۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

معماری آرل
گرداورنده: مسعود فلاح
مدرسه و مسجد درب یلان، در شهر کاشان استان اصفهان، خیابان ملا حبیب الله شریف، خیابان شهید مصطفی بنی هاشمی قرار دارد.
در نمای جنوبی مدرسه کتیبه ای مربوط به تعمیرات سال 1293 وجود دارد. بانی مسجد و مدرسه حاج میرمحمد علی کاشانی بوده. مسجد مشتمل بر دو شبستان زمستانی و تابستانی است و مدرسه که در جنوب مسجد واقع شده، به وسیله راهرویی با آن ارتباط دارد. مدرسه درب یلان از بناهای دوره قاجار می باشد که ساختمان آن در سال 1236 به پایان رسیده. در سال 1293 توسط سید محمد باقر مصطفوی تعمیراتی در بنا انجام شده است. بنای مسجد در سالهای اخیر تغییرات بسیار زیادی کرده و صورت گذشته خود را از دست داده. به منظور معرفی و حفظ وضعیت قدیم این بنا نقشه های آن در کنار مدرسه ارائه شده اند.
مترجم: پروانه شاه سوار
معماری: R+D Studio
موقعیت: Dubai
مساحت: 6160 مترمربع
سال: 2015
این مدرسه ابتدایی به صورت تلفیق فضاهای فرهنگی، پژوهشی در کنار محیط های علمی طراحی شده است. فضای خلاقانه و پویا این مدرسه به کودکان این فرصت را می دهد تا بتوانند رشد و تکاملی صحیح در محیط های جمعی داشته باشند. در ادامه با آرل همراه باشید...
مترجم: پروانه شاه سوار
معماری داخلی این مهدکودک توسط طراحان Gadrat Architecture انجام شده است. کل فضای طراحی شده 1050 متر مربع می باشد و در شهر ladour کشور فرانسه قرار دارد. به دلیل محدودیت های محیطی و آب و هوایی این ساختمان با سقف شیبدار طراحی شده و از فرم هایی با زوایای تند و خطوط شکسته در آن استفاده شده است. در ادامه با آرل همراه باشید...

مترجم: ثنا حسینیان
گروه معماری CAB طراحی داخلی کتابخانه و سالن فضای عمومی آن را به عهده داشتند و آن ها در این پروژه از مبلمان قدیمی با طرح های متنوع استفاده کرده و برای یکپارچه شدن این گلچین و ایجاد هماهنگی در طراحی داخلی کتابخانه، همه ی مبلمان را با یک رنگ، رنگ آمیزی کردند. مبلمان های این مجموعه که همگی از کمپانی معروف IKEA هستند، با رنگ ویترا به این شکل درآمدند و حس کلاسیک و مدرن را در فضا ایجاد کرده اند. در ادامه با آرل همراه باشید...


تحریریه معماری آرل
طراحی داخلی این مهد کودک، این امکان را به بیننده می دهد تا بدون وجود استرس های همیشگی، در زمان و مکان بتواند سفر کند. نمایش فضا به گونه ای است که باعث ایجاد خیال پردازی، حس خوش کودکی و خلاقیت در بیننده می شود. در ادامه با آرل همراه باشید.

مترجم: مهرداد نجیب زاده
معمار: Crossboundaries
موقعیت بنا: چینگدائو، چین
متراژ بنا: 4400 متر مربع
سال اتمام پروژه: 2015
طرح این مرکز آموزشی جدید با عنوان جعبه خانواده (Family Box) در مدت زمان کوتاهی در کشور چین به اجرا رسیده است. از دلایل مهم اجرای سریع پروژه می توان به پتانسیل بالای شهر چنگدائو به پرورش فکری نیروهای جوان اشاره کرد. گروه معماری Crossboundaries طرح دوطبقه یک مرکز آموزشی کودکان در 4400 متر مربع را ارائه داده که شامل عرصه هایی اعم از استخر مخصوص کودکان، کلاس های درس، مکان نوشیدن قهوه و نوشیدنی و فضای باز برای بازی می باشد.
با آرل در ادامه همراه باشید...
مترجم: مهرداد نجیب زاده
معمار: IDEST Doo
موقعیت بنا: کراگویواتس، صربستان
سال طراحی و ساخت پروژه: 2014
متراژ پروژه: 2100 مترمربع
طراحی داخلی مهدکودک صربستان در مکان منحصر به فرد می باشد. این مهدکودک در عرصه های بالایی شرکت سابق فیات کرایسلر قرار گرفته و در شهر کراگویواتس (Kragujevac) واقع شده است. این پروژه در طبقات دوم، سوم و چهارم ساختمان واقع شده و با همکاری شرکت FCA به ارائه خدمات و سرمایه گذاری برای کودکان قرار گرفته است.
با آرل در ادامه همراه باشید...


مترجم: نیلوفر محتاط
معماران: HIBINOSEKKEI, Youji no Shiro
موقعیت: Hiroshima, Japan
مهدکودک در منطقه ای با جمعیت رو به کاهش، در روستایی در 60 کیلومتری شهر هیروشیما ساخته شده است. از سویی در شهرهای ژاپن امکانات لازم برای رشد و پرورش کودکان کافی نیست و از سوی دیگر با کاهش جمعیت روستاها، روش های سنتی نگهداری از کودکان در حال از بین رفتن است. به همین دلیل اکثر والدین اطلاعات لازم در مورد نحوه ی نگهداری، رشد و پرورش کودکان ندارند و شمار اماکن و افراد محلی مطلعی که بتوانند اطلاعاتی را در این زمینه در اختیار آن ها قرار دهد، رو به کاهش است. به این ترتیب در بین مردم حس نگرانی در مورد نگهداری از کودکان پدید آمده که اثر نامطلوبی بر روی محیطهای آموزشی گذاشته است.

 

مترجم: نیلوفر محتاط
معماران: Kikuma Watanabe
موقعیت: تایلند، Kanchanaburi
مدرسه با رویکرد کم کردن فقر و محرومیت در یکی از روستاهای محروم تایلند در نزدیکی مرز میانمار ساخته شد. در این منطقه تعداد زیادی مهاجر بی استطاعت و کودکان یتیم زندگی می کنند. هدف از ساخت مدرسه تحقق رویاهای این کودکان و ساخت آینده ای بهتر برای آنها بود. بنابراین در ابتدا آموزگار از دانش آموزان خواهش کرد تا مدرسه ی رویایی خود را نقاشی کنند. کانسپت اولیه­ ی طرح از نقاشی یکی از کودکان اقتباس شد که کشتی پرنده ای را ترسیم کرده بود. اجزای اصلی معماری در طرح اولیه عبارتند از: کیسه های پرشده از خاک که به صورت منحنی بر روی زمین چیده می شوند و سازه ای سبک از فولاد و چوب بامبو به همراه سقفی پوشالی.


مترجم: نیلوفر محتاط
معماران: SHIBINOSEKKEI, Youniji no Shiro
موقعیت: Okinawa Prefecture، ژاپن
این بنا در جزیره­­ ی مییاکوجیما واقع در 2000 کیلومتری جنوب غربی شهر توکیو در ژاپن طراحی شده است. مییاکوجیما از آب و هوای نیمه گرمسیری اقیانوسی برخورددار است و جزیره­ ای است که توسط دریا و صخره­ های مرجانی احاطه شده است. از این جزیره سنگ آهک به دست می­ آید. به دلیل اقلیم گرم و مرطوب منطقه و خطر گردباد، معماری بنا باید به گونه ­ای باشد که از یک سو با بهره ­گیری از فضاهای بسته به ایجاد سایه کمک کند و از سوی دیگر برای ایجاد کوران طبیعی، بنا باید دارای پلانی باز باشد. این بنا در جزیره­­ ی مییاکوجیما واقع در 2000 کیلومتری جنوب غربی شهر توکیو در ژاپن طراحی شده است. مییاکوجیما از آب و هوای نیمه گرمسیری اقیانوسی برخورددار است و جزیره­ای است که توسط دریا و صخره­های مرجانی احاطه شده است. از این جزیره سنگ آهک به دست می­آید. به دلیل اقلیم گرم و مرطوب منطقه و خطر گردباد، معماری بنا باید به گونه­ای باشد که از یک سو با بهره­گیری از فضاهای بسته به ایجاد سایه کمک کند و از سوی دیگر برای ایجاد کوران طبیعی، بنا باید دارای پلانی باز باشد.
تحریریه معماری آرل
مسجد و مدرسه ی عالی سپهسالار (شهید مطهری) تقریباً در منطقه ی مركزی شهر ساخته شده و در زمان ساخت از موقعیت شهری مناسبی برخوردار بوده است. با توجه به محل كاخ گلستان ، بازار دروازه شمیران ، باغ و عمارت فخرالدوله ، كوچه ی میرزا محمود وزیر، خیابان عین الدوله، كوچه ی نظامیه و سه راه امین حضور كه تماماً در اطراف این محل قرار دارند، به این نكته می توان پی برد.
مترجم: مهرداد نجیب زاده
معمار: LIAO Architect
موقعیت بنا: شهر تایپه، تایوان
متراژ بنا: 20309 متر مربع
سال اجرا: 2014
کتابخانه ملی دانشگاه تایپه در منطقه Sanxia واقع شده است. این کتابخانه با توجه به نیاز رشد جمعیت و استقبال عموم از این منطقه طراحی شده است. الگوی طراحی کتابخانه با توجه به فرهنگ و تاریخ هنر چین در شمال تایوان شکل گرفته است. کتابخانه همواره به عنوان یک نماد برای موسسات آموزشی شناخته می شود. در چنین مواردی طراحی کتابخانه ها از یک روند طراحی عملکردگرا به وجود می آیند و به عنوان یک بخش به ساختمان اصلی الحاق و یا جایکذاری می شوند.
با آرل در ادامه همراه باشید...
مترجم: مهرداد نجیب زاده
سانتیاگو کالاتراوا با یک طرح پیشرفته و فوق العاده، ساختمان دانشگاه فن آوری پلی تکنیک فلوریدا را ارائه کرده است. پلان اصلی این مجموعه پس از پنج سال نگرش و بازبینی این معمار اسپانیایی به اجرا رسیده است و اکنون دانش آموزان می توانند از این مجموعه آموزشی/فن آوری، استفاده لازم را ببرند. برای ساخت این مؤسسه نزدیک 60 میلیون دلار هزینه شده است.این مجموعه بالغ بر 160 هزار متر مربع می باشد و دارای فضاهایی از قبیل کلاس های درس، سالن های همایش، آزمایشگاه های تحقیقاتی و دفاتر اساتید می باشد. با آرل در ادامه همراه باشید...

مجموع ۱۰۵ رکورد - در ۹ صفحه
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی و معماری شیپ

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


معماری و طراحی هتل
طراحی و اجرا ساختمان اداری
طراحی داخلی ساختمان اداری و دفتر کار
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir