۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

معماری آرل
بخش فوق شامل دانلود مقالات آموزشی و لیست مقالات معماری است. شما می توانید در این بخش مقاله های معماری فارسی یا مقاله معماری انگلیسی را دانلود کنید. این مباحث با تنوع موضوع می تواند راه گشای شما در پروژه های معماری، دروس تخصصی و حتی پایان نامه های معماری باشد. 
تحریریه معماری آرل
مقاله معماری زیر ابتدا توسط پروژه های فضای عمومی منتشر شد که به عوامل بهتر شدن فضاهای عمومی پرداخته بود. این مقاله راهنمایی مختصر در مورد چگونگی طراحی فضاهای عمومی بزرگ که با در نظر گرفتن 4 ویژگی جامعه پذیری، فعالیت ها، دسترسی و راحتی می باشد. فضاهای عمومی به دلیل گستردگیشان در برگزاری جشن ها، مبالات اجتماعی-اقتصادی  و تلفیق فرهنگی از اهمیت زیادی برخوردارند. در ادامه به بررسی اهمیت طراحی شهری و فضاهای مربوط به آن پرداخته ایم.
با آرل در ادامه همراه باشید...
تحریریه معماری آرل
دسترسی به مسکن، خواه خرید خواه اجاره با هر نوع سرمایه گذاری؛ یکی از مهم ترین و بهترین نوع سرمایه گذاری اقتصادی در زندگی مردم به شمار می رود. کاملا طبیعی است از خودتان بپرسید که ملاحضات لازم برای داشتن یک پایگاه اطلاعاتی خوب قبل از هر اقدام چیست. در بسیاری از موارد مزایای به دست آوردن یک آپارتمان نوساز یا استفاده شده بسیار زیاد است: قابل توجه است وقتی بدانیم تعداد زیادی از خانه های خالی یا آپارتمان موجود در شهر در انتظار کسب و کارهای آینده یا بازسازی قرار دارند.
در ادامه چند نکته در مورد خرید، اجاره یا سرمایه گذاری مسکن را مطرح کرده ایم که ممکن است مفید باشد.
با آرل در ادامه همراه باشید...
تحریریه معماری آرل
هر ساله شاهد ابزار و روش‌های جدیدی برای بصری‌سازی‌های بهتر و سریع‌تر معماری هستیم. چند سال اخیر به علت پیشرفت در نرم‌افزارهای رندر زمان واقعی، به طور ویژه دوره‌ی بسیار شگفت‌انگیزی در این زمینه بوده است. رندرهای تصاویر واقعی از زمین واقعی هنگامی که همراه با فناوری پشتیبان همچون هدست‌های واقعیت مجازی، پروژکتورها و کارت‌های گرافیکی ارائه می‌شوند، رسانه‌های بصری‌سازی خارق‌العاده و پویایی را به دست می‌دهند – جهان‌های واقعی مختلط و تکمیل شده، پیکربندی‌های تعاملی، نمایش‌های شبیه بازی – به گونه‌ای که معماران و طراحان می‌توانند به درستی داستان خود را بیان کنند.
تحریریه معماری آرل
خطوط به همراه اندکی لرزش، گوشه‌های متقاطع متمایز، هاشور زنی موازی و حروف بزرگ : غیرقابل انکار است که معماران سبکی از ترسیم را در طول زمان توسعه داده‌اند. طراحی‌های دستی دیگر تنها نشان دهنده‌ی شکل (و یا اولین شکل) ارائه در پروژه‌های معماری نیستند. این‌گونه طراحی‌ها هنوز هم دارای اهمیت فوق‌العاده‌ای در فرایند طراحی هستند. این‌ها همه ابزاری برای طراحی هستند تا اینکه ابزاری برای نمایش تلقی شوند.
تحریریه معماری آرل
با بچه‌ای که غذایش را نمی‌خورد باید چکار کرد؟ می‌شود آنقدر کتکش زد تا بخورد! اما احتمالا دست خودمان هم درد می‌گیرد. بچه هم که زیاد کتک بخورد، دست ما برایش عادی می‌شود. حالا کمربند لازم است! بعدش هم لابد چوب و سنگ! ولی هرچقدر هم بچه را محکم بزنی، جایی دیگر دق دلی‌اش را درمی‌آورد. پس چه کنیم که با حداقل هزینه بتوانیم بچه را وادار کنیم غذایش را بخورد؟ کمی صدای قان‌قان چطور است؟ لقمه را بمثابه‌ی هواپیما داخل دهن بچه کنیم. بجای کتک جانانه بهش بگوییم تونل را باز کند تا قطار داخل برود. یا چطور است بین او و دوستش مسابقه‌ای برگزار کنیم: «هرکی زودتر غذاش رو تموم کرد برنده‌س!» - خوشبختانه اکثر بچه‌ها با همین ترفند گول می‌خورند :)). اگر بازی می‌تواند این همه تنش را به سازش و همکاری بدل کند، چرا در شهر بیشتر بازی نکنیم؟!
تحریریه معماری آرل
من بخشی از آخرین نسل از دانشجویان معماری هستم که از کامپیوتر استفاده نکردم (درباره اوایل دهه 1990 صحبت می‌کنم؛ برق، تلویزیون‌های رنگی، موشک وجود داشتند، فقط رندر وجود نداشت). در سال آخر در دانشگاه، درباره محاسبه‌ی مدت زمان به طول انجامیدن اتمام کار پروژه‌ی پایانامه‌ی خود اشتباه کردم. با فرا رسیدن ضرب‌الاجل، فهمیدم که انطباق با ارائه‌های دانشجویان خود دیگر دیر شده است. در آن زمان، زاها حدید و نقاشی‌های سبک ساختارشکن وی، سبک خود را برای تصویر معماری برپا کرد. این کار به معنی این بود که بسیاری از پروژه‌های دانشجویان به صورت نقاشی‌های روغنی بر روی بوم انجام می‌شد.
تحریریه معماری آرل
خلاقانه معماری کردن آنقدرها هم آسان نیست. بعضی می‌گویند خلاقیت امری ذاتی است. ولی اگر از من بپرسید می‌گویم این جمله را عده‌ای کلاش ساخته‌اند! پرسش‌برانگیز است که وقتی در عرصه‌ی سیاسی-اقتصادی شنیدنِ عبارتِ «ژن خوب» انقدر خشم‌برانگیز بود، پس چرا با شنیدن «خلاقیت ذاتی است» کسی از معماران منزجر نمی‌شود؟ گیرم قدری هم به ژنوم انسان ربطی دارد، ولی اصل خلاقیت آموختنی است؛ همانطور که تفکر نقادانه، همانطور که کار گروهی، همانطور که دموکراسی.
تحریریه معماری آرل
فیگور انسان به منظور درک مقیاس در تصاویر، رندر و یا شیت های معماری، نکات زیادی از واقع گرایانه بودن پروژه به بیننده القا می کند، و سبب درک بهتر نظاره گر از رابطه بین انسان و ساختمان می باشد. فیگورها می توانند به واسطه ترسیم با دست آزاد، آبجکت های سه بعدی نرم افزارهای طراحی و کولاژ مورد استفاده قرار گیرند. با این حال فیگورها در اغلب مواقع جزء آخرین عناصر تشکیل دهنده طراحی می باشند که باید تصمیمی متفکرانه پشتشان باشد. اما فیگورهای انسان به غیر از نشان دادن مقیاس چه نقشی در یک طراحی دارند؟
با آرل در ادامه همراه باشید...
تحریریه معماری آرل
در هر پروژه معماری موفق، خلق فضایی برای راحتی و آسایش کاربران بیرون انواع ساختمان ها یک امر ضروری است. ساختارهای چادری مدولار در هر زمان از سال می توانند سایه ای لذت بخش را جهت آسایش کاربران ایجاد نموده و حتی در برخی مواقع نور خورشید را برای عرصه های دیگر منعطف و زیبا سازند. در کنار مدیریت نور توسط سازه های چادری می توان به محافظت در برابر باد شدید، گرد و غبار، باران، برف، و سر و صدا اشاره کرد. به همین بهانه 6 مثال از نحوه استفاده و کاربری سازه های چادری در فضای باز را به شما معرفی کردیم. امیدواریم تعاریف زیر بتواند راهنمای شما در طراحی عرصه های خارجی ساختمان باشد.
با آرل در ادامه همراه باشید...
تحریریه معماری آرل
از نخستین دوره همایی کنفرانس عصر شهرنشینی که در سال ۲۰۰۵ برگزار شد ؛ سیاست گذاران ، بنگاه داران ، دانشمندان و خبر نگاران همه با هم اصلی را پذیرفته اند و آن اینکه قرن بیست و یکم ، قرن شهری شدن است بدون شک شهرها همیشه مرکز توجه بوده اند ولی شتاب و وسعت رشدشان امروز قابل مقایسه نیست. البته در رابطه با چین ارقام بزرگند ولی تحول شهر گوانجو نمونه ای است که برای ما یادآوری می کند که بین ۱۹۹۰ و ۲۰۱۵ جمعیت این شهر ۹۲۵ درصد گسترش پیدا کرد تا به رقم ۲۵ میلیون برسد در حالی که وسعت شهر ۳۲۸۴ درصد بیشتر شد. وقتی صحبت از معماری می کنیم قبل از هرچیزی این بستر شهری را در چشم انداز باید آورد و وقتی صحبت از معماری سبز میکنیم ، بستر شهر سبز را باید تصور کنیم.

تحریریه معماری آرل

زمان گذشت و تکنولوژی هر روز پیچیده‌تر و همه‌گیرتر می‌شد. کارخانه‌ها اول شهرهای انگلستان و بعد فرانسه را به کلی تغییر دادند. کارگرها که در ازای کار سنگین در کارخانه‌ها، دستمزد کمی می‌گرفتند؛ چاره‌ای جز طغیان برایشان باقی‌ نمانده ‌بود و از اولین گروه‌هایی بودند که به این وضع واکنش نشان دادند. لادایت‌ها در اوایل قرن نوزدهم به ماشین‌های نساجی حمله کردند و آن‌ها را خرد و خمیر کردند. در این اوضاع اروپا؛ دو نگاه متقابل نسبت به تکنولوژی داشت شکل می‌گرفت. یک طرف رمانتیک‌هایی مثل ویکتور هوگو، تولستوی، ویلیام موریس و جان راسکین بودند که خرابی‌های جدید تکنولوژی نگرانشان کرده بود و طرف دیگر معمار-مهندس‌هایی از قبیل گوستاو ایفل، ویلیام استرات، ولادمیر شوخوف، فرانسوا هنبیک و خیلی‌های دیگر بودند که با آغوش باز از تکنولوژی استقبال می‌کردند و پل‌ها و برج‌ها را با قطعات فولادی و بتن مسلح می‌ساختند.

تحریریه معماری آرل
داوران ژوژمان های معماری، بدون شک، مهمترین پایه و اساس آموزشگاه های معماری را تشکیل می دهند. با این حال بخش عمده ای از شکست یا موفقیت دانشجویان معماری، در دستان هیئت ژوری قرار دارد، زیرا این هیئت، مامور بازبینی کار دانشجویان هستند. از آنجا که رشته معماری، ماهیت بین رشته ای داشته و گرایش های متعددی دارد، بیشتر اعضای هیئت ژوری، هر یک در یکی از زمینه های این رشته تخصص دارند. همین امر باعث می شود که هیئت ژوری به یک گروه ترسناک و غیرقابل پیش بینی تبدیل شود. به همین دلیل، دانشجویان می بایست در کنار مبارزه با استرس ها و بی خوابی های خود، آنقدر توانایی های خود را بالا ببرند که بتوانند در برابر هر آنچه که ممکن است داور از آنها بخواهد پاسخگو باشند.
در اینجا به ترکیبی از نه گونه مختلف از اعضای هیئت ژوری رشته ی معماری، که هر دانشجوی معماری ممکن است، در برخی از مراحل تحصیل خود در مدارس معماری با آنها روبرو شود، اشاره خواهیم کرد.
تحریریه معماری آرل
تابحال شده است که، به‌دلیل گرم بود بیش از حد فضا، لذت یک خواب خوب را از دست بدهید؟ یا فقط برای تحمل سرمای حاصل از تهویه‌ی هوای محل کارتان، مجبور به پوشیدن چهار ژاکت و یک شال گردن شوید؟ با توجه به این حقیقت، زمانیکه صحبت از تنظیم درجه‌ی دمای داخلی یک محیط می‌شود، شما نمی‌توانید رضایت همه را جلب کنید و همیشه یک فرد بدشانس وجود دارد که در نهایت، به‌خاطر آسایش دیگران، خود را فدا می‌کند.
واضح است که هیچ نوع "استاندارد جهانی" یا "محدوده‌ی آسایش حرارتی توصیه شده" در طراحی سیستم‌های ساختمانی وجود ندارد، چرا که، برای مثال، ورزشکارانی که در حال تمرین در یک سالن ورزشی در مکزیک می باشند در شرایط فضای داخلی یک سیبستم ساختمانی مشابه متعلق به یک آسایشگاه در دانمارک، احساس راحتی نخواهند داشت. به همین دلیل است که اگر بخواهیم به‌طور خلاصه، "آسایش حرارتی" را تعریف کنیم، این اصطلاح به معنای ایجاد سیستم‌های ساختمانی  است  که مطابق با شرایط محیط اطراف و عملکردهای فضا باشند.
مجموع ۱۴۴ رکورد - در ۱۲ صفحه
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
طراحی و اجرا ویلا

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


معماری و طراحی هتل
طراحی و اجرا ساختمان اداری
طراحی داخلی ساختمان اداری و دفتر کار
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، میرداماد . جنب ایستگاه مترو
انتهای خیابان کازرون جنوبی . پلاک ۳
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱     ۲۱-۲۶۴۰۸۵۲۰-۰۲۱
فکس :       ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir