021-22901906

معماری آرل
طراحی داخلی دفتر اداری
تحریریه معماری آرل
معماری: Usual Studio + ten-arch
موقعیت:شانگهای، چین
مساحت: 170 مترمربع
سال: 2016
همیشه برای طراحی داخلی ایده آل، استفاده از گران قیمت ترین متریال و المان راه حل مناسبی نیست. چه بسا با استفاده از عناصر بازیافتی و ساده که حتی به چشم نمی آیند می توان فضایی منحصر به فرد فراهم آورد. در این قسمت از وبسایت معماری آرل قصد داریم شما را با نمونه طراحی داخلی اداری با استفاده از طناب کنفی آشنا سازیم. در ادامه با ما همراه باشید...
تحریریه معماری آرل
تا به حال شده که شما در برخورد با سایت پلان تصاویر خاصی را در ذهن خود تجسم کنید؟ اگر با دقت به نقشه های اطراف خود بنگرید متوجه خواهید شد که هریک می تواند بازگوی تصویر خاصی باشد. در این بخش از وبسایت معماری آرل چندین نمونه سایت پلان را فراهم آورده ایم که با نگاهی متفاوت و خلاقانه به تصویر کشده شده اند. در ادامه با ما همراه باشید...
تحریریه معماری آرل
تاتوهای خلاقانه، رسا، خطی و بصری، خصوصیت های مشابهی از معماران را بازگو می کند که علاوه بر طراحی ساختمان ها، هویت شخصی خود را نیز نقاشی می کنند. در حالی که بعضی از این خالکوبی ها با خطوط هندسی ساده و یا تصویر کاملی از یک شاهکار معماری همراه هستند. گفتنی است که این خالکوبی ها یک بیانیه فوری از این که چه کسی هستید و چه چیزی شما را مورد توجه قرار می دهد، است. در ادامه مطلب با آرل همراه باشید...
تحریریه معماری آرل

اگر ما قرار بود کار سختی رو انجام بدیم، آیا میشستیم این کار رو از صفر با زحمت انجام میدادیم؟ یا می رفتیم یکی رو پیدا میکردیم که این کار رو قبلا کرده بود و از رو اون کپی میکردیم. ما تو جامعه ای زندگی می کنیم که عاشق کپی کردن هستیم، مخصوصا از چیزای خارجی، و انتظار ما این هست که همه چی کپی شده، وقتی یه آگهی خلاقانه در تلویزیون می بینیم، میگم حتما از یه آگهی خارجی کپی کردن، و یه لحظه فکر نمیکنیم شاید یک نفر با زحمت این کار رو از صفر انجام داده باشه. همراه آرل باشید تا سخنان طراح کمپین ها، ساسان بهزادی را  بشنوید و با راه هایی برای نوآوری به صرفه آشنا شوید.

اوریگامی و کاربرد آن در معماری
تحریریه معماری آرل
اوریگامی یکی از کاردستیهای محبوب ژاپنی است که امروزه در سراسر جهان طرفداران زیادی دارد. (اُری) به معنی با اندیشه تا دادن و( کامی) به معنی کاغذ است. ترکیب آنها با یکدیگر کلمه اریگامی را می سازد. بنابراین اریگامی هنر و اندیشه ی تا دادن کاغذ (یا صفحاتی از جنس پلاستیک، فلز و مواد دیگر) برای خلق شکل های مختلف، می باشد. در ادامه مطلب با آرل همراه باشید...

تحریریه معماری آرل

خیاطی و دوختن الگوهای مختلف بر روی پارچه و دیگر متریال ها از قدیم تا امروز، بخشی جدانشدنی از دوخت بوده است. با پیشرفت های فناوری، هنوز هم برخی از الگوها باید با کمک و هنر انسان دوخته شوند، هر چند زیبایی هنرهای دستی ازرشمندتر و احساس بیشتری را از خود منتقل می کنند. پروفسور جان Knippers سرپرست رباتیک دانشگاه icd در طی تحقیقاتی در مورد رباتیک و ترکیب آن با تکنیک های خیاطی به دنبال راه حلی برای کشف دوختن چوب هستند. همراه آرل باشید...
 

تحریریه معماری آرل

آجر تنها مصالحی است که در هر گوشه ی معماری سنتی ما دیده می شود و در هر مکان به فراخور موقعیت و کاربری، شکلی نو به خود گرفته است. حضور گرم آجر در معماری و طراحی داخلی نه تنها رنگ نباخته است، بلکه در شکل و قالب های متنوع تری رخ نمایی می کند. شرکت معماری 22quadrat با انگیزه ساخت دیواری پویا با نقوش برجسته در حیاط درونی مجتمع مسکونی Pallotti دست به خلاقیت زدند و دیواری آجری با الهام از اثرات امواج صوتی بر آب ساختند. همراه آرل باشید...

تحریریه معماری آرل

یک شرکت کره ای طرح اولیه ای از ۵ تایر برای کلانشهرهای آینده ارائه کرده است. یکی از این طرح ها شامل تایری است که با تکیه بر میدان مغناطیسی کاربر را جابه جا می کند.
شرکت کره ای Hankook Tire که تولید کننده انواع مختلف تایر و فناوری ها مخصوص خودرو است، پروژه ای به نام Design Innovation را انجام داد تا طرح های مختلف تایر برای خودروهای نسل آتی را بررسی کند.
این پروژه در سال ۲۰۱۶ برای پیش بینی تغییرات صنعت حمل و نقل در کلان شهرهای آینده انجام شد. این شرکت پیش بینی می کند با ظهور اتومبیل های خودران و برقراری اتصال میان خودروها محیط های شهری و البته وسایل نقلیه نیز تغییر می کنند. در همین راستا پنج طرح اولیه از تایرهای نسل آینده با کمک دانشگاه سینسیناتی و مرکز فناوری جهانی شرکت هانکوک ساخته شدند. همراه آرل باشید..

پوستر معماری
تحریریه معماری آرل
قدرت یک پوستر خلاقانه بر هیچ کس پوشیده نیست و با ایده پردازی های قدرتمند می تواند تاثیر به سزایی در مخاطبان خود داشته باشد. یکی از نکات مهم و کلیدی در طراحی پوسترها این است که طراحی باید به صورتی باشد که مخاطب را در نگاه اول به خود جذب کند. هیچ گاه فراموش نکنید که هر فردی که یک نرم افزار گرافیکی را نصب کرده باشد و حتی کار کردن با آن را بلد باشد یک طراح گرافیک خوب نیست؛ چرا که نیاز به خلاقیت و ایده پردازی است. مشاهده آثاری خلاق مانند این طرح ها، شما را وادار خواهد کرد انتخابی بسیار بهتر و متفاوت داشته باشید. در ادامه مطلب با آرل همراه باشید...
تحریریه معماری آرل
در بسیاری از پروژه های معماری فضای ورودی از اهمیت زیادی برخوردار بوده و برای کاربران در تاریخ مهم بوده است. اما اگر چنین کاربرانی دیگر در قید حیات نباشند چه؟ در گذشته دور تأکید فراوانی بر روی طراحی فضای ورودی می شده تا فرد را تحت تأثیر خود قرار دهد. با گذشت زمان این تأثیر کمرنگ شده و شیوه های مدرن جایگزین شیوه های قدیمی شده اند. به همین دلیل یک گروه خصوصی قصد داشته تا با هنر دیجیتال و سه بعدی سازی به شیوه زنده (Live) این فضاهای قدیمی را برای شما بازسازی کند. در این مطلب 8 مدل سه بعدی دیجیتال از هنر باستان وجود دارد که با کلیک بر روی هر عکس می توانید مجسمه و معابد ساخته شده را مدیریت کنید و به نوعی جزئیات آنها را تحلیل نمایید. مدل های زیر از جذابیت و جزئیات زیادی برخوردار بوده که می تواند برای پروژه های کلاسیک یا نئوگلاسیک امروزی مورد استفاده قرار گیرد.
با آرل در ادامه همراه باشید...
مبلمانی از شن و ماسه های رنگی
تحریریه معماری آرل
هرچند نخستین مفهومی که از واژه‌ی مبلمان به ذهن خطور می‌کند، کارکرد نشیمن است، اما بدیهی است که امروزه این واژه، گستره‌ای بس فراگیر را در بر گرفته است و علاوه بر جنبه ی کاربردی، بیشتر بحث زیبایی آن مورد نظر است. در واقع یکی از تاثیرگذار ترین عناصر در طراحی و دکوراسیون داخلی منازل و ادارات استفاده از بهترین مبلمان است. در ادامه مطلب با آرل همراه باشید...
تحریریه معماری آرل
طراحی جالب این ساختمان با استفاده از تکنولوژی به صورت فرمی پازل  مانند بوده که در نما با احساسی متفاوت از  تجربه حل مکعب روبیک در فضای شهری حاصل می شود و مکعب روبیک کوچک در حقیقت به عنوان ریموت کنترل، نورهای رنگی را در ساختمان حرکت داده و با جابجایی مکعب در ساختمان، نورها به رنگ های مختلف و به شکل مکعب روبیک بزرگتری در سطح نمای ساختمان جابجا می شوند. در ادامه مطلب با آرل همراه باشد...
5 مرحله خلاقیت که یک معمار  در هر پروژه تجربه می کند!
تحریریه معماری آرل
هر معمار برای طراحی به عنوان خالق و سازنده یک اثر ، مراحل مختلفی از خلاقیت را برای رسیدن به ایده مناسب طی می کند لازم به ذکر است بعضی از مراحل سخت تر از بقیه به نظر می رسند و احساس ایجاد شده در معمار در باب پروژه مورد نظر در اکثر موارد، اجتناب ناپذیر است. در بسیاری از موارد، شدت عواطف ایجاد شده ازپروسه خلق در طراحی می تواند بسیار شدید و شامل مراحل انکار، خشم، تقلا و تکرار، افسردگی و در نهایت پذیرش موضوع باشد. تاثیرات عاطفی غالب بر معمار در بیشتر موارد می تواند بسیار تاثیرگذار باشد و در حرفه معماری چنین تجاربی برای اکثریت تجربه کنندگان این موضوع قابل لمس است.در ادامه با 5 مرحله خلاقیت یک معمار در پروسه رسیدن و خلق ایده مناسب با آرل همراه باشید.... 
مجموع ۳۲۰ رکورد - در ۲۵ صفحه