۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶



 
گردآوری: نیلوفر محتاط
منظور از کوهستان در اصطلاح عمومی ناهمواری های سنگی و چین خورده ای است که با زمین های مسطح همجوار بدون در نظر گرفتن عامل ارتفاع از سطح دریا در نظر گرفته می شود ولی در این جا منظور از کوهستان منطقه ای است که قبل از هر چیز عامل ارتفاع حدود 2000 متر در نظر گرفته شده است. بنابراین این کوهستان ها در حاشیه ی فلات ها و در نقاط مرتفع تر از فلات ها واقع شده اند. کوهستان های ایران که در حاشیه ی فلات واقع شده اند دارای رشته هایی به داخل فلات با ارتفاع متوسطی بیش از 2000 متر می باشند و به همین علت جای مساعدی برای زیست دائمی انسان نیستند. چه عواملی چون شیب تند، سرما، کمبود زمین مسطح، نبودن خاک مساعد جهت کشاورزی، نبودن راه های ارتباطی لازم و ... باعث ایجاد شرایط ناکافی برای زندگی انسانی گردیده است. در ادامه با ما در آرل همراه باشید.

گردآوری: نیلوفر محتاط
تقسیمات اقلیمی ایران به چهاردسته ی اقلیم معتدل و مرطوب (سواحل جنوبی دریای خزر)، اقلیم سرد (کوهستان های غربی)، اقلیم گرم و خشک (فلات مرکزی) و اقلیم گرم و مرطوب (سواحل جنوبی) دسته بندی می شود. در این بخش قصد داریم به معرفی ویژگی های هر یک از این 4 اقلیم بپردازیم و مروری مختصر بر ویژگی های معماری هر اقلیم اشته باشیم. در مورد ویژگی های معماری هر اقلیم به طور مفصل در مطالب بعدی صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید...



گرداوری: نیلوفر محتاط
هنگام طراحی و آفرینش یک ایده، برای تفهیم، تصحیح و ارائه ی آن در زمینه های مختلفی چون نمایش اماکن زیست عمومی، خصوصی، زمینه های فرهنگی، محصولات صنعتی، امور ویژه و ... می توان از ماکت بهره جست. در این بخش قصد داریم مطالبی را درباره ی ماکت معماری و وسایل ساخت آن ارائه دهیم پس با ما همراه باشید.



گردآوری: نیلوفر محتاط
اگر یک مکعب به گونه ای دیده شود که تنها خطوط ارتفاعی آن با صفحه ی تصویر موازی باشد و خطوط دیگر آن نیز با زاویه ی دیگری غیر از 90 درجه صفحه ی تصویر را قطع کند پرسپکتیو دو نقطه ای شکل می گیرد. در پرسپکتیو دو نقطه گریزی همانند پرسپکتیو یک نقطه گریزی نقاط گریز بر روی خط افق هستند.



گرداوری: نیلوفر محتاط
اگر شیء به گونه ای قرار گرفته باشد که تنها یک دسته از اضلاع آن با صفحه ی تصویر یا صفحه ی ناظر زاویه ی 90 درجه بسازند و بقیه ی اضلاع موازی صفحه ی تصویر باشند آنگاه پرسپکتیو یک نقطه گریزی شکل می گیرد. برای ترسیم پرسپکتیو یک نقطه گریزی ابتدا خط زمین را کشیده و سپس خط افق را به فاصله ی ارتفاع ناظر ترسیم می کنیم. سپس به اندازه ی فاصله ی ناظر تا صفحه ی تصویر، خطی را به خط افق عمود می کنیم. در ادامه با ما در آرل همراه باشید. 


 
مترجم: نیلوفر محتاط
در این پرسپکتیو برخلاف تصاویر پارالاین احجام آن گونه که دیده می شوند کشیده می شوند نه آن گونه که هستند. در این بخش ابتدا مفاهیمی مقدماتی را برای درک بهتر تعریف می کنیم و سپس در مطالب بعدی به معرفی پرسپکتیو یک نقطه ای، دونقطه ای و سه نقطه ای خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.


 
مترجم: نیلوفر محتاط
چگونگی ترسیم پرسپکتیو از جمله مسائلی است که برای دانشجویان رشته ی معماری و معماران ضروری است. معماران در حین طراحی برای دیدن ایده ی خود و ارزیابی آن و سپس برای معرفی طرح خود نیاز به ترسیم دارند. آنچه همیشه به چشم آمده است آن است که پلانها، نماها و برش های طرح برای انجام این رسالت ناقص هستند لذا نیاز به تصاویر سه بعدی از فضای طراحی شده همیشه احساس شده است. در ادامه با ما در آرل همراه باشید.



تحریریه معماری آرل
چارلز جنکز شخصی بود که این نظریات جدید علمی و فلسفی را وارد حوزه معماری نمود. وی مبانی نظری معماری پرش کیهانی را در سال 1995 در کتاب خود به نام معماری پرش کیهانی مطرح نمود، و اين نظريات را وارد حوزه معماري كرد. از نظر چارلز جنكز معماري بايد معلول باشد. معلول ديدگاه انسان از خود و از جهان پيرامون خود معماري بايد معلول شرايط امروز باشد. برای دانلود در ادامه با ما همراه باشید.
مجموع ۱۰۸ رکورد - در ۱۱ صفحه
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
 

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


معماری و طراحی هتل
طراحی و اجرا ساختمان اداری
طراحی داخلی ساختمان اداری و دفتر کار
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir