۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

نویسنده : غزاله عزالدین
تاریخ : پنجشنبه , ۱۴۰۰/۰۱/۲۶ ۱۱:۱۳

تحریریه معماری آرل
به محض فارغ التحصیلی دانشجویان معماری ، خود را برای اولین انتخاب های شغلی و ورود به بازار کار آماده می کنند و بدون داشتن تجربه و تفکر اولین فرصت های شغلی معماری بر سر راه را فارغ از تصمیم گیری درباره بزرگ یا کوچک بودن فضای کاری انتخاب می کنند و یا ممکن هر دو را  برای تجربه امتحان کنند. با این وجود ، این فرایند آزمون و خطا ممکن است بیشتر از آنچه لازم است طول بکشد ، یا ممکن است لیبل و عنوان شغلی خاصی را بدون انتخاب آگاهانه به آن ها تحمیل کند این مقاله به معماران جوان کمک می کند تا انتخاب  های شغلی خود را مطمئن تر انجام دهند در گذشته به بررسی دلایل شروع کار معماران جوان در دفاتر کوچک معماری پرداختیم در ادامه با دلایل کار در شرکت های بزرگ معماری با آرل همراه باشید....

شماره 10 - رسیدن به جغرافیایی بزرگتر

دفاتر معماری بزرگتر تمایل به ایجاد شبکه های  گسترده تری دارند. آنها غالباً صاحبنظران در عرصه ساختمان هستند از این رو امکان فعالیت در نقاط دیگر جهان نیز برایشان ممکن است. به عنوان مثال ، شرکت بزرگ معماری HOK دارای بخشی است که فرودگاه ها را در مکان های دورافتاده مانند هند ، قطر و بانکوک اجرا کرده است. شما در یک شرکت 10 نفره مسلما دسترسی به این امکانات ندارید!

شماره 9 - پروژه های بزرگ

اگر اشتیاقی برای پروژه های بزرگ داشته باشید ، در یک شرکت بزرگ بیشترین فرصت را خواهید داشت. به طور کلی ، پروژه های ساختمانی بزرگتر و پیچیده تر توسط شرکتهای بزرگ معماری انجام می شود زیرا بیشتر مشتریان نمی خواهند با  همکاری با یک شرکت کوچکی ریسک کنند ،که منابع و سطح تجربه آنها  احتمالا محدودتر است. در واقع کار در پروژه های بزرگ باعث می شود  سهم انجام کار بزرگتری به شما برسد.
شرکت های بزرگ معماری

شماره 8- پروژه های متنوع

غالباً وقتی با مردم ملاقات می کنید و به آنها می گویید معمار هستید ،  آنها سؤال می کنند ،مسکن؟ یا تجاری؟ البته معماری بسیار  پیچیده تر است اما بطور معمول دفاتر کوچکتر تمرکز خود را به یک یا دو نوع  از کاربری های ساختمان محدود می کنند ، که متداول ترین آن ها مسکن است اما دفاتر  معماری بزرگتر تمایل دارند که روی انواع مختلف ساختمان ها کار کنند: یک خانه مسکونی ، شهرک مسکونی ، اداری ، خرده فروشی ، هتل ، عمومی و غیره.  هرچه شرکت بزرگتر باشد ،  شما می توانید در گذر زمان  انواع پروژه های مختلف را ببینید و در کار آنها مشارکت نمایید.  

شماره 7- جبران خسارت و مزایای بالاتر

دفاتر معماری بزرگتر درآمد بیشتری را به دست می آورند که این به معنای دریافت حقوق  بالاتر کارمندان  است. همینطور با افزایش سطح تجربه ، شکاف درآمدی بین شرکت های کوچک و بزرگ بزرگتر می شود .

شماره 6 –مزایای خدماتی بهتر

سود بیشتر به شرکتهای بزرگ اجازه می دهد تا در بهترین موارد سرمایه گذاری کنند و گزینه های بهتر به شما امکان می دهند سطح بالاتری از خدمات را به مشتریان خود ارائه دهید. چیزهایی مانند:
بهترین کامپیوترها و نرم افزارها
ابزارهای پیشرفته مدل سازی: پرینترهای 3 بعدی ، برش لیزری 
فناوری واقعیت مجازی
مبلمان ارگونومیک
اگر این سرمایه گذاری سالم باشد می تواند بازپرداخت بسیار بیشتری را از هزینه اولیه فراهم کند. به عنوان مثال: ارتقاء از اتوکد به Revit یک گذار بسیار گران و دشوار است. به همین دلیل بسیاری از دفاتر کوچک از آن چشم پوشی کردند . با این حال ، Revit توانایی ساده سازی اسناد طراحی و در نتیجه طراحی با کیفیت بالاتر و سود بیشتر برای شرکت را دارد. بنابراین ، زمان زیادی را ایجاد میکند و این موارد سبب می شود شما در شرکت های بزرگ بتوانید با ابزارهای به روزتر کار کنید و مهارت های به روزتری کسب نمایید.

شماره 5 - کار با متخصصین هر حوزه به صورت مجزا

در یک دفتر معماری بزرگ ، شما احتمالاً متخصصان مختلفی را پیدا خواهید کرد مانند:
مدیر پروژه
کارشناسان فاز دو
کارشناسان  کاربری ساختمان: طراحان بیمارستان ، طراحان هتل ، طراحان مدرسه و غیره.
کارشناسان مالی و یک تیم بازاریابی اختصاصی
این متخصصان سطح بالایی از خدمات را به مشتریان ارائه می دهند و کار در بین کارشناسان یک فرصت یادگیری شگفت انگیز است به شما بهترین راهنمایی ها داده می شود و می توانند به شما دز مجموعه ای از مهارت ها و پیدا کردن علاقه شخصی در گذر زمان کمک می کند.در واقع در دفاتر بزرگ به دلیل دیدن تخصص های متفاوت و حرفه ای انجام شدن انها می توانید پروسه را بهتر درک کنید و با ویژگی های شغلی آن تخصص بیشتر آشنا شوید و آن را برای فعالیت های آینده بیشتر مدنظر قرار دهید.

شماره 4 - قابلیت تخصص

کارمندان شرکتهای کوچک معماری معمولا وظایفی چندگانه را به عهده میگیرند مدیر اصلی ممکن است تمام طرح ها را طراحی کند و یا حتی در تهیه پیش نویس ها نیز کمک کند. 
در یک شرکت بزرگ ، کارمندان در زمینه های مختلف آموزش می بینند و سپس می توانند تخصصی تر و متمرکزتر شوند. این به شما امکان می دهد تا در حوزه هایی که برتر هستید کار کنید و روز به روز در آن حرفه ای تر شوید!
شرکت های بزرگ معماری

شماره 3 - پایداری بیشتر

یک شرکت معماری بزرگتر قدیمی معمولاً از نظر اقتصادی با ثبات تر از یک شرکت کوچکتر و جوان تر است. شرکت های  بزرگتر به احتمال زیاد صاحب مشاغل اختصاصی تری مانند کارمندان حسابداری ، دپارتمان بازاریابی ، مشاور حقوقی تمام وقت ، متخصصین اداره ساخت و ساز و سایر موارد هستند این نوع از متخصصان غالباً در شرکتهای کوچکتر معماری به طور مداوم  استخدام نمی شوند اما  دقیقا  این متخصصان در شرکت های بزرگتر از سقوط در هنگام طوفان ها جلوگیری  می کنند.  

شماره 2 -تعاملات اجتماعی

یکی از مهمترین موارد در مورد شرکتهای بزرگ معماری  تعداد افراد است . معمار ها اغلب از کار کردن با مردم لذت می برند و این فرصت خوبی برای کار و شخصیت اجتماعی ان ها خواهد بود.

شماره 1 - فرصت های بزرگتر

مردم ، پروژه ها ، فناوری ، پایداری ... .. همه موارد موجود در این لیست فرصت های بیشتری را نسبت به آنچه در یک شرکت معماری کوچک می یابید ، دارند و همه اینها به معنی قرار گرفتن در شانس ها و موقعیت هایی است که فرصت های بزرگتری را برای ارتقا شغلی و شخصیتی در اختیارافراد قرار می دهد.
الگویی که شاید متوجه شده باشید این است که ایده های بزرگ به موارد بزرگ منجر می شود دفاتر  بزرگتر درآمدهای بیشتری کسب می كنند كه این امر باعث می شود منابع بیشتر و حقوق بیشتری نیز بدست آید كه این امر به جذب بهترین استعداد كمك می كند و محصول بهتر و بالاترین سطح خدمات به مشتری را فراهم می آورد اما فراموش نکنید باید برای ورود و باقی ماندن به شرکت های بزرگ نیز مهارت هایی بهتر و متفاوت تر و یا تلاشی مضاعف داشته باشید !
شرکت های بزرگ معماری
توجه به این نکته ضروری است که استثنائات همواره وجود دارند شرکت های کوچک معماری وجود دارند که حقوق استثنایی ارائه می دهند وکارهای بزرگی هم انجام می دهند و همینطور شرکت های بزرگی که باعث عدم رضایت کارمندان می شوند و حقوقی کم پرداخت می کنند.
اما نکته مهم این است شما چه چیزی را ترجیح می دهید؟
 شرکت های بزرگ معماری برای همه مناسب نیستند و همینطور دفاتر کوچک هم برای خیلی از افراد مناسب نیستند  ترجیح و انتخاب شخصی، سطح توانایی ها و بسیاری از موارد میتواند تعیین کند کدام برای شما مناسب تر است!
برای شناخت بهتر مزایا و معایب این مطلب را هم بخوانید:
تحریریه معماری آرل- غزاله عزالدین
منبع: buildingsarecool
 
تعداد بازدید : ۳۲۵۴
نسخه چاپی :  
دانلود آهنگ پیشواز ایرانسل

خیلی خوب بود ممنون



ارسال نظرات

نظر شما :

مطالب مشابه
تکنیک های پرزانته حرفه ای در پروژه های معماری

تکنیک های پرزانته حرفه ای در پروژه های معماری

30 مدل دیاگرام، گراف و نمودار برای آنکه کیفیت بصری شیت های خود را بالا ببرید

30 مدل دیاگرام، گراف و نمودار برای آنکه کیفیت بصری شیت های خود را بالا ببرید

نقد معماری مرده است

نقد معماری مرده است

معماری پارامتریک، معماری جزئیات

معماری پارامتریک، معماری جزئیات

چرا باید معماران سفر کنند ؟

چرا باید معماران سفر کنند ؟

پلکسی گلاس چیست؟ محافظی برای مقابله با انتشار کرونا ویروس ؟

پلکسی گلاس چیست؟ محافظی برای مقابله با انتشار کرونا ویروس ؟

مشاوره معماری

برای داشتن فضای کارآمد و زیبا می توانید از مشاوره متخصصین آرل بهرمند شوید

02122901905
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir