معماری آرل


بازسازی و توسعه مدرسه ابتدایی در ایتالیا

تحریریه معماری آرل
معماری: Giulia de Appolonia- officina di architettura
موقعیت: Province of Verona, Italy
مساحت: 2200.0 مترمربع
سال: 2016
ساختمان مدرسه ابتدایی در ایتالیا، رد موقعیت بین هسته شهری و زمین های کشاورزی و روبه روی کلیسا واقع شده است که در سال 2016 بازسازی و توسعه یافت. نمای ساختمان از متریال پلی کربنات کار شده و همجواری با پلکان زرد رنگ ظاهر جذابی به ساختمان بخشیده است. در ادامه مطلب با آرل همراه باشید...

طراحی دانشگاه اَختر شناسی دورهام توسط دنیل لیبسکیند

طراحی دانشگاه اَختر شناسی دورهام
تحریریه معماری آرل
دانشگاه دورهام پیشروترین موسسه در زمینه کیهان شناسی، مطالعات فضایی و فیزیک بنیادی است. معماری و طراحی دانشکده دورهام توسط دنیل لیبسکیند صورت گرفته که بیش از 11.5 میلیون دلار هرینه در بر داشته. بیش از 2478 متر مربع به ساختمان فوق اختصاص یافته که برای مطالعات فیزیکی بنیادی یک بهشت کامل به شمار می رود. بیش از 80 دفتر برای محققان، دانشجویان کارشناسی ارشد، کارکنان و خدمات در نظر گرفته شده که این مجموعه را یه یکی از کامل ترین ساختمان های مطالعاتی بر روی زمین تبدیل کرده است.
با آرل در ادامه همراه باشید...

طراحی داخلی خلاقانه مدرسه ابتدایی

طراحی داخلی خلاقانه مدرسه ابتدایی
تحریریه معماری آرل
معماری: Arhitektura Jure Kotnik
موقعیت: اسلوونی
سال: 2016
مساحت: 696 مترمربع
از ویژگی ها و رویکرد خاص این پروژه می توان به تلفیق فضای باز و بسته در آن اشاره کرد. محیطی که کودکان علاوه بر داشتن مکانی برای آموزش بتوانند فعالیت های فیزیکی داشته باشند و به بازی های اجتماعی و جسمی تشویق شوند. از عناصر ترغیب کننده کودکان می توان به مسیر پرپیچ و خم بر روی کف سازی اشاره کرد که با علائم گرافیکی به خصوصی قسمت بندی شده است. در ادامه با ما همراه باشید...

دهکده معلمان ریچارد میر

دهکده معلمان ریچارد میر
تحریریه معماری آرل
دهکده معلمان طرحی جامع و منحصربه فرد از شرکت معماری ریچارد میر بوده که در ضلع جنوبی بازار شهر نیوآرک واقع شده است. پروژه فوق شامل شش ساختمان جدید می باشد که به ساختمان نیروی اجرایی و کار، سه مدرسه مجزا و یک مهدکودک تفکیک شده اند. طراحی یک پلان پایدار، محوطه سازی جدید و بهبود گذر اصلی به نام خیابان انتگرال به بهبود این ساختمان چند منظوره کمک کرده اند. پنج ساختمان مجموعه کامل شده و بازسازی و ساخت ساختمان ششم هم تا بهار به اتمام می رسد.
با آرل در ادامه همراه باشید...

طراحی خانه در مهدکودک ژاپنی!

طراحی خانه در مهدکودک ژاپنی!
تحریریه معماری آرل
معماری: HIBINOSEKKEI + Youji no Shiro, Kids Design Labo
موقعیت: Saga Prefecture, Japan
مساحت: 15 مترمربع
سال: 2017
در این مهدکودک معماران تلاش کرده اند تا با ایجاد یک منطقه بازی، خلاقیت را در کودکان رشد دهند. آن ها این مساله را اینگونه بازگو می کنند: "ما بعد از درک نیاز کودکان و مشاهده رفتار آن ها در دنیای بزرگسالان به این نتیجه رسیدیم که آن ها در بازی های خود سعی در تقلید از والدین و بزرگسالان خود دارند به همین دلیل ما یک خانه را برای آن ها بازسازی کردیم. کودکان می توانند از پدر و مادر و فعالیت های واقعی جهان خود، تقلید کنند و دنیای خود را بسازند". در ادامه با آرل همراه شوید...

طراحی داخلی و بازسازی مدرسه ابتدایی DSSI

تحریریه معماری آرل
معماری: Daniel Valle
موقعیت: Seoul, South Korea
مساحت: 150 متر  مربع
سال: 2016
مدرس ایتدایی DSSI با اهداف متعددی توسط معمار دنیل واله مورد بازسازی قرار گرفته است. در این بازسازی با استفاده از راهروهای ارتباطی ما بین کلاس های درسی فضایی مشترک خلق شده است که به مربیان و آموزاران این امکان را می دهد که استفاده حداکثری از فضاهای آموزشی داشته باشند. در ادامه با آرل همراه شوید...

دکوراسیون داخلی کتابخانه در مدرسه ابتدایی

دکوراسیون داخلی کتابخانه ی کودکستان
مترجم: الهه کاشی
 یک مدرسه ابتداییِ بین المللی دو زبانه و یهودی در مرکز اسرائیل به طور منحصر به فردی مختص کودکان طراحی شده است که ما در این مطلب قصد داریم بخش کتابخانه ی آن را مورد بررسی قرار دهیم. ارگونومی که برای طراحی این کتابخانه در نظر گرفته شده بر اساس ویژگی ها و نیاز های شخصیتی کودکان می باشد. در ادامه مطلب با آرل همراه باشید...

مدرسه راهنمایی ملبورن آن لائو


جشنواره جهانی معماری 2016 یکی از مهم ترین فستیوال های ارائه پروژه های معماری به شمار می رود. مدرسه راهنمایی ملبورن یکی از شاخص ترین پروژه های این جشنواره بوده که توسط "آن لائو" طراحی شده است.
با آرل در ادامه همراه باشید...

محیط خلاقانه بازی در حیاط مدرسه

محیط خلاقانه بازی در حیاط مدرسه
تحریریه معماری آرل
معماری: MUTOPIA
موقعیت: دانمارک
سال: 2015
"روستا در حیاط مدرسه"، اسم پروژه است که در یک مدرسه خصوصی به جهت بهبود سلامت دانش آموزان طراحی و اجرا شده است. این محیط علاوه بر این که توسط دانش آموزان برای گذاراندن اوقات فراغت و بهبود سلامت استفاده می شود، توسط اهالی شهر نیز به عنوان مکانی عمومی و برای گردهمایی کاربرد دارد. 

معماری و طراحی داخلی پردیس شمالی دانشگاه شیکاگو

معماری و طراحی داخلی پردیس شمالی دانشگاه شیکاگو
تحرییه معماری آرل
معماری: Studio Gang
موقعیت: شیکاگو، آمریکا
سال: 2016
این ساختمان با هدف ایجاد فضاهای اجتماعی و افزایش کیفیت زندگی دانشجویی در دانشگاه احداث شده است. با ساخت فضاهای اجتماعی تعاملات فردی بین دانشجویی افزایش می یابد و تبادل نظر بهتری صورت می گیرد. پردیس شمالی این مجتمع شامل خوابگاه های اجتماعی، سالن غذاخوری، امکانات رفاهی و فضاهای سبز می باشد. در ادامه با آرل همراه باشید...

معماری مدرسه ابتدایی جنگلی در آمریکا

معماری مدرسه ابتدایی جنگلی در آمریکا
تحریریه معماری آرل
معماری: HMFH Architects
موقعیت: MA, United States
سال: 2016
معماران این پروژه با همکاری مربیان، مدرسه ای برای دانش آموزان کلاس سوم تا پنجم طراحی کرده اند. نحوه فضاسازی این محیط به گونه ای است که مهارت های فردی و گروهی آن ها را افزایش دهد. فضاهایی همانند سالن آمفی تئاتر، اتاق داستان سرایی مدور، اتاق رسانه (سمعی بصری) و محیط های آموزشگاهی و پژوهشی در این مدرسه ایجاد شده اند تا رشد کودکان را در زمینه های گوناگون فراهم کنند. 

طراحی نمای جالب موسسه تحقیقاتی در پرتغال

موسسه  تحققیقاتی
مترجم:غزاله عزالدین
این ساختمان یک موسسه  تحقیقاتی علم و نوآوری است که تحقیقات زیستی  در آن انجام می شود ، پروژه در شمال پرتغال واقع شده و سبک طراحی آن به دنبال شکستن یکنواختی در سایت ایجاد شده است. ساختار آن با پانل های پیش ساخته بتنی، با سوراخ های نامتقارن و با ابعاد مختلف پوشیده شده است و منبع الهامی برای معماری پایدار است .
برای مشاهده تصاویر در ادامه با آرل همراه باشید...

طراحی محیط آموزشی غیر رسمی برای کودکان

طراحی داخلی فضای آموزشی کودکان
مترجم: الهه کاشی
 
آیا همیشه محیط های آموزشی باید طبق اصول و به صورت رسمی و کلاسیک، با یک سری میز و صندلی طراحی شود؟
کودکان با توجه به سنشان کنجکاوی ها و شیطنت هایی دارند که اگر قرار باشد در یک محیط آموزشی رسمی قرار گیرند، حس خوشایندی نخواهند داشت و این گونه می پندارند که در یک فضا محبوس شده اند. در واقع محیط آموزشی که برای کودکان طراحی می شود باید پاسخگوی نیازشان باشد و در کنار یادگیری نوعی سرگرمی نیز برایشان فراهم آید، تا به فضا وابسته شوند. در ادامه با آرل همراه باشید...
مجموع ۶۸ رکورد - در ۶ صفحه