معماری آرل


طراحی داخلی بوتیک پوشاک زنانه در نیویورک

طراحی داخلی بوتیک پوشاک زنانه
تحریریه معماری آرل
همانطور که می دانید دکوراسیون داخلی فروشگاه ها، در میزان فروش و جلب مشتری بیشتر تاثیر به سزایی دارد؛ لذا باید به طراحی آن توجه ویژه ای داشت. همچنین طراحی باید به گونه ای باشد تا کالا و محصولا ت مورد عرضه، به خوبی نمایش داده شود و مشتریان بتوانند از کیفیت و ویژگی های محصول به خوبی آگاه شوند. در ادامه مطلب با آرل همراه باشید...

طراحی شعبه لندن جواهرفروشی بولگاری توسط پیتر مارینو

تحریریه معماری آرل 
در طراحی داخلی فروشگاه های جواهر فروشی، کانسپت پروژه از محصولات طراحی شده توسط کمپانی و یا تاریخچه برند می باشد. در همین راستا برند بولگاری به عنوان یکی از شاخص ترین برندهای جواهر فروشی از طراح مطرح پیتر مارینو برای طراحی فروشگاه های خود استفاده می کند. این طراح جوان در کارنامه خود طراحی فروشگاه های برتر جهان همانند louisvuitton los Angeles، Hublot New York، Dior seoul و... را ثبت کرده است. برای آشنایی بیشتر با این فروشگاه با ما همراه شوید...

طراحی داخلی فروشگاه آدیداس

طراحی داخلی فروشگاه آدیداس
تحریریه معماری آرل
معمار: URBANTAINER
موقعیت پروژه: سئول، کره جنوبی
متراژ پروژه: 114 متر مربع
سال طراحی پروژه: 2016
کانسپت فروشگاه آدیداس سئول بر اساس ویژگی ها و نیازهای منطقه ای و فرهنگ خیابانی kasina طراحی شده و برنامه ویژه ای برای ارائه محصولات آدیداس دارد. کمپانی آدیداس برای طراحی متفاوت این پروژه سراغ یک تیم طراحی با رویکردهای متفاوت رفته تا این شعبه خود از نگرش های سنتی و مدرن به صورت همزمان بهره ببرد. 
با آرل در ادامه همراه باشید...

طراحی داخلی مزون عروس

طراحی داخلی مزون عروس
تحریریه معماری آرل
مزون عروس جزء مکان هایی به شمار می رود که طراحی داخلی آن می بایست چند عرصه را به صروت تلفیقی در خود جای دهد. این همان کاری است که استودیو معماری و طراحی CLOU با یک واحد قدیمی که سال 1990 ساخته شده بود انجام داده است. استودیو معماری CLOU برنامه ای جامعی برای طراحی یک مزون و نمایشگاه لباس عروس ارائه کرده که شامل فضایی روشن و ساده جهت ارائه بهتر مدل های موجود به مشتریان خود می باشد. مکانی که به عنوان یک نمایشگاه لباس، فروشگاه تخصصی لباس مجالس و مزون عروس همه عرصه ها را در خود جای داده است. این پروژه تحولی گسترده برای یکی از مناطق تجاری پکن به نام چائویانگ بوده که با هدف ارائه بهتر محصولات این فروشگاه مورد بازسازی و طراحی دوباره قرار گرفته است. 
با  آرل در ادامه همراه باشید...

شنبه های نگاه آرل به تهران: مرکزخرید پالادیوم

مرکزخرید پالادیوم
گزارش: مهرداد نجیب زاده
عکاسی: فائزه میرزایی
پالادیوم یکی از نقاط عطف تجاری-اداری-تفریحی شهر تهران به شمار رفته که توسط پدرام امن زاده طراحی شده است. این مجتمع چند منظوره در خیابان مقدس اردبیلی واقع شده و از عناصر مهم معماری منطقه زعفرانیه می باشد. مجموعه پالادیوم تهران در زمینی به مساحت 10000 متر مربع، شامل 13 طبقه در ضلع جنوبی، 11 طبقه در ضلع شمالی و 6 طبقه زیر همکف طراحی و اجرا شده است. پالادیوم دارای 150 واحد تجاری، 120 فروشگاه و واحد خدماتی، و 25 رستوران، کافی شاپ و فوت کورت می باشد که به معنای واقعی کلمه هر چیزی که مشتریان از یک مرکز بخواهند ارائه می دهد. 
با آرل در ادامه همراه باشید...

طراحی داخلی فروشگاه ماهر همدان

طراحی داخلی فروشگاه ماهر همدان
مترجم: مهرداد نجیب زاده
معمار: گروه معماری Harmonic Trend
موقعیت بنا: استان همدان، میدان بوعلی سینا
معمار مسئول: علی حمیدی مقدم
متراژ پروژه: 100 متر مربع
سال اتمام پروژه: 2016
طراحی داخلی و بازسازی فروشگاه پوشاک زنانه ماهر بخشی خوبی از یک ساختمان 40 ساله است. فروشگاه ماهر بیش از 60 سال در شهر همدان فعالیت داشته و تا امروز بخش مهمی از صنف تجاری این شهر می باشد. 
با آرل در ادامه همراه باشید...

معماری قنادی سنتی در پکن

معماری قنادی سنتی در پکن
مترجم: مهرداد نجیب زاده
معمار: استودیو معماری B.L.U.E
موقعیت پروژه: پکن، چین
متراژ پروژه: 150 متر مربع
سال اجرای پروژه: 2016
قنادی WITHWHEAT در ضلع جنوبی خیابان تایکو لی واقع شده است. پروژه فوق شامل طراحی داخلی و نما بوده که با توجه به نگرش های مدرن طراحی شده. نما توسط شیشه ای گسترده پوشیده شده تا عموم و مشتریان دید کاملی نسیت به فضای گرم داخلی داشته باشند. 
با آرل در ادامه همراه باشید...

طراحی داخلی فروشگاه تخصصی عینک در 54 متر مربع

طراحی داخلی فروشگاه تخصصی عینک
مترجم: مهرداد نجیب زاده
معمار: Tsou Arquitectos
موقعیت بنا: ماریا د فونته، پرتغال
متراژ پروژه: 54 متر مربع
سال اجرای پروژه: 2016
گروه معماری Tsou Arquitectos برنامه ای جامع و منظم برای طراحی و نوسازی یک فروشگاه تخصصی عینک ارائه داده که شامل طراحی جایگاه انواع مدل های متفاوت عینک روی دیوار و سیرکولاسیونی جدید برای مشتریان بوده است. میز اصلی (کانتر) و اتاق کار (Workshop) در دو گوشه فضا تعبیه شده اند.
با آرل در ادامه همراه باشید...

طراحی داخلی فروشگاه آجری Aesop

طراحی داخلی فروشگاه آجری
مترجم: مهرداد نجیب زاده
طراحی فروشگاه Aesop جدیدترین پروژه فرناندو و هومبرتو کامپانا می باشد. این دو برادر شرکت خود با نام استودیو طراحی کامپانا را چند سال پیش تاسیس کرده اند.  طرح فروشگاه Aesop دارای ویژگی های سنتی و الگوهای زیبایی است که به صورتی یکپارچه و به هم پیوسته به اجرا رسیده است. بخشی از الگوها و سبک آجرچینی با تأثیرپذیری از محله مادلانا و هنر پر جنب و جوش محلی شکل گرفته. 
با آرل در ادامه همراه باشید...

طراحی داخلی فروشگاه اپل در مرکز تجاری Oculus

طراحی داخلی فروشگاه اپل در مرکز تجاری Oculus
مترجم: مهرداد نجیب زاده
شرکت اپل یکی از فروشگاه های جامع و بزرگ خود را در مرکز تجاری Oculus افتتاح کرد. مرکز تجاری Oculus یکی از قطب های مهم تجاری به شمار می رود که توسط سانتیاگو کالاتراوا طراحی شده و مکان فوق العاده ای برای یکی از شعبه های بزرگ و جامع اپل می باشد. طرح فوق توسط بولین سایلنسکی جکسون طراحی شده و در بخش شلوغ و پر رفت و آمد مرکز تجاری واقع شده است. فروشگاه اپل تنها برند این مجموعه تجاری است که دو طبقه و یک چهارم از کل لابی را به خود اختصاص داده است. 
با آرل در ادامه همراه باشید...

معماری فروشگاه اپل سانفرانسیسکو از فاستر + همکاران

معماری فروشگاه اپل سانفرانسیسکو
مترجم: مهرداد نجیب زاده
طراحی و معماری فروشگاه اَپل در میدان یونیون سانفرانسیسکو، نشانه تکامل کمپانی اپل در مسیر معماری فروشگاه های خود به شمار می رود. طرح فوق با هدف غنی تر شدن محصولات دیجتال در عرضه خدمات به مشتریان ایجاد شده است. طراحی خلاقانه شرکت فاستر + همکاران سطح جدیدی از شفافیت، صراحت و ویژگی های کمپانی اَپل را به نمایش می گذارد. شعبه فوق به عنوان مدل و نمونه ای جامع برای طراحی شعب های آینده این کمپانی در سراسر جهان به شمار می رود. 
با آرل در ادامه همراه باشید...

همه چیز زیر یک سقف

مترجم : غزاله عزالدین
فاز اول توسعه مرکز تجاری کاداستون در ملبورن که بزرگترین مرکز تجاری در نیمکره جنوبی محسوب می شود رونمایی شد. شهرت این مجموعه در ساخت ارتفاع بالای 31 متر و 7000  متر مربع سقف شیشه ای gridshell، ایجاد فضای دراماتیک و آزاد بدون ستون می باشد.

طراحی ویترین های لاکچری برای بوتیک

طراحی ویترین لاکچری
مترجم: الهه کاشی
امروزه ویترین ها علاوه بر کاربرد معرفی اجناس و نوع کاربری مغازه یا فروشگاه، سهم عمده‌ای در جلب و جذب مشتری دارند. اولین عنصر تبلیغاتی هر مغازه ویترین آن است که در معرض دید همگان قرار می گیرد و درواقع داشتن ویترین جذاب‌ تر و منحصربه‌فردتر یعنی جلب و جذب مشتری بیشتر. در ادامه مطلب با آرل همراه باشید...