۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

نویسنده : تحریریه آرل
تاریخ : شنبه , ۱۴۰۲/۱۰/۱۶ ۱۲:۲۳
طراحی دفتر کار کلاسیک
تحریریه معماری آرل
شرکت معماری Antonovich، این دفتر کار را به سبک کلاسیک، مملو از حس استواری و اصالت طراحی کرده است. در این فضای لوکس و شایان معرفی، اولین عنصر برجسته، چوب هایی از گونه های مرغوب هستند. تقریبا تمام دیوارها با این متریال های باشکوه طراحی شده اند. تخته های چوبی با پوششی ازکاغذدیواری های پارچه ای زیبا ،با طرح کلاسیک به دیوارها قاب شده اند.
در چنین طراحی های داخلی، پارچه جایگزین بسیار خوبی برای کاغذ دیواری است و این کاغذدیواری های پارچه ای ، انتخاب بی نظیری برای این فضاهای اصیل هستند. بدین گونه، یک دفتر کار کلاسیک حتی می تواند بسیار زیبا و راحت تر طراحی شود.
طراحی دفتر کار کلاسیک
در ایجاد یک محیط دنج، طراحی و تزیین پنجره ها نقش مهمی ایفا می کنند. یکی از مشخصه های این دفتر، وجود چند پنجره بلند است. پرده ها به خوبی با فضای کلاسیک دفتر مطابقت می کنند. پرده های زیبا در یک محیط کاری و قانون مند، یادآور گرما و راحتی خانه هستند.
طراحی دفتر کار کلاسیک
البته اصلی ترین عناصر در این طراحی داخلی، مبلمان و اثاثیه آن هستند.
میز و صندلی های راحت، ترکیب مبل های نرم و لطیف را کامل می کنند. در نهایت، بخشی مهمی از یک محیط کاری کارآمد و موثر،  دنج و راحت بودن برای کار کردن است. طراحان داخلی به طور هماهنگی فضای کاری را با گرمای خانه ترکیب کرده اند. برای کف، نویسندگان پروژه، پارکت تزیینی و فرش طبیعی را پیشنهاد کردند که پارکت به خوبی با طراحی کلاسیک دفتر، همخوانی دارد.
چوب طبیعی، سایه روشنی از شکوه را به هر اتاقی هدیه می دهد و در اینجا، دفتر را پر از گرمی و راحتی کرده است. طراحی داخلی فضایی را در اختیار شما قرار می دهد که بیش از یک نسل خانواده از آن لذت می برند و هم چنین لحظاتی الهام بخش را  در دفتر خصوصی شما به عنوان خانه ای باشکوه ساخته خواهد شد.
طراحی دفتر کار کلاسیک

اگر شما هم نیازمند طراحی دفتر کار به سبک کلاسیک هستید میتوانید از تخصص ما بهرمند شوید.

اصول طراحی دفتر کار کلاسیک و لاکچری

کارکنان زمان زیادی از روز را در دفتر کار خود سپری می‌کنند. بنابراین زیبایی محیط کار می‌تواند تاثیر زیادی در روحیه آن‌ها داشته باشد. از طرفی با طراحی دفتر کار کلاسیک و لاکچری، صاحبان کسب‌و‌کارها می‌توانند نظم و هماهنگی لازم را در محیط کار خود ایجاد کنند. طراحی دکور مناسب برای دفتر کار امکان استفاده بهینه از فضا به‌ویژه در دفترهای کوچک فراهم خواهد کرد. با انجام این کار کارکنان احساس آرامش بیشتری دارند و بازدهی آن‌ها افزایش می‌یابد. البته در طراحی دفتر کار به هر سبکی افراد باید اصول و نکات لازم را رعایت کنند. 
درحقیقت در طراحی دکوراسیون دفاتر اداری باید به سه عنصر اصلی رنگ، مبلمان و سبک دکوراسیون توجه زیادی شود. افراد می‌توانند از سبک‌های دکوراسیون مختلف برای طراحی دفتر کار خود استفاده کند. انتخاب سبک دکوراسیون باتوجه‌به میزان بودجه، کاربری اداره و موقعیت اجتماعی آن انتخاب می‌شود. استفاده از رنگ‌های گرم و تقارن میان وسایل بسیار حائز اهمیت است.
با گذشت زمان تغییراتی در اصول طراحی دفتر کار کلاسیک و لاکچری ایجاد شده است. امروزه افراد برای بهترشدن طراحی فضاهای اداری و خلق یک دکوراسیون کاربردی به نکات ریزی توجه می‌کنند. این نکات بیشتر بر تفکیک فضای دفتر کار به‌طور بهینه و چیدمان اجزا و وسایل در دفتر کار تمرکز دارند. علاوه‌بر این، افراد باید در طراحی دکور دفتر کار به نکاتی در رابطه با رنگ، جنس متریال و میزان نور نیز توجه داشته باشند. به‌طور کلی اصولی‌ترین نکات طراحی دفتر کار به سبک کلاسیک شامل موارد زیر می‌شود:

تقسیم‌بندی و تفکیک فضای دفتر کار

طراحی و اجرای دکوراسیون دفتر کار به بهترین نحوه در افزایش میزان کارکنان تاثیر به‌سزایی دارد. تقسیم‌بندی و تفکیک فضای دفتر کار به صاحبان کسب‌وکارها اجازه می‌دهد تا از کوچک‌ترین فضا بهترین استفاده را داشته باشند. 
زیرا برخی از فضاهای اداری به‌صورت یک سالن بزرگ ساخته شده‌اند و دیوارهای مختلف فضای آن‌ها را تقسیم‌بندی نکرده‌اند. در چنین شرایطی طراحان باید باتوجه‌به تعداد کارمندان در هر بخش، نوع فعالیت آنان، تجهیزات مورد استفاده و میزان نورگیری فضا و تهویه آن عملیات تقسیم‌بندی را انجام دهند.

توجه به نیاز کارکنان و رفاه آن‌ها

نه‌تنها در مرحله تقسیم‌بندی فضا، بلکه در تمام مراحل طراحی دفتر کار کلاسیک و لاکچری طراحان باید به نیاز کارکنان در دفتر کار و رفاه آن‌ها توجه کنند. به‌طور کلی در مراحل طراحی دفتر کار، می‌توان با تفکیک مناسب فضا، چیدمان صحیح وسایل و انتخاب رنگ‌های روحیه‌بخش، انگیزه کارمندان را برای انجام فعالیت‌های اداری افزایش داد. برخی از کارکنان به‌واسطه کاری که انجام می‌دهند به فضا یا وسایل بیشتری نسبت به سایر کارکنان دارند و این موضوع نکته مهمی در طراحی دکور دفتر کار درنظر گرفته می‌شود.

انتخاب سبک کلاسیک برای طراحی دکور دفتر کار

درصورتی‌که افراد سبک کلاسیک را برای دکور دفتر کار خود انتخاب می‌کنند باید با المان‌های آن آشنا شوند. در طراحی این سبک اغلب از متریال‌های طبیعی همچون چرم و چوب، رنگ‌های گرم و تیره و انواع اکسسورهای فاخر تزئینی در تناسب با ماهیت کسب‌وکار استفاده می‌شود. 
افراد می‌توانند در طراحی دفتر کار کلاسیک و لاکچری مبلمان‌های فاخر سنتی در کنار فرش‌های نفیس، پرده‌های شیک و پارتیشن‌های منبت‌کاری‌شده به‌کار ببرند. به‌طور کلی سبک کلاسیک نقطه مقابل سبک مدرن و مینیمال است و استفاده از آن در کسب‌وکارهای رسمی که مشتریان لاکچری پسند دارند، محبوبیت بیشتری دارد.

انتخاب متریال و رنگ 

در هنگام طراحی دکور دفتر اداری سلیقه و نظر کارفرما در تعیین جنس و نوع متریال و رنگ آن‌ها بسیار اهمیت دارد. همانطور که گفته شد در طراحی دکور کلاسیک اغلب از وسایلی از جنس چوب و چرم استفاده می‌شود. این متریال معمولا قیمت بالایی دارند و درصورت کمبود بودجه افراد ام‌دی‌اف و چرم مصنوعی را جایگزین آن‌ها می‌کنند. 
از طرفی در طراحی دفتر کار کلاسیک و لاکچری کارفرما می‌تواند از میان تونالیته رنگ‌های تیره و گرم همچون زرشکی، طلایی، مشکی، قهوه‌ای و سبز یشمی برای قسمت‌هایی ازجمله سقف، کف، دیوار و مبلمان اداری انتخاب کند.

توجه به ابعاد دفتر کار

درصورتی‌که افراد درنظر دارند برای دکور دفتر کار خود سبک کلاسیک و لاکچری را برگزینند، توجه‌به این نکته ضروری است که اجرای سبک کلاسیک در فضاهای کوچک و نقلی مناسب نخواهد بود. زیرا در طراحی و اجرای دکور کلاسیک از مبلمان حجیم، اکسسوری و تزئینات زیادی استفاده می‌شود. رنگ‌های گرم و تیره در کوچک به‌نظر رسیدن فضا موثر هستند. 

نورپردازی دفتر کار

در طراحی دفتر کار کلاسیک و لاکچری نورپردازی اهمیت زیادی دارد. زیرا هر اندازه دکوراسیون یک دفتر کار شیک و مجلل طراحی شود تا زمانی که نور کافی در آن به‌کار نرفته است، شیک بودن دکور آن مشخص نخواهد شد. طراحان می‌توانند در طراحی دفتر کار از پنجره‌های نورگیر استفاده کنند تا کارکنان در طول روز از نور طبیعی بهره ببرند. درصورت عدم دسترسی به نور طبیعی آن‌ها این امکان را دارند تا با استفاده از تکنیک‌های مختلف نورپردازی، روشنایی لازم را برای فضای اداری تامین کنند.

چیدمان مبلمان اداری در دفتر کار

انتخاب و نحوه چیدمان مبلمان اداری تاثیر زیادی در زیبایی دفتر کار دارد. افراد باید مدل و سبک مبلمان را هماهنگ با سایر اجزای دکور برگزینند و آن‌ها را در بهترین موقعیت قرار دهند. به‌عنوان مثال با قراردادن میز ادارای روبه‌روی درب می‌توان حس امنیت را در کارمندان تقویت کرد. مبلمان اداری می‌تواند در لابی، نقطه کانونی ایجاد کند. 

استفاده از المان‌های طبیعی

استفاده از المان‌های طبیعی همچون گیاهان سبز و یا آکواریوم در طراحی دفتر کار کلاسیک و لاکچری، حس پویایی به فضای اداری می‌بخشد و حس کسالت را از کارمندان دور می‌کنند. 

استفاده از نظم دهنده‌ها و قفسه‌ها

در هر نوع از سبک‌های دکوراسیون اداری افراد به قفسه‌ها و نظم‌دهنده‌ها نیاز دارند. نظم‌دهنده‌ها و قفسه‌ها به‌عنوان مهم‌ترین آیتم هر دکوراسیون به‌حساب می‎‌آیند که باید با سایر اجزا هماهنگی لازم را داشته باشند. 

نمونه‌های طراحی دفتر کار کلاسیک و لاکچری

بسیاری از سازمان‌ها و شرکت‌ها در ایران، دفتر کار خود را به سبک کلاسیک و لاکچری طراحی می‌کنند. برخی از نمونه‌های طراحی دکوراسیون دفتر کار به سبک کلاسیک و لاکچری شامل موارد زیر می‌شوند:

طراحی دفتر اداری فرشته

دیوارهای دفتر اداری فرشته با استفاده از دیوارپوش‌های چوبی و تصاویر مجلل تزیین شده‌اند. در این دفتر اداری از مبلمان‌های چرمی و میز و صندلی چوبی وجود دارد. نورپردازی این دفتر کار بسیار منحصربه‌فرد است که در بخشی از آن با استفاده از پنجره‌های بزرگ از نور طبیعی بهره می‌برد و در بخشی دیگر با استفاده از تکنیک‌ها خاص نور فضا را تامین می‌کند. علاوه‌بر این در دفتر اداری فرشته از گیاهان باطراوت نیز استفاده می‌شود.

طراحی سازمان خصوصی‌سازی

سازمان خصوصی‌سازی با طراحی دفتر کار کلاسیک و لاکچری، فضای منحصربه‌فردی را برای کارمندان فراهم کرده است. در این دفتر کار کف‌پوش‌های باکیفیت و خاکستری رنگ مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این دفتر کار چندین مدل مبلمان متفاوت ازجمله ست مبلمان چرمی، مبل کلاسیک و صندلی‌های ساده وجود دارد. نظم‌دهنده‌های این فضای اداری هماهنگی خاصی با دیوارها و میزهای چوبی دارند. وجود گیاهان زیبا و متنوع نیز جلوه خاصی به فضای داخلی سازمان خصوصی‌سازی می‌بخشند.

طراحی کارخانه فولاد رشت

طراحی دفتر کار کارخانه فولاد رشت نیز از سبک دکوراسیون کلاسیک و لاکچری استفاده می‌شود. دیوارهای این دفتر کار با دیوارپوش طرح چوب مزین شده‌اند. میز و صندلی‌های این دفتر کار از جنس چوب و به رنگ قهوه‌ای تیره هستند. نورپردازی این دفتر کار در عین سادگی، زیبایی خاصی به فضا بخشیده است.  

طراحی گروه بین‌المللی پارسیه

طراحی دفتر کار کلاسیک و لاکچری، ساختمان اداری گروه بین‌المللی پارسیه نیز زیبایی خاصی دارد. در این ساختمان از گیاهان با طراوت و سرسبز استفاده می‌شود. دیوارهای این ساختمان اداری با دیوارپوش‌های چوبی قهوه‌ای و قفسه‌های چوبی طراحی شده‌اند. میز و صندلی این ساختمان از جنس چوب‌های مرغوب و قهوه‌ای رنگ هستند. اجزای موجود در فضای کلاسیک این ساختمان اداری هماهنگی خاصی با هم دارند.  

طراحی شرکت معماری Antonovich

شرکت معماری  Antonovich، این دفتر کار را به سبک کلاسیک، مملو از حس استواری و اصالت طراحی کرده است. در این فضای لوکس و شایان معرفی، اولین عنصر برجسته، چوب‌هایی از گونه‌های مرغوب هستند. تقریبا تمام دیوارها با این متریال‌های باشکوه طراحی شده‌اند. تخته‌های چوبی با پوششی از کاغذدیواری‌های پارچه‌ای زیبا، با طرح کلاسیک به دیوارها قاب شده‌اند.
در چنین طراحی دفتر کار کلاسیک و لاکچری، پارچه جایگزین بسیار خوبی برای کاغذ دیواری است و این کاغذدیواری‌های پارچه‌ای، انتخاب بی‌نظیری برای این فضاهای اصیل هستند. بدین گونه، یک دفتر کار کلاسیک حتی می‌تواند بسیار زیبا و راحت‌تر طراحی شود.
در ایجاد یک محیط دنج، طراحی و تزیین پنجره‌ها نقش مهمی ایفا می‌کنند. یکی از مشخصه‌های این دفتر، وجود چند پنجره بلند است. پرده‌ها به‌خوبی با فضای کلاسیک دفتر مطابقت می‌کنند. پرده‌های زیبا در یک محیط کاری و قانون‌مند، یادآور گرما و راحتی خانه هستند.

مبلمان مناسب در طراحی فضای کلاسیک اداری

اصلی‌ترین عناصر در این طراحی داخلی، مبلمان و اثاثیه آن هستند. میز و صندلی‌های راحت، ترکیب مبل‌های نرم و لطیف را کامل می‌کنند. بخش مهمی از یک محیط کاری کارآمد و موثر، دنج و راحت بودن برای کار کردن است. طراحان داخلی به‌طور هماهنگی فضای کاری را با گرمای خانه ترکیب کرده‌اند. 
در طراحی دفتر کار کلاسیک و لاکچری، برای پوشش کف، نویسندگان پروژه، پارکت تزیینی و فرش طبیعی را پیشنهاد کردند که پارکت به‌خوبی با طراحی کلاسیک دفتر، همخوانی دارد. چوب طبیعی، سایه روشنی از شکوه را به هر اتاقی هدیه می‌دهد و در اینجا، دفتر را پر از گرمی و راحتی کرده است. 
طراحی داخلی فضایی را در اختیار شما قرار می‌دهد که بیش از یک نسل خانواده از آن لذت می‌برند و لحظاتی الهام بخش در دفتر خصوصی شما به‌عنوان خانه‌ای باشکوه ساخته خواهد شد.

جمع‌بندی

طراحی دفتر کار کلاسیک و لاکچری باتوجه‌به ابعاد ساختمان اداری، متناسب با کار اداره و موقعیت مکانی آن انجام می‌شود. علاوه‌بر این در طراحی و اجرای دکور دفاتر اداری افراد باید به اصول و نکات مختلف توجه کنند. یکی از اصول طراحی انتخاب رنگ، سبک دکور و جنس و نوع مبلمان است. افراد باید به نورپردازی، به کاربردن المان‌های طبیعی، استفاده از نظم‌دهنده‌ها و قفسه‌ها نیز توجه داشته باشند. بسیاری از سازمان‌ها و شرکت‌های اداری در ایران از سبک کلاسیک و لاکچری برای طراحی دکور خود استفاده می‌کنند. 
 
تحریریه معماری آرل
منبع : antonovich
تعداد بازدید : ۱۲۱۴۳
نسخه چاپی :  
ارسال نظرات

نظر شما :

مطالب مشابه
پروژه های طراحی داخلی اداری

پروژه های طراحی داخلی اداری

طراحی داخلی خلاقانه، با شبکه هایی از لوله های روکار

طراحی داخلی خلاقانه، با شبکه هایی از لوله های روکار

طراحی داخلی دفتر کار - پروژه ی صبا

طراحی داخلی دفتر کار - پروژه ی صبا

طراحی داخلی دفتر معماری

طراحی داخلی دفتر معماری

طراحی داخلی دفتر کار یک آژانس، مینیمال و فلت

طراحی داخلی دفتر کار یک آژانس، مینیمال و فلت

معماری و طراحی داخلی ساختمان اداری شرکت نساجی در چین

معماری و طراحی داخلی ساختمان اداری شرکت نساجی در چین

مشاوره معماری

برای داشتن فضای کارآمد و زیبا می توانید از مشاوره متخصصین آرل بهرمند شوید

02122901905
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir