۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

نویسنده : تحریریه آرل
تاریخ : دوشنبه , ۱۴۰۲/۰۲/۰۴ ۱۸:۱۳
عوامل زیادی در انتخاب کافی‌شاپ توسط مردم وجود دارد. یکی از مهم‌ترین و تعیین‌کننده‌ترین آن‌ها، دکوراسیون و طراحی داخلی کافی‌شاپ است. طراحی داخلی کافی شاپ هم نظر افراد را به خود جلب می‌کند هم راحتی و آسایش آن‌ها را در محیطی فراهم می‌سازد که در آن وقت می‌گذرانند. دکوراسیون و فضای هر کافه‌ای آن را از سایر کافه‌ها متمایز می‌کند. در این مقاله مجموعه‌ای از ایده‌ها و پیشنهادهایی را گردآوری کرده‌ایم که می‌تواند الهام بخش خوانندگانی باشد که قصد افتتاح یک کافی شاپ را دارند.

1.طراحی داخلی کافی شاپ به سبک ایتالیایی

برای ایجاد یک دکوراسیون کافه با سبک کافی‌شاپ ایتالیایی باید روی تم قهوه به خصوص اسپرسو و جزییات اصیل آن تمرکز کرد. مهم‌ترین نکته در این سبک طراحی که در آن از چوب طبیعی، کاشی و سرامیک استفاده می‌شود ایجاد فضایی دوستانه تا حد امکان است. در رقابت با کافی‌شاپ‌های دیگر، این کافی‌شاپ‌های کوچک باید با فضایی محلی و گرم خود برجسته شوند.
1.طراحی داخلی کافی شاپ به سبک ایتالیایی

2. طراحی داخلی کافی شاپ به سبک روستیک

ویژگی اصلی دکوراسیون روستیک این است که مواد به‌کاررفته بسیار طبیعی و خام هستند. مبلمان چوبی شکل‌نگرفته، اکسسوری فلزی و لامپ‌های ادیسون رایج‌ترین عناصر در سبک روستیک هستند.
1.طراحی داخلی کافی شاپ به سبک  روستیک

3.طراحی داخلی کافی شاپ به سبک مینیمال

مهم‌ترین ویژگی سبک مینیمال این است که عناصر تزیینی بسیار ساده‌ای در آن به کار می‌روند و وسایل غیرکاربردی در دکوراسیون استفاده نمی‌شود. با مبلمان و نورپردازی ساده، عناصر تک‌رنگ و اشکال هندسی، سبک مینیمال را به راحتی می‌توان حفظ کرد.
طراحی داخلی کافی شاپ به سبک مینیمال

4. طراحی کافی‌شاپ به سبک پاریس

دکوراسیون پاریسی با حس لوکس خود برجسته می‌شود و فضایی شیک و نوستالژیک ایجاد می‌کند. این سبک دکوراسیون تصور یک کافی‌شاپ بسیار شیک یا لوکس را در ذهن به یادگار می‌گذارد. برای طراحی چنین فضایی می‌توان از صندلی‌های گرد، آفتاب‌گیرها و جزییات هنری دیگر استفاده کرد.
طراحی کافی‌شاپ به سبک پاریس

5. دکوراسیون کافی شاپ مدرن

این سبک معاصر با جزییات فلزی براق، رنگ‌های هماهنگ و ظاهر مدرن خود شناخته می‌شود و می‌توان از آن در انواع مختلف کافی‌شاپ‌ها استفاده کرد. سبک مدرن که از نظر انتخاب رنگ‌های متنوع و سطوح متالیک با سبک مینیمال بسیار متفاوت است فضا را بزرگ‌تر جلوه می‌دهد.
دکوراسیون کافی شاپ مدرن

6. طراحی کافی‌شاپ به سبک وینتیج

سبک دکوراسیون وینتیج با گرفتن جزییات نوستالژیک مختلف از گذشته و آوردن آن‌ها به زمان حال، فضایی کلاسیک ایجاد می‌کند. منسوجات مختلف مانند روکش مبلمان و پرده‌ها، کابینت‌های ویترینی، نور کم و اشیای آنتیک تزیینی عناصر اصلی هستند که در این سبک گنجانده شده‌اند.
طراحی کافی‌شاپ به سبک وینتیج

7. طراحی کافی‌شاپ صنعتی

این سبک که با محیط‌های جالبی مانند فضاهای نیمه‌باز، زیرزمین یا تراس سازگار است، با ظاهر صنعتی و مدرن خود می‌تواند کاملا غیرعادی باشد. امروزه به کار بردن طراحی داخلی کافی شاپ به‌صورت صنعتی خیلی برای کافی‌شاپ‌ها طرف‌دار دارد. در این مکان‌ها از دیوارهای آجری استفاده می‌شود که به‌صورت متفاوتی رنگ شده‌اند. 
لوله‌های اکسپوز بخش ضروری هر دکور صنعتی هستند. بنابراین نباید آن‌ها را پنهان کرد. برای بهتر کردن فضای داخلی می‌توان از چوب یا پالت برای پوشاندن آیتم‌های غیرضروری بهره برد. با قرار دادن لامپ‌های صنعتی، چهارپایه و میز فلزی می‌توانید به یک طرح صنعتی دست پیدا کنید.
طراحی کافی‌شاپ صنعتی

8. طراحی کافی‌شاپ پاپ آرت

این سبک با جزییات دهه 70 و 80 میلادی و عناصر دکوراتیو منعکس‌کننده سبک پاپ آرت همراه است. طراحی داخلی کافی شاپ به‌سبک پاپ آرت می‌تواند فضای کافه‌ای بسیار سرگرم‌کننده‌ای را ایجاد کند. ترکیب الگوهای ایجادشده با رنگ‌های روشن و زنده، استفاده از مبلمان متفاوت و انتخاب آثار هنری فیگوراتیو، انعکاس روح پاپ آرت را ممکن می‌سازد.
8. طراحی کافی‌شاپ پاپ آرت

9. طراحی کافی‌شاپ هنری

وقتی به کافه‌هایی با مضمون هنری فکر می‌کنیم اولین چیزی که به ذهنمان خطور می‌کند کافه‌کتاب و کافه‌موسیقی است. هر نوع هنری که در تم کافه ترجیح داده شود، دکوراسیون فضای کافه را بسیار لذت‌بخش‌تر می‌سازد. چیدمان‌های مختلف کتاب‌ها در کافه‌های کتاب حس یک کتابخانه را به وجود می‌آورد و استفاده از عناصر کاربردی و همچنین تزیینی مانند رادیو، صفحه و پوستر در کافه‌های موسیقی باعث تقویت تم موردنظر می‌شوند.
9. طراحی کافی‌شاپ هنری

10. طراحی داخلی کافی‌شاپ مفهومی

امروزه کافه‌های مفهومی به‌عنوان مناطق اجتماعی بسیار محبوب هستند. مکان‌هایی با الهام از فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی مختلف و همچنین کافه‌هایی بر اساس مفاهیم کلی‌تر مانند تم گربه، تم زیر آب، تم فضایی وجود دارد. صرف نظر از موضوع، انعکاس مفهوم به دکوراسیون فضا به‌شکلی دقیق و موثر لذتی را که مشتریان از گذراندن وقت در آن‌جا می‌برند، به‌میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد. چیدمان‌های تزیینی که بر اساس سرگرم‌کننده‌ترین و قابل‌توجه‌ترین نکات مفهومی انتخاب شده‌اند کافه را بسیار جذاب و فوق‌العاده می‌کند.  
10. طراحی داخلی کافی‌شاپ مفهومی

نمونه‌های طراحی داخلی کافی‌شاپ

تصویر کافی‌شاپی که در بالا می‌بینید مربوط به یک کافه است که در پراگ قرار دارد. این کافی‌شاپ به‌سبکی بسیار ساده و مینیمال طراحی شده است. 
نورپردازی و مبلمان فلزی صنعتی ظاهر مدرن دکوراسیون را در این کافه تقویت می‌کند. فضای این کافی‌شاپ با جزییات چوبی و چیدمان دیوارهای مختلف کاملا متفاوت به نظر می‌رسد. این کافه با ایجاد فضاهای خالی در طراحی داخلی خود چشم‌ها و نگاه‌ها را به‌سوی خود معطوف می‌سازد.
نمونه‌های طراحی داخلی کافی‌شاپ

کافه خانواده تیمیانک، ورشو

کافه‌ای که در بالا مشاهده می‌کنید برای حضور والدین همراه با کودکان و با مفهومی خانوادگی ساخته شده است. این محیط‌ها با مبلمان طبیعی دوستدار کودک، رنگ‌های متنوع و طرح‌های هندسی با هدف گذراندن اوقاتی خوش برای والدین و کودکان طراحی می‌شوند. 
این کافه با در اختیار داشتن دیوارهای دارای تخته‌سیاه، قسمت بازی و مکان‌های سرگرم‌کننده کودکان را به خود جذب می‌کند. در عین حال چنین کافی‌شاپی با فضاهای خالی و راحت خود مکانی را برای بزرگ‌سالان فراهم می‌سازد که بتوانند در آن استراحت کنند.
کافه خانواده تیمیانک، ورشو

کافی‌شاپ والترز، استانبول

این کافه که با مفهوم سریال محبوب Breaking Bad طراحی شده است برای طرف‌داران این سریال و همچنین برای کسانی که آن را تماشا نکرده‌اند، فوق‌العاده جالب خواهد بود. 
دکوراسیون مدرن و صنعتی کافه با تمهیداتی برای جزییات منحصربه‌فرد این مجموعه همراه می‌شود و مکان کاملا خارق‌العاده‌ای را پدید می‌آورد. می‌توان گفت کسانی که به کافه سر می‌زنند، به‌جای گذراندن وقت در آن تجربه‌ای مفرح را تجربه می‌کنند.
کافی‌شاپ والترز، استانبول

کافه‌بار فرودیسیاک، بخارست

کافی‌شاپ تصویر بالا در بخارست واقع شده است. در طراحی داخلی کافی شاپ بالا از مدرنیته و رنگ‌های گرم استفاده کرده‌اند و فضایی دوستانه را به بازدیدکنندگان خود ارائه می‌دهند.
 می‌توان سبک دکوراسیون این کافه را به‌طور کلی مدرن دانست. این طراحی با الهام گرفتن از سبک‌های مختلف دکوراسیون شکل می‌گیرد. کافی‌شاپ فرودیسیاک با مبلمان و نورپردازی خود سبکی صنعتی را می‌آفریند. در عین حال سبک روستیک در این کافه با استفاده فراوان از چوب و جزییات هندسی و لوازم رنگارنگ از خسته شدن مشتریان جلوگیری می‌کند.

ایده‌های مهم در طراحی داخلی کافی شاپ

در زیر چند ایده کاربردی مهم برای دکور و طراحی کافی شاپ‌ذکر شده است:

1. دیوار آجری: 

با قرار دادن دیوارهای آجری در طراحی و دکوراسیون کافه خود می‌توانید ظاهری بسیار مدرن و صنعتی داشته باشید.

2. واحدهای یک‌نفره: 

هنگام طراحی داخلی کافی شاپ باید بازدیدکنندگانی را در نظر بگیرید که در شکل گروه‌های بزرگ به کافه می‌آیند و همچنین افرادی را که به تنهایی برای نوشیدن قهوه، کار با کامپیوتر یا خواندن کتاب مراجعه می‌کنند.
ایده‌های مهم در طراحی داخلی کافی شاپ

3. شومینه: 

شومینه‌ها به‌خصوص در سبک‌های دکوراسیون روستیک، پاریسی و وینتیج می‌توانند فضایی بسیار گرم و راحت را در دکوراسیون کافه‌ها فراهم سازند. 

4. رول کاغذ: 

در طراحی کافه می‌توان از رول‌های کاغذی که اخیرا محبوب شده‌اند برای نوشتن منوی روز، لیست قیمت، یک جمله انگیزشی یا الهام‌بخش استفاده کرد.
طراحی داخلی کافی شاپ

5. چیدمان دیوار:

 چیدمان‌های دکوراتیو معمولا در طراحی داخلی کافه‌ها به‌دلایلی مانند تعداد زیاد افراد در محیط و سرو مداوم نوشیدنی بر روی دیوارها قرار می‌گیرند. با اشیایی دیواری، گیاهان گلدانی و حتی با برچسب‌های دیواری  گرافیکی می‌توان دکوراسیون کافه را زیبا کرد.

6. گیاهان: 

گیاهانی که تقریبا در هر سبک دکوراسیونی به‌خصوص در سبک‌های مدرن و روستیک یافت می‌شوند، فضای طبیعی و جالبی را در کافه فراهم می‌کنند.

هزینه طراحی داخلی کافی شاپ

امروزه شرکت‌های طراحی بسیاری وجود دارند که طراحی داخلی کافی شاپ را انجام می‌دهند. پروژه‌های کاتالوگی برای سبک‌های خاص دکوراسیون توسط این شرکت‌ها تهیه شده است. ویرایش و اجرای پروژه‌های کاتالوگ بسیار سریع و مقرون‌به‌صرفه خواهد بود. به‌طور کلی هزینه طراحی بر اساس مواد مورداستفاده، طرز کار و بسیاری عوامل دیگر متغیر خواهد بود. با این حال اگر یک طراحی خاص بدون استفاده از پروژه‌های کاتالوگ انجام شود این قیمت تغییر  و افزایش می‌یابد.

جمع‌بندی

فضای داخلی کافی‌شاپ برای کسب سود بسیار مهم است. بر اساس نظرسنجی‌های رضایت‌مندی، مشتریان بیش از صرف قهوه یا نوشیدنی باکیفیت به داشتن یک تجربه خوب اهمیت می‌دهند. بنابراین طراحی داخلی کافه تجربه‌ای عالی را تعیین می‌کند که مشتریان به‌دنبال آن هستند. اگر فضای داخلی راحت و شیک باشد، مشتریان بیشتری از آن بازدید می‌کنند، آن‌جا می‌مانند و قهوه و شیرینی بیشتری سفارش می‌دهند. امروزه از سبک‌های مختلف روستیک، وینتیج، صنعتی و... در طراحی داخلی کافی شاپ استفاده می‌شود. به کار بردن آیتم‌هایی مانند تزیینات دیواری و رول‌های کاغذی نیز در طراحی، این فضاها را منحصربه‌فرد خواهد کرد. 
 
 
https://blog2.armut.com/blog/ilham-verici-cafe-dekorasyon-ornekleri
https://www.kuraq.com/blog/2018/10/kahve-dukkanlari-icin-endustriyel-dekor-fikirl
تعداد بازدید : ۱۱۶۰
نسخه چاپی :  
ارسال نظرات

نظر شما :

مطالب مشابه
طراحی داخلی خلاقانه کافی شاپ و رستوران

طراحی داخلی خلاقانه کافی شاپ و رستوران

قسمت اول: معرفی رستوران و کافی شاپ های برتر سال 2016

قسمت اول: معرفی رستوران و کافی شاپ های برتر سال 2016

طراحی داخلی رستوران کلمبیایی la condesa

طراحی داخلی رستوران کلمبیایی la condesa

اولین طراحی رستوران زیر آب در اروپا را مشاهده کنید

اولین طراحی رستوران زیر آب در اروپا را مشاهده کنید

طراحی داخلی فست فود مخصوص گیاه خواران

طراحی داخلی فست فود مخصوص گیاه خواران

طراحی داخلی کافی شاپ به سبک التقاطی

طراحی داخلی کافی شاپ به سبک التقاطی

مشاوره معماری

برای داشتن فضای کارآمد و زیبا می توانید از مشاوره متخصصین آرل بهرمند شوید

02122901905
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir