۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

تحریریه معماری آرل
با تغییرات اقتصاد جهانی، صاحبان خانه و سرمایه داران، همینطوران طراحان و معماران برای تأمین هزینه و  فضاهای اساسی مسکونی ، خلاقیت بیشتری به خرج می دهند و از این رو خانه ها و آپارتمان های کوچک همینطور استودیو آپارتمان ها در سراسر جهان محبوبیت بیشتری  به دست آورده اند .با افزایش محبوبیت به طور فزاینده ای اشکال  مختلفی از مسکن در ابعاد کوچک رونمایی شده که حتی در صحنه های بزرگتر معماری و حتی در قیاس با فضاهای گسترده قابل ارائه  و قابل دفاع هستند در ادامه با آرل با 5 نکته همراه باشید تا ببینید چگونه خانه های کوچک می توانند در رقابت برای کیفیت یک فضای بهتر نقش داشته باشند.
تحریریه معماری آرل
در کتاب ساختارگرایی و معماری، هرتزبرگر بنیان‌های نگرش معمارانه‌ی خود به خلق فضای معماری را با اتکا به اندیشه‌ی نقادانه‌اش‌ تشریح می‌کند. این کتاب تلاشی است برای بیان این‌که ساختارگرایی چیست و چه معنا و مابه‌ازایی در معماری دارد. آنچه که او به عنوان ساختارگرایی واقعی در معماری طرح می‌کند نحوه‌ای از اندیشیدن است که فرصت‌های بسیار زیادی را برای بازاستفاده از ساختمان‌ها ایجاد می‌کند؛ چیزی که می‌تواند به بحث‌های مطرح پیرامون پایداری، مسیری جدید دهد و امکان تأثیر‌گذاری بیشتری برای کاربران و در پی آن، فرصت بروز و ظهور آنچه را که هرتزبرگر معماری دموکراتیک می‌خواند، فراهم آورد. در ادامه با پیشگفتار این کتاب با ارل همراه باشید....
تحریریه معماری آرل
طبق آنچه در پیش درآمد کتاب فرایندهای طراحی دیجیتال آمده این کتاب،به شناسایی مسائل مرتبط با فرآیندهای طراحی دیجیتال می پردازد و از منظـر روششناسـی آنهـا را مـورد کاوش قـرار می دهـد. ایـن کتـاب در ادامـه کتـاب پارادایم معماری الگوریتمیک منتشر شده و در تکمیل بیان کیفیتها و ددلایل پدیده ها در آن کتاب، به ارائه روش شـکل گیری آنها میپردازد. کتاب از سـه فصل تشـکیل شـده که هر یک به فراخور داده های مورد نیاز این مطالعه شکل گرفته اند. فصل اول به زمینه های شکل گیری این مطالعه می پردازد و با معرفی عرصه های شناخت معماری دیجیتال، نحوه تمرکز این کتاب بر حوزه فرآیند و روششناسی را معرفی میکنـد. روش شناسـی طراحـی دیجیتـال در پنـج لایـه مختلـف و بـه صـورت گفتارهایـی جداگانه در فصل دوم معرفی میشوند. تمام گفتارها دارای بخشهای مشابهی هستند که بتوانند موضوع را با ارائه نمونه های مختلف تئوری، پژوهشی و عملی، و به صورت مقایسه ای پوشـش دهنـد. هـر یـک از ایـن موضوعـات بـه یکـی از مباحـث روز معمـاری دیجیتال نزدیک شـده و در عین حال کلیه موضوعات ارائه شـده در هر گفتار به یکدیگر وابسـته اند در ادامه با آرل همراه باشید...
تحریریه معماری آرل
این کتاب سومین جلد از مجموعه کتاب های منتشر شده از انتشارات  Design Reader است  که توسط متفکرین پیشگام در حوزه های معماری و نظریه زیبایی شناسی پدید آمده و به موضوعاتی  میان رشته ای همچون کاربرد  و اشتراکات علوم زیست شناسی، جامعه شناسی ،فلسفه و عصب شناسی با معماری می پردازد.
آنطور که پروفسور یوهانی پالاسما می گوید: معماری معاصر اغلب به سردی عاطفی ،ایجاد محدودیت در حس زیبایی شناسی و فاصله داشتن از زندگی متهم بوده است دلیل این انتقاد، از درگیری ما معماران با نگرش های فرمالیستی سرچشمه میگیرد در حالی که بهتر است خود را مشغول هماهنگ کردن ساختمان هایمان با واقعیت های زندگی و ذهن انسان نماییم با صداقت تمام به این سوال بیاندیشید آیا ما معمولا خانه های خود را بر اساس معیارهای کاربردی و زیبایی شناسی طراحی میکنیم یا اینکه آن ها را به عنوان زمینه ها و پیش زمینه هایی می سازیم که نمایانگر تجربه های کسب شده از موقعیت های زندگی باشد؟
هدف از ترجمه این کتاب اشاعه فرهنگ نوین میان رشته ای و اهمیت و ضرورت چنین نگرشی در دنیای معماری امروزیست که جای خالی آن به شدت  حس می شود و با کمک آن میتوان رویکردی تلفیقی نسبت به روند طراحی ، انتخاب مصالح، فرم ساختمان و غیره پیدا نمود. با مشخصات این کتاب با آرل همراه باشید....
تحریریه معماری آرل
تفکر انتقادی چیست؟ تفکر انتقادی به توانایی آنالیز اطلاعات بطور عینی و تصمیم گیری و داوری دلایل موجود اشاره دارد که شامل ارزیابی منابع ، از جمله داده ها ، حقایق ، پدیده های قابل مشاهده و یافته های تحقیق است.
منتقدان حرفه ای می توانند نتیجه گیری منطقی را از مجموعه اطلاعات بدست آورند و برای حل مشکلات و یا تصمیم گیری بین جزئیات مفید و یا کمتر مفید تفاوت قائل شوند.
چرا کارفرمایان مهارت های تفکر انتقادی را در معماری ارزشیابی می کنند؟ برای اطلاعات بیشتر و مهارت های لازم برای نقد معماری با آرل در ادامه همراه باشید.....
تحریریه معماری آرل
کتاب آموزش طراحی مقطع ابزاری ارائه میدهد برای فهم نقش پیچیده و مهمی که مقطع در طراحی و حرفه معماری بازی می کند. در مطالعات معماری، بحث و بررسی مقطع، موضوعی متداول است و روز به روز بر اهمیت آن افزوده می گردد؛ نه فقط برای تکمیل مدارک پروژه و یا ترسیمی برای ارائه و انتقال اطلاعات ساخت، بلکه به عنوان ابزاری قدرتمند در طراحی و خلق فضاها و کیفیات پیچیده معماری امروزی. امروزه مقاطع به صورت گسترده برای نمایش، آزمایش و کاوش طرح های معماری به کار می روند. انواع مختلف مقطع چیست و هریک چه کاری انجام میدهد؟ این مقاطع چطور تولید می شوند؟ بر چه اساسی یک نوع مقطع بر دیگری ترجیح داده می شود؟ این کتاب این پرسشها را کاوش کرده و چهارچوب مفهمومی، عینی و کاربردی برای درک مقطع به عنوان ابزار خلق معماری فراهم می آورد. در این کتاب ساختاری واضح و ابتکاری در جهت بحثی جدی تر درباره مقطع معماری ارائه شده است تا پایه های مشترکی برای گفت وگو در پویش‌ها و تجربیات معماری ایجاد شود.با آرل در ادامه همراه باشید....
تحریریه معماری آرل
اگرچه شیمیدانان و مخترعین  اولین بار در سال 1901 با ایده های پلکسی گلاس مواجه شدند ، اما سال 1933 شرکت Rohm & Haas برای اولین بار این محصول با نام تجاری Plexiglas را به بازار معرفی کرد. این ماده که به عنوان جایگزینی سبک و مقاوم در برابر خرد شدگی شیشه ارائه شد تاریخچه جذابی داشته و در آن زمان بسیاری از کاربردهای مختلف را تجربه کرده است.  امروزه ، پلکسی گلاس به شیوه های جدید و جالب مورد استفاده قرار می گیرد ، از جمله به عنوان ابزاری بالقوه برای کمک به مبارزه با انتشار کرونا ویروس!
بانک ها،رستوران ها ، فروشگاه ها و مشاغل دیگر استفاده از پارتیشن های پلکسی گلاس را به عنوان سپرهای محافظتی برای کارگران و مشتریان ، به ویژه هنگامی که شهرها  پس از قرنطینه به آرامی بازگشایی می شوند ، آغاز کرده اند.  با آرل با اطلاعات بیشتری درباره خواص ، تاریخچه و روش های استفاده از آن تا امروزهمراه باشید...
تحریریه معماری آرل
80 تا 90٪  از وقت خود را با زندگی در  ساختمان ها و فضاهای داخلی سپری می کنیم فضاهایی احاطه شده با اشکال ، نور مصنوعی ، رنگ ها ، مبلمان و مناظر بنابراین آیا وقت آن نرسیده که  از خود  بپرسیم این محیط های مصنوع تا چه اندازه بر زندگی و شخصیت ما تأثیر می گذارند؟ در ادامه با آرل با بررسی تأثیر معماری بر تفکر ، تواناییهای شناختی، بهزیستی ذهنی، جسمی و احساسات انسانی همراه باشید....

تحریریه معماری آرل
افزایش تعداد بناهایی که دیگر در نقش اولیه‌ی خود قابل استفاده نیستند، چالشی است که روز‌به‌روز اهمیت بیشتری می‌یابد و توجه به تغییر بناها برای استفاده‌ی مجدد، چه به‌دلیل حفاظت از کالبد آن‌ها و چه باهدف بهره‌وری بیشتر از منابع و سرمایه‌ها، به امری اجتناب‌ناپذیر در اغلب کشورها تبدیل است. در طراحی این پروژه‌ها معماران و معماران داخلی، و متخصصین حفاظت و مرمت نقش عمده را دارند و همزمان، این حوزه مورد علاقه‌ی طراحان صنعتی و حتی هنرمندان چیدمان و طراحان صحنه نیز هست این کتاب سعی دارد نخستین‌بار روشی نظری برای روند بازطراحی بناهای موجود ارائه کند؛ روشی که به طراح در اتخاذ رویکرد مناسب برای ارتباط میان ویژگی‌ها و ارزش‌های معماری موجود از یک سو، و نیازهای زندگی جدیدِ بنا از سوی دیگر کمک کند. نویسندگان روند طراحی این پروژه‌ها را در سه مرحله‌ی پیاپی پیشنهاد می‌کنند: تحلیل و بازخوانی بنای موجود، انتخاب استراتژی طراحیِ مناسب، و انتخاب تاکتیک‌های ‌طراحی متناسب با استراتژی اتخاذشده. در ادامه با پیشگفتار و فهرست این کتاب با آرل همراه باشید....
تحریریه معماری آرل
به محض فارغ التحصیلی دانشجویان معماری ، خود را برای اولین انتخاب های شغلی و ورد به بازار کار  آماده می کنند و بدون داشتن تجربه و تفکر اولین فرصت های شغلی معماری بر سر راه را فارغ از تصمیم گیری درباره بزرگ یا کوچک بودن فضای کاری انتخاب می کنند و یا ممکن هر دو را  برای تجربه امتحان کنند. با این وجود ، این فرایند آزمون و خطا ممکن است بیشتر از آنچه لازم است طول بکشد ، یا ممکن است لیبل و عنوان شغلی خاصی را بدون انتخاب آگاهانه به آن ها تحمیل کند این مقاله به معماران جوان کمک می کند تا اولین انتخاب شغلی خود را مطمئن تر انجام دهند. در ادامه با آرل با 10 دلیل برای شروع کار معماران جوان در شرکتهای کوچک معماری همراه باشید....

تحریریه معماری آرل

معماری لزوما یک رشته هنری پر زرق و برق  نیست، پُلی است که دانش مهندسی، دیزاین و علوم‌اجتماعی را بهم گره می‌زند. از این رو، محصولی که طراح از خود به جای می‌گذارد نه تنها پیش از نقد با وجدان درونی معمار بهتر است سنجیده شود، که نیاز به تحلیل و ارزیابی نیز دارد. معماری، در اصل راه‌حل یافتن برای فضایی است که در اختیار یک آرشیتکت قرار می گیرد، گاهی مهم است که “راه حل ارائه شده” نقد و موشکافی شود خاصه اگر پای بهداشت روان و جسم مردمی در میان باشد که قرار است استفاده کننده از آن فضا باشند.

تحریریه معماری آرل
نقد معماری کاری واقعاً پیچیده ،چالش برانگیز و دشوار است، زیرا هر مطلب می تواند از جنبه های بسیاری مورد بررسی قرار گیرد ضمن اینکه معیارهای ثابتی برای تشخیص خوبی و بدی وجود ندارد به عنوان مثال مسائل مربوط به زیبایی شناسی کمی پیچیده است آنچه ممکن است برای کسی زیبا باشد ممکن است برای شخص دیگری خلاف این موضوع به نظر برسد. بنابراین ، تبدیل شدن به یک منتقد مؤثر در معماری، طیف گسترده ای از خصوصیات را می طلبد که شامل دانش گسترده ، سالها تجربه، قدرت اقناع، مهارت های عالی شناختی، فنی و مهارتهای بین فردی، صبر زیاد، تشنگی به آگاهی و منطق در استدلال ها است.در ادامه با آرل با بررسی برخی از مهارت ها و خصوصیات لازم منتقدین که برای ایفای نقش به سازنده ترین شیوه نیاز است همراه باشید...
تحریریه معماری آرل
در رشته‌های مرتبط با طراحی از جمله معماری، برای ادامه تحصیل یا شروع کار حرفه‌ای ارائه پورتفولیو یکی از اجزای اصلی روند پذیرفته شدن است.پورتفولیو تنها مدرک «لازم» نیست، بلکه می‌تواند منبعی باشد که به ما نشان می‌دهد چگونه با تاکید بر توانایی‌های خود و به دست آوردن قابلیت‌های مختلف، در رقابت با دیگران موفق‌تر عمل کنیم.در این کتاب تصویری دقیق از پورتفولیو ارائه شده است و پیش از هر چیز نشان می‌دهد که بر چه اساس و به چه شکل می‌‌توان آرشیوی از آثار خود تهیه کرد و چگونه خط سیر ایده‌های طراحی خود را در یک پروژه و یا در طول دوران تحصیل واضح‌تر به تصویر کشید در ادامه با آرل همراه باشید....
مجموع ۴۱۴ رکورد - در ۳۲ صفحه
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
طراحی دفتر کار اداری

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


معماری و طراحی هتل
طراحی و اجرا ساختمان اداری
طراحی داخلی و معماری داروخانه
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir