۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

نویسنده : تحریریه آرل
تاریخ : دوشنبه , ۱۴۰۲/۰۳/۲۹ ۱۷:۱۷
8 نمونه (یا ایده) طراحی دکوراسیون فروشگاه لوازم خانگی

اهمیت طراحی دکوراسیون فروشگاه لوازم خانگی

بدون شک اهمیت طراحی داخلی ابتدا به خلاقیت و خلق ایده‌ای نوآورانه بستگی دارد. چراکه با خلاقیت می‌توان فضا را سرزنده و جادار جلوه داد.
طراحی دکوراسیون فروشگاه لوازم خانگی فقط یک ‌شکل زیبایی‌شناختی از مکان نیست. این کار فضاها را به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی، آماده‌سازی و طراحی می‌کند که پاسخگوی نیازها و سلایق مشتریان باشد. همین امر، باعث شده است طراحی داخلی نیز در طراحی دکوراسیون فروشگاه لوازم خانگی اهمیت بسیاری داشته باشد. به‌طورکلی، طراحی داخلی مغازه‌ها به طراحی دکور آن محدود نمی‌شود.
بدون شک، بهتر است هنگام ساخت فروشگاه تمام جنبه‌های طراحی پلان، نما، متریال و... اجرا شود. بااین‌حال، چون هدف اصلی بهبود فضای داخلی است، می‌توان واحدهای قدیمی را نیز با طراحی داخلی متحول کرد.

ایده‌های طراحی دکوراسیون فروشگاه لوازم خانگی

فروش لوازم خانگی کار چندان ساده‌ای نیست؛ زیرا برای فروش باید مسائل زیادی را در نظر گرفت. یکی از اصلی‌ترین این مسائل، طراحی صحیح ویترین و سالن است. این امر، به‌ویژه برای فضای داخلی فروشگاه بسیار اهمیت دارد.
فروشگاه‌های لوازم خانگی به فروش کالاهای پیچیده با فناوری پیشرفته مشغول هستند. به همین دلیل، برای طراحی دکور آن‌ها به برنامه‌ریزی مناسبی نیاز است؛ ‌طوری‌ که همه لوازم به‌طور منطقی و منظم چیده شوند.
نکته مهم دیگر ایمنی است. خریداران اغلب می‌خواهند عملکرد تجهیزات را امتحان کنند و باید این کار را بدون هیچ خطری برای خود و کل محل انجام دهند. مشتری باید به قفسه‌ها دسترسی سریع داشته باشد و تمام اطلاعات مهم محصول را برای مقایسه به دست آورد. برای دستیابی به این نوع از طراحی دکور ایده‌های بسیاری وجود دارد.
تجهیز قفسه‌های فروشگاه لوازم خانگی

1. تجهیز قفسه‌های فروشگاه لوازم خانگی

در فروشگاه‌های لوازم خانگی محصولات متنوعی وجود دارد. به همین دلیل، محصولات باید طوری چیده شوند که به‌راحتی بتوان آن‌ها را دید. این کار باعث فروش راحت‌تر آن‌ها می‌شود و مشتریان نیز می‌توانند از محصولات ایده بگیرند.
انتخاب قفسه مناسب با توجه ‌به اندازه، مساحت قابل‌استفاده و شکل فروشگاه امکان نمایش موثر محصولات را فراهم می‌کند. مشتریان نیز راحت‌تر در فروشگاه حرکت می‌کنند. بنابراین مشتری می‌تواند به‌راحتی به محصول موردنظر خود دسترسی داشته باشد و خرید خود را انجام دهد.
در دو دیوارهای کناری مغازه بهتر است استندهای ویترینی برای لوازم‌خانگی لوکس گذاشته شود. در وسط فروشگاه نیز باید استندهای دوطرفه قرار بگیرد.

2. برنامه‌ریزی مناسب فضای فروشگاه

همان‌طور که در بالا ذکر شد، بسیار مهم است که خریدار در فروشگاه راحت باشد. بنابراین در صورت امکان فضا را به دو قسمت تقسیم کنید.
در طراحی دکوراسیون فروشگاه لوازم خانگی منطقه اول، یعنی ورودی، معمولا وظیفه نمایش محصولات جدید و محبوب را بر عهده دارد. در اینجا بهتر است از فرصت استفاده کرده و گزینه‌هایی را در رده‌های قیمتی مختلف به مشتریان ارائه دهید.
منطقه دوم در عمق سالن قرار دارد و با قفسه‌های بیشتری نسبت به ورودی پر می‌شود. در این قسمت باید عمده کالاها به نمایش و فروش گذاشته شوند.
3. تقسیم کالاها به گروه

3. تقسیم کالاها به گروه

ما عادت کرده‌ایم کالاها را به‌صورت گروهی ببینیم. برای ‌مثال، در فروشگاه مواد غذایی، کیسه گندم نزدیک برنج قرار دارد. در فروشگاه‌های فروش لوازم خانگی نیز دقیقا همین طرح اعمال می‌شود.
در طراحی دکوراسیون فروشگاه لوازم خانگی محصولات را با در نظر گرفتن عملکرد آن‌ها به چند گروه تقسیم کنید. مثلا لوازم‌ خانگی مختلف مانند مخلوط‌کن و آب‌میوه‌گیری را کنار هم قرار دهید. این کار به مشتری امکان می‌دهد تا به‌سرعت بخش موردنظر را پیدا و تمام گزینه‌های ارائه‌شده را مشاهده کند.
برچسب قیمت با اطلاعات گسترده

4. برچسب قیمت با اطلاعات گسترده

قراردادن برچسب قیمت معمولی در فروشگاه لوازم‌خانگی ایده خوبی نیست. مردم خرید هر وسیله الکترونیکی را بسیار جدی می‌گیرند. حتما چند ویژگی را در کنار قیمت در نظر بگیرید تا بتوان ویژگی‌های محصول را به‌راحتی مشاهده کرد. در این راستا، تمام اطلاعات مهم روی برچسب قیمت - از مدل تا قدرت - نوشته می‌شود.

5. تعریف ترافیک سازان

سازندگان ترافیک گروهی از محصولات هستند که به افزایش ترافیک مشتری کمک می‌کنند. به عبارت ساده، این محصولات محبوب‌ترین و پرتقاضاترین بین خریداران هستند.
چرا شناسایی عوامل ترافیکی مهم است؟ اول از همه، به شما اجازه می‌دهد تا کالاها را به‌درستی در اطراف سالن قرار دهید. دوم، از این طریق می‌توانید بررسی کالاهای دیگر را افزایش دهید یا مشتری را به خرید محصولی جدید ترغیب کنید.

6. نمایش کالاها در همان گروه

یک مشکل رایج چیدمان، ناهماهنگی است. درواقع، در طراحی دکوراسیون فروشگاه لوازم خانگی هر گروه محصول باید به‌صورت جداگانه نمایش داده شود. برخی از محبوب‌ترین نمونه‌هایی که می‌توان در عمل استفاده کرد عبارت‌اند از:
  • ابتدا محصولات کوچک‌تر و سپس محصولات بزرگ‌تر قرار می‌گیرند تا مشتری توجه خود را از دست ندهد.
  • وسایل برقی همچون مایکروفر و سولاردام بر اساس برند انتخاب می‌شوند. بنابراین بهتر است آن‌ها را بر اساس برند گروه‌بندی کنید. همچنین، هزینه را فراموش نکنید و محصولات را از کمترین تا بیشترین قیمت به نمایش بگذارید.
  • یخچال‌ها، جاروبرقی‌ها و سایر وسایل بزرگ‌تر معمولا بسته به ‌اندازه و رنگ انتخاب می‌شوند، بنابراین باید روی این موضوع تمرکز داشته باشید.
  • به شما توصیه می‌کنیم در هر گروه محصول مدل پیشرو را در درجه اول قرار دهید، مارک آن یا سایر تفاوت‌های ظریف مهم نیست. این امر توجه و علاقه خریدار را به خود جلب می‌کند.
انتخاب رنگ صحیح

7. انتخاب رنگ صحیح

هنگام فروش لوازم‌خانگی بهتر است از همان ابتدا روی رنگ‌بندی تمرکز کنید. در دنیای مدرن هیچ محدودیتی در طراحی وجود ندارد. در طراحی دکوراسیون فروشگاه لوازم خانگی می‌توان از پالت رنگ‌های روشن یا تیره‌ استفاده کرد. از افزودن خلاقیت و روندهای جدید درصورتی‌که با سبک فروشگاه مطابقت دارد، نترسید. استفاده از سبک‌های مینیمالیستی و لفت در حال حاضر بسیار محبوب است.

8. مسائل مربوط به مواجهه با محصول

در طراحی دکوراسیون فروشگاه لوازم خانگی توجه به موقعیت مکانی محصول بسیار مهم است، زیرا این‌گونه می‌توانید محصول را به خریدار ارائه دهید. در فروشگاه‌های لوازم خانگی کالاها معمولا برای بررسی به نمایش گذاشته می‌شوند. این امر جلب‌توجه را آسان‌تر می‌کند.

9. گروه بندی محصولات بر اساس برند

در فروشگاه‌هایی که لوازم‌خانگی با برندهای متفاوتی دارند، بهتر است از قفسه‌بندی‌های بزرگ برای مجموعه محصولات یک برند به‌صورت جداگانه استفاده شود.
نکات مهم در طراحی دکوراسیون فروشگاه لوازم خانگی

نکات مهم در طراحی دکوراسیون فروشگاه لوازم خانگی

طراحی داخلی فروشگاه لوازم خانگی معادله دشواری بین هنر و صنعت است. این کار مستلزم هماهنگی زیادی بین هنر طراحی دکوراسیون و کالا یا خدماتی است که مغازه ارائه می‌دهد. برای این منظور در طراحی دکوراسیون فروشگاه لوازم خانگی باید به موارد زیر اهمیت ویژه‌ای داده شود:
قسمت کاربردی: به طراحی قسمت نمایش محصول متناسب با نیاز و هدف آن گفته می‌شود. در این طراحی اندازه‌گیری و ابعاد متناسب با بدن انسان انجام خواهد شد.
قسمت رسمی: این بخش مهم‌ترین جنبه است؛ زیرا به یکنواختی ظاهر نهایی و همگن بودن تمام عناصر برای جذب مشتری مربوط می‌شود. همین امر، آن را به مهم‌ترین جنبه از نظر بازاریابی تبدیل می‌کند. در طراحی عناصر باید مکان، نورپردازی و رنگ را در نظر گرفت.

ایده طراحی فروشگاه اکسسوری و مبلمان منزل

اگر فروشگاهی دارید که در آن مبلمان و لوازم مختلف منزل به فروش می‌رسد، باید محصولات مناسب را گرد هم بیاورید. با چیدمان وسایل دکوری مختلف به مشتریان خود ایده بدهید که چگونه لوازم جانبی و اکسسوری منزل را ترکیب کنند.
بنابراین، محصولی را که به‌خودی‌خود جالب نیست، می‌توان با اقلام مختلف ترکیب کرد تا مفهوم خاصی به دست آورد. به‌این‌ترتیب، هم کار مشتری آسان می‌شود و هم فروش بیش از یک محصول امکان‌پذیر خواهد شد.
قوانین طراحی دکوراسیون فروشگاه لوازم خانگی

قوانین طراحی دکوراسیون فروشگاه لوازم خانگی

در کسب‌وکارهای رقابتی امروزی، قابلیت اطمینان یکی از عوامل کلیدی است که نقش مهمی در حفظ مشتری دارد. ترکیب ایده‌ها و قوانین می‌تواند یک محیط قابل‌اعتماد، مدرن، منحصربه‌فرد و موفق را فراهم کند. برای داشتن یک فروشگاه لوازم خانگی مطابق با استانداردهای طراحی دکوراسیون پیروی از چند قانون مهم است.

انعطاف‌پذیر نگه‌داشتن سازه‌ها

وقتی از عناصر ساختاری فضای داخلی فروشگاه لوازم خانگی صحبت می‌شود، باید از امکان تغییر فضا اطمینان حاصل کرد. بهترین راه برای رسیدن به این هدف، انعطاف‌پذیر نگه‌ داشتن ساختارهای موجود است. فضا باید به‌گونه‌ای طراحی شود که امکان بازسازی و ایجاد تغییرات در آینده وجود داشته باشد. دکوراسیون و چیدمان وسایل باید به صورتی انجام شود که بتوان اثاثیه و وسایل مختلف را به‌راحتی با هم عوض کرد.

توجه به اجرای فناوری‌های موردنیاز

در ایجاد دکوراسیون فروشگاه لوازم‌خانگی در عصر مدرن، فناوری نقش به‌سزایی دارد. بسیاری از فروشگاه‌ها برای برقراری ارتباط، افزایش کارایی و فروش به فناوری‌های مختلفی متکی هستند. ازاین‌رو، امروزه طراحی دکوراسیون با استفاده از فناوری‌های مختلف و استفاده آسان از آن‌ها اهمیت زیادی پیدا کرده است. یک طراح باهوش، باتجربه و تحصیل‌کرده اهمیت ادغام طراحی زیبایی‌شناختی با طراحی کاربردی را می‌داند و از آن در پروژه‌های خود استفاده می‌کند.
در طراحی داخلی فروشگاه لوازم خانگی باید دستگاه‌ها و امکانات سیستم‌های مخابراتی مانند شبکه‌های کامپیوتری، تلفن، مانیتور و پخش‌کننده رسانه موردتوجه قرار گیرد. از سوی دیگر، ضمن در نظر گرفتن آسایش و راحتی خریداران، باید برنامه‌ای سیستماتیک برای کنترل دیجیتال متمرکز یا غیرمتمرکز این امکانات در نظر گرفته شود.

بهبود مستمر عناصر زیبایی‌شناختی و بصری

گاهی اوقات طراحان دکوراسیون به دلیل توجه بیش‌ازحد به کارکرد فضاها در طراحی داخلی، جنبه‌های زیبایی‌شناختی را نادیده می‌گیرند. این موضوع در درازمدت بر زیبایی بصری کلی فضای فروشگاه تأثیر منفی می‌گذارد.
فضای داخلی کسل‌کننده و بی‌روح با چیدمان و مبلمان نامناسب هر قدر هم که کاربردی باشد، فضای دلپذیری ارائه نمی‌دهد. درنتیجه، زیبایی فضا باید در طراحی دکوراسیون داخلی فروشگاه به‌طور برجسته موردتوجه قرار گیرد. برای رسیدن به این هدف، می‌توان با افزودن وسایل تزیینی مدرن، فضا را مطابق آخرین روندهای جهانی طراحی کرد.

جمع‌بندی

در فروشگاه‌های لوازم‌خانگی همانند هر فروشگاه دیگری توجه به دکوراسیون و چیدمان محصولات برای افزایش فروش و جذب مشتری اهمیت بسیاری دارد. در طراحی دکوراسیون فروشگاه لوازم خانگی باید به دو اصل زیبایی‌شناختی و کاربردی توجه ویژه‌ای داشت. رنگ، میزان نور، نحوه چیدمان و قفسه‌بندی همگی عناصری هستند که در زیبا به ‌نظر رسیدن فروشگاه تاثیر به‌سزایی دارند. در چیدمان محصولات باید به ایمنی، برچسب مشخصات محصول و فضای کافی برای تردد مشتریان نیز توجه کرد.
منابع
https://elarabiadesign.com/ar/%D8%AA%D8%B5%D9%85%D9%8A%D9%85-%D8%AF%D9%8A%D9%83%D9%88%D8%B1-%D9%85%D8%AD%D9%84-%D8%A3%D8%AF%D9%88%D8%A7%D8%AA-%D9%85%D9%86%D8%B2%D9%84%D9%8A%D8%A9/
https://www.homify.com.tr/yeni_fikirler/44532/estetik-oerneklerle-magaza-dekorasyonu
https://tekindekor.com.tr/zuccaciye-hediyelik-esya-magaza-dekorasyonu-nasil-olmalidir/
https://cubegroup.co/en/cube-news/what-is-commercial-interior-design-the-most-important-rules-of-interior-design-of-commercial-space/
 
 
 
تعداد بازدید : ۴۱۷۶
نسخه چاپی :  
ارسال نظرات

نظر شما :

مطالب مشابه
طراحی داخلی جواهر فروشی گلستان

طراحی داخلی جواهر فروشی گلستان

طراحی فروشگاه اپل با نمای متحرک در دبی

طراحی فروشگاه اپل با نمای متحرک در دبی

معماری و طراحی لوکس مرکز خرید louis  vuitton که شمارا  به وجد می آورد

معماری و طراحی لوکس مرکز خرید louis vuitton که شمارا به وجد می آورد

طراحی داخلی جواهرفروشی و فروشگاه لاکچری دولچه و گابانا در ونیز

طراحی داخلی جواهرفروشی و فروشگاه لاکچری دولچه و گابانا در ونیز

طراحی داخلی متفاوت و منحصر به فرد فروشگاه محصولات چرمی

طراحی داخلی متفاوت و منحصر به فرد فروشگاه محصولات چرمی

طراحی مغازه پوشاک کودک و نوجوان

طراحی مغازه پوشاک کودک و نوجوان

مشاوره معماری

برای داشتن فضای کارآمد و زیبا می توانید از مشاوره متخصصین آرل بهرمند شوید

02122901905
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir