۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

تحریریه معماری آرل

معماری لزوما یک رشته هنری پر زرق و برق  نیست، پُلی است که دانش مهندسی، دیزاین و علوم‌اجتماعی را بهم گره می‌زند. از این رو، محصولی که طراح از خود به جای می‌گذارد نه تنها پیش از نقد با وجدان درونی معمار بهتر است سنجیده شود، که نیاز به تحلیل و ارزیابی نیز دارد. معماری، در اصل راه‌حل یافتن برای فضایی است که در اختیار یک آرشیتکت قرار می گیرد، گاهی مهم است که “راه حل ارائه شده” نقد و موشکافی شود خاصه اگر پای بهداشت روان و جسم مردمی در میان باشد که قرار است استفاده کننده از آن فضا باشند.

تحریریه معماری آرل
نقد معماری کاری واقعاً پیچیده ،چالش برانگیز و دشوار است، زیرا هر مطلب می تواند از جنبه های بسیاری مورد بررسی قرار گیرد ضمن اینکه معیارهای ثابتی برای تشخیص خوبی و بدی وجود ندارد به عنوان مثال مسائل مربوط به زیبایی شناسی کمی پیچیده است آنچه ممکن است برای کسی زیبا باشد ممکن است برای شخص دیگری خلاف این موضوع به نظر برسد. بنابراین ، تبدیل شدن به یک منتقد مؤثر در معماری، طیف گسترده ای از خصوصیات را می طلبد که شامل دانش گسترده ، سالها تجربه، قدرت اقناع، مهارت های عالی شناختی، فنی و مهارتهای بین فردی، صبر زیاد، تشنگی به آگاهی و منطق در استدلال ها است.در ادامه با آرل با بررسی برخی از مهارت ها و خصوصیات لازم منتقدین که برای ایفای نقش به سازنده ترین شیوه نیاز است همراه باشید...
تحریریه معماری آرل
در رشته‌های مرتبط با طراحی از جمله معماری، برای ادامه تحصیل یا شروع کار حرفه‌ای ارائه پورتفولیو یکی از اجزای اصلی روند پذیرفته شدن است.پورتفولیو تنها مدرک «لازم» نیست، بلکه می‌تواند منبعی باشد که به ما نشان می‌دهد چگونه با تاکید بر توانایی‌های خود و به دست آوردن قابلیت‌های مختلف، در رقابت با دیگران موفق‌تر عمل کنیم.در این کتاب تصویری دقیق از پورتفولیو ارائه شده است و پیش از هر چیز نشان می‌دهد که بر چه اساس و به چه شکل می‌‌توان آرشیوی از آثار خود تهیه کرد و چگونه خط سیر ایده‌های طراحی خود را در یک پروژه و یا در طول دوران تحصیل واضح‌تر به تصویر کشید در ادامه با آرل همراه باشید....
تحریریه معماری آرل
در میانه قرن بیستم واکنش ها نسبت به کارکردگرایی ابتدا بر انعطاف پذیری متمرکز بود انعطاف پذیری یک اصطلاح مهم مدرنیستی به خصوص در دوران پس از 1950 بوده که امید به رهایی کارکردگرایی از جبر گرایی افراطی را با معرفی زمان و مجهول بودن به همراه آورد انعطاف پذیری در مقابل این فرضیه که تمام قسمت های ساختمان باید برای کاربردهای خاص پیش بینی شده باشند قرار گرفت و با به رسمیت شناختن این موضوع که لازم نیست تمام کارکردها از پیش و در لحظه ی طراحی معین شده باشد به یک ویژگی مطلوب در معماری تبدیل شد در ادامه با آرل همراه باشید.....


تحریریه معماری آرل
براي مطالعه ي انواع نقد معماري، یکی از مراجع معتبر، كتاب «معماري و انديشه ي نقادانه»، اثر وين اتو است كه در سال 1978 نوشته و  در سال 1384 توسط خانم امینه انجم شعاع به فارسی ترجمه و توسط انتشارات فرهنگستان هنر چاپ شده است. او ‌در فصل هاي دوم و سوم و چهارم، ده نوع نقد معماري را در سه دسته معرفي كرده است. البته لازم به ذكر است كه او پاره اي از شيوه هاي نقد معماري را با اقتباس از دسته بندي هاي مرسوم در حوزه ي نقد ادبي معرفي كرده است. خلاصه ای از انواع نقد معماری را جهت آشنایی در اینجا آورده ایم. در ادامه مطلب با ما همراه باشید...
تحریریه معماری آرل
وارطان هوانسیان معمار ارمنی‌تبار اهل ایران بود. او که از مدافعان سرسخت معماری مدرن در ایران به‌شمار می‌آمد طی سال‌ها فعالیت تخصصی، ساختمان‌های ارزنده‌ای در کوچه و خیابان‌های تهران از خود به یادگار گذاشت. از کاخ سعدآباد و مهمان‌خانه دربند گرفته تا مهمان‌خانه راه‌آهن، سینما سپیده و ساختمان مرکزی بانک سپه از جمله آثار این معمار هستند که طی دهه‌های گذشته همچنان قامت آنها بر عرصه این شهر پابرجا مانده‌. یکی از مهم‌ترین یادگار‌های این معمار در کوچه و خیابان‌های پایتخت، ساختمانی با یک نام خاص در محلات جنوبی تهران است. ساختمانی که بنا به گفته برخی، از سبک معماری مدرن آن روزهای پاریس الهام گرفته است و همه آن را به نام «جیپ» می‌شناسند، اما شاید دلیل نام‌گذاری این ساختمان برای خیلی‌ها ناشناخته باشد.
تحریریه معماری آرل

موضوع اصلی کتاب نقد و نظریه آرکیگرم؛ معماری بدون معماری، مجلات،طرحواره ها، نمایشگاهها و آموزه های تدریس شده ی آرکیگرم است که در دهه ی 1960 پیوند میان تخیل و تکنولوژی را برقرار کردند. کتاب حاضر اولین کتاب جامع و تاریخی است که درباره ی گروه آرکیگرم نوشته شده و بیان می کند که چگونه این گروه تجهیزات زندگی را جایگزین ساختمان سازی کردند و شهرهایی را ترسیم نمودند که راه می روند و خانه هایی را طرح زدند که همچون لباس پوشیده می شوند؛ و همین تخیلات دلیل بر آن شد تا از ساختن بازمانند و "معماری بدون معماری" را رقم زنند و برای ثبت و معرفی ایده های خود از قانون پیوند واژه ها سرکشــی کنند و الفاظی عجیب را به کار برند؛ که تمامی اینها بر جذابیت این کتاب می افزاید.  با اطلاعات بیشتر و فهرست این کتاب با آرل همراه باشید......

تحریریه معماری آرل
خانه مکانی است که از دیرباز بیشترین تعامل را با انسان داشته و همواره با پیشرفت و گسترش ابعاد فکری انسان، از فضایی که تنها نقش سرپناه را دارد به فضایی با امکانات و کارکردهای متنوعی بدل شده است.
امروزه طراحی خانه به نحوی که مطابق با رفتارها، عادات، سنت، فرهنگ و در مجموع سبک زندگی انسان باشد؛ حائز اهمیت است.
سبک های مختلف زندگی عمدتاً با شیوه ای که افراد هر جامعه اوقات خود را برنامه ریزی و صرف می کنند، مشخص می شوند. همچنین محل زندگی هر فرد در شکل گیری سبک زندگی وی اثرگذار است. آنچه تحت عنوان عادات و رفتارهای فرد، قالب برنامه ها و اوقات او را شکل می دهد؛ در فضایی رخ می دهد که از بدو تولد در ارتباط تنگاتنگ با آن زیست و رشد می کند؛
فضایی که در آن می آساید، می اندیشد، در اجتماعی هر چند کوچک حضور می یابد و در خلال این اوقات، زندگی را در بُعد فردی و جمعی لمس می کند. از این رو طراحی خانه به عنوان فضایی که بیشترین اوقات عمر ساکنین را پوشش می دهد و میتواند در نقش جهت دهنده به رفتار انسان عمل کند ؛ از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
تحریریه معماری آرل
باز طراحی فضاهای موجود ،معمارانه یا غیرمعمارانه با هدف سازگاری با نیاز های زندگی امروز راه حلی کاملا خوشبینانه قابل احترام و مورد توجه برای پیشبرد زندگی است سال هاست که طراحان داخلی بر بازآفرینی فضاهای بلااستفاده و قدیمی تمرکز کرده اند و هیج رشته طراحی دیگری وجود ندارد که بدین طریق به طورکامل بر احیاء این فضاها تمرکز نماید.
طراحی داخلی نیز همانند بسیاری از رشته های طراحی با رنگ، شکل، بافت، جنس، مد، سازه، صدا، فناوری، محیط و محتوا در ارتباط است. تمرکز این رشته بر بازآفرینی فضا آن را قادر می سازد تا به بررسی وجه اشتراک رشته های گوناگون، از معماری و منظر گرفته تا رشته های مربوط به محیط مصنوع، طراحی مبلمان، طراحی لوازم، طراحی محصول و طراحی پارچه بپردازد. رسالت این رشته یافتن راهکارهایی برای بهینه سازی و جان بخشی به فضا است اینکه فضاهای ما چگونه باید در ارتباطات انسانی به نیازهای کنونی ما پاسخ دهند یعنی همان راهکار ارزشمند، خوش بینانه، جالب و قابل احترام برای گذران زندگی.....با بخش هایی از پیشگفتار این کتاب همراه بودید
در این کتاب سعی نموده تا فاصله بین دو زمینه اصلی طراحی داخلی را که از یک سو حرفه و بازار کار و از سوی دیگر تحصیلات و آموزش است را کم کند برای مشاهده اطلاعات بیشتر و فهرست کتاب در ادامه با آرل همراه باشید....
تحریریه معماری آرل
طراحی معماری و سازماندهی فضاها بدون تجسم درست معمار از تعریف فضا و تجسم سه بعدی مکان ها امری بی معنی است و در زندگی و حرفه معمار از اهمیت زیادی برخوردار است، خوشبختانه می توان گفت هوش فضایی صرفا استعدادی ذاتی نبوده و با یادگیری راهکارها و تمرین های روزانه می توان این مهارت را آموخت و تقویت نمود. در ادامه با آرل برای مشاهده 9 تمرین روزانه ساده برای ارتقاء تجسم و هوش سه بعدی معمارانه همراه باشید...
تحریریه معماری آرل
مصالح کاربردی برای سطوح خارجی، بخش مهمی از طراحی داخلی را تعریف می کنند. بنابراین در این خصوص لازم است انتخاب مواد با نگاه معمارانه صورت پذیرد. زیرا مبلمان و نازک کاری ها در شکل گیری یک جو مطلوب، نقش حائز اهمیتی ایفا می کنند. در این یادداشت قصد داریم به کمک برشمردن ویژگی های مصالح در سطوح خارجی، چکیده ای از اطلاعات لازم در این باره را در اختیار شما قرار دهیم. تعیین مصالح سطوح خارجی با توجه به فاکتورهای کارکردی، زیبایی شناختی و اقتصادی صورت می گیرد.

تحریریه معماری آرل

شاید گزاف نباشد که بگوییم فقط انتخاب موضوع این مقاله یک روز از ما وقت گرفته است! پس نسبت به محتوای این مقاله بسیار وسواس خرج شده و بررسی لازم صورت گرفته است.
ارز دیجیتال از فرایند حل کردن معادلات ریاضی توسط کامپیوتر (ماینینگ، Mining) به دست می آید که یکی از رایج ترین این ارزها بیتـــکوین (Bitcoin) هست. در روش پیشنهادی ما شما به کامپیوترهای گران قیمت و کارت های گرافیک قوی نیاز ندارید.
تحریریه معماری آرل
اگرچه روند و حتی نحوه انجام کار در فضاهای اداری تغییر کرده ، اما بیشتر دفاتر همچنان طراحی های مشابه و طبق اصول گذشته را در پی گرفته اند وقتی سخن از نوآوری در این روند به میان می آید قطعا منظور خراب کردن تمام دیوارها و ایجاد فضای بازی در طراحی دفتر کار نیست! طراحی یک دفتر باید نیازها و جزئیات هر  فعالیت کاری را به طور جداگانه در نظر بگیرد. البته همیشه برای هر کارکرد روش های بهتر و بدتری برای ساماندهی فضاها وجود دارد اما برخی از تغییرات برای فعالیت های خاص بهتر عمل می کنند که بهتر است از آن ها چشم پوشی نشود. دفاتر آینده باید طرحی را که انگیزه نوآوری و پتانسیل اجرایی را به دنبال دارد ، جذب، تشویق و حفظ نمایند و در عین حال استراتژی شرکت را به فضا منتقل نمایند. مهم این است که ارتباط معنوی با کار وجود داشته باشد که با همکاران به اشتراک گذاشته شده و بستر افزایش بهره وری و کارآیی و یک تجربه انسانی از تعامل و خلاقیت را مهیا سازد.
در ادامه با آرل با انواع طراحی فضاهای اداری با سازماندهی متفاوت بسته نوع تعاملات و شخصی یا گروهی بودن برای ارتقاء کیفیت کار همراه باشید......

مجموع ۴۳۰ رکورد - در ۳۴ صفحه
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir