۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

نویسنده : تحریریه آرل
تاریخ : شنبه , ۱۴۰۳/۰۵/۱۳ ۱۲:۰۰
 
تحریریه معماری آرل
فروشگاه‌های مد و شوروم‌های لباس، فروشگاه‌هایی هستند که با طراحی‌های خاص، محصولات با تعداد محدود و تجربیات منحصربه‌فرد خود، با غول‌های خرده‌فروشی رقابت می‌کنند؛ اما، یکی از مهم‌ترین عوامل برای موفقیت یک بوتیک، طراحی جذاب و مشتری‌پسند آن است. طراحی داخلی فروشگاه مد، باید ترکیبی از زیبایی‌شناسی و عملکرد باشد تا مشتریان را جذب کند و آن‌ها را به خرید ترغیب سازد.

تعیین مفهوم معماری داخلی فروشگاه مد

موفقیت طراحی داخلی فروشگاه مد، با تعیین مفهوم درست آغاز می‌شود. به‌عنوان صاحب فروشگاه، باید درک روشنی از هدف فروشگاه خود و مخاطبان آن داشته باشید. در این مرحله، برخی از عوامل مهم وجود دارد که باید در نظر بگیرید:
  • مخاطب هدف: اولین قدم، شناسایی مخاطب هدف شماست. آیا فروشگاه شما برای نوجوانان، متخصصان، هنرمندان یا گروه سنی خاصی جذاب خواهد بود؟ درک ویژگی‌های جمعیتی، اجتماعی و اقتصادی مخاطب هدف، به شما در ایجاد مفهوم فروشگاه کمک می‌کند.
شما باید محصولاتی را برگزینید که انتظارات مخاطب هدف شما را برآورده سازد. به‌عنوان‌مثال، یک بوتیک که لباس و لوازم ورزشی می‌فروشد، برای ورزشکاران در نظر گرفته شده است؛ درحالی‌که، فروشگاهی که لباس‌های قدیمی ارائه می‌دهد، ممکن است برای دوستداران مد رترو جذاب باشد.
  • هویت برند: هنگام تعیین مفهوم معماری داخلی فروشگاه مد، باید به هویت برند خود نیز توجه کنید. ارزش‌ها، زیبایی‌شناسی و پیام برند، باید بر طراحی فروشگاه و استراتژی تبلیغاتی شما تاثیر بگذارد.

انتخاب رنگ

انتخاب رنگ، باید باهویت برند و پیام فروشگاه مطابقت داشته باشد. استفاده از رنگ‌ها یا نمادهای برند شما، می‌تواند تبلیغ برندتان را تقویت سازد. به ترجیحات مخاطب هدف خود توجه داشته باشید. به‌عنوان‌مثال، اگر مخاطب شما جوانان هستند، می‌توانید از رنگ‌های پویا و پر انرژی استفاده کنید. اگر به دنبال مخاطبی با سلیقه پیچیده‌تر هستید، به سراغ رنگ‌های خنثی بروید.
انتخاب رنگ برای دیوارها و کف فروشگاه، فضای کلی طراحی داخلی فروشگاه مد را تعیین می‌کند. رنگ‌هایی که برای دیوارها و کف به‌کار می‌روند، همچنین بر نمایش محصولات تاثیر می‌گذارد. تاثیر رنگ بر احساسات و رفتار افراد شناخته شده است. به‌عنوان‌مثال، رنگ‌های گرم (قرمز و نارنجی) حس انرژی و تحرک به‌وجود می‌آورد؛ درحالی‌که، رنگ‌های سرد (آبی و سبز) می‌توانند حس آرامش و استراحت را تداعی سازند.

نورپردازی

از نورپردازی برای برجسته‌کردن محصولات استفاده می‌شود. نورپردازی صحیح محصولات، به مشتریان یاری می‌رساند تا محصولات را بهتر ببینند و توجه آن‌ها را جلب کند. نورپردازی کلی، فضای کلی فروشگاه را به‌وجود می‌آورد. می‌توانید با گزینه‌های مختلف نورپردازی، فضای موردنظر را در فروشگاه ایجاد کنید. به‌عنوان‌مثال، نورپردازی ملایم و کم‌نور، تجربه خرید راحتی را ارائه می‌دهد.
دمای رنگ نور (تن زرد یا سفید نور)، بر فضای فروشگاه تاثیر می‌گذارد نور سفیدگرم، می‌تواند فضایی گرم و صمیمی ایجاد کند؛ درحالی‌که، نور سفید سرد فضایی مدرن و روشن به وجود می‌آورد. برخی از بوتیک‌ها، از نورپردازی پویا برای جلب‌توجه به محصولات استفاده می‌کنند. به‌عنوان‌مثال، می‌توانید تغییر رنگ یا چراغ‌های نقطه‌ای متحرک را در طراحی داخلی فروشگاه مد به کار ببرید که به‌طور متناوب محصولات را برجسته می‌سازد.

فضای راحت برای نشستن

برای مشتریان، فضایی برای نشستن و استراحت داشته باشید. این مناطق، فرصت‌های ایده‌آلی برای رفع خستگی خرید هستند. با استفاده از صندلی‌های راحتی، کوسن یا گروه‌های نشیمن، راحتی خود را افزایش دهید. می‌توانید این فضاها را با جاذبه‌های بصری مانند ویترین مغازه، محصولات محبوب یا طرح‌های جالب تزیین کنید.

عطر و پذیرایی

بوهای مطبوع، می‌تواند فضای فروشگاه شما را بهبود بخشد. به‌عنوان‌مثال، این امکان وجود دارد که از عطرهای آرامش‌بخش مانند اسطوخودوس یا وانیل استفاده کنید. پذیرایی، راهی ایده‌آل برای ارائه یک تجربه خاص به مشتریان است. پذیرایی‌هایی مانند قهوه، چای یا کوکی می‌تواند مشتریان را تشویق کند تا زمان بیشتری در فروشگاه شما بگذرانند.

شوروم مد یونگ کانگ: انعکاس ایده‌ها و سلیقه‌ها

طراحی و معماری داخلی این فروشگاه مد و شوروم لباس،  واقع در شهر یونگ کانگ چین ، توسط گروه معماران PMT طراحی و اجرا شده است.  این فروشگاه به عنوان یک مدل تجاری منحصر به فرد ، ایده های خاص، سبک زندگی و سلیقه مشتریان را به عنوان معیار طراحی در نظر گرفته تا از حسن سلیقه و احساسی منحصر به فرد در طراحی استفاده نماید. بر این اساس ، طراح پروژه دو عنصر "قوس" و "لنز" را در راستای این هدف برای شکل دادن، عملکرد سازنده و برای ایجاد یک سالن برای برگزاری مراسم  و شورومی برای خریداران مد و مشتریان به کار برده است.
معماری داخلی فروشگاه مد و شوروم لباس در چین

قوس‌ها و آینه‌ها در خدمت مد

 در طراحی ، قوس های به کار رفته نه تنها یک نماد تصویری ، بلکه بخشی از ساختار فضایی به عنوان یک عنصر پشتیبان و تقسیم کننده فضا نیز هستند که طراح سعی کرده در فضای داخلی، یک فضای تشریفاتی توسط قوس ها بنا کند.
معماری داخلی فروشگاه مد و شوروم لباس در چین معماری داخلی فروشگاه مد و شوروم لباس در چین
استفاده از رنگ های ملایم طوسی ، سفید و صورتی در کنار متریال طلایی ظاهری منحصر به فرد و لوکس به فضا بخشیده و در کنار بکارگیری قوس و آینه ها جلوه بی نظیری در فضای این شوروم ایجاد کرده است.
معماری داخلی فروشگاه مد و شوروم لباس در چین
معماری داخلی فروشگاه مد و شوروم لباس در چین
علاوه بر برآورده کردن نیاز مشتریان، معمار برای فضای پرو لباس با استفاده از انعکاس برای نمایش فضایی بی نهایت همینطور برای ایجاد تجربه فضایی بی نظیر ، در استفاده از آینه اغراق کرده است.
معماری داخلی فروشگاه مد و شوروم لباس در چین

پله مارپیچ و تجربه معماری گوتیک

پله به عنوان هسته اتصال عمودی، در یک استوانه با متریال صلب پیچیده شده و سیلندر راه پله نه تنها به عنوان زمینه ای برای پذیرش عمل می کند بلکه باعث می شود دید افراد در هنگام راه رفتن در داخل نیز محدود شود در عین حال کل سالن ورودی را می توان از یک نقطه خاص پنجره مانند در داخل پله مشاهده کرد.
معماری داخلی فروشگاه مد و شوروم لباس در چین
پله مارپیچ توسط یک دیوار خمیده با بافت خشن پیچیده شده است. با صعود از پله ها ، حوزه های مختلف چشم اندازهای مختلفی را در فروشگاه به وجود می آورند و احساس صعود به یک برج کلیسای گوتیک قرون وسطایی را ایجاد می کنند .
معماری داخلی فروشگاه مد و شوروم لباس در چین
معماری داخلی فروشگاه مد و شوروم لباس در چین
در ادامه با آرل با مشاهده پلان ها همراه باشید....
 معماری داخلی فروشگاه مد و شوروم لباس در چین معماری داخلی فروشگاه مد و شوروم لباس در چین
تحریریه معماری آرل
منبع: آرک دیلی
https://www.rivaicmimarlik.com/en-us/blog/general-subjects/interior-architectural-designs-in-boutique-stores
تعداد بازدید : ۳۶۳۲
نسخه چاپی :  
ارسال نظرات

نظر شما :

مطالب مشابه
طراحی فروشگاه کفش camper together

طراحی فروشگاه کفش camper together

  ظرافت در طراحی داخلی فروشگاه کفش زنانه Sappun

ظرافت در طراحی داخلی فروشگاه کفش زنانه Sappun

طراحی داخلی فروشگاه  برند  کاترپیلار (CAT)

طراحی داخلی فروشگاه برند کاترپیلار (CAT)

تاثیر رنگ بولد در طراحی داخلی این 3 فضا: آرایشگاه، دفتر پست و کتابخانه

تاثیر رنگ بولد در طراحی داخلی این 3 فضا: آرایشگاه، دفتر پست و کتابخانه

از ایده تا اجرای طراحی داخلی فروشگاه

از ایده تا اجرای طراحی داخلی فروشگاه

طراحی شعبه جدید فروشگاه تجاری اپل میلان

طراحی شعبه جدید فروشگاه تجاری اپل میلان

مشاوره معماری

برای داشتن فضای کارآمد و زیبا می توانید از مشاوره متخصصین آرل بهرمند شوید

02122901905
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: [email protected]