۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

نویسنده : غزاله عزالدین
تاریخ : دوشنبه , ۱۳۹۸/۰۶/۱۱ ۱۰:۴۵
چه تحولی باعث شد برای خودتان کار کنید؟
تحریریه معماری آرل
اراده و تصمیم برای کار در حرفه معماری داخلی در بخش های مختلف اولین تصمیم شغلی شماست که با آن مواجه می شوید  این انتخاب  می تواند طیف وسیعی شامل تمام شاخه های مرتبط را در بر گیرد  بنابراین نوع کاری که می خواهید انجام دهید  تصمیم مهم و بعدی شماست. کار در دفاتر و شرکت های مستقل کوچک یا بزرگ طراحی داخلی؟دفاتر معماری، فروشگاه های مبلمان و یا تاسیس دفتر شخصی خود؟ تنها تعدادی از گزینه های پیش روی شماست!
اگر از دسته معمارانی هستید که انتخاب کردند کار شخصی خود را  علی رغم تمام سختی ها آغاز کنند با دلایل و انگیزه های بیان شده توسط 7 طراح داخلی خارجی برای پاسخ به این پرسش که به چه دلیل تصمیم گرفتند برای خود کار کنند  با آرل در ادامه همراه باشید....

Teri Maurer
زمانی تصمیم گرفتم دفتر شخصی داشته باشم که پیش از آن به صورت جمعی و با شرکا کار می کردم و تجربیات فراوانی در چند شاخه تخصصی داشتم. من باردار شدم و شراکت بین ما تمام شد. پس از آن فرصتی اجباری پیش آمد که کار را برای خودم شروع کنم. در آن سالها هم در دفتر خودم کار می کردم و هم بچه داری. تجربیات به دست آمده در ساختمان سازی و مدیریت شرکت سهامی، خود ابراز و دستاوردهای فنی شدند که توانستم به تنهایی و مستقل کار کنم.
Greta Guelich
از زمانی که اولین مراحل طراحی را تجربه می کردم، می دانستم که کار حرفه ای را در دفتر خصوصی ام شروع خواهم کرد. آنها فقط زمان و تجربه ای بود که گذراندم و آموختم تا، واقعا، در چرخه عمل قرار گرفتم. این دقیقا آرزوی فطری و غریزی است که بخواهی چیزی را بسازی و در آن موفق شوی.
Marilyn Farrow
در این حرفه رئیس خودم شدم چرا که برای فرصتهای شغلی و کاری همسرم ناچار بودم که از این ایالت به آن ایالت جابه جا شویم. واقعا سخت است که شما در حالی که، دائما، تغییر مکان می دهید بتوانید شخصیت ثابت حرفه ای داشته باشید و نیز بتوانید آن را رشد بدهید. اما از طرف دیگر این موضوع باعث می شود که تجربیات مختلف و متنوعی را به دست آورید که دانش شما را گسترش بدهد.
Barbara Nugent
یکی از جنبه های عالی معماری داخلی، امکان و توانایی رشد و شکوفایی حرفه ای است. سالهای زیادی را در استخدام شرکتهای کوچک و بزرگ داخلی و بین المللی بودم. در نهایت تصمیم گرفتم که به طور شخصی کار کنم و دفتر خصوصی ام را راه انداختم، اگر چه چنانچه لازم باشد به شکل جمعی و تیمی هم کار می کنم، اما آزادی در کسب پروژه و انجام آن در دفتر خصوصی ام را دوست دارم و از آن لذت می برم. آیا این شگفت انگیز نیست که ما فرصت های شغلی فراوان و قابلیت های تخصصی بی شمار داریم؛ در زمینه های بیمارستانی، مراکز مراقبت و نگهداری، فروشگاه ها، فضاهای مسکونی، شرکتهای اداری و نیز ساختمانهای دولتی.
Debra May Himes
من دوست دارم که در انتخاب های متعدد تصمیم گیرنده اصلی باشم درباره اینکه با چه کسی و چگونه می توانم کار کنم.
M.Joy Meeuwig
دفتر کارم را با دو دلیل مشخص راه اندازی کردم: ۱- در سال ۱۹۹۸ هیچ دفتر طراحی در ارتباط با تخصص من وجود نداشت که وجود یک طراح به جهت فراهم کردن خدمات حرفه ای در تولید ویژه و انحصاری یک محصول را ایجاب کند و ۲- می خواستم ثابت کنم که می توانم زندگی حرفه ای را با زندگی خانوادگی ام یکجا ببینم و آنها را به هم بیامیزم.
Linda Santellanes
آنچه باعث شد که به ایجاد یک دفتر و مؤسسه شخصی طراحی داخلی و معماری تغییر مسیر دهم و فرصت و زمینه طراحی کاری بود که من همیشه دوست داشتم. همچنین از کنترل محیط اطراف حرفه ام، انعطاف پذیری، اختیار و تجدید تصمیم در کار در دست انجام، نپرداختن مالیاتهای آنچنانی و نیز سود مناسب لذت می بردم.
 
با مشاهده دلایل بالا در می یابیم گاهی چالش های کاری، فشار و شرایط زندگی و گاهی انتخاب های جسورانه و مطابق با میل قلبی و همینطور تمایل به پیشرفت دلایلی است که توانسته افراد را به شروع کاری مستقل هدایت نماید در واقع در مسیر شغلی، انتخاب ها نقش اساسی برای پیشرفت و قدم نهادن در مسیرهای بهتر دارند! گاهی این مسیر با کار کردن در شرکت معماری کوچک و گاهی با کار مستقل حاصل می شود و روندی کند یا تندتر را تشکیل می دهد که بسته به هر فردی می تواند متغیر باشد و شرایط بهتری نسبت به دیگری بسته به نیازهای فردی، علاقه، موقعیت زندگی وحوزه کاری و حد و مرزهای پیشرفت برای او ایجاد کند. همانطور که بسیاری از افراد موفق از شرکت های کوچک شروع کردند و پله بسیار خوبی برای پیشرفت آن ها بوده و عده ای با تجربه زیاد هم در کار شخصی ناموفق شده اند و بارها تلاش کردند اگرچه مطرح کردن انگیزه های فردی نمی تواند فرمولی همگانی به معماران اهدا کند اما دانستن انگیزه های طراحان موفق  می تواند راهی برای انگیزش در موارد مشابه و تبدیل به فرصت ها برای مسیری متفاوت باشد!

شما کدام حوزه معماری را ترجیح می دهید؟ کار در دفاتر بزرگ را بیشتر می پسندید ؟ یا کار شخصی خود را آغاز نموده اید؟ چه تحولی برای شما سبب شد تا کار مستقل خود را آغاز کنید؟
 
تحریریه معماری آرل
برگرفته از کتاب فرآیند حرفه ای شدن در معماری داخلی

تعداد بازدید : ۱۵۰۴
نسخه چاپی :  
ارسال نظرات

نظر شما :

مطالب مشابه
150 کلمه که فقط معماران استفاده می کنند !

150 کلمه که فقط معماران استفاده می کنند !

 طراحی داخلی و دکوراسیون  منزل برای بيماران مبتلا به بيش فعالی

طراحی داخلی و دکوراسیون منزل برای بيماران مبتلا به بيش فعالی

هینان؛ هاوایی چین یا صحنه نبرد معماران

هینان؛ هاوایی چین یا صحنه نبرد معماران

ماکسول (Maxwell) موتور رندر قدرتمند 3Ds MAX

ماکسول (Maxwell) موتور رندر قدرتمند 3Ds MAX

پرکاربرترین نرم افزارهای طراحی و معماری

پرکاربرترین نرم افزارهای طراحی و معماری

راهنمای معماران : سازه های غشایی

راهنمای معماران : سازه های غشایی

مشاوره معماری

برای داشتن فضای کارآمد و زیبا می توانید از مشاوره متخصصین آرل بهرمند شوید

02122901905
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir