طراحی و اجرای فروشگاههای زنجیرهای | دکوراسیون سوپرمارکت و هایپرمارکت مدرن
در بازار امروز ایران که فروشگاههای زنجیرهای مثل افق کوروش، رفاه، جانبو و سورنا با هم رقابت شدیدی دارند، طراحی داخلی دیگر فقط یک کار زیبایی نیست؛ یک سرمایهگذاری مستقیم روی فروش است. تحقیقات جهانی و تجربههای واقعی نشان میدهد طراحی درست میتواند فروش را ۳۰ تا ۵۰ درصد بالا ببرد. بخش بزرگی از این رشد از خریدهای لحظهای و بدون برنامهریزی مشتری میآید که گاهی تا ۷۶ درصد کل خریدها را تشکیل میدهد.
وقتی مشتری وارد فروشگاه میشود، چند ثانیه اول تعیین میکند که بماند یا برود. اگر راهروها به اندازه کافی عریض (حداقل ۱.۸ تا ۲.۴ متر) باشند و کالاهای پرمصرف مثل نان، شیر و تخممرغ در انتهای فروشگاه قرار بگیرند، مشتری مجبور میشود از بیشتر قفسهها رد شود. در این مسیر، چشم بیشتر افراد به سمت راست میچرخد (حدود ۷۵ درصد افراد) و دقیقاً همانجا باید کالاهای جذاب و پرفروش مثل شکلات، تنقلات و لوازم بهداشتی قرار بگیرند.
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

