۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

معماری و طراحی داخلی ساختمان اداری

شرکت طراحی دکوراسیون اداری و معماری داخلی اداری  ساختمان اداری دارای دو ویژگی مهم است. اول اینکه پلان و سیرکولاسیون بر اساس الگوهای موجود شکل بگیرد و دوم اینکه هیچ گونه محدودیتی برای زیباسازی بصری فضای داخل یا خارج ساختمان وجود ندارد. امروزه طراحی داخلی دفتر کار گوگل، دکوراسیون داخلی شرکت توئیتر و یا اینستاگرام بسیار نامتعارف تر از یک شرکت با خصوصیات تکنولوژی یا شبکه اجتماعی است. شاید جالب ترین بخش طراحی و اجرای یک شرکت اداری مدرن استفاده متنوع متریال باشد. مثلا طراحی داخلی اداری با چوب، طراحی داخلی اداری با شیشه و یا طراحی داخلی اداری مدرن با تلفیق انواع متریال های رنگی برای این عرصه پرکاربرد مورد استفاده قرار می گیرند.
روند طراحی اداره‌ها همواره در حال تغییر است و باید به گونه‌ای طراحی شود که متناسب با تجهیزات محل کار باشد. این مهم، تنها با کمک شرکت طراحی دکوراسیون اداری که در این زمینه تخصص کافی دارد، انجام می‌پذیرد.

شرکت طراحی دکوراسیون اداری برای به ارمغان آوردن، محیط دلخواه شما باید به نکات ریزی توجه کند که در ادامه تعدادی از آنها را نام می بریم:
هماهنگی در طراحی: یکپارچگی در قرارگیری مبلمان اداری، رنگ آنها، چینش و جنس عناصر  از مواردی است که می‌تواند هماهنگی را حفظ کند و در معماری داخلی اداری بسیار تاثیرگذار باشد. دکوراسیون اداری مدرن باید تم خاصی داشته باشد و در عین تفاوت ها، یکدیگر را تکمیل کرده و با هم در هماهنگی باشند. صرفا محیطی که شکل و نورپردازی یا رنگ وسایل در آنها یکسان است، جذابیتی برای مخاطب ندارد.
توجه به حوزه فعالیت در  در طراحی دکوراسیون اداری: برای اینکه بتوان طراحی شایسته‌ای انجام شود باید  بین موضوع فعالیت اداره و انتخاب طرح مناسب، هارمونی ایجاد کرد. برای مثال طراحی یک دفتر تجاری با مطب پزشک متفاوت است و تنها شرکت طراحی دکوراسیون اداری که از تخصص و تجربه کافی برخوردار باشد، می‌تواند این هماهنگی را ایجاد کند.
توجه به سلامت کارکنان: نزدیک به نیمی از عمر کارمندان در شرکت گذرانده می‌شود و یکی از دلایلی که ادارات مختلف به فکر طراحی دکوراسیون اداری می‌پردازند، راحتی کارمندان است. وجود صندلی های ارگونومیک، بهره‌وری کارمندان را افزایش داده و باعث حس آسودگی می‌شود. به علاوه نکته‌ای که باید به آن توجه کرد وجود حریم خصوصی در اداره است. همه این موارد توسط شرکت طراحی دکوراسیون اداری، با استفاده از پارتیشن‌های اداری، کنترل می‌شود.
توجه به بودجه کاربر: دوام مبلمان اداری بستگی به نوع کاربرد آن دارد. بنابراین باید با توجه بودجه کارفرما، محصولی را انتخاب کرد که دوام بالای داشته‌باشد. تهیه لیست کامل از علاقه و نیازهای کارفرما، کمک می‌کند تا درباره طرح کلی به جمع بندی برسید. برگزاری جلسه با کارفرما، باعث می‌شود تا از طرح مد نظر، اطمینان کامل حاصل کنیم.
 
برای یک گفتگو صمیمانه در مورد طراحی فضای اداری شما آماده هستیم

تاثیر طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای و هایپر مارکت بر رفتار خرید ناگهانی کاربران

تحریریه معماری آرل
آیا به عنوان یک معمار تا بحال در هایپرمارکت ها (فروشگاه زنجیره ای) به حرکت افراد و روند خرید آن ها توجه کرده اید؟
برای مثال در هایپر استار تهران یا انواع فروشگاه زنجیره ای بزرگ چه ترفندهایی برای فروش بهتر محصولات به کار می رود و تاثیر آن ها در واقعیت چقدر است؟

اگرچه ممکن است نوع طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای  و رعایت جوانب مختلف ساده به نظر برسد، اما عوامل متعددی در این مهم نقش دارند و فروشندگان به همین دلیل در پی ایجاد بستر مناسبی برای فروش محصولات خود و با کیفیت نمودن فضا هستند که معماران و طراحان فضا به عنوان عاملی بسیار کمک کننده، در طراحی چنین فضاهایی نقش دارند و مهیا کننده این بستر مناسب برای فروش و از عوامل زیربنایی و شکل دهنده هستند.
احساسات و حالات افراد، متغیرهای بازاریابی و راهکارهای مارکتینگ، موضوع جنسیت و عوامل مربوط به محیط فروشگاه از نور ، صوت و رایحه گرفته تا طراحی و نوع چیدمان و دسترسی ها عواملی هستند که طراحی داخلی فضای فروشگاه را شکل می دهند و راهنمای مهمی برای خریداران محسوب می شوند. تحقیقات و پژوهش های انجام شده در این زمینه عوامل زیر را به عنوان عوامل اصلی  شکل دهنده و طراحی فضا برای خرید ناگهانی در طراحی و اجرای فروشگاه  زنجیره ای مانند هایپر استار تهران و راهکارهایی را جهت طراحی موثر فضای تجاری برای پررنگ تر نمودن این موارد معرفی نموده اند در ادامه با عوامل و ترفندهای مهم به منظور ارتقاء خرید ناگهانی با آرل همراه باشید....

طراحی داخلی شعبه بانک مدرن | اصول چیدمان، امنیت و برندینگ معماری بانکی در ایران

تحریریه معماری آرل
در دنیای پرسرعت خدمات مالی امروز، شعبه‌های بانکی همچنان به عنوان نقطه‌ای کلیدی برای ایجاد اعتماد و روابط پایدار عمل می‌کنند. با وجود رشد بانکداری دیجیتال، بیش از ۹,۵۰۰ شعبه فعال در ایران (از جمله شبکه گسترده بانک ملی با ۳,۲۰۰ شعبه و بانک ملت با ۱,۸۰۰ شعبه ) نشان‌دهنده اهمیت حضور فیزیکی بانک در ایران است.
طراحی شعبه بانک، نه تنها باید امنیت و کارایی را تضمین کند، بلکه باید تجربه‌ای جذاب برای مشتری ایجاد کند که احساس راحتی و حرفه‌ای‌گری را القا کند.  معماران حرفه‌ای که پروژه‌های نوآورانه می‌سازند، با ارائه راهکارهای عملی برای مدیران توسعه بانک افزایش سودآوری را نیز خلق خواهند کرد.

ساختمان اداری خوابگاه سامیان / شیراز / اشعری

تحریریه معماری آرل
ساختمان اداری خوابگاه سامیان در زمین‌های مرتفع دانشگاه شیراز و در مجاورت خوابگاه‌های دانشجویی قرار دارد. این بنا با موقعیت جغرافیایی ممتاز، چشم‌اندازی رو به شهر شیراز و کوه‌های اطراف ارائه می‌دهد و به عنوان پلی بین فضای اداری و زندگی دانشجویی عمل می‌کند. این پروژه، بخشی از تلاش‌های دانشگاه شیراز برای ایجاد فضاهای پویا در محیط آموزشی است و با استفاده از مصالح محلی مانند آجر شهرزاد، هارمونی با بافت تاریخی-طبیعی منطقه را حفظ می‌کند.

15 نمونه دکوراسیون داخلی اداری مدرن

امروزه افراد بخش قابل‌توجهی از زمان خود را در دفاتر و ادارات می‌گذرانند. به همین علت، چیدمان و دکوراسیون داخلی اداری مدرن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار شده است. دراصل، حدومرزی برای طرح‌های مدرن اداری وجود ندارد و یک دیزاینر خلاق می‌تواند با استفاده از متریال مختلف و تلفیق سبک‌ها، بهترین دکوراسیون را خلق کند. نمونه طرح‌های دکوراسیون اداری که در این مقاله معرفی شده‌اند بخش کوچکی از طرح‌های بی‌کران در دنیای مدرن امروزی هستند. 

طراحی ساختمان اداری کارخانه تهران

تحریریه معماری آرل
طراحی ساختمان اداری کارخانه (Kar-khaneh)، پروژه گروه معماری DOT می باشد که به عنوان یک گروه طراحی در چین مشغول به فعالیت می باشند. مرز زمین پروژه به گونه ای تقسیم بندی شده که محور غربی ساختمان می بایست طبق قوانین و مقررات شهرداری طراحی شود و چون زمین ساختمان دارای یک پخ شدگی 45 درجه بوده، جلوی ضلع شرقی 10 متر پیش آمدگی داشته است. لذا فقط نمای جنوبی ساختمان به ما اجازه می داد که از بازشوهای بزرگ استفاده کنیم تا نور طبیعی را به داخل نفوذ دهیم. 
با آرل در ادامه همراه باشید...

طراحی داخلی دفتر مشاور املاک

تحریریه معماری آرل
طراحی داخلی دفتر مشاور املاک مانند طراحی تمام عرصه های معماری وساختمانی دارای اهمیت ویژه ای می باشد. بنگاه معاملات ملکی به دلیل رابطه مستقیمی که با صنعت ساختمان سازی و معماری دارد، باید رویکردی مشابه طراحی یک فضای تخصصی را داشته باشد. در طراحی فضای مشاور املاک می بایست المان های استفاده کرد که حس اعتماد را در مراجه کننده خود ایجاد کند. طراحی و ساخت دفتر معاملات ملکی دارای دو بخش مجزاست: 1. طراحی کلی 2. طراحی جزئی. بازار ملک و طراحی بنگاه املاک نیازمند عرصه بندی و تعبیه دکورهای مختص به این کاربری است. بر خلاف عرف بازار ایران، طراحی داخلی دفتر مشاور املاک فقط در یک مغازه معمولی قرار نمی گیرد. ایجاد عنصر دعوت کننده، به کار بردن نورپردازی و رنگ مناسب از خصوصیات طراحی بنگاه معاملات ملکی می باشد. در طراحی داخلی دفاتر املاک قرار دادن یک فضای صمیمی برای نشستن دور هم و صرف نوشیدنی (مانند: بار-Bar) برای ارتباط بیشتر با مراجعه کننده از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. 
با آرل در ادامه همراه باشید...

10 دفتر کار معماری با فضاهایی الهام بخش

تحریریه معماری آرل
محیط اداری و فضاهایی که شرکت های معماری بزرگ کارهای خود را در آن انجام می دهند، یک منبع کنجکاوی بی پایان برای معماران است. با درک این فضاهای کاری، معماران امیدوارند که محیطی را که ایده ها و الگوهای مورد علاقه آنها شکل گرفته است را درک کنند و درک عمیق تر از شیوه های مورد علاقه خود را بدست آورند. با آرل در ادامه همراه باشید تا با طراحی 10 آتلیه معماری آشنا شوید... 

طراحی دفتر کار کلاسیک و لاکچری

تحریریه معماری آرل
شرکت معماری Antonovich، این دفتر کار را به سبک کلاسیک، مملو از حس استواری و اصالت طراحی کرده است. در این فضای لوکس و شایان معرفی، اولین عنصر برجسته، چوب هایی از گونه های مرغوب هستند. تقریبا تمام دیوارها با این متریال های باشکوه طراحی شده اند. تخته های چوبی با پوششی ازکاغذدیواری های پارچه ای زیبا ،با طرح کلاسیک به دیوارها قاب شده اند.
در چنین طراحی های داخلی، پارچه جایگزین بسیار خوبی برای کاغذ دیواری است و این کاغذدیواری های پارچه ای ، انتخاب بی نظیری برای این فضاهای اصیل هستند. بدین گونه، یک دفتر کار کلاسیک حتی می تواند بسیار زیبا و راحت تر طراحی شود.

طراحی داخلی و بازسازی دفترکار معماری ،دنج و روشن

تحریریه معماری آرل
توضیحات متن توسط معماران ارائه شده است. پروژه دفتر کار مرکزی Macaxá Arquitetura با هدف انعکاس اهداف و اعتقادات این دفترکار در فضای داخلی شکل گرفته است علاوه بر این اصلی ترین مفاهیمی که معماران معتقدند علاوه بر هویت در طراحی موثر بوده ، ایجاد فضای روشن و دنج است در ادامه با آرل همراه باشید....

سرعت ، انعطاف پذیری و محیطی دوستانه در طراحی داخلی ساختمان اداری

تحریریه معماری آرل
طراحی داخلی این دفتر کاربزرگ با حوزه فعالیت حرفه ای در زمینه حمل و نقل توسط گروه معماران  iplus در سال 2019 در ویتنام طراحی و اجرا شده است.
طراحی داخلی و دکوراسیون این فضا براساس ارزش های اصلی و با هدف سرعت ، انعطاف پذیری و  ایجاد محیطی دوستانه در فضای اداری حرفه ای شکل گرفته است که این فضا در کل با متراژ 4675 متر مربع دارای 11 طبقه : شامل لابی ، اداری و فضایی چندمنظوره به متراژ 670 متر مربع می باشد. جهت قرارگیری ساختمان به سمت شمال شرقی با سه جهت باز و رنگ هویت دهنده برند که کارفرما خواستار انعکاس آن به فضا است رنگ سبز تیره می باشد. برای مشاهده نقشه های سه بعدی پلان طبقات این فضای اداری بزرگ، همینطور اطلاعات بیشتر فضای چند منظوره و تصاویر مربوطه با آرل همراه باشید...

آنچه باید درباره سقف های اکسپوز در فضاهای اداری بدانید !

تحریریه معماری آرل
در طراحی مدرن اکسپوز، تمامی تأسیسات شامل انواع کانال هوای تهویه مطبوع، لوله های گاز، لوله های آب، سیستم نورپردازی و روشنایی، لوله کشی آتش نشانی، لوله کشی فاضلاب، رادیاتورها، لوله مسی، لوله کشی داکت اسپلیت و... در تمامی فضاها و کاربری های گوناگون کاملا مشاهده شده و به‌هیچ‌وجه پنهان نمی‌شوند.
از این طراحی می‌توان در فضاها و کاربری های مختلفی نظیر سرویس‌های بهداشتی، فضاهای مسکونی، بیمارستان ها، رستوران ها، کافه ها و فضاهای اداری... استفاده کرد. درواقع رها کردن انواع تأسیسات مکانیکی ساختمان در طراحی داخلی یک فضا، همان‌گونه که هستند و عدم پنهان کردن آن‌ها یک حرکت بسیار جذاب و جسورانه در دنیای طراحی داخلی به شمار می‌رود و از آنجایی که چشم همواره به پنهان کردن و ندیدن این لوله‌ها عادت دارد، کاملا از دیدگاه بصری جذب این طراحی متفاوت می‌شود.با آرل در ادامه همراه باشید....

اصول طراحی و دکوراسیون داخلی فضاهای اداری و دفاتر کار

تحریریه معماری آرل
رویکرد و سبک زندگی زندگی در دنیای مدرن امروزی همچنین تغییرات جهانی سبب تبدیل جوامع صنعتی به جوامع خدماتی گشته و با سرعت بالای پیشرفت، مکان های اداری به عنوان خانه دوم افراد و علاوه بر فعالیت های شغلی به مکانی برای تعاملات ، ﺗﺒﺎدل اطلاعات و ﮐﺎر ﮔﺮوﻫﯽ خلاقانه ﺗﺒﺪﯾﻞ ﺷﺪه اﺳﺖ.
اما  در میان ﻫﺰاران دفتر کار و فضای اداری در ﺗﻬﺮان و ﯾﺎ ﺷﻬﺮﻫﺎي دﯾﮕﺮ ﭼﻨﺪ درﺻﺪ از اﯾﻦ دفاتر اﺳﺘﺎﻧﺪاردﻫﺎی ﻻزم را از ﺟﻬﺖ ﻃﺮاﺣﯽ داﺧﻠﯽ دارا ﻣﯽ ﺑﺎﺷند؟  یا تا چه حد طراحان با اﻟﮕﻮﺑﺮداری از ﻣﻌﻤﺎري اﯾﺮاﻧﯽ ﻧﻘﺼﺎﻧﻬﺎی ﻃﺮاﺣﯽ را رﻓﻊ و ﮔﺎﻣﯽ ﺑﻪ ﺳﻤﺖ ﻣﻄﺒﻮع ﺗﺮ ﺷﺪن ﻓﻀﺎ ﺑﺮداﺷﺘﻪ اﻧﺪ ؟ 
در ادامه با ﻧﮑﺎﺗﯽ ﮐﻪ اﻣﺮوزه در ﺑﺴﯿﺎري از ﻃﺮحﻫﺎي داﺧﻠﯽ ﻣﻮﻓﻖ در ﻓﻀﺎﻫﺎي اداري ﺑـﻪ ﭼﺸـﻢ ﻣـﯽﺧـﻮرد و راهکارهای طراحی دکوراسیون یک فضاهای اداری استاندارد با آرل همراه باشید.....

طراحی نمای اداری با الهام از معماری مدرن و خطوط مینیمال

در دنیای پرهیاهوی معماری امروز، شاهد گرایشی روبه‌رشد به سوی سادگی و مینیمالیسم در طراحی نماها هستیم. این رویکرد نوین نه‌تنها خطوط آسمان شهرها را دگرگون می‌کند، بلکه تعریف ما از زیبایی در معماری را نیز به چالش کشیده است. طراحی نمای اداری مینیمال با حذف جزئیات غیرضروری، بر اصول اولیه معماری و کارکرد ساختمان تمرکز دارد. این فلسفه که کمتر را بر بیشتر ترجیح می‌دهد، به دنبال ایجاد فضاهایی آرام و بامعنا است. باوجود سادگی ظاهری، این سبک می‌تواند منجر به خلق بناهایی زیبا و تاثیرگذار شود.
مجموع ۳۷۶ رکورد - در ۲۹ صفحه
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.

طراحی  ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: [email protected]