۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

نویسنده : تحریریه آرل
تاریخ : چهارشنبه , ۱۴۰۳/۱۱/۰۳ ۱۲:۰۰
چک لیست ضروری برای طراحی داخلی دفاتر کار امروزی!
تحریریه معماری آرل
دفتر کار و شرکت های اداری دومین فضای داخلی هستند که ما بیشترین زمان خود را بعد از خانه در آن می گذرانیم. بنابراین زیبا، کاربردی و سالم بودن آن ها از اولویت ها محسوب می شود.
فرهنگ کار از روزهایی که دفاتر پدیده جدیدی بودند، به طرز چشمگیری پیشرفت کرده است. سالها مشاهده نتایج زندگی اداری بر بهزیستی مردم تحولات جدید بسیاری را در طراحی دفتر برانگیخته است و طراحان داخلی و همچنین طراحان و تولید کنندگان مبلمان اداری ثابت کرده اند که در یافتن راهکارهای نوین طراحی واقعاً خلاق هستند.
چک لیست ضروری برای طراحی داخلی دفاتر کار امروزی!
معماری داخلی دفتر کار موضوعی است که امروزه ثابت شده بر کارایی و سلامت کارمندان و سطح ارتقاء کیفیت کاری اثرگذار است برای بهبود طراحی فضاهای اداری با آرل با مشاهده لیستی از موارد کمک کننده همراه آرل باشید.....

آنچه دفاتر امروزی را متفاوت می‌سازد

به دلیل تغییر فرهنگ کار و پیشرفت فناوری در دنیای پرسرعت امروز، ادارات سرد و بی‌روح گذشته جای خود را به فضاهای کاری خلاقانه، پویا، چشم‌نواز و هوشمند داده‌اند. دفاتر مدرن، دیگر صرفا فضایی برای کار نیستند؛ بلکه مسائلی چون ارتباط موثر بین کارکنان، تغذیه سالم، سلامت جسمی و روحی، تنظیم هوشمندانه دما و حریم خصوصی موردتوجه قرار می‌گیرند.
حفظ محیط‌زیست (پایداری)، تجهیزات رایانه‌ای هوشمند، طراحی داخلی بیوفیلیک (گیاهان) و دسترسی سریع به فضاها و امکانات، دیگر نکات مهم در طراحی دفتر کار مدرن هستند که در دفاتر سنتی چندان موردتوجه نبودند.

مهم‌ترین اصول طراحی دفتر کار مدرن و امروزی

افزون بر آنکه مدرنیته و نوآوری در طراحی فضای داخلی ادارات مدرن مشهود است، باید تعادلی بین زیبایی و کارکرد فضا وجود داشته باشد. البته استفاده از متریال سالم برای محیط‌زیست، اثاثیه دارای مواد بازیافتی و عایق‌کاری صحیح نیز در ادارات مدرن رواج دارد. اما، اصول اولیه را می‌توان در ۴ مورد زیر خلاصه کرد:

مینیمالیسم

یکی از ضروری‌ترین نکات برای طراحی داخلی دفتر کار مدرن، سبک طراحی مینیمال است. در این سبک، سادگی ترویج می‌شود. تعداد اجزا در فضا و پیچیدگی آن‌ها به حداقل می‌رسد تا محیطی آرامش‌بخش و خلوت به دست آید.
خطوط صاف یا ساده، حذف اثاثیه غیرضروری و رنگ‌بندی خنثی (مانند سفید، سیاه، خاکستری، کرم و بژ) از مهم‌ترین ویژگی‌های سبک مینیمالیستی هستند.

بهینگی

مهم‌تر از هر چیز در طراحی دفتر کار مدرن، محل اصلی کار، مانند میزها هستند که باید به اندازه کافی راحت، بزرگ، پرنور و دارای تهویه باشد. بدین ترتیب، فرد می‌تواند به بهترین حالت ممکن به فعالیت شغلی بپردازد. دسترسی یک کارمند به ابزارها و فضاهای ضروری برای تخصص ویژه او، باید به‌سرعت و راحتی امکان‌پذیر باشد.

سلامت کارکنان

با انتخاب رنگ مناسب، فضای سبز، تهویه، نصب آبشار، فضای ورزشی، فضای تفریحی و دکوراسیون داخلی دفتر کار، کوشیده می‌شود تا کارکنان ازنظر جسمی و روانی در بهترین سطح قرار گیرند.

تکنولوژی

تجهیزاتی مانند نوبت‌گیری هوشمند رایانه‌ای، امروزه در همه دفاتر وجود دارند و امور را تسریع می‌کنند. پرینترهای هوشمند، قهوه سازهای متحرک، ارتباط سریع دیجیتال بین کارمندان، تنظیم خودکار نور و هوش مصنوعی، از دیگر فناوری‌های رایج به شمار می‌روند.

چک لیست ضروری ۱۰ گانه برای دفاتر امروزی

بیشتر ادارات مدرن دارای فضاهایی مانند اتاق همکاری‌محور هستند و تجهیزات و اثاثیه آن‌ها، به کمترین میزان نگهداری یا تعمیرات نیاز دارند. همچنین حجم صدا با تکنیک های آکوستیک در آن‌ها کنترل می‌شود. البته چک لیست ضروری برای طراحی دفتر کار مدرن را شاید بتوان تنها در ۱۰ مورد زیر خلاصه کرد:

1.طراحی فضای الهام بخش

مطمئن شوید که طراحی داخلی دفتر شما الهام بخش و پرانرژی است! در حقیقت، ایجاد محیطی الهام بخش اولین مورد در لیست ایده های خوب برای طراحی دفتر است. کار کردن در یک فضای الهام بخش باعث می شود افراد روحیه بهتری داشته باشند و باعث افزایش بهره وری آنها گردد.
یکی از راه های مهم برای ایجاد فضای جذاب ، تنوع است. حوزه بندی میزهای کار فقط یکی از مؤلفه های یک دفتر خوب است. برای جذاب تر کردن فضا، برای مناطق مشترک خلاق نیز برنامه ریزی کنید. این مناطق می تواند برای کار تیمی یا حتی فقط برای دور شدن از میز شخصی باشد، این زمینه باعث تقویت همکاری و بهبود شادی و خلاقیت می شود! مناطق باز در سالن نیز به همان اندازه مهم هستند. حتی اگرچه به نظر می رسد حوزه ای مایه حواس پرتی کارمندان است ، اما بدانید بسیار مهم است که یک فضای اختصاصی برای استراحت داشته باشید. به علاوه ، این کار باعث سکوت در مناطق کار و تمرکز بیشتر نیز می شود!
چک لیست ضروری برای طراحی داخلی دفاتر کار امروزی!

2. مبلمان راحت و ارگونومیک

به دلیل ساعات طولانی که در دفاتر کار می گذرد راحتی بسیار مهم است. به ویژه صندلی ها باید به طور صحیح از کمر حمایت کنند تا درد ایجاد نکنند. به همین دلیل است که صندلی های قابل تنظیم هنوز بهترین انتخاب برای مبلمان در طراحی داخلی اداری هستند و امروزه تعداد زیادی صندلی اداری زیبا در بازار وجود دارد که با هر سبکی ، با دکوراسیون و مبلمان اداری شما مطابقت خواهد داشت.
میز های ایستاده و کانتر شکل نیز یک راه حل عالی است زیرا سبب می شوند فرم بدن در دو حالت ، نشسته و ایستاده متناوب باشند. مکانهای مشترک استراحتگاه ها نیز ابزارهای خوب دیگری هستند تا افراد را ترغیب می کنند که هر از گاهی میزهای خود را ترک کنندو کاملا فرم نشسته به خود نگیرند در واقع سلامتی کارکنان و بهره وری بیشتر دو موضوعی است که مبلمان اداری متناسب به ارمغان می آورند.

3. فضای ذخیره سازی کافی

ذخیره سازی در هر فضای اداری موضوعی کلیدی است زیرا سازماندهی را آسان می کنند ضمن اینکه وقتی همه چیز جای خودش را دارد، دسترسی و نظم بیشتر و آشفتگی کمتر است.
چک لیست ضروری برای طراحی داخلی دفاتر کار امروزی!

4- میزهای مرتب

دلیل دیگری برای مهم بودن ذخیره سازی بسته نیز وجود دارد. مطالعات نشان داده اند که داشتن میز کاری بدون شلوغی باعث افزایش بهره وری می شود. بنابراین بهتر است فقط آنچه را که در لحظه مورد نیاز است روی میز بگذارید اگر برخی از موارد هنوز جایی برای ذخیره سازی ندارند جعبه ها و ظروف بسته به مخفی کردن شلوغی کمک می کند، از این طریق فضا را آزاد و الهام بخش نمایید.
چک لیست ضروری برای طراحی داخلی دفاتر کار امروزی!

5- عناصر طبیعی و گیاهان

طراحی بیوفیلیک رشته ای است که بر ترکیب عناصر طبیعی در محیط ساخته شده تمرکز دارد. طراحان نمی توانند نور طبیعی خورشید را در فضای داخلی مجسم کنند با این حال ، آنها از طریق گیاهان می توانند باعث افزایش بهره وری و جذاب تر شدن محل کار شوند. گیاهان علاوه بر کاهش استرس، به پاکسازی و تمیز کردن هوای داخلی نیز کمک می کنند.
چک لیست ضروری برای طراحی داخلی دفاتر کار امروزی!

6- روانشناسی و طراحی رنگ ها

استفاده از روانشناسی و طراحی رنگ در کنار هم ،اکنون یک ترند بسیار محبوب در طراحی دفتر معاصر است. نشان داده شده که رنگ ها اثرات خاصی بر روی افراد می گذارند با تأثیر بر مغز انسان برخی از آنها می توانند انرژی بخش، آرام کننده و برخی دیگر می توانند تحریک کننده باشند! بنابراین انتخاب رنگ ها در فضای اداری بسیار مهم است و باید با دقت برنامه ریزی شود.
آیا در زمینه کارهای خلاقانه فعالیت می کنید؟ گزینه نارنجی گزینه خوبی برای شماست! زیرا باعث می شود افراد احساس انرژی بیشتری داشته باشند زیرا یادآور چیزهایی مانند خورشید تابستان و پرتقال تازه است و یا رنگ های سبز ، زرد وآبی نیز معمولاً در طراحی مدرن اداری دیده می شود!
چک لیست ضروری برای طراحی داخلی دفاتر کار امروزی!

7- نور طبیعی

کیفیت فضای کاری امری است که اهمیت بیشتری در طراحی داخلی اداری کسب می کند و نور طبیعی در لیست اولویت های ضروری است! نور طبیعی هم از نظر سلامتی و هم از نظر روحی دارای مزایای ارزشمندی است به همین دلیل پنجره های بزرگ از کف تا سقف یک راه حل بسیار معمول برای فضای داخلی برای ورود نور طبیعی است. پارتیشن های داخلی شفاف نیز راه دیگری برای حرکت نور در فضا و استفاده حداکثری از نور خورشید است.
چک لیست ضروری برای طراحی داخلی دفاتر کار امروزی!

8-پلان باز

دیوارهای کمتر و طراحی با پلان باز در طراحی مدرن اداری سبب ایجاد نماهای بیشتر در فضاهای متعدد شده ضمن اینکه ، روحیه همکاری را تقویت می نماید ، در صورت لزوم امکان دستیابی به تغییرات بیشتری در طرح بندی پلان را ایجاد می کند لازم به ذکر است طراحی ارزانتر است زیرا نیاز به ساخت دیوارهای کمتری دارد. به طور کلی پلان باز اقدامی برای بهبود سلامت کارمندان است زیرا سبب می شود کارمندان به راحتی در فضا حرکت کنند و تعاملات را نیز افزایش می دهند.
چک لیست ضروری برای طراحی داخلی دفاتر کار امروزی!

9-احساس خانه

امروزه محیط های کار دیگر مانند قدیم مکان هایی ایزوله، غیر اجتماعی و ناخوشایند نیستند احساس خانه در دکوراسیون کمک می کند تا با احساس فشار کمتر و آرامش فعالیت های کاری انجام شوند صندلی های کوسنی و بالشتک های بزرگ استراحت، ایده های جدید خلاقانه یا وجود آشپزخانه موضوعی است که می تواند به داشتن احساسی شبیه به خانه در کارمندان موثر باشد.
چک لیست ضروری برای طراحی داخلی دفاتر کار امروزی!

10-فضاهای چند منظوره

همکاری و تطبیق پذیری به عملکرد مدرن دفتر کمک می کند. طراحی دفتر کار که به چندین هدف خدمت می کند، به بهتر شدن کار کمک می کند و می تواند به طور مؤثر با محیط نیاز های زندگی امروز همراه باشد حوزه های چندمنظوره می توانند به عنوان فضایی باشد که دو همکار بتوانند با هم کار گروهی انجام دهند، به عنوان مکانی برای استراحت ذهنی و یا به عنوان مکانی برای برگزاری یک جلسه کوچک و غیر رسمی و ... استفاده شوند.
چک لیست ضروری برای طراحی داخلی دفاتر کار امروزی!

8 نمونه طراحی داخلی دفتر کار امروزی

جمع‌بندی
در ادارات مدرن، «راحتی و سلامت کارکنان» از همه‌چیز مهم است. همچنین به‌جز ۱۰ مورد ذکرشده، لوگوی برند باید در طراحی دفتر کار مدرن تا حد ممکن در نظر گرفته شود.

تحریریه معماری آرل- غزاله عزالدین
منبع: decorilla
https://www.daftardecor.com/blog/the-fundamentals-of-office-interior-architecture-by-daftar-decor
https://coel.co.uk/core-principles-contemporary-offfice-interior-design/


تعداد بازدید : ۳۷۴۷
نسخه چاپی :  
ارسال نظرات

نظر شما :

مطالب مشابه
افتتاح پردیس گوگل در کالیفرنیا

افتتاح پردیس گوگل در کالیفرنیا

طراحی تلفیقی محل کار شرکت Blitz

طراحی تلفیقی محل کار شرکت Blitz

طراحی و دکوراسیون داخلی دفتر معماری شار

طراحی و دکوراسیون داخلی دفتر معماری شار

فاکتورهای آسایش و شادی در طراحی داخلی دفاتر کار !

فاکتورهای آسایش و شادی در طراحی داخلی دفاتر کار !

طراحی داخلی ساختمان اداری با سبک زندگی مدرن کُره ای

طراحی داخلی ساختمان اداری با سبک زندگی مدرن کُره ای

 طراحی داخلی سالن اجتماعات کی201

طراحی داخلی سالن اجتماعات کی201

مشاوره معماری

برای داشتن فضای کارآمد و زیبا می توانید از مشاوره متخصصین آرل بهرمند شوید

02122901905
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: [email protected]