۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

تحریریه معماری آرل
اوتیسم یا درخودماندگی، نوعی اختلال رشدی از نوع روابط اجتماعی است که با رفتارهای ارتباطی و کلامی غیرطبیعی مشخص می‌شود. علائم این اختلال تا پیش از سه‌سالگی بروز می‌کند در واقع  این اختلال بر رشد طبیعی مغز در حیطه تعاملات اجتماعی و مهارت‌های ارتباطی تأثیر می‌گذارد. کودکان و بزرگسالان مبتلا به اوتیسم، در ارتباطات کلامی و غیر کلامی، تعاملات اجتماعی و فعالیت‌های مربوط به بازی با چالش هایی روبرو هستند. این اختلال، ارتباط با دیگران و دنیای خارج را برای آنان دشوار می‌سازد.
درمان به كودكان مبتلا به اوتيسم كمك مي كند تا مهارت هاي مراقبت از خود، مهارت های اجتماعي و ارتباطي را به دست آورند و طراحي داخلي نقشی ویژه را در این مهم  ايفا مي كند، زيرا نوع تفكر از طراحي فضا ، به بهبود درك حواس آن ها كمك مي كند و مهارت هايی با سازگاری بیشتر با محيط زندگی را برایشان ایجاد می کند در ادامه با دلایل اهمیت طراحی دکوراسیون داخلی و نحوه طراحی داخلی متناسب محل زندگی کودکان اوتیسم با آرل همراه باشید.....
تحریریه معماری آرل
معماری ذاتی یا معماری اکتسابی؟ شناخت روند آموزش معماری و خلاقیت
کتاب "معماران چگونه می اندیشند" (How Designers Think) نوشته ی برایان لاوسون (Bryan Lawson) یکی از مهمترین کتاب های موجود در رابطه آموزش معماریست که عموما در ترم اول کارشناسی ارشد معماری به دانشجویان تدریس می شود. این کتاب حاصل سال ها تحقیق برایان لاوسون است که به صورت کتابی ارزشمند آن را در اختیار جامعه ی معماری قرار داده است. تحقیقات متعددی بر پایه ی این کتاب برنامه ریزی و انجام شده است اما این کتاب به یکی از مهمترین مسائل در معماری می پردازد. شاید شما نیز در ابتدای تحصیل خود با جملاتی چون "او استعداد معماری دارد"، "او دست خوبی در طراحی دارد"، "او ذاتا همچون معماران طراحی می کند" و یا "او ذوق هنری خوبی دارد" روبرو شده باشید و همواره از خود سوال کرده باشید که آیا شما نیز استعداد در معماری یا ذوق هنری خوبی دارید؟ کتاب برایان لاوسون بحث های مهمی را در کتاب خود گنجانده است که پیشتر توسط تحریریه آرل در رابطه آن ها صحبت شده است. اما آنچه که اهمیت دارد پاسخ پرسش فوق است که ذهن بسیاری از معماران جوان و دانشجویان را به خود مشغول کرده است که در زیر بدان می پردازیم.
تحریریه معماری آرل

"در زندگی زخمهایی هست که مثل خوره روح را آهسته در انزوا میخورد و می تراشد.
این دردها را نمی شود به کسی اظهار کرد، چون عموما عادت دارند که این دردهای باورنکردنی را جزو اتفاقات و پیشآمدهای نادر و عجیب بشمارند و اگر کسی بگوید یا بنویسد، مردم بر سبیل عقاید جاری و عقاید خودشان سعی می کنند آن را با لبخند شکاك و تمسخرآمیز تلقی بکنند – زیرا بشر هنوز چاره و دوائی برایش پیدا نکرده و تنها داروی آن فراموشی بتوسط شراب و خواب مصنوعی بوسیله افیون و مواد مخدره است. ولی افسوس که تاثیر اینگونه داروها موقت است و بجای تسکین پس از مدتی بر شدت درد می افزاید." (بوف کور، صادق هدایت)
تحریریه معماری آرل

لوکوربوزیه یا شارل ادوارد ژانره، بنیان گذار معماری مدرن است که 5 اصل وی اساس معماری مدرن را شکل داد. وی به دنبال ارائه ی راه حل های مدرن برای مشکلات مدرن بود که در نتیجه ی انقلاب صنعتی از جمله تولید انبوه به وجود آمده بودند. وی برای تحقق هدف خود به دوستی بین معماری باستانی روم و یونان باور داشت و به دنبال راه حل های نو بود. اولین پروژه ی وی خانه ی دومینو است که از دو واژه ی دوموس به معنای خانه و "اینو" به معنای خلاقیت است. خانه ی دومینو نمونه ای اولیه از استاندارد سازی و تولید انبوه در معماریست. همراه آرل باشید تا با آثار لوکوربوزیه بیشتر از معماری مدرن دفاع کنیم!
تحریریه معماری آرل
مطالعه و پژوهش در حوزه ی طراحی ، زوایای پیچیده ای از این فرایند را آشکار کرده است. بر اساس این یافته ها ، طراحی ، در کنار علم و هنر، عرصه مستقلی از معرفت بشری است که همچنان ابهامات و نقطه نظرات مختلفی در آن مطرح است. طی نیم قرن اخیر در توصیف و تبیین چیستی و سازوکار فرایند طراحی و نیز ماهیت ویژه اندیشه طراحانه نظریه پردازی های بسیاری صورت گرفته است. یکی از شاخص ترین اندیشمندانی که در این عرصه فعالیت داشته و به سبب تخصص دوگانه ی خود در دو عرصه طراحی و روان شناسی به نگاهی چند بعدی در اندیشه ی طراحی دست یافته؛ پروفسور برایان لاوسون است.
تحریریه معماری آرل
یافتن راه حل های صحیح بصری برای مسائل علمی معماری، از چالش های بنیادینی است که همه ی معماران و طراحان، در تمام طول فعالیت حرفه ای خود با آن مواجه هستند. کتاب « دید معماری » نوشته ی برنت سی. برولین به طرزی خلاقانه بیش از صد مثال از راه حل های بصری طراحی معماری را به خوانندگان ارائه می کند.
برولین در همه ی پیشنهادات خود تأکید بر حفظ کلیت طراحی بنا دارد و همواره به مواردی می پردازد که با در نظر گرفتن ایده ی اولیه و مفهوم کلی بنا، ترکیب صحیح تری منطبق با روند شکل گیری اولیه ی طرح به دست می دهد.
برونت.سی برولین، با فراگیری تاریخ معماری در دانشکده ییل و پس از آن ، تحصیل در مدرسه ی معماری ییل ، موفق به اخذ درجه ی کارشناسی ارشد معماری شده و در مدارس معماری به آموزش پرداخته است. آنچه در این کتاب ارائه می شود راهبردی است در حل مسائل معماری که چکیده ای از تجربیات وی را بازگو می کند. در این چهارشنبه نیز همراه آرل باشید.
تحریریه معاری آرل
یکی از چالش هایی که امروزه جامعه ی معماران خصوصاً فارغ التحصیلان با آن مواجه هستند؛ دستیابی به موقعیت مطلوب در حوزه ی کسب و کار و به کارگیری دانش خود در رفع نیاز های بازار هدف است. آنچه رسیدن به موفقیت شغلی را برای معماران جوان دشوار می کند فاصله ای است که بین محتوای آموزشی در دانشگاه و نیاز بازار به چشم می خورد. لذا کسب مهارت های لازم در بازار کار معماری میتواند با مرتفع سازی این خلاء ، راهگشای معمارانی باشد که هوشمندانه در پی پیشرفت و تجربه های نو هستند.
کتاب چگونه معمار شویم در هزارتوی قوانین و ضروریات موجود به شما کمک می کند توانایی ها و استعداد های خود را شکوفا نموده و یک برنامه ی شغلی مبتکرانه و بدیع را پایه گذاری کنید.
محتوای کتاب چگونه معمار شویم در قالب 8 بخش تدوین شده که در ادامه ، فصول منتخب جهت آشنایی بیشتر ، ارائه شده است.
تحریریه معماری آرل
امروزه در غرب، اندیشه های متفاوت چنان فراوان اند که دسته بندی آنها برای اندیشمندان مشهور غرب نیز دشوار است. برخی در پی احیای معماری مدرن، به واسطه ی اصلاحاتی در این زمینه هستند و برخی به مبارزه با آن برخاسته اند. اما در شرق، جریان رنگ دیگری دارد. اندیشمندان دنیای شرق به دنبال گزینش دستاورد های غربی ها هستند و بر این باورند که تقلید کورکورانه راه به جایی نمی برد و کار را باید از آغاز، یعنی از هنگام آموزش معماری؛ چاره کرد : باید مطالعه ی تاریخ معماری و شناخت معماری بومی را در کنار آموزش های نوین فعالانه پی گرفت.
در چنین وضعی، مطالعه ی کتاب ها و مقالات مربوط به معماری غربی و نقد و تحلیل آن برای معماران شرقی، به ویژه دانشجویان معماری ضرورت بیشتری می یابد. کتاب عناصر معماری، از صورت تا مکان که در ادامه به اختصار معرفی می شود ؛ بی تردید به شناخت بیشتر و گزینش بهتر کمک می کند. در کتاب عناصر معماری، نویسنده کوشیده تا از میان اندیشه های گوناگون در معماری غرب، اصول پایدارتر و پذیرفتنی را استخراج و جایگاه آن را در فرهنگ غرب ارزیابی کند. محتوای کتاب عناصر معماری در 9 فصل تنظیم شده که در ادامه مختصراً به آن می پردازیم 
تحریریه معماری آرل
به طور حتم ساخته هایی همچون سراچه محل سکوت من، با فرم قوطی مانند، صورتی سفاهت آمیز، مستراح داخل نشیمن و فضایی خالی از روح و هنر درخور ورود به چنین خیالی نیستند اما در رابطه با آثار بزرگ چطور؟ آیا آثار بزرگ با انرژی های متفاوت که سالیان سال برای ساخت آنها زحمت کشیده شده را می توان با ابیاتی شاعرانه، حس و حال آنها را سرود.  در این مطلب براساس نظر تیم تحریریه آرل برخی از آثار بزرگ را با ادبیات شاعران ایران توصیف می کنیم و دو دنیای معماری و ادبیات را به هم وصله میزنیم.
تحریریه معماری آرل
 اغلب معماران جوان تمایلی به مترور شدن ندارند و این مهم را به مهندسین عمران واگذار کرده اند جدای از انتخاب متره به عنوان تخصص اصلی ، معماران ما چه در عرصه طراحی و چه اجرا به ادله های بسیار که در ادامه مشروح است ، باید بتوانند از پس محاسبه حجم کار(هم وزنی و هم ریالی) ، برآیند.در این مقاله با تعریف متره و برآورد ،انواع آن ، دلایلی برای فراگیری متره و مشخصات مترور خوب در زمینه معماری آشنا میشویم در ادامه با آرل همراه باشید....
تحریریه معماری آرل
ماهیت تمدن غرب را باید در زمینه و شرایط برآمدن و زایش و بالندگی آن جست و جو کرد.
کتاب معماری غرب ( ریشه ها و مفاهیم ) می کوشد تا با شرحی ساده و روان، داستان شکل گیری معماری غرب را از عهد باستان تا عصر کنونی و با تأکید بر خاستگاه ها ، اندیشه ها و گرایش های گوناگون بازگو نماید. موضوع این کتاب عمدتاً درباره ی معماری اروپا است؛ لیکن به معماری آمریکا تا آنجا که در تفکر و فرهنگ غرب مشارکت داشته نیز مربوط می شود. محتوای این کتاب در7 بخش و در 27 فصل تنظیم شده که در ادامه مختصراً به آن می پردازیم.
تحریریه معماری آرل
یادگیری بخش مهمی از زندگی هر فرد است حتی زمانی که به آن فکر نمی کنیم به طور نا خودآگاه برایمان اتفاق می افتد در واقع یادگیری در طول روزمرگی های زندگی در گذر حوادث روزانه، صحبت با دیگران و.. در مغز پدید می آید. اما امروزه نحوه آموزش به دلیل مطالعه بر رفتار و فرآیندهای ذهنی متفاوت گردیده و در حوزه های روانشناختی تاکید بر آموزش موثر و لذت بخش می باشد به همین دلیل نقش معماری در این موضوع بسیار مهم و اساسی جلوه گر شده و به عنوان راهکاری برای این سبک از آموزش محسوب می شود در طی سال های اخیر مراکز تحقیقاتی در حوزه های مختلف آموزش شکل گرفته اند که بر این موضوع تاکید می کنند معماری آموزشی دارای نقش تربیتی است در ادامه با آرل همراه باشید...
تحریریه معماری آرل
خانه های مفهومی (طرح های پیشنهادی که هنوز در دنیای واقعی ساخته نشده اند) می توانند به عنوان وسیله ای برای بررسی چنین فرضیه هایی عمل کنند، که اغلب راه حل های معماری بسیار نوآورانه ای را در این پروسه به نمایش می گذارند. آنها اغلب عجیب و غریب و از دنیای دیگری هستند و به صورت ویژه برای دیده شدن بین مخاطبان گسترده آنلاین طراحی شده اند. با گسترش روزافزون رسانه های اجتماعی، معماری اکنون می تواند بصورت ویروسی و تعداد زیادی از علاقه مندان به طراحی را که مشتاق هستند بدانند این خانه ها چگونه می توانند باشند، دریافت کنند.
مجموع ۴۳۰ رکورد - در ۳۴ صفحه
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir