۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

معماری آرل
دکوراسیون و طراحی داخلی دفاتر ساختمان اداری دارای دو ویژگی مهم است. اول اینکه پلان و سیرکولاسیون بر اساس الگوهای موجود شکل بگیرد و دوم اینکه هیچ گونه محدودیتی برای زیباسازی بصری فضای داخل یا خارج ساختمان وجود ندارد. امروزه طراحی داخلی دفتر کار گوگل، دکوراسیون داخلی شرکت توئیتر و یا اینستاگرام بسیار نامتعارف تر از یک شرکت با خصوصیات تکنولوژی یا شبکه اجتماعی است. شاید جالب ترین بخش طراحی و اجرای یک شرکت اداری مدرن استفاده متنوع متریال باشد. مثلا طراحی داخلی اداری با چوب، طراحی داخلی اداری با شیشه و یا طراحی داخلی اداری مدرن با تلفیق انواع متریال های رنگی برای این عرصه پرکاربرد مورد استفاده قرار می گیرند.
تحریریه معماری آرل
طراحی داخلی این دفتر کاربزرگ با حوزه فعالیت حرفه ای در زمینه حمل و نقل توسط گروه معماران  iplus در سال 2019 در ویتنام طراحی و اجرا شده است.
طراحی داخلی و دکوراسیون این فضا براساس ارزش های اصلی و با هدف سرعت ، انعطاف پذیری و  ایجاد محیطی دوستانه در فضای اداری حرفه ای شکل گرفته است که این فضا در کل با متراژ 4675 متر مربع دارای 11 طبقه : شامل لابی ، اداری و فضایی چندمنظوره به متراژ 670 متر مربع می باشد. جهت قرارگیری ساختمان به سمت شمال شرقی با سه جهت باز و رنگ هویت دهنده برند که کارفرما خواستار انعکاس آن به فضا است رنگ سبز تیره می باشد. برای مشاهده نقشه های سه بعدی پلان طبقات این فضای اداری بزرگ، همینطور اطلاعات بیشتر فضای چند منظوره و تصاویر مربوطه با آرل همراه باشید...
تحریریه معماری آرل
آیا به عنوان یک معمار تا بحال در هایپرمارکت ها به حرکت افراد و روند خرید آن ها توجه کرده اید؟
برای مثال در هایپر استار تهران یا فروشگاه های زنجیره ای بزرگ چه ترفندهایی برای فروش بهتر محصولات به کار می رود و تاثیر آن ها در واقعیت چقدر است؟

اگرچه ممکن است نوع طراحی و رعایت جوانب مختلف ساده به نظر برسد اما عوامل متعددی در این مهم نقش دارند و فروشندگان به همین دلیل در پی ایجاد بستر مناسبی برای فروش محصولات خود و با کیفیت نمودن فضا هستند که معماران و طراحان فضا به عنوان عاملی بسیار کمک کننده در طراحی چنین فضاهایی نقش دارند و مهیا کننده این بستر مناسب برای فروش و از عوامل زیربنایی و شکل دهنده هستند.
احساسات و حالات افراد، متغیرهای بازاریابی و راهکارهای مارکتینگ، موضوع جنسیت و عوامل مربوط به محیط فروشگاه از نور ، صوت و رایحه گرفته تا طراحی و نوع چیدمان و دسترسی ها عواملی هستند که طراحی داخلی فضای فروشگاه را شکل می دهند و راهنمای مهمی برای خریداران محسوب می شوند. تحقیقات و پژوهش های انجام شده در این زمینه عوامل زیر را به عنوان عوامل اصلی  شکل دهنده و طراحی فضا برای خرید ناگهانی در طراحی فروشگاه های بزرگ زنجیره ای مانند هایپر استار تهران و راهکارهایی را جهت طراحی موثر فضای تجاری برای پررنگ تر نمودن این موارد معرفی نموده اند در ادامه با عوامل و ترفندهای مهم به منظور ارتقاء خرید ناگهانی با آرل همراه باشید....
تحریریه معماری آرل
رویکرد و سبک زندگی زندگی در دنیای مدرن امروزی همچنین تغییرات جهانی سبب تبدیل جوامع صنعتی به جوامع خدماتی گشته و با سرعت بالای پیشرفت، مکان های اداری به عنوان خانه دوم افراد و علاوه بر فعالیت های شغلی به مکانی برای تعاملات ، ﺗﺒﺎدل اطلاعات و ﮐﺎر ﮔﺮوﻫﯽ خلاقانه ﺗﺒﺪﯾﻞ ﺷﺪه اﺳﺖ.
اما  در میان ﻫﺰاران دفتر کار و فضای اداری در ﺗﻬﺮان و ﯾﺎ ﺷﻬﺮﻫﺎي دﯾﮕﺮ ﭼﻨﺪ درﺻﺪ از اﯾﻦ دفاتر اﺳﺘﺎﻧﺪاردﻫﺎی ﻻزم را از ﺟﻬﺖ ﻃﺮاﺣﯽ داﺧﻠﯽ دارا ﻣﯽ ﺑﺎﺷند؟  یا تا چه حد طراحان با اﻟﮕﻮﺑﺮداری از ﻣﻌﻤﺎري اﯾﺮاﻧﯽ ﻧﻘﺼﺎﻧﻬﺎی ﻃﺮاﺣﯽ را رﻓﻊ و ﮔﺎﻣﯽ ﺑﻪ ﺳﻤﺖ ﻣﻄﺒﻮع ﺗﺮ ﺷﺪن ﻓﻀﺎ ﺑﺮداﺷﺘﻪ اﻧﺪ ؟ 
در ادامه با ﻧﮑﺎﺗﯽ ﮐﻪ اﻣﺮوزه در ﺑﺴﯿﺎري از ﻃﺮحﻫﺎي داﺧﻠﯽ ﻣﻮﻓﻖ در ﻓﻀﺎﻫﺎي اداري ﺑـﻪ ﭼﺸـﻢ ﻣـﯽﺧـﻮرد و راهکارهای طراحی دکوراسیون یک فضاهای اداری استاندارد با آرل همراه باشید.....
تحریریه معماری آرل
در ابتدا باید گفت که شکل و هندسه زمین ساختمان اداری تجاری پارمیدا (مثلثی) آن را از اکثر ساختمان های شهری متمایز می کند. طبیعتا این موضوع و چالش های پیرامون آن در فرآیند طراحی پروژه ساختمان اداری تجاری پارمیدا تاثیرگذار بود. پهنای قابل توجه زمین پروژه، همچنین لزوم تاکید در ورودی چشمگیر و راه پله و آسانسور ساختمان، تیم طراحی را قادر ساخت تا ساختمان اصلی را به دو قسمت شرقی و غربی تقسیم کند. این عمل ریز نسبت های بهتری از حجم، پویایی و شکل پذیری را برای پروژه به ارمغان آورده است.
تحریریه معماری آرل
معماران V12 به طراحی دفاتر Joom با کاربری بازار آنلاین، واقع در مسکو ، روسیه ، تحقق بخشیده اند. این شرکت فناوری اطلاعات، یک بازار و یک برنامه کاربردی است که امکان خرید کالا از چین را فراهم می کند. به گفته گوگل ، جوم در سال 2016 محبوب ترین برنامه در بخش خود می باشد و در رده دوم روسیه قرار دارد.
معماران شرکت V12 چند ماه قبل از ساخت و ساز فراخوانده شدند ، بنابراین طراحی به موازات اجرای آن انجام شد. این کار به نوعی بازنگری در منطقه بندی اولیه فضا و بازتاب هویت شرکت و مشخصات کار آن بود. هدف معماران ، ایجاد یک فضای داخلی مفهومی ، غیرمرسوم ، اما در عین حال کاربردی و متعادل بود.
تحریریه معماری آرل

سه معمار، صاحبان یک شرکت طراحی معماری و شهرسازی، با حدود 20 سال سابقه‌ی فعالیت، تصمیم به تجهیز ساختمانی جدید به عنوان ساختمان دفتر مرکزی خود گرفتند. به این منظور ساختمانی قدیمی انتخاب و به طراحان معرفی شد، یک ساختمان سه‌طبقه و حدود پنجاه‌ساله. بخش‌هايي از ساختمان اصلي، مقاوم‌سازي شدند و اين ايده شكل گرفت كه اجزايي از تنِ آجري ساختمان قديمي، اصيل و دست‌نخورده، بازنموده و در سازشي نامنتظَر، با مصالح روزآمد همنشين شوند.

تحریریه معماری آرل
 McDonald بزرگترین رستوران زنجیره‌ای جهان است، که با بیش از 36،900 شعبه در ۱۱۹ کشور، روزانه به ۶۴ میلیون مشتری سرویس می‌دهد در واقع مک دونالد محبوب‌ترین رستوران فست فود در آمریکا و یکی از پرطرفدارترین فست فود‌های جهان است. براساس گزارش بی بی سی منتشر شده در سال 2012، مک دونالد دومین بزرگترین کارفرما خصوصی در جهان است.
شرکت مک دونالد یک دفتر کار مرکزی جدید را پیش بینی کرده که بیانگر فرهنگ رشد شهری و با توجه به معیار های سلامت باشد دفتر مرکزی شامل دفاتر بزرگ و کوچک کاری، بخش فرهنگی، دانشگاه آموزش همبرگر و موزه تاریخ می باشد و لوپ غربی کاربران را با اهداف مشترک دور هم جمع و تعاملات را از این طریق گسترش می دهد در ادامه با اطلاعات بیشتر با آرل همراه باشید....

تحریریه معماری آرل
یک دفتر معماری جوان به نام Archunits مستقر در شانگهای، اخیراً مرمت و بازسازی داخلی و خارجی یک ساختمان اداری را در نزدیکی معبد جینگای شانگهای به پایان رسانده است. ساختمان اصلی، که در سال 1990 ساخته شده و مملو از اتاق های کوچک و شلوغ اداری است، به یک سبک جدید از ترکیبی اداری از باز بودن، ارتباط و به اشتراک گذاری تبدیل شده است. برای آشنایی بیشتر با این طرح در ادامه با آرل همراه باشید...

تحریریه معماری آرل
اگرچه روند و حتی نحوه انجام کار در فضاهای اداری تغییر کرده ، اما بیشتر دفاتر همچنان طراحی های مشابه و طبق اصول گذشته را در پی گرفته اند وقتی سخن از نوآوری در این روند به میان می آید قطعا منظور خراب کردن تمام دیوارها و ایجاد فضای بازی در طراحی دفتر کار نیست! طراحی یک دفتر باید نیازها و جزئیات هر  فعالیت کاری را به طور جداگانه در نظر بگیرد. البته همیشه برای هر کارکرد روش های بهتر و بدتری برای ساماندهی فضاها وجود دارد اما برخی از تغییرات برای فعالیت های خاص بهتر عمل می کنند که بهتر است از آن ها چشم پوشی نشود. دفاتر آینده باید طرحی را که انگیزه نوآوری و پتانسیل اجرایی را به دنبال دارد ، جذب، تشویق و حفظ نمایند و در عین حال استراتژی شرکت را به فضا منتقل نمایند. مهم این است که ارتباط معنوی با کار وجود داشته باشد که با همکاران به اشتراک گذاشته شده و بستر افزایش بهره وری و کارآیی و یک تجربه انسانی از تعامل و خلاقیت را مهیا سازد.
در ادامه با آرل با انواع طراحی فضاهای اداری با سازماندهی متفاوت بسته نوع تعاملات و شخصی یا گروهی بودن برای ارتقاء کیفیت کار همراه باشید......

تحریریه معماری آرل
ما بیشتر ساعات کاریمان را در اداره و محیط می گذرانیم و اغلب روزها را در انتظار آخرهفته سپری می کنیم تا بتوانیم آسمان باز را ببینیم و از انبوه ساختمان های بتنی آزاد شویم. خوشبختانه، شرکت های زیادی از این موضوع آگاهند و تلاش می کنند تا با فراهم کردن آسایش و راحتی کارمندانشان به آنها پاداش دهند و برای اطمینان از موفقیتشان، فضایی سرزنده و با نشاط را برای آن ها فراهم کنند چرا که وقتی کارمندان خوشحال و راضی باشند، شانس موفقیت شرکت هم بیشتر می شود. تصور کنید فضای اداری شما محوطه ای پوشیده از چمن برای پیاده روی، اتاقک های خصوصی برای افزایش تمرکز شما و همکارانتان بر نتایج تولیدی و همچنین اتاقی برای خواب نیمروزی وجود دارد، چون شما هر زمانی که خسته هستید باید استراحت کنید! در این مطلب از آرل طراحی دفترهایی که شما را تشویق می کنند که تغییرات کوچکی ایجاد کنید تا انگیزه کارمندانتان بیشتر شود و محیط کاری لذت بخش تری داشته باشید را مشاهده خواهید کرد.
تحریریه معماری آرل
ساختمان اداری صبا، ساختمانی با ۵ طبقه اداری و ۴ طبقه مشاعات، در شمال تهران و منطقه الهیه واقع شده است. بافت ارگانیک منطقه و ساختار کوچه باغی، در کنار رشد ساختمان های بلندمرتبه، منجر به تخریب منظر عمومی برای عابرین و دید محدود از داخل ساختمان‌ها به بیرون گردیده است. در این پروژه با توجه به کشیدگی شرقی- غربی زمین و امکان استفاده حداکثری از نور جنوب، ساختمان در طول زمین کشیده شده است و با توجه به عرض کم زمین ترجیح بر آن شد که پروژه در دو بلوک طراحی گردد و دسترسی‌های عمودی و افقی در وسط دو بلوک ایجاد شود. فضای عمومی شامل واحد تجاری، پارکینگ و لابی مجموعه همانند صفحه‌ای، بلوک‎ها و آسانسور را در بر گرفته است. این صفحه فضای بازیست که ساختمان را به عنوان عنصری از شهر معرفی و نمایش می‌دهد.
تحریریه معماری آرل
گروه معماران  DA به دنبال ادراک فضایی متفاوتی از شعب معمول بانک و برای بازسازی بانک DSKدر فضایی به متراژ 275 متری اقدام به طراحی و اجرا نمودند. در این پروژه پس از بازسازی واحدهای کارکردی را از حوزه های مشترک در مرکز این فضای اداری به حومه آن منتقل کرده تا منطقه ای گسترده و باز ایجاد شود کارکرد واحدهای جداگانه پویایی دیوارهای اطراف را سبب شده و زیبایی شناسی و عملکرد را در هم می آمیزد با آرل در ادامه همراه باشید....
تحریریه معماری آرل
طراحی دفترکار جدید شرکت اوبر در شهر Perth (پرت-استرالیا) براساس کنتراست رنگ سیاه و سفید که فضایی چشم نواز برای یک محیط کاری مناسب با بهره وری بالا و افزایش تعامل را فراهم کرده است. انعطاف پذیری،کاربردی و سرگرم کننده بودن عواملی تاثیر گزار در طراحی داخلی دفتر کار اوبر می باشد. کارکنان اوبر در سراسر نقاط فعالیت می کنند و محدودیت زمانی برای آن ها وجود ندارد.
با آرل در ادامه همراه باشید...
مجموع ۲۹۹ رکورد - در ۲۳ صفحه
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
 

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


معماری و طراحی هتل
طراحی و اجرا ساختمان اداری
طراحی داخلی ساختمان اداری و دفتر کار
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir