۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

نویسنده : تحریریه معماری آرل
تاریخ : شنبه , ۱۳۹۹/۰۳/۱۰ ۰۷:۱۳
مجتمع تجاری و تفریحی ایران مال 

مقایسه مجتمع تجاری و تفریحی ایران مال با پروژه های عظیم دنیا

مساحت تجاری ایران مال هم ردیف پروژه های بزرگ دنیا می ایستد و اندکی بزرگ تر از The Trafford center انگلستان و Mall of America آمریکاست. بگذارید برای پی بردن به عظمت پروژه تجاری تفریحی بین المللی ایران مال یک مثال دیگر بزنیم. برای بازدید از کل بخش تجاری این پروژه باید حدود ۱۴٫۷ کیلومتر پیاده روی کنید. ” یعنی به اندازه مسافت خیابان ولیعصر از میدان منیریه تا تجریش “
مقایسه پروژه ایران مال

جزئیات پروژه ایران مال

شروع فعالیت های مجتمع تجاری ایران مال، در سال 1390 با حدود هفت هزار نفر در زمینی به مساحت یک میلیون و 100 هزار متر مربع آغاز شده است. طی دو سال بعد در فاز بعدی 600 هزار متر مربع دیگر در ضلع غربی به سایت پروژه اضافه شد. در کل مجتمع تجاری ایران مال علاوه بر بخش تجاری دارای دو برج اداری، پارگینگ، دو هتل 5 ستاره ، دریاچه و تالار پذیرایی نیز خواهد شد. اگر بخواهید در بخش تچاری پروژه ایران مال پیاده روی کنید و برای بازدید از هر مغازه و فروشگاه حدود ۵ دقیقه زمان بگذارید، تقریبا سه روز طول خواهد کشید تا از تمام فروشگاه ها دیدن نمایید.
موقعیت مجتمع ایران مال

مجموعه تجاری تفریحی ایران مال در منطقه ۲۲ تهران شامل بخش های زیر می باشد :

باغ ایرانی (به عنوان قلب پروژه و از زیباترین بخش های ایران مال)، پیست یخ، ایوان بلور، تالار پذیرایی الماس، گالری و نمایشگاه خودرو، مجموعه سینمایی،  فودکورت و مرکز تفریحات خانوادگی، آمفی تئاتر،  هتل های ۵ ستاره ایران مال، دریاچه ایران مال با نمایش و رقص آب، همچنین طرح توسعه آتی که شامل یک مجموعه فروشگاهی بزرگ و مرکز بین المللی تجارت تهران و مرکز نمایشگاه ها می باشد.

معرفی همسایگان و حوزه نفوذ

پس از انجام مطالعات و امکان سنجی های لازم باوجود به ۲ کلان شهر تهران و کرج در نزدیکی یکدیگر بهترین مکان برای احداث این پروژه در نقطه مرکزی بین این ۲ شهر انتخاب گردید این موضوع بدین معناست که اگر دایره ای به مرکزیت بازار بزرگ ایران و شعاع حدود ۲۷ کیلومتر رسم نماییم این دایره از مراکز شهرهای تهران و کرج عبور خواهد کرد. وجود پروژه های مختلف مسکونی، تفریحی و تجاری، در اطراف بازار بزرگ ایران نظیر دریاچه بزرگ خلیج فارس وجود پارک جنگلی، چیتگر، پروژه هزار و یک شهر و برج های مسکونی فراوان بر جذابیت این پروژه افزوده است. قرارگیری بازار بزرگ ایران در جزیره بزرگراهی همت، ایران خودرو، چهارباغ و طبیعت امکان دسترسی آسان به این مجموعه از ۴ ضلع شمال شرقی جنوبی و غربی را فراهم کرده است.
سایت پلان مجتمع ایران مال
دسترسی به مجتمع ایران مال

طرح توسعه آتی در ضلع غربی

نظر به پتانسیل بالای مجموعه مبنی برافزودن ساختمان های اداری، تجاری و همچنین استفاده بهینه از سایت پروژه گزینه های مختلفی  در خصوص طرح توسعه آتی پروژه موردبررسی قرارگرفته است که طرح تصویر شده گزینه منتخب می باشد، بر این اساس که با اضافه شدن ۶ طبقه پارکینگ که قابلیت اتصال به پارکینگ های فاز اول رادار است به مجموعه فروشگاهی ایکیا به همراه ۶ برج با کاربری اداری به عنوان مرکز بین المللی تجاری تهران با مساحتی نزدیک به ۶۰۰ هزار مترمربع به مجموعه پروژه اضافه می گردد و جمع کل زیربنای آن به رقمی حدود یک میلیون و هفت صد هزار مترمربع خواهد رسید.

معرفی بازار بزرگ ایران: به عنوان یکی از لوکس ترین بازارهای دنیا

یکی از فاکتورهای مهم و تعیین کننده در خصوص لوکس بودن بازارها در مجموعه های مشابه مقایسه نسبت  مساحت فضاهای تجاری به مساحت کل  ساخت است. پایین تر بودن این نسبت نشان دهنده بیشتر بودن فضای تفریحی، فرهنگی عمومی و غیره در مقایسه با فضای خالص تجاری است. درنتیجه مجموعه از مرکزی صرفاً تجاری تبدیل به مجموعه ای چندمنظوره شامل کاربری های فرهنگی، تفریحی، سیاحتی، اقامتی و غیره خواهد شد که این مهم به معنی به رسمیت شناختن احترامی شایسته برای مراجعه کنندگان و الزامی بودن بالاترین کیفیت ساخت است.
بررسی بازار ایران
بزرگترین مرکز خرید ایران

پیست یخ

پیست یخ با مساحتی تقریبی ۳۱۵۰ مترمربع در قسمت شرقی بازار بزرگ ایران و در طبقه اول تجاری واقع شده است، این مجموعه به همراه جایگاه ویژه تماشاچیان به ارتفاع ۳ طبقه  اولین پیست یخ در مجتمع های تجاری ساخته شده در ایران  می باشد. پیست یخ ایران مال با توجه به ماهیت ورزش های زمستانی و عملکرد خاص خود، مغازه های اطراف خود را تحت الشعاع قرار داده و می تواند کاربری های اختصاصی را می تواند در محیط اطراف انجام نماید. درعین حال با توجه به جمعیت مشتاق به این رشته خاص از ورزش های زمستانی بازدیدکنندگان بیشتری به سمت محدوده آن جذب می شوند. این مجموعه خاص و لوکس با توجه به علاقه مندان زیاد آن به ورزش های زمستانی نیازمند گروهی از افراد متخصص جهت مدیریت آن می باشد؛ و از همین منظور تعدادی فضای اداری خاص با همین منظور جهت مدیریت و سرویس دهی هرچه باکیفیت تر آن در پشت سکوی تماشاچیان تعبیه شده است.
پلان پیست یخ
طراحی پیست یخ

هتل ایران مال

هتل این مجموعه با مساحت بیش از ۱۰۰۰۰۰ مترمربع در قسمت شرقی مجتمع اقامتی، فرهنگی تجاری بازار بزرگ ایران جای دارد. این مجموعه اقامتی با ارتفاع بیش از ۷۰ متر از سطح بام بازار بزرگ. از ۲ هتل ۵ ستاره تشکیل شده است. که هرکدام به ترتیب دارای ۲۱۱ و ۱۹۵ اتاق می باشند، این مجموعه اقامتی دارای امکانات ورزشی ازجمله استخر بر روی سطح آخرین طبقه و سالن ورزشی کاملاً مجهز می باشد مجموعه اقامتی دارای فضای پشتیبانی مجزا به مساحت تقریبی ۶۰۰۰ مترمربع است. از دیگر فضاهای موجود در این مجموعه می توان به تالار پذیرایی و آمفی تئاتر اشاره کرد که به طور مستقیم با مجموعه اقامتی در ارتباط هستند.
هتل ایران مال

هتل ۵ ستاره اول ایران مال

هتل ۵ ستاره اول در ایران مال در قسمت جنوبی مجموعه اقامتی واقع شده است که بیش از نیمی از مساحت کل مجموعه را در برمی گیرد، این هتل با ورودی فاخر پذیرای مهمانان داخلی و خارجی خواهد بود و از اتاق جلساتی در سطح بین المللی برخوردار است. این هتل دارای ۲۱۱ اتاق از انواع مختلف می باشد که تمام این فضاها دارای استانداردهای یک هتل بین المللی ۵ ستاره می باشد.
طراحی داخلی هتل ایران مال
پلان هتل ایران مال

هتل ۵ ستاره دوم ایران مال

هتل ۵ ستاره ۲ که در قسمت شمالی مجموعه اقامتی واقع شده است ، دارای ۱۱۹ اتاق می باشد و دسترسی به سطح بام سبز مجموعه بزرگ بازار ایران از موقعیت فوق العاده ای برخوردار است. این مجموعه دارای ورودی بسیار مجللی است که چشم هر بیننده ای را محصور خود می کند و تمام فضاها و امکانات مجموعه اقامتی به صورت لوکس  طراحی و کلیه استانداردهای هتل ۵ ستاره را در سطح بین المللی پوشش می دهد.
لابی هتل
دکوراسیون داخلی هتل ایرانمال

محدوده سقف باغ ایرانی

ازآنجاکه محدوده باغ ایرانی بیشترین دید از طبقات هتل خواهد داشت لذا در طراحی سقف آن دقت بسیار زیادی به کاررفته است وسعی شده که با استفاده ترکیبی از خرپاهای سه بعدی و سقف ETFE نمایی بسیار زیبا در بام بازار بزرگ ایران ایجاد نماید.
سقف ایرانی

کانسپت طراحی داخلی باغ ایرانی

برگزاری مراسم های گوناگون در مناسبت های مختلف و همچنین معماری منحصربه فرد این باغ بر ارزش فروشگاه های طبقات دیگر که در راهروهای مشرف به باغ قرارگرفته اند خواهد افزود.  مسیر عبوری از باغ ایرانی در ایران مال طوری طراحی شده است که  مراجعه کنندگان از طبقه ۲ تجاری طی عبور ضربدری  از کنار فضاهای سبز و آب نماهای زیبا امکان بازدید از فروشگاه های اطراف باغ را دارا می باشد. لذا فروشگاه های اطراف باغ نیز از اهمیت بسزایی برخوردار است یکی از ویژگی های اصلی این باغ وجود ۲ رستوران لوکس بین المللی هر یک به مساحت حدود ۳۰۰ مترمربع  در مسیر باغ و طبقات اول و دوم تجاری می باشد که فضای دل نشین آنها فضای مناسب تری از باغ ایرانی را فراهم می کند.
کانسپت طراحی ایران مال
پلان باغ ایرانی
فضای داخلی باغ ایرانی
راهرو

گالری خودرو تات مال(ایران مال)

گالری خودرو واقع در قسمت غربی پروژه تجاری تفریحی بین المللی ایران مال با مساحت تقریبی ۶۸۰۰ متر که حدود ۴۰۰۰ متر مربع شامل واحد های تجاری می باشد. گالری خودرو از طبقه اول تجاری آغاز و تا بام پیدا می کند و ارتفاعی حدود ۲۰ متر دارد. کاربری این فضای خاص  محل نمایشی برتر روز دنیا است این فضا دربردارنده محلی جهت پذیرایی مهمان ها بوده که با طراحی منحصر به فرد این پروژه ایران مال جلوه خاصی به این پروژه بخشیده است. در گالری  خودرو با تعبیه آسانسور  های مخصوص جهت حمل خودرو، پیچیدگی های مربوط به حمل خودرو تسهیل شده است.
پلان گالری خودرو
نمایشگاه خودرو ایران مال

سینما مجتمع ایران مال

بازار بزرگ ایران دارای مجموعه ای سینمایی در طبقات ۳ و ۴ تجاری واقع در غرب گالری خودرو به مساحت ۵۲۰۰ مترمربع و ارتفاع ۱۳۶۰ متر می باشد. طراحی این مجموعه به نحوی است که بالاترین تنوع سالنی با حداکثر استفاده از مساحت موجود را در اختیار  دارد. با برخورداری از ۱۴ سالن با ظرفیت بیش از ۲۰۰۰ نفر صندلی، یکی از بزرگ ترین و جامع ترین مجموعه های سینمایی کشور محسوب می شود. این مجموعه شامل سینما  IMAX سینما ULTRAAVX سینما VIP سینما  DBAX سینما ATOMS.DOLBY  سینما REALD.۳D  و سینما کودک است.هرکدام از این سالن ها دارای ویژگی های متفاوت و جدیدی درزمینهٔ ی کیفیت صوتی و تصویری و امکانات لوکس هستند.   مجتمع سینمایی بازار بزرگ ایران مال اولین مجتمع در ایران است که تمامی این سالن ها را در کنار یکدیگر در یک مجموعه تجاری گرد هم آورده است که باعث ارتقاء سطح فرهنگی و اجتماعی مجموعه می گردد.
پلان سینما ایران مال

فودکورت

تنوغ نوع طبخ عذا و اواع طعم ها نیاز به ایجاد مجموعه ای از رستوران ها را به گونه ای به وجود می آورد که در محیطی جذاب هر مراجعه کننده ای با هر طیف سلیقه ای بتواند نوع غذای دلخواه خود را انتخاب کند. در همین راستا دو سری فود کورت یکی در طبقه اول تجاری واقع در قسمت شمال شرقی با مساحت 850 متر مربع  و دیگری در قسمت شرقی طبقه سوم تجاری و بالای فضای پیست یخ با مساخت 2000 متر مربع واقع شده اند که به وسیله دو رشته پله برقی به فضای عمومی بام متصل می گردند.

فودکورت تات

 آمفی تئاتر

آمفی تئاتر این مجموعه واقع در قسمت شرقی آن در داخل ساختمان هتل نمایی متفاوت و شاخص به جلوه های معماری ارزش های دوچندانی افزوده است. آمفی تئاتر با جانمایی خاص در پروژه دارای مساحت ۱۵۰۰ مترمربع و ارتفاع متغیر مابین ۱۷ تا ۲۲ متر می باشد که با گنجایش بیش از ۱۰۰۰ نفر میهمانان خود را پذیرا خواهد بود.
امفی تئاتر ایران مال

دریاچه ایران مال

آب مایه ی حیاط زندگی و آبادی و همچنین باعث آرامش خاطر است. فلسفه معماری دریاچه بازار بزرگ ایران با الهام گرفتن از موقعیت رشته کوه های البرز در شمال مجموعه بر این اساس شکل گرفته است که جریان آب را از کوه های شمالی و از طریق باغ مرکزی به دریاچه ای زیبا و باغی پرشکوه  در جنوب مجموعه منتقل می کند. این مجموعه با مساحتی حدود ۱۲۰۰۰ مترمربع دارای فواره های پرقدرت  ایجاد جریان آب تا ارتفاع ۱۵ متری بوده و به همراه نواهای موسیقی، فضای روح بخش و به یادماندنی را خلق می کند ماندنی را خلق می کند. از مشخصه های مهم این دریاچه که آن را از نمونه های مشابه متمایز کرده است استفاده از ۷۱۰ فواره مرتفع به ارتفاع ۱۵ متر و ۱۸ فواره چرخنده ۶ فواره خورشیدی دو پرده آب و استفاده از LED های متعدد باقدرت بالا و ضد آب ۵ منبع نوری بارنگ های قرمز، آبی ، سفید، زرد، که میلیون ها رنگ متنوع را تولید می کند می باشد.
پلان دریاچه ایران مال تهران

تالار پذیرایی

پروژه تجاری تفریحی بین المللی ایران مال دارای تالار پذیرایی که در تراز طبقه چهارم  تجاری واقع است و به طور مستقیم  با مجموعه اقامتی در ارتباط می باشد این مجموعه با مساحت تقریبی ۱۵۰۰۰ مترمربع را پوشش می دهد که امکان پذیرایی بیش از ۷۰۰ نفر را فراهم آورده است  که با امکان تقسیم به ۲ سالن کوچک تر نیازهای متمایز برای طیف های گوناگون سلیقه ای را پاسخگو خواهد بود. این تالار یکی از میدان های اصلی بازار بزرگ ایران است که به دلیل معماری خاص آن فروشگاه های مشرف به آن از لوکس ترین برندهای جهانی  گزینش شده اند. کاربری های کاربری کافی شاپ ها و رستوران های خاص که در فضای میانی که در طبقه دوم تجاری واقع شده اند عاملی برای هدایت مراجعین به داخل محدوده الماس استفاده از معماری خاص داخل آن است.
طراحی تالار ایران مال
تالار الماس

پلان بزرگنمایی و دسترسی مرکز تفریحات خانوادگی

یکی دیگر از مواردی که در جانمایی مرکز تفریحات خانوادگی بازار بزرگ ایران حائز اهمیت می باشد در نزدیکی فودکورت طبقه تجاری سوم به این مجموعه بوده است که مطمئناً مورد استقبال فراوان مراجعین خواهد قرار گرفت.
مراکز تفریحی ایران مال

پلان و مقاطع ایران بلور در ایران مال

ایران بلور یکی از نقاط عطف در پروژه می باشد در قسمت غربی  پروژه تجاری تفریحی بین المللی ایران مال  واقع شده است. ایران بلور با ارتفاع بیش از ۲۵ متر از طبقه اول تجاری آغاز و تا بام مجموعه ادامه میابد در فضای مابین کریستال های طراحی شده در ایران بلور میزان ۲۱۰ مترمربع فضای تجاری خاص وجود دارد که محل ارائه کالاهای خاص و لوکس می باشد. بدیهی است این فروشگاه ها با توجه  با موقعیت خاص آنها جایگاه ویژه ای در کل مجموعه خواهند داشت.
پلان
ایران بلوار

نمایشگاه ها

نمایشگاه ها


تحریریه معماری آرل
منبع : pishforoosh22
تعداد بازدید : ۱۴۵۶۶۸
نسخه چاپی :  
دکامی

با سلام خدمت تمامی عزیزان اگه میشه در مورد طراحان مجموعه هم اطلاعات بدید ممنون میشم



امید

پروژه ای سرشار از روابط و بی ارزش کردن تخصص کارشناسان ... چون دراین پروژه هیچ چیز ارزش ندارد جز بله قربان گفتن به مسئولینی که سررشته ای از پروژه های ساختمانی و صنعتی ندارند ...
متاسف هستم از اینکه در این پروژه عمری را سپری کردم ... و مجبور به تایید بسیار بسیار بسیار بسیار مدارکی شدم که بر خلاف تخصص و توانایی هایم بود :(



مصیبی

ایران مال یه مجمعه بی نظیر با سازه های خاص و منحصر به فرد البته توی مقاله به خوبی توضیح داده شد ولی حرفی از ورودی های مجمعه که یکپارچه شیشه هستش مطلبی آورده نشده کلیه ورودی ها 7 ورودی در شمال پروژه و 5 ورودی در سمت جنوب پروژه همه دارای نمای شیشه در واقع تمام شیشه هستند که زیبایی خاصی به پروژه بخشیده و البته کلیه نما و کارشو یا همان نمایشگاه ماشین ,ایوان بلور با شرکت ما بوده که ار لاینکه داخل مجموعه ایران مال و شرکت توران جهت اجرای این پروژه های هیجان انگیز بودم بسیار خوشحالم ممنون از اطلاعات و سایت مفیدتون......



محمد

سلام کی این پروژه کامل میشه



ارا

تصویر بالای وب سایت ، ایران مال نیست. مشهد مال است



ستاره قیمتی

چطور میتونم در این مجموعه استخدام بشم؟



ستاره قیمتی

سلام خسته نباشید میخواستم ببینم چطور میشه در این مجموعه مشغول به کار شد یعنی چطور میشه استخدام بشم



Mahya

فوق العادست !!چگونه میتوان در این مجتمع استخدام شد ؟



ساناز

چگونه استخدام بشوم ادرس حقيقي سايت شركت ايران مال چيست لطفا بگيد



محمدرضا جعفری

واقعا پروژه ای عالی و قوی هستش..فوق العاده هستن اقای انصاری..میخواستم ببینم چجوری میشه استخدام شد داخل این مجموعه؟؟؟ممنونم ازتون..



ارسال نظرات

نظر شما :

مطالب مشابه
طراحی مهدکودک درختی توسط معماران Lipton Plant

طراحی مهدکودک درختی توسط معماران Lipton Plant

معماری مدرسه دارالفنون تهران

معماری مدرسه دارالفنون تهران

معماری و طراحی داخلی دانشگاه علوم پزشکی

معماری و طراحی داخلی دانشگاه علوم پزشکی

معماری مدرسه ابتدایی جنگلی در آمریکا

معماری مدرسه ابتدایی جنگلی در آمریکا

معماری مدرسه ابتدای با فضاهای اختصاصب برای دانش آموزان کوچک و بزرگ

معماری مدرسه ابتدای با فضاهای اختصاصب برای دانش آموزان کوچک و بزرگ

20 دانشگاه مشهور که با سبک معماری کلاسیک ساخته شده اند

20 دانشگاه مشهور که با سبک معماری کلاسیک ساخته شده اند

مشاوره معماری

برای داشتن فضای کارآمد و زیبا می توانید از مشاوره متخصصین آرل بهرمند شوید

02122901905
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir