداری مینیمال با حذف جزئیات غیرضروری، بر اصول اولیه معماری و کارکرد ساختمان تمرکز دارد. این فلسفه که کمتر را بر بیشتر ترجیح می‌دهد، به دنبال ایجاد فضاهایی آرام و بامعنا است. باوجود سادگی ظاهری، این سبک می‌تواند منجر به خلق بناهایی زیبا و تاثیرگذار شود.
ضرب‌المثل «دو مغز بهتر از یک مغز است» بدون دلیل گفته نشده است. انسان‌ها به‌عنوان موجودات ذاتا اجتماعی از طریق تعاملات و تبادل پویا ایده‌ها شکوفا می‌شوند. این تفکر جمعی است که شکوفا و تکامل می‌یابد و با دیدگاه‌ها و تجربیات متنوع تقویت می‌شود. به همین دلیل است که کار گروهی سنگ بنای محیط‌های کاری موثر است. کارکنان اداری حدود 37 درصد از زمان خود را در جلسات صرف می‌کنند. بنابراین، طراحی اتاق جلسات در ادارات باید با این نیاز سازگار شود تا اتاق‌های جلسات سنتی را به فضاهایی پرجنب‌وجوش برای همکاری و تصمیم‌گیری سازنده تبدیل کند.
لابی و فضاهای عمومی یک سازمان، صرفا فضایی برای تردد یا انتظار نیست. این نقطه تماس اولیه، فرصتی طلایی برای ارتباط موثر است. طراحی لابی و فضاهای عمومی در ادارات، با بهره‌گیری از عناصر بصری، حسی و امکانات، تصویری شفاف از هویت، ارزش‌ها و اهداف سازمان ارائه می‌دهد. یک لابی به‌خوبی طراحی‌شده، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی می‌آفریند که شخصیت برند را منعکس کرده و پیام آن را تقویت می‌کند. در مقابل، یک لابی نامناسب، نخستین برداشت را خدشه‌دار خواهد کرد و فرصتی ارزشمند را از دست می‌دهد.

نمای مدرن ساختمان، فراتر از یک پوسته بیرونی ساده، هویت و ارزش‌های یک کسب‌وکار را منعکس می‌سازد و درعین‌حال به بهبود عملکرد کلی ساختمان کمک می‌کند. یکی از رویکردهای شاخص در طراحی معاصر، تلفیق هوشمندانه مواد طبیعی مانند چوب و سنگ با مواد صنعتی همچون فلز و بتن است. طراحی نمای اداری با ترکیب متریال های طبیعی و صنعتی، ضمن حفظ گرمی و زیبایی طبیعی، دوام و استحکام را نیز به همراه می‌آورد.

فناوری به‌عنوان نیروی محرکه‌ای قدرتمند، شیوه کار ما را متحول می‌سازد و به‌طور مداوم طراحی دفاتر را از نو شکل می‌دهد. طرح‌های سنتی و ثابت اتاقک‌های کاری جای خود را به فضاهای منعطف و تطبیق‌پذیرتری داده‌اند که بازتابی از پیشرفت‌های فناوری و درک جدید ما از کارایی و رفاه در محیط کار است. باتوجه‌به پیشرفت‌های چشمگیر در حوزه‌هایی مانند هوش مصنوعی، رایانش کوانتومی و انرژی‌های پایدار، ضروری است که به تاثیر عمیق فناوری در طراحی ساختمان اداری توجه کنیم.

شناخت نکات طراحی داخلی ادارات به عنوان یکی از ارکان اصلی موثر بر بهره‌وری و رضایت کارکنان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. انتخاب رنگ مناسب، مبلمان ارگونومیک، نورپردازی و طراحی فضاهای منعطف نقش اساسی در بهبود عملکرد و کاهش استرس محیط کار دارند. امروزه مفاهیمی مانند استفاده از فضاهای باز (Open Space)، ادغام طبیعت در محیط کار (Biophilic Design) و ایجاد فضاهای تعاملی (Interactive spaces) برای ارتقای همکاری به اولویت در طراحی داخلی تبدیل شده‌اند. همچنین، توجه به هویت سازمانی و فرهنگ شرکت در طراحی محیط داخلی ادارات به تقویت ارتباط بین کارکنان و اهداف سازمان کمک می‌کند.

 

ادارات مدرن، تفاوت‌های چشمگیری با ادارات سنتی دارند؛ از جمله طرح باز، استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته، انعطاف‌پذیری، سبک مینیمال و دست‌کم ۷ تفاوت اساسی دیگر. در این مقاله، تعریف ساختمان اداری، مهم‌ترین اصول طراحی ساختمان اداری مدرن، انواع فضای اداری، نحوه نورپردازی و مزایای طراحی بیوفیلیک برای ساختمان اداری بیان خواهد شد.
یک دفتر اداری با طراحی خوب، الهام‌بخش امید و نوآوری است، درحالی‌که یک دفتر با طراحی ضعیف می‌تواند روحیه کارکنان را پایین بیاورد. ازآنجاکه ما در طراحی فضای اداری جدید وارد عمل می‌شویم، می‌خواهیم افکار خود را در مورد مفاهیم معماری اداری که به اعتقاد ما بیشترین تاثیر مثبت را بر کارکنان دارند به اشتراک بگذاریم. درک اینکه طراحی محل کار به طور قابل‌توجهی بر رفتار انسان تاثیر می‌گذارد و ایجاد فضایی داخلی با بهره‌وری و راحت باعث می‌شود دفاتر اداری بسیار خوشایندتر و کارآمدتر شوند.

امروزه افراد بخش قابل‌توجهی از زمان خود را در دفاتر و ادارات می‌گذرانند. به همین علت، چیدمان و دکوراسیون داخلی اداری مدرن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار شده است. دراصل، حدومرزی برای طرح‌های مدرن اداری وجود ندارد و یک دیزاینر خلاق می‌تواند با استفاده از متریال مختلف و تلفیق سبک‌ها، بهترین دکوراسیون را خلق کند. نمونه طرح‌های دکوراسیون اداری که در این مقاله معرفی شده‌اند بخش کوچکی از طرح‌های بی‌کران در دنیای مدرن امروزی هستند. 
مبلمان اداری یکی از عوامل اساسی در ایجاد فضای کار مناسب و کارآمد است. با توجه به اهمیت سلامت و راحتی کارکنان، انتخاب مبلمان مناسب اداری امری حیاتی به شمار می‌رود. در حال حاضر، با توجه به تنوع و پیشرفت در طراحی و مواد استفاده شده، انواع مبلمان اداری برای فضاهای کار وجود دارند. هر یک از آنها با توجه به نیازها و سلیقه‌های مختلف، می‌توانند به طور کامل فضای کار را تکمیل کنند و آن را بهبود بخشند.  
طراحی دکوراسیون اداری یک فرآیند خلاقانه و چالش‌برانگیز است که نیاز به توجه به جزئیات، هماهنگی نیازها و سلایق کارکنان و مشتریان، استفاده بهینه از فضای موجود و انتخاب سبک مناسب دارد. هدف از طراحی و اجرای دکوراسیون اداری ایجاد یک محیط کاری راحت، زیبا، کارآمد و منعکس‌کننده هویت و فرهنگ سازمان است. 
طراحی مجدد یا بازسازی دکوراسیون اداری برای هویت سازمانی بسیار مهم است که شرکت‌ها به‌دنبال ایجاد آن هستند. زمانی که کارمندان طراحی محیط اداری را دوست نداشته باشند، عملکرد آن‌ها به‌شدت تحت‌تاثیر قرار می‌گیرد و انگیزه خود را از دست می‌دهند. با توجه به طراحی‌های معماری داخلی، می‌توان گفت طراحی دفاتر اداری در سال‌های اخیر بسیار متفاوت شده‌اند. در گذشته کافی بود محیط کار دارای ساختاری استاندارد باشد. امروزه، طراحی‌های اداری خلاقانه، بدیع، راه‌حل محور، راحت، سرگرم‌کننده و پرانرژی مورد‌پسند هستند.
مجموع ۳۳ رکورد - در ۳ صفحه
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: [email protected]