۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

نویسنده : غزاله عزالدین
تاریخ : شنبه , ۱۴۰۱/۰۴/۱۱ ۱۶:۳۵
 طراحی فضای آموزشی 
تحریریه معماری آرل
فضاهای آموزشی   به ویژه طراحی مدرسه به عنوان کاتالیزورهایی دموکراتیک، نقش اساسی در شکل دادن به افراد و کل جوامع ایفا می کنند. این مکان‌ها که در آن دانش‌آموزان زمان قابل توجهی را صرف توسعه قابلیت‌ها، مهارت‌ها و شایستگی‌های خود می‌کنند، بیش از تنها زمینه‌ای برای ارتقای حقوق اساسی ، بلکه عناصر کلیدی برای فراهم کردن فرصت‌های برابر برای همه هستند.
امکانات معمول، مانند حیاط مدرسه، کلاس ها، و سالن‌ها نمونه‌های خوبی از این هستند که چگونه فضاها می‌توانند دانش‌آموزان، معلمان، والدین و اعضای جامعه را به یادگیری با یکدیگر و به یک گفتگوی فعال تشویق کنند. انعطاف‌پذیری و دسترسی دو نکته کلیدی دیگر برای ترویج دموکراتیک کردن طراحی فضاها و آموزش موثر هستند، برنامه‌هایی که فراتر از زمان مدرسه جوامع را به مشارکت تشویق می‌کنند.
دسترسی و برابری فرصت‌ها، در پروژه‌های ارائه‌شده در ادامه نمونه‌های خوبی از این هستند که چگونه معماری می‌تواند ارزش دموکراتیک فضاهای آموزشی را از طریق دیدگاه‌های مختلف افزایش دهد با آرل همراه باشید....

Walirumana Ethno Educational Center / Salba
کلمبیا

مراکز آموزش قومی و کارآفرینی سه رکن بنیاد مسئول پروژه، Proyecto Guajira را تحقق می بخشد. آموزش، توسعه و کمک های اجتماعی اساسی برای ایجاد یک تغییر واقعی ضروری است و تحت این فرض، یک مدل معماری پیشنهاد شده است که هدف آن فراهم کردن فضای کافی برای فعالیت‌ها و تاثیر بر جوامع مختلف در این فضاست.
 طراحی فضای آموزشی

Jadgal Elementary School / Daaz Office
ایران

 مدرسه ابتدایی جدگال با به چالش کشیدن مفهوم سیاسی و اجتماعی مرز (دیوار) بین اراده آزاد و اجبار در حضور مدرسه  توانست اکثریت ذهنی اکثر روستاییان را  که در آن زندگی می کردند تحت تأثیر قرار دهد. تمرینی برای تأثیرگذاری بر معماری در گذار به دموکراسی.

مفهوم دیوار به طور مرسوم در مدارس به عنوان حفاظ ، جدا کننده و حصار است در این پروژه به واسطه قرارگیری آن در دشتی وسیع،  دیوار مدرسه را به عنوان یک پوسته متخلخل، دعوت کننده ، بازیگوش طراحی شده گشودگی‌های دیوار به گونه ای  است که از پنجره کلاس‌ها فرم دیوار و امتداد دید به سمت دشت وجود دارد. همچنین گشودگی‌ها با ابعاد مختلف امکان ورود و حضور در مدرسه را از جهات مختلف برای دانش آموزان فراهم میکند. در طراحی مدرسه سعی شده که اموزش امری دیالوگ محور، دو طرفه و مشارکتی در نظر گرفته شود.
 طراحی فضای آموزشی

La Felicidad School / FP arquitectura
کلمبیا

 در این فضای اموزشی حیاط در مقیاس‌های مختلف (حیاط-کلاس، حیاط خلوت و حیاط بزرگ و مرکزی اصلی) به عنوان فضاهایی برای زندگی دموکراتیک در نظر گرفته شده است که امکان برخورد و شناخت دانش‌آموزان و معلمان را به عنوان بخشی از یک جامعه دانشگاهی و در یک جامعه وسیع‌تر فراهم می‌کند.
 طراحی فضای آموزشی

Ultimo Public School / DesignInc + Lacoste + Stevenson + bmc2 architectes
استرالیا

در این مدرسه برای به حداکثر رساندن فضای قابل استفاده، تمام تراس ها و پشت بام ها به باغ یا فضای بازی تبدیل می شوند که به فضاهای آموزشی اجازه می دهد تا مستقیماً به فضاهای بیرونی متصل شوند. هر زمین بازی فضای منحصر به فرد خود را دارد که با عملکرد آن سازگار است. فراهم کردن دسترسی به فضاها برای استفاده جامعه محلی یک فضای جدید پر جنب و جوش برای کل جامعه حتی خارج از ساعات مدرسه  ایجاد کرده است.
 طراحی فضای آموزشی

Alto Anapati Preschool / Semillas
پرو

یکی از بازتاب های اصلی این پروژه در مورد نقشی بود که یک زیرساخت عمومی در یک جامعه روستایی ایفا می کند. مدرسه باید به عنوان یک فضا نه تنها در ساخت فیزیکی بلکه در ساختاری نمادین تعلق آن درک شود. هویت و مبارزه برای داشتن  حق انتخاب برای شیوه های دیگر زندگی.

 طراحی فضای آموزشی

School in Chuquibambilla / AMA + Bosch Arquitectos

پرو

مدرسه بیش از یک مکان آموزشی در ساعات مدرسه، به دنبال این است که مکانی برای توسعه و تعامل برای کل جامعه باشد، همیشه زنده و پویا  جایی که والدین، دانش‌آموزان و معلمان بتوانند برای مطالعه و تفریح ​​با یکدیگر ملاقات کنند.
 طراحی فضای آموزشی

Jerusalen de Miñaro Primary School / Semillas
پرو

هدف این پروژه ایجاد یک فضای دموکراتیک بود که در آن کودکان، جوانان و بزرگسالان بتوانند رویاپردازی کنند و آینده مورد نظر خود را برنامه ریزی کنند. به این ترتیب، معماران یک روش یکپارچه را پیشنهاد کردند که شامل همکاری ملی و بین المللی مختلف است. موسسات، و به طور مستقیم جامعه را در هر مرحله از پروژه درگیر می کنند.
 طراحی فضای آموزشی
تحریریه معماری آرل

تعداد بازدید : ۱۰۱۰
نسخه چاپی :  
عاطفه حاجی نژاد

عالی، ممنون، فقط هم خواستم این مطالب و هم اگه مطالبی در خصوص شرایط ساخت مدرسه در تهران و سمنان هم دارید لطفا برای بنده تو ایمیلم بفرستید، ممنون پیشم



ارسال نظرات

نظر شما :

مطالب مشابه
دانشکده پزشکی Erasmus

دانشکده پزشکی Erasmus

طراحی مهدکودک درختی توسط معماران Lipton Plant

طراحی مهدکودک درختی توسط معماران Lipton Plant

معماری دانشکده مهندسی EPFL

معماری دانشکده مهندسی EPFL

شنبه های نگاه آرل به تهران: مدرسه فیروز بهرام

شنبه های نگاه آرل به تهران: مدرسه فیروز بهرام

طراحی داخلی مهدکودک در Grenade Sur Ladour

طراحی داخلی مهدکودک در Grenade Sur Ladour

طراحی مهدکودک با فضای تعاملی از گروه معماری بیگ

طراحی مهدکودک با فضای تعاملی از گروه معماری بیگ

مشاوره معماری

برای داشتن فضای کارآمد و زیبا می توانید از مشاوره متخصصین آرل بهرمند شوید

02122901905
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir