۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

نویسنده : تحریریه آرل
تاریخ : جمعه , ۱۴۰۲/۰۳/۱۹ ۱۷:۱۵
کف‌پوش پارکت چیست؟

کف‌پوش پارکت چیست؟

پارکت نوعی کف‌پوش سخت و به‌حساب می‌آید که از بلوک‌ها یا کاشی‌های چوبی کوچک و به‌هم‌پیوسته تشکیل می‌شود که در طرح‌های هندسی کنار هم چیده می‌شوند. پارکت از کلمه فرانسوی پارکتری گرفته شده است که معنای «الگوی تکه‌های کوچک چوب» را می‌دهد. کف‌پوش پارکت در فرانسه قرن شانزدهم رواج پیدا کرد و به‌دلیل طراحی‌های پیچیده و هزینه بالا به نمادی از تجمل بدل شد.
کف‌پوش پارکت از انواع مختلف چوب مانند بلوط، گیلاس و گردو ساخته می‌شود. بلوک‌ها را به‌صورت زاویه‌ای برش می‌خورند و مانند قطعات جورچین در کنار هم قرار می‌گیرند و سپس به یک طبقه زیرین چسبانده می‌شوند. الگوهای ایجادشده می‌توانند مانند الگوی شاه‌ماهی سنتی ساده باشند یا با سطوح مختلف از طرح‌های پیچیده ارائه شوند. کف‌پوش پارکت به‌دلیل دوام و استحکام و همچنین ظرافت و زیبایی خود شهرت دارد و اغلب در خانه‌ها و مشاغل مجلل به چشم می‌خورد.
کف‌پوش موکت چیست؟

کف‌پوش موکت چیست؟

موکت نوعی کف‌پوش نرم و مخملی است که معمولا از الیاف بافته‌شده یا تافتی ساخته می‌شود. موکت یکی از محبوب‌ترین انواع کف‌پوش در منازل و فضاهای تجاری است. نخ‌ها اغلب از موادی مانند نایلون، پلی‌استر، پشم و الفین به وجود می‌آیند. سپس نخ‌ها با استفاده از تکنیک‌های مختلف به یک ماده پشتی متصل می‌شوند. نتیجه یک سطح نرم بسیار بادوام است که به‌راحتی تمیز می‌شود و عایق عالی در برابر صدا و دما به‌شمار می‌رود.
محبوبیت کف‌پوش موکت به‌خاطر سبک‌های مختلف آن مانند مخملی، فریز، بربر و شاگ شکل می‌گیرد. همچنین در مقایسه پارکت و موکت، دومی طیف گسترده‌تری از رنگ‌ها، الگوها و بافت‌ها را در بر دارد. بنابراین به‌راحتی می‌توان آن را متناسب با دکوراسیون و سلیقه فردی سفارشی کرد. کف‌پوش موکت یک گزینه‌ایده‌آل برای فضاهای مسکونی و تجاری است. زیرا می‌تواند آلودگی و لکه‌ها را در خود پنهان کند. کف‌پوش موکت با ترکیبی از راحتی، تطبیق‌پذیری و دوام انتخابی برتر برای بسیاری از صاحبان خانه و طراحان به‌حساب می‌آید.
مقایسه پارکت و موکت

مقایسه پارکت و موکت

موکت و پارکت هر دو گزینه‌های محبوبی هستند. موکت برای کسانی مناسب است که به‌دنبال راحتی و گرما هستند. همچنین هزینه کمتری نسبت به کف‌پوش‌های چوبی دارد و صدا را جذب می‌کند. بنابراین برای خانه‌هایی با افراد حساس به صدا گزینه بسیار خوبی است.
موکت در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف وجود دارد و به‌راحتی با زیبایی کلی اتاق هماهنگ شود. اما تمیز کردن لکه‌ها از روی آن می‌تواند دشوار باشد. بنابراین نسبت به کف‌پوش‌های چوبی سریع‌تر فرسوده خواهند شد. همچنین به‌مرور زمان گردوغبار، آلرژن‌ها و سایر ذراتی را در خود نگه می‌دارد که بر کیفیت هوای داخل خانه تاثیر منفی دارند.
از سوی دیگر، کف‌پوش پارکت بادوام و ماندگار است که آن را به سرمایه‌گذاری خوبی تبدیل می‌کند. تمیز کردن و نگهداری آن نیز آسان خواهد بود تا به گزینه‌ای محبوب برای مناطق پرتردد تبدیل شود. کف‌پوش‌های چوبی ظاهری زیبا و تجملی به هر اتاقی می‌بخشد. همچنین با سبک‌ها و دکورهای مختلف مطابقت دارد و به افزایش ارزش خانه کمک می‌کند.
البته کف‌پوش چوبی گران‌تر است و ایستادن یا راه رفتن طولانی‌مدت بر روی آن ناراحت‌کننده خواهد بود. به‌علاوه، صداها را انعکاس می‌دهد و برای افراد حساس به صدا مناسب نیست. در ادامه به‌شکل دقیق‌تری به مقایسه پارکت و موکت خواهیم پرداخت.
مقایسه پارکت و موکت؛ کاربرد

مقایسه پارکت و موکت؛ کاربرد

یکی از تفاوت‌های اصلی این دو در مقایسه پارکت و موکت به کاربرد آن‌ها برمی‌گردد. موکت به‌خاطر احساس نرم و لطیف بودن آن معروف است. در حالی که پارکت به‌دلیل استحکام و ظاهر کلاسیک خود شهرت دارد. بنابراین انتخاب بین این دو به سبک و عملکرد فضا بستگی دارد.
موکت به‌عنوان گزینه‌ای نرم و گرم‌تر، معمولا برای اتاق خواب و نشیمن ترجیح داده می‌شود. این کف‌پوش در رنگ‌ها و طرح‌های گوناگون برای هماهنگی با دکوراسیون انواع اتاق‌ها وجود دارد. الیاف مورداستفاده در ساخت موکت مانند پشم مصنوعی یا ارگانیک است که تمیز کردن و نگهداری آسان‌تری دارند.
از سوی دیگر، پارکت یک گزینه کف‌پوش چوبی شناخته می‌شود که ظاهری غنی و تجملی به اتاق‌ها می‌بخشد. پارکت را از ترکیب انواع مختلف چوب تولید می‌کنند و نسبت به موکت گزینه‌ای بادوام‌تر به نظر می‌رسد. بنابراین معمولا در قسمت‌های غذاخوری و راهروها می‌توان آن را دید.

مقایسه پارکت و موکت؛ نگهداری

وقتی صحبت از مراقبت و تمیز کردن در مقایسه پارکت و موکت می‌شود، نگهداری از پارکت راحت‌تر خواهد بود. پارکت نوعی کف‌پوش چوبی بادوام، با نگهداری آسان و ضدخش است. بنابراین یک جاروبرقی سریع برای پاک نگه داشتن سطح آن از آلودگی و زباله کفایت می‌کند. تمیزکاری کف‌پوش پارکت را می‌توان با روغن یا موم برای محافظت از سطح و حفظ درخشش آن تکمیل کرد.
از طرف دیگر، موکت به تلاش و زمان بیشتری برای نگهداری ‌ نیاز دارد. زیرا بیشتر مستعد لکه شدن و چسبیدن به خاک و زباله است که به‌مرور زمان ‌می‌تواند باعث ایجاد بو و خراب شدن آن شود. جاروبرقی برای از بین بردن کثیفی و گردوغبار موکت کافی خواهد بود. اما لکه‌ها شاید به محلول‌ها و تجهیزات تمیزکننده خاصی نیاز داشته باشند. همچنین جارو کشیدن پارکت بسیار آسان‌تر از موکت خواهد بود.
شست‌وشوی منظم با شامپو و بخارشو را نیز باید برای حفظ ظاهر و یکپارچگی موکت ضروری بدانید. درنتیجه، موکت ممکن است زیر پا راحت باشد. اما کف‌پوش پارکت تجربه تمیز کردن و نگهداری آسان‌تری را در طولانی‌مدت ارائه می‌دهد.
مقایسه پارکت و موکت؛ زیبایی

مقایسه پارکت و موکت؛ زیبایی

مدت‌ها است که مقایسه پارکت و موکت از لحاظ زیبایی ادامه دارد. هر دو نوع کف‌پوش از جذابیت منحصر‌به‌فرد خود برخوردارند و انتخاب آن‌ها درنهایت به ترجیحات شخصی خلاصه می‌شود. مثلا موکت به خانه حس دنج و گرما می‌دهد. درحالی‌که کف‌پوش پارکت می‌تواند اتاق را شیک و مجلل نشان دهد.
موکت قرن‌ها است که محبوبیت زیادی دارد و حسی دل‌پذیر را به هر فضایی اضافه می‌کند. زیرا انواع بافت‌ها، سبک‌ها و رنگ‌های بسیار زیادی در آن‌ها دیده می‌شود که آن را به یکی از زیباترین گزینه‌ها تبدیل می‌کند. همچنین می‌تواند یک انتخاب عالی برای اتاق خواب یا نشیمن باشد. زیرا مکانی راحت برای استراحت یا زمان بازی ارائه می‌دهد.
از سوی دیگر، کف‌پوش پارکت اغلب با ظرافت همراه است و حس کلاسیک را به هر اتاقی می‌افزاید. پارکت در طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها و پوشش‌های چوبی به چشم می‌خورد که توان بیشتری در ایجاد ظاهری زیبا و مجلل دارد. همچنین در بسیاری از قسمت‌های خانه از آشپزخانه گرفته تا دفتر کار و اتاق خواب قابل استفاده خواهد بود.
براساس آن‌چه از مقایسه پارکت و موکت بر می‌آید باید گفت اگر به‌دنبال گرما و حس دنج بودن هستید، موکت بهترین انتخاب خواهد بود. اما اگر ظاهری شیک و مجلل می‌خواهید، پارکت را انتخاب کنید. صرف‌نظر از انتخاب، هردو کف‌پوش زیبایی خاص خود را دارند و تاثیر آن‌ها بر کل فضا مثبت خواهد بود.
مقایسه پارکت و موکت؛ رطوبت

مقایسه پارکت و موکت؛ رطوبت

وقتی صحبت از مقایسه پارکت و موکت از لحاظ ضدرطوبت بودن می‌شود باید اعلام کرد که کف‌پوش پارکت مقاومت بیشتری در برابر آب دارد. چراکه کف پارکت از قطعات چوب جامد به‌هم‌پیوسته تشکیل شده است. به این معنا که به‌سرعت و آسانی آب را جذب نمی‌کند. در عوض، احتمال بیشتری وجود دارد که آب در بالای سطح بنشیند و تمیز کردن آن را آسان‌تر کند. بنابراین از نفوذ آب به زیرزمین و ایجاد آسیب جلوگیری خواهد کرد.
از طرفی کف‌پوش موکت به‌دلیل جذب آب نسبت به پارکت بیشتر شناخته می‌شود. این بدان معناست که اگر آب روی موکت بریزد، به‌احتمال زیاد الیاف آن خیس می‌شود و درنهایت به کف زیرین خواهد رسید. این امر می‌تواند به آسیب‌هایی مانند کپک و انواع دیگر رطوبت منجر شود که به تعمیرات گران‌قیمت نیاز پیدا خواهد کرد.
بنابراین به‌طور بالقوه می‌تواند باعث ایجاد مشکلات سلامتی شود. به‌طور خلاصه، اگر به‌دنبال کف‌پوش مقاوم در برابر آب هستید، کف‌پوش پارکت گزینه بهتری نسبت به موکت خواهد بود.

مقایسه پارکت و موکت؛ دوام

بدون شک کف پارکت استحکام بیشتری نسبت به موکت دارد. پارکت در برابر سایش و پارگی بسیار مقاوم است و طول عمر بسیار بیشتری نسبت به موکت خواهد داشت. پارکت را از چوب سخت طبیعی تولید می‌کنند که آن را فوق‌العاده قوی و بادوام می‌سازد. این کف‌پوش ضدخش و مقاوم در برابر آب خواهد بود که آن را گزینه‌ای عالی برای مناطق پرتردد داخلی معرفی می‌کند. پارکت می‌تواند اثاثیه سنگین و تردد پاها را بدون بروز دادن نشانه‌هایی از ساییدگی و پارگی در سال‌های متمادی تحمل کند.
در مقابل، موکت به‌اندازه کف‌پوش پارکت بادوام نیست. زیرا موکت‌ها از الیافی ساخته می‌شوند که در طول زمان مستعد آسیب هستند و در برابر لکه و رطوبت مقاومت ندارند. همچنین برای حفظ ظاهر خود و جلوگیری از ایجاد بو به تمیز کردن و نگهداری مکرر نیاز دارند. علاوه‌بر این، کثیفی‌ها و زباله‌ها را در خود نگه می‌دارند که برای افراد مبتلا به آلرژی یا آسم خطرناک است. به‌طور خلاصه، اگر دوام کف‌پوش برای شما در اولویت قرار دارد، پس مقایسه پارکت و موکت به نفع پارکت خواهد بود.

مقایسه پارکت و موکت؛ نصب

درمورد سهولت نصب، پارکت می‌تواند برای برخی گزینه ساده‌تری باشد. کف‌پوش پارکت در قطعات کوچک به‌هم‌پیوسته و مانند یک پازل در کنار هم قرار می‌گیرد. این امر نصب آن را برای افراد حرفه‌ای ساده و قابل مدیریت می‌کند. آن‌ها می‌توانند بدون نیاز به تجهیزات تخصصی یا آموزش گسترده، قطعات چوب را کنار هم بگذارند. علاوه‌بر این، پارکت اغلب از قبل آماده می‌شود و به سنباده زدن یا لکه‌گیری نیاز ندارد که می‌تواند از زمان و هزینه کلی نصب بکاهد.
از طرف دیگر وقتی به مقایسه پارکت و موکت می‌پردازیم به ایننکته پی می‌بریم که نصب موکت می‌تواند کمی چالش برانگیزتر باشد. این کار به ابزارهای تخصصی مانند برانکارد موکت، ضربه زننده زانو و غلتک درز نیاز دارد. علاوه‌بر این، نصب موکت شامل برش، اندازه‌گیری و درزگیری است که مشکل و زمان‌بر خواهد بود.
فرآیند چسباندن موکت به اندازه‌های دقیق اتاق معمولا مهارت زیادی را می‌طلبد و حتی متخصصان را هم گاهی اوقات دچار اشتباه می‌کند. البته با کمک یک متخصص ماهر، می‌توان نصب موکت را به‌صورت یکپارچه و حرفه‌ای اجرا کرد. موکت یک گزینه کف‌پوش بادوام و راحت است. اما وقتی نوبت به نصب می‌رسد، پارکت انتخاب ساده‌تر و قابل کنترل‌تری محسوب می‌شود.
مقایسه پارکت و موکت؛ قیمت

مقایسه پارکت و موکت؛ قیمت

موکت و پارکت محدوده قیمت بسیار متفاوتی دارند. اما موکت معمولا ارزان‌تر از پارکت است. موکت معمولا از الیاف مصنوعی ساخته می‌شود و قیمت خرید و نصب آن به ازای مترمربع حساب می‌شود. با این حال، موکت عمر کوتاه‌تری نسبت به پارکت دارد. بنابراین ممکن است هر چند سال یک بار به تعویض نیاز داشته باشد. البته در‌صورتی‌که بخواهید شفافیت و زیبایی اولیه آن را دوباره به دست آورید وگرنه تا مدت زیادی دوام می‌آورد.
از طرف دیگر، خرید پارکت نسبت به موکت هزینه بیشتری خواهد داشت. زیرا پارکت از چوب طبیعی ساخته شده است و قیمت آن هم بر اساس مترمربع محاسبه می‌شود. در عین حال، پارکت معمولا عمر طولانی‌تر و ماندگاری بیشتری نسبت به موکت دارد و با مراقبت مناسب می‌تواند چندین دهه دوام بیاورد.
این موضوع باعث می‌شود که پارکت در درازمدت به یک انتخاب مقرون‌به‌صرفه‌تر برای افراد تبدیل شود. درنهایت، مقایسه پارکت و موکت از لحاظ هزینه به بودجه صاحب خانه، ترجیحات و سبک زندگی خانه او بستگی دارد. اما انتخاب پارکت مطمئنا می‌تواند گران‌تر باشد.

مقایسه پارکت و موکت؛ ماندگاری

تعیین طول عمر پارکت و موکت از موارد قابل توجه برای مشتریان است. به‌طور کلی، پارکت ماندگاری بیشتری نشان می‌دهد. زیرا از چوب سخت ساخته شده است. بنابراین بدون فرسودگی سریع می‌تواند در برابر استفاده سنگین مقاومت کند. اگر پارکت به‌درستی نصب و نگهداری شود، اساسا عمر یک خانه را دوام می‌آورد.
علاوه‌بر این، کف‌پوش‌های چوبی ارزش فروش مجدد دارند. زیرا درخشندگی اولیه خود را در طول زمان حفظ می‌کنند. با این حال، رطوبت بسیار زیاد می‌تواند به پارکت آسیب برساند و باعث تاب‌خوردگی، تغییر رنگ و پوسیدگی آن شود. درکل، پارکت برای حفظ شکل مناسب خود به تعمیر و نگهداری دوره‌ای و هر 10 سال یک ‌بار به بازسازی نیاز دارد.
از سوی دیگر، کف‌پوش موکت بسته به نحوه نگهداری و کیفیت متریال استفاده‌شده، عمر متوسط بین هشت تا 10 سال خواهد داشت. اما اگر به‌درستی از آن مراقبت نشود، سریع‌تر فرسوده خواهد شد، کثیفی را جذب خواهد کرد و درنهایت رنگ و بافت خود را از دست خواهد داد.
مقایسه پارکت و موکت ازلحاظ طول عمر هیچ برنده مشخصی نخواهد داشت، اما پارکت از نظر دوام نسبت به موکت برتری جزیی دارد. عوامل مختلفی مانند نگهداری، کیفیت مواد، سطح رطوبت، نصب و نوع استفاده روزمره می‌تواند بر طول عمر هردو گزینه تاثیر بگذارد.

مزایا و معایب پارکت و موکت

موکت و پارکت دو انتخاب محبوب هستند که اغلب با یکدیگر مقایسه می‌شوند. هر کدام مزایا و معایب مشخصی دارند و نمی‌توان یکی را بر دیگری برتری مطلق داد. بنابراین قبل از تصمیم‌گیری، باید مزایا و معایب هردو را به خوبی بدانید.
مزایا و معایب پارکت و موکت

مزایای موکت

اگر به دنبال یک کف‌پوش نرم و راحت هستید، موکت یک گزینه عالی است. همچنین در مقایسه با انواع دیگر کف‌پوش‌ها و مخصوصا پارکت نسبتا ارزان‌تر است. همچنین در طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها، بافت‌ها و سبک‌ها به بازار عرضه می‌شود. موکت همچنین عایق خوبی است که به گرم نگه داشتن خانه در زمستان و خنک نگه داشتن آن در تابستان منجر خواهد شد.

معایب موکت

مقایسه پارکت و موکت نشان می‌دهد که موکت هرگز بادوام‌ترین گزینه کف‌پوش نیست و علایم ساییدگی و پارگی را نسبت به سایر مواد سریع‌تر بروز دهد. همچنین تمیز کردن و نگهداری آن دشوارتر است، زیرا کثیفی و گردوغبار در الیاف آن نفوذ می‌کند و جدا کردن آن‌ها دشوار می‌شود. علاوه‌بر این، بوی حیوانات خانگی یا سیگار را سریع‌تر جذب می‌کند و فضای خانه را زودتر از پارکت نامطبوع خواهد کرد.

مزایای پارکت

پارکت یک محصول کف‌پوش محکم و بادوام است که می‌تواند سالیان طولانی دوام بیاورد. همچنین در رنگ‌ها و سبک‌های مختلف وجود دارد و به‌راحتی می‌توان ظاهر متناسب با طراحی خانه را پیدا کرد. تمیز کردن و نگهداری پارکت نیز آسان‌تر خواهد بود. زیرا خاک و گردوغبار را به‌راحتی می‌توان از روی آن جارو کرد.

معایب پارکت

پارکت نسبت به موکت گزینه گران‌تری به‌شمار می‌رود و نصب آن زمان و تلاش بیشتری را می‌طلبد. علاوه‌بر این، پارکت برای پاها سرد و سفت است و نمی‌تواند خانه را به‌اندازه موکت در برابر دما عایق‌بندی کند. درنهایت، اگر پارکت بیش‌از‌حد در معرض نور خورشید قرار گیرد، به‌مرور زمان کم‌رنگ می‌شود یا تغییر رنگ می‌دهد.

مقایسه پارکت و موکت در اتاق‌ها

در ادامه بررسی و مقایسه پارکت و موکت، به استفاده و کاربرد آن‌ها در اتاق‌ها و فضاهای خانه می‌رسیم. به یاد داشته باشید که هیچ انتخاب مشخصی وجود ندارد و همه‌چیز به سلیقه صاحب خانه بستگی خواهد داشت. اما سعی ما در این است که تمام جوانب پیدا و پنهان را در مقایسه این دو کف‌پوش بررسی کنیم تا انتخاب شما آگاهانه‌تر صورت بگیرد. در ادامه به بررسی کاربرد پارکت و موکت در انواع اتاق‌ها و فضاهای داخلی خانه می‌پردازیم.
مقایسه پارکت و موکت در اتاق‌ها

آشپزخانه

درمورد انتخاب بین موکت یا پارکت برای کف آشپزخانه، بحث‌های مداومی وجود دارد. ممکن است موکت در زیر پا احساس راحتی بیشتری داشته باشد. اما عملی‌ترین انتخاب برای آشپزخانه نیست. زیرا تمیز کردن لکه‌ها از روی آن دشوارتر خواهد بود.
از طرف دیگر، کف‌پوش پارکت، گزینه‌ای بادوام و بهداشتی‌تر برای آشپزخانه است. به‌خصوص اگر به‌درستی آب‌بندی شود. همچنین متنوع‌تر و قابل تنظیم‌تر عمل می‌کند. زیرا الگوها و رنگ‌های متنوعی دارد. اما همه چیز به ترجیحات شخصی و نیازهای خاص آشپزخانه شما بستگی خواهد داشت.

اتاق نشیمن

موکت در زیر پا نرم و راحت به نظر می‌رسد و سطح سروصدا را در اتاق نشیمن، به‌ویژه در هنگام بازی بچه‌ها کاهش می‌دهد. همچنین نسبتا ارزان به دست می‌آید و در رنگ‌ها و طرح‌های گوناگون عرضه می‌شود. با این حال، روند تمیز کردن دشوارتری دارد، مخصوصا اگر قصد شما از بین بردن لکه‌ها باشد.
از طرف دیگر، اگر به مقایسه پارکت و موکت دقیق شویم، باید دانست که پارکت ظریف و زیباتر به چشم می‌خورد و با طیف وسیعی از سبک‌های دکور اتاق نشیمن مطابقت می‌یابد. همچنین بادوام است و به‌راحتی تمیز می‌شود. اما می‌تواند گران‌تر از موکت باشد. درنهایت، انتخاب بین موکت و پارکت در اتاق نشیمن به سبک زندگی افراد بستگی خواهد داشت.
اتاق نشیمن

اتاق خواب

موکت یک انتخاب محبوب‌تر برای اتاق خواب است. زیرا راحتی و گرمای بهتری را فراهم می‌کند. همچنین صداها را خفه خواهد کرد و برای افراد ساکن آپارتمان یا کسانی که به خواب راحت اهمیت می‌دهند، ایده‌آل خواهد بود. با این حال، نگهداری از کف‌پوش پارکت راحت‌تر انجام می‌شود و ظاهری شیک و زیباتر دارد. همچنین زیر پا می‌تواند پرسروصدا و سرد باشد. درنهایت، اکثر افراد ترجیح می‌دهند که در اتاق خواب خود از کف‌پوش موکت استفاده کنند، اما دلیلی ندارد که شما پیرو اکثریت باشید!

راهروها

پارکت از نوارهای چوبی با چیدمان هندسی تشکیل شده است و حسی کلاسیک را در راهروها و سالن‌ها به وجود می‌آورد. پارکت‌ها را می‌توان در الگوهای مختلف قرار داد تا به ظاهری منحصر‌به‌فرد دست یافت. با این حال، سطح راهروها را سرد می‌کند و راه رفتن روی آن چندان راحت نخواهد بود. براساس آنچه از مقایسه پارکت و موکت نتیجه می‌گیریم اگر ظاهری کلاسیک و زیباتر را ترجیح می‌دهید و سطح سردتر برای شما اهمیت ندارد، پارکت گزینه بهتری به‌شمار می‌رود. در غیر این صورت باید از موکت استفاده کنید.
مقایسه پارکت و موکت

جمع‌بندی

کف‌پوش موکت و پارکت مزایا و معایب مخصوص به خود را دارند و تصمیم برای انتخاب در‌نهایت به ترجیحات شخصی، سبک و بودجه بستگی دارد. بنابراین هنگام تصمیم‌گیری برای خرید و مقایسه پارکت و موکت باید جوانب مثبت و منفی هردو را در نظر بگیرید. موکت نرم‌تر و کم‌هزینه‌تر است، اما آن‌قدرها بادوام نیست و تمیز کردن آن دشوار خواهد بود. پارکت گران‌تر و برای پاها سفت‌تر به نظر می‌رسد. اما دوام بیشتری دارد و نگهداری آن آسان‌تر خواهد بود. در پایان لطفا نظرات خود را درباره انتخاب کف‌پوش برتر برای انواع مکان‌ها با ما در میان بگذارید.
منابع
  1. https://www.thespruce.com/carpet-vs-hardwood-showdown-1314686
  2. https://flooring-experts.com/hardwood-flooring-or-carpet-what-is-better/
  3. https://www.parquetfloorfitters.co.uk/articles/parquet-flooring-vs-carpet-the-main-differences
  4. https://www.bobvila.com/articles/carpet-vs-hardwood/
تعداد بازدید : ۳۸۰
نسخه چاپی :  
ارسال نظرات

نظر شما :

مطالب مشابه
انواع موکت؛ هر موکت مناسب چه فضایی است؟

انواع موکت؛ هر موکت مناسب چه فضایی است؟

خلاقیت در چیدمان خانه‌های کوچک آپارتمانی

خلاقیت در چیدمان خانه‌های کوچک آپارتمانی

5 نمونه دکوراسیون داخلی منزل کوچک

5 نمونه دکوراسیون داخلی منزل کوچک

30 نمونه طراحی خلاقانه مبلمان منزل

30 نمونه طراحی خلاقانه مبلمان منزل

51 نشیمن دنج و مدرن  در کنار پنجره !

51 نشیمن دنج و مدرن در کنار پنجره !

5 نکته معماری که می توان از خانه های کوچک آموخت!

5 نکته معماری که می توان از خانه های کوچک آموخت!

مشاوره معماری

برای داشتن فضای کارآمد و زیبا می توانید از مشاوره متخصصین آرل بهرمند شوید

02122901905
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir