۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

تنوع بصری در طراحی داخلی دفتر کار مرکزی مک دونالد

تحریریه معماری آرل
 McDonald بزرگترین رستوران زنجیره‌ای جهان است، که با بیش از 36،900 شعبه در ۱۱۹ کشور، روزانه به ۶۴ میلیون مشتری سرویس می‌دهد در واقع مک دونالد محبوب‌ترین رستوران فست فود در آمریکا و یکی از پرطرفدارترین فست فود‌های جهان است. براساس گزارش بی بی سی منتشر شده در سال 2012، مک دونالد دومین بزرگترین کارفرما خصوصی در جهان است.
شرکت مک دونالد یک دفتر کار مرکزی جدید را پیش بینی کرده که بیانگر فرهنگ رشد شهری و با توجه به معیار های سلامت باشد دفتر مرکزی شامل دفاتر بزرگ و کوچک کاری، بخش فرهنگی، دانشگاه آموزش همبرگر و موزه تاریخ می باشد و لوپ غربی کاربران را با اهداف مشترک دور هم جمع و تعاملات را از این طریق گسترش می دهد در ادامه با اطلاعات بیشتر با آرل همراه باشید....

انواع طراحی داخلی و سازماندهی فضایی در دفاتر اداری کارآمد

تحریریه معماری آرل
اگرچه روند و حتی نحوه انجام کار در فضاهای اداری تغییر کرده ، اما بیشتر دفاتر همچنان طراحی های مشابه و طبق اصول گذشته را در پی گرفته اند وقتی سخن از نوآوری در این روند به میان می آید قطعا منظور خراب کردن تمام دیوارها و ایجاد فضای بازی در طراحی دفتر کار نیست! طراحی یک دفتر باید نیازها و جزئیات هر  فعالیت کاری را به طور جداگانه در نظر بگیرد. البته همیشه برای هر کارکرد روش های بهتر و بدتری برای ساماندهی فضاها وجود دارد اما برخی از تغییرات برای فعالیت های خاص بهتر عمل می کنند که بهتر است از آن ها چشم پوشی نشود. دفاتر آینده باید طرحی را که انگیزه نوآوری و پتانسیل اجرایی را به دنبال دارد ، جذب، تشویق و حفظ نمایند و در عین حال استراتژی شرکت را به فضا منتقل نمایند. مهم این است که ارتباط معنوی با کار وجود داشته باشد که با همکاران به اشتراک گذاشته شده و بستر افزایش بهره وری و کارآیی و یک تجربه انسانی از تعامل و خلاقیت را مهیا سازد.
در ادامه با آرل با انواع طراحی فضاهای اداری با سازماندهی متفاوت بسته نوع تعاملات و شخصی یا گروهی بودن برای ارتقاء کیفیت کار همراه باشید......

طراحی اتاق جلسات در ادارات

ضرب‌المثل «دو مغز بهتر از یک مغز است» بدون دلیل گفته نشده است. انسان‌ها به‌عنوان موجودات ذاتا اجتماعی از طریق تعاملات و تبادل پویا ایده‌ها شکوفا می‌شوند. این تفکر جمعی است که شکوفا و تکامل می‌یابد و با دیدگاه‌ها و تجربیات متنوع تقویت می‌شود. به همین دلیل است که کار گروهی سنگ بنای محیط‌های کاری موثر است. کارکنان اداری حدود 37 درصد از زمان خود را در جلسات صرف می‌کنند. بنابراین، طراحی اتاق جلسات در ادارات باید با این نیاز سازگار شود تا اتاق‌های جلسات سنتی را به فضاهایی پرجنب‌وجوش برای همکاری و تصمیم‌گیری سازنده تبدیل کند.

چک لیست ضروری برای طراحی داخلی دفاتر کار امروزی!

تحریریه معماری آرل
دفاتر کار و شرکت های اداری دومین فضای داخلی هستند که ما بیشترین زمان خود را بعد از خانه در آن می گذرانیم. بنابراین زیبا ، کاربردی و سالم بودن آن ها از اولویت ها محسوب می شود. فرهنگ کار از روزهایی که دفاتر پدیده جدیدی بودند ، به طرز چشمگیری پیشرفت کرده است. سالها مشاهده نتایج زندگی اداری بر بهزیستی مردم تحولات جدید بسیاری را در طراحی دفتر برانگیخته است و طراحان داخلی و همچنین طراحان  و تولید کنندگان مبلمان اداری ثابت کرده اند که در یافتن راهکارهای نوین طراحی واقعاً خلاق هستند.
معماری داخلی دفاتر کار موضوعی است که امروزه ثابت شده بر کارایی و سلامت کارمندان و سطح ارتقاء کیفیت کاری اثرگذار است برای بهبود طراحی فضاهای اداری با آرل با مشاهده لیستی از موارد کمک کننده همراه باشید.....

استانداردهای طراحی لابی و فضاهای عمومی در ادارات

لابی و فضاهای عمومی یک سازمان، صرفا فضایی برای تردد یا انتظار نیست. این نقطه تماس اولیه، فرصتی طلایی برای ارتباط موثر است. طراحی لابی و فضاهای عمومی در ادارات، با بهره‌گیری از عناصر بصری، حسی و امکانات، تصویری شفاف از هویت، ارزش‌ها و اهداف سازمان ارائه می‌دهد. یک لابی به‌خوبی طراحی‌شده، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی می‌آفریند که شخصیت برند را منعکس کرده و پیام آن را تقویت می‌کند. در مقابل، یک لابی نامناسب، نخستین برداشت را خدشه‌دار خواهد کرد و فرصتی ارزشمند را از دست می‌دهد.

طراحی نمای اداری با ترکیب متریال های طبیعی و صنعتی

نمای مدرن ساختمان، فراتر از یک پوسته بیرونی ساده، هویت و ارزش‌های یک کسب‌وکار را منعکس می‌سازد و درعین‌حال به بهبود عملکرد کلی ساختمان کمک می‌کند. یکی از رویکردهای شاخص در طراحی معاصر، تلفیق هوشمندانه مواد طبیعی مانند چوب و سنگ با مواد صنعتی همچون فلز و بتن است. طراحی نمای اداری با ترکیب متریال های طبیعی و صنعتی، ضمن حفظ گرمی و زیبایی طبیعی، دوام و استحکام را نیز به همراه می‌آورد.

استفاده از فناوری در طراحی ساختمان اداری

فناوری به‌عنوان نیروی محرکه‌ای قدرتمند، شیوه کار ما را متحول می‌سازد و به‌طور مداوم طراحی دفاتر را از نو شکل می‌دهد. طرح‌های سنتی و ثابت اتاقک‌های کاری جای خود را به فضاهای منعطف و تطبیق‌پذیرتری داده‌اند که بازتابی از پیشرفت‌های فناوری و درک جدید ما از کارایی و رفاه در محیط کار است. باتوجه‌به پیشرفت‌های چشمگیر در حوزه‌هایی مانند هوش مصنوعی، رایانش کوانتومی و انرژی‌های پایدار، ضروری است که به تاثیر عمیق فناوری در طراحی ساختمان اداری توجه کنیم.

نکات طراحی داخلی ادارات

شناخت نکات طراحی داخلی ادارات به عنوان یکی از ارکان اصلی موثر بر بهره‌وری و رضایت کارکنان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. انتخاب رنگ مناسب، مبلمان ارگونومیک، نورپردازی و طراحی فضاهای منعطف نقش اساسی در بهبود عملکرد و کاهش استرس محیط کار دارند. امروزه مفاهیمی مانند استفاده از فضاهای باز (Open Space)، ادغام طبیعت در محیط کار (Biophilic Design) و ایجاد فضاهای تعاملی (Interactive spaces) برای ارتقای همکاری به اولویت در طراحی داخلی تبدیل شده‌اند. همچنین، توجه به هویت سازمانی و فرهنگ شرکت در طراحی محیط داخلی ادارات به تقویت ارتباط بین کارکنان و اهداف سازمان کمک می‌کند.

 

اصول طراحی ساختمان اداری مدرن

ادارات مدرن، تفاوت‌های چشمگیری با ادارات سنتی دارند؛ از جمله طرح باز، استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته، انعطاف‌پذیری، سبک مینیمال و دست‌کم ۷ تفاوت اساسی دیگر. در این مقاله، تعریف ساختمان اداری، مهم‌ترین اصول طراحی ساختمان اداری مدرن، انواع فضای اداری، نحوه نورپردازی و مزایای طراحی بیوفیلیک برای ساختمان اداری بیان خواهد شد.

طراحی نمای شیشه ای ساختمان اداری

تحریریه معماری آرل
طبق توضیحات معماران، طراحی داخلی این ساختمان اداری 8 طبقه، واقع در مکزیک و در فضایی به مساحت 1000 m²  ساخته شده این ساختمان اداری با سازه فلزی و بتن مسلح برای دستیابی به شکاف های بزرگ ، فضاهای باز و برای داشتن پلانی باز برای ایجاد فضای اداری برای کاربردهای متنوع طراحی شده است در ادامه با آرل همراه باشید....

معماری و طراحی ساختمان اداری پایدار با متریال های سبز

تحریریه معماری آرل
  Investribeیک شرکت سرمایه گذاری است که در محله ای آرامی در شهر شلوغ BENGALURU  درهند واقع شده است.  به طور خلاصه درخواست کارفرما برای ساخت یک ساختمان اداری در دو سطح با تأکید بر سیستم هایی بود که باعث صرفه جویی در انرژی و به حداقل رساندن اثر کربن (میزان کل انتشار گاز گلخانه‌ای) شود و بهینه سازی فضای بیشتر  برای چشم اندازها و فضای کمتر ساخته از اولویت های طراحی بود.در ادامه با اطلاعات بیشتر و پلان های این ساختمان اداری با آرل همراه باشید.....

مفاهیم معماری اداری: چگونه طراحی محل کار بر رفتار انسان تاثیر می‌گذارد

یک دفتر اداری با طراحی خوب، الهام‌بخش امید و نوآوری است، درحالی‌که یک دفتر با طراحی ضعیف می‌تواند روحیه کارکنان را پایین بیاورد. ازآنجاکه ما در طراحی فضای اداری جدید وارد عمل می‌شویم، می‌خواهیم افکار خود را در مورد مفاهیم معماری اداری که به اعتقاد ما بیشترین تاثیر مثبت را بر کارکنان دارند به اشتراک بگذاریم. درک اینکه طراحی محل کار به طور قابل‌توجهی بر رفتار انسان تاثیر می‌گذارد و ایجاد فضایی داخلی با بهره‌وری و راحت باعث می‌شود دفاتر اداری بسیار خوشایندتر و کارآمدتر شوند.

دکوراسیون اداری، انواع مبلمان اداری مدولار

تحریریه معماری آرل
در طراحی دکوراسیون فضاهای اداری و دفتر کار مواردی شامل نور، رنگ های دکوراسیون، وسایل کاربردی و مبلمان اداری از اولویت ها و از موارد تاثیر گذار بر روند کاری کارمندان محسوب می شوند.یکی از محبوب ترین طراحی مبلمان اداری در سال های اخیر ، systems furniture workstations یا میز کار مدولار یا سیستمی می باشد.
مبلمان اداری می توانند علاوه بر كارآيی، سبب زيبايی محيط و دكوراسيون داخلی شوند به همین سبب انتخاب مبلمان اداری همواره از اهمیت بسیاری برخوردار است و می تواند سلامت فیزیکی و آسایش کارکنان را  نیز در محیط کار فراهم آورد.مبلمان مدولار در دفترهای کار خصوصی و یا در فضاهای اداری با پلان باز، انعطاف پذیری را در محیط فراهم می آورد. برای شناخت انواع مبلمان کاربردی و مدولار در ادامه با آرل همراه باشید....
مجموع ۳۷۶ رکورد - در ۲۹ صفحه
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.

طراحی  ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: [email protected]