۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

تحریریه معماری آرل
به احتمال زیاد همین لحظه شما در حال خواندن این متن در یک فضای داخلی با چراغ های روشن هستید. برای اکثر مردم ، زندگی مدرن مستلزم گذراندن بیشتر روز در اتاق های بسته است  و این سبک از زندگی سبب می شود تا در مجموعی از چراغ های مصنوعی و طبیعی غرق شویم  با این حال ، اگرچه نور مصنوعی امکاناتی منحصر به فرد را برای بشر فراهم کرده است اما باعث سردرگمی در بدن ما نیز شده است  که البته هزاران سال است که برای پاسخ به محرک های نور خورشید در روز و تاریکی شب  به طرق مختلف تکامل یافته است. این پاسخگویی به نور طبیعی را ریتم یا چرخه شبانه روزی می نامند که چرخه بیولوژیکی 24 ساعته را تقریباً در همه موجودات توصیف می کند. ریتم های شبانه روزی در درجه اول تحت تأثیر پذیرش نور قرار دارند ، اما دما و سایر محرک ها نیز در  این روند نقش دارند. در ادامه با آرل همراه باشید......
تحریریه معماری آرل
ساختمان جدید استیون هال قطعاتی برجسته و هماهنگ دارد که مدت هاست به خاطر هنر و توانایی شان و دلپذیر بودن از هر نظر، شناخته شده اند. با این وجود این کار بسیار آرام است. طاق های جسورانه، اشکال کروی، رنگ و حتی استخر با انعکاسی از آب وجود ندارد که در فرآیند طراحی به ارزش های تاسف آور مهندسی ارزش تسلیم شود، همانطور که رویه اصلی با روکش آلومینیومی، با رنگ نقره ای جایگزین شد. با این حال ، ساختمان در زمین خود ایستاده است. این ساختار به یادماندنی ، سرسختانه و سخت و محکم است که تنها با کاوش در فضای داخلی منحصر به فرد غار مانند آن در چندین سطح از کتابفروشی های باز و بهم پیوسته که فضای کار ، محلی برای گذرهای اتفاقی و مناظری خیره کننده ای از منهتن را ارادئه می دهند، می توان آن را درک کرد. بهترین قسمت ،تراس مرتفع پشت بام درخت با صندلی پله دار است. در انتظار افتتاح این کتابخانه،  استیون هال را که در حال حاضر 9 پروژه - از ایرلند ، تایوان ، و آفریقا تا سراسر ایالات متحده - در دست ساخت  دارد، در دفتر خود در نیویورک برای یک گفتگوی صمیمی در مورد آرزوها و اهداف معماران ملاقات کرده ام. بخش کوچکی از مصاحبه ما برای خوانندگان قرار داده شده است.
تحریریه معماری آرل
طراحی محیط پیرامون ساختمان ها به منظور دست یافتن به نتیجه ای چشم نواز ، از لحاظ پیوستگی با محیط و خلق منظر شهری مطلوب ، از جمله مسائلی است که امروزه در فرایند طراحی دنبال می شود. سامان دهی کالبد محیط و عرصه های طبیعی موضوعی است که شاید بتوان گفت در مقایسه با دوره های گذشته مورد تأکید بیشتری واقع شده است.

به دنبال افزایش جمعیت و گسترش شهرها ، ساختمان ها نیز رشد چشمگیری داشتند ؛ به طوری که کالبد شهری را دستخوش تحولات عدیده ای ساختند. از این رو توجه به همسازی بنا با محیط و دستیابی به محیطی یکپارچه که به مثابه ی زمینه ، بنا را چون نقش دربرگرفته ؛ موجب گردهمایی متخصصان در حوزه ی معماری منظر و مطالعات گسترده در این حیطه شده است.

تحریریه معماری آرل

لپ تاپ ها مدتهاست که اولویت بسیاری از صنعت های ساخت و ساز شناخته شده اند. برای معماران و طراحان، توانایی حمل سخت افزار به جلسات و پروژه ها - حرکت سریع بین خانه، استودیو و سایت - برای جریان کاری بسیار مهم است. با این وجود، تا همین اواخر، متخصصان مجبور به ایجاد تعادل بین توانایی حمل و نیز قدرت سیستم ها بودند، زیرا که رایانه های شخصی رومیزی (pc)ها برای کارهای پر تقاضا و فشرده مانند تصویرسازی در زمان سریع و همینطور استفاده از نرم افزارهای گرافیکی، ضروری به نظر می رسند. در این مقاله لیستی به روز شده از 10 لپ تاپ و ورک استیشن برتر برای معماران و طراحان با بودجه های مختلف تهیه شده است. در ادامه با آرل همراه باشید...

تحریریه معماری آرل
کتاب « الفبای سازه برای نومعماری آموزان »  یادداشت های سازه ای تونی هانت است که ضمن ساده گویی به ارائه موضوعاتی مانند ایستایی و تعادل سازه ها می پردازد. پرهیز تعمدی و آگاهانه از پرداختن به روش های پیشرفته ریاضیات برای تفهیم مطلب یکی از مزیت های مهم این کتاب است.
پروفسور هانت که خود یک مهندس و طراح با تجربه سازه است، قویاً باور دارد که در طراحی سازه ، انتخاب سیستم مناسب بر اساس حس و تجربه طراح ، پردازش ایده اولیه و سازگار نمودن ساختار و فرم برای هدف اصلی طرح ، بر محاسبات ریاضی مقدم اند. از این رو دست یافتن به بینشی عمیق نسبت به قوانین فیزیک و مکانیک و اصول ایستایی و تعادل ساختار اشیاء اعم از طبیعی و مصنوع ، ورای محاسبات ریاضی است که هر چه با زبانی ساده تر بیان شود فهم آن از سوی مخاطب آسانتر صورت می گیرد. به عبارت دیگر، طراحی سازه ها در واقع آمیزه ای از هنر و دانش است که برای دستیابی به بهترین راه حل ، مفهوم بر محاسبات تقدم دارد.
تحریریه معماری آرل
اینبار ما با یک معمار ایتالیایی از گروه Supervoid درباره تکنیک های طراحی شان و روند توسعه فضای داخلی دفترها، گفت و گو کردیم.
شرکت معماری Supervoid در روم مستقر قرار دارد و در سال 2016 توسط Benjamin Gallegos Gabilondo و Marco Provinciali تاسیس شد. این شرکت بر پروژه های زیادی در مقیاس های مختلف، در سرتاسر اروپا و آمریکا کار کرده است .این دو معمار به موازات پروژه های معماری، مقاله هایی را در انتشارات بین المللی منتشر کرده اند.

بنا به گفته آنها، معماری نتیجه پیچیده ای از وجود چند شرایط مختلف است :کارفرما، بافت پروژه و تاریخ، که تمام آنها در طول زمان متفاوت هستند. آنها همیشه به کارهای پژوهشی علاقه مند بوده و تمرینات معماری شان را با آموزش های آکادمیک و اطلاعات تاریخی ترکیب کرده اند که این رویکرد در طراحی فضای داخلی شرکت آنها نیز مشهود می باشد.
تحریریه معماری آرل
به بهانه افتتاحیه نشریه به سراغ دفتر معماری TOPOTEK 1 رفتیم تا درباره انتخاب های بی نظریشان در معماری منظر، در دفترشان به گفت و گو بنشینیم. پروژه های این دفتر از طریق" نگاه انتقادی و کنجکاوانه به واقعیت های فرهنگی و تاریخی کنونی" توسعه یافته است و به همین خاطر جای تعجبی ندارد که فضای کاری آنها در ناحیه Berlin Mitte واقع شده که نه تنها قلب تاریخی شهر است، بلکه یکی از دو مناطقی می باشد که آلمان غربی و شرقی را کنار هم قرار می دهد و امروزه یک محله پر جنب و جوش و پر از دانشگاه ها، شرکت های رسانه ای و مؤسسات سیاسی و فرهنگی است.
تحریریه معماری آرل
معمار اسپانیایی، فران سیلوستره (Fran Silvestre) با نمونه کارهای منحصربه‌فرد، تمیز و قطعاً مدرن شناخته شده است. هر پروژه به اندازه پروژه بعدی خیره‌کننده است از جمله خانه‌های نشان داده شده در فیلم‌های جیمز باند و صفحات Pinterest که از مالکین مشتاق پر شده است. Silvestre شغل معماری خود را به صورت جدی در دفتر Alvaro Siza شروع کرد، تجربه‌ای که وی آن را به عنوان اساس کار خود برمی‌شمارد. 
در این پست یک مصاحبه جذاب و خواندنی توسط محققی به نام Can Ziyal با فران سیلوستره صورت گرفته که به بررسی برخی آثار این طراح و معماری در آینده پرداخت شده است.
با آرل در ادامه همراه باشید...
تحریریه معماری آرل
کتاب اقلیم و معماری نوشته مرتضی کسمایی که در ادامه به اختصار معرفی می شود با روشی بسیار ساده، عناصر مختلف اقلیمی شامل دما، رطوبت نسبی هوا، وزش باد و تابش آفتاب را بررسی نموده؛ سپس به تبادل حرارتی بین بدن انسان و محیط اطراف و منطقه آسایش حرارتی پرداخته ؛ و در پایان اثرات تابش آفتاب ، وزش باد و رطوبت هوا بر طراحی ساختمان را مورد بررسی قرار داده است.
نخست ، به منظور درک بهتر مسئله ، به معرفی عناصر اقلیمی پرداخته شده و هر یک به طور جداگانه مورد بررسی قرار گرفته است. پس از آن ، تأثیر عناصر اقلیمی بر انسان و واکنش وی در برابر تغییر شرایط اقلیمی مطرح شده است.
تحریریه معماری آرل
"درهای بیشتری را باز کنید" بخشی از آرل می باشد که از سایت آرک دیلی گرفته شده است که از طریق مصاحبه های ویدئویی هیجان انگیز و یک گالری عکس اختصاصی از فضای کاری هر استودیو، نمایی از طراحی های خلاقانه دفاتر در جهان را به شما نشان می دهد.
این ماه ، ما با امین طاها و تیمش درباره کار و فضای دفترش صحبت کردیم. تیم او در درجه اول در انگلستان و یا با برخی پروژه ها در اروپا و یا حتی مناطق دورتر، کار می کند.
تحریریه معماری آرل
اراده و تصمیم برای کار در حرفه معماری داخلی در بخش های مختلف اولین تصمیم شغلی شماست که با آن مواجه می شوید  این انتخاب  می تواند طیف وسیعی شامل تمام شاخه های مرتبط را در بر گیرد  بنابراین نوع کاری که می خواهید انجام دهید  تصمیم مهم و بعدی شماست. کار در دفاتر و شرکت های مستقل کوچک یا بزرگ طراحی داخلی؟دفاتر معماری، فروشگاه های مبلمان و یا تاسیس دفتر شخصی خود؟ تنها تعدادی از گزینه های پیش روی شماست!
اگر از دسته معمارانی هستید که انتخاب کردند کار شخصی خود را  علی رغم تمام سختی ها آغاز کنند با دلایل و انگیزه های بیان شده توسط 7 طراح داخلی خارجی برای پاسخ به این پرسش که به چه دلیل تصمیم گرفتند برای خود کار کنند  با آرل در ادامه همراه باشید....

تحریریه معماری آرل
نما های دو پوسته. تقریباً یک اسم توضیحی برای سیستمهای نما متشکل از دو لایه، معمولاً شیشه ای است، که در آن هوا از درون حفره میانی جریان می یابد. این فضا (که می تواند از 20 سانتی متر تا چند متر متغیر باشد) به عنوان عایق در برابر دمای بالا، وزش باد و صدا عمل می کند و باعث بهبود راندمان حرارتی ساختمان برای هر دو درجه حرارت بالا و پایین می شود. شاید یکی از مشهورترین نمونه های نماهای دو پوسته، ساختمان 30 مری Ax Axter Foster + Partners با نام "The Gherkin" باشد. جریان هوا از طریق حفره میانی می تواند به صورت طبیعی اتفاق بیفتد یا به صورت مکانیکی هدایت شود و دو لایه شیشه ای ممکن است شامل دستگاه های محافظت از آفتاب باشد.
تحریریه معماری آرل
هر پروژه ی طراحی با جست و جو برای یافتن یک ایده و یا درک شهودی از نحوه ی حل مسئله شروع می شود. « ایده طراحی»، شروع یک مسیر طولانی است که در آن، طراح «ایده» را به دقت تعریف می کند، آن را اصلاح می کند، به آن شاخ و برگ می دهد و در راستای حل مسائل و پاسخگویی به نیازها به طور پیاپی، نتایج به دست آمده را ارزیابی و سپس رد می کند.
کتاب« مفاهیم پایه در ایده پردازی طراحی معماری» که در ادامه به اختصار معرفی می شود؛ منحصراً بر شروع فرایند تمرکز دارد. آنچه بر مسیر حرکت و نتایج طراحی اثرگذار است؛ در آغاز هر فرایند طراحی مشخص می شود و از آنجا که ایده ی اولیه بر کلیت پروژه سایه می افکند از اهمیت ویژه ای برخوردار است. این کتاب نه تنها در شرح دادن تنوع رویکردها می کوشد؛ بلکه سعی دارد راه های آزاد کردن خلاقیت را نشان دهد.
موضوع مطرح شده در محتوای کتاب ، سوال ساده و در عین حال چالش برانگیز زیر است:
چگونه ایده آعازین توسعه می یابد؟
مجموع ۴۳۰ رکورد - در ۳۴ صفحه
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir