۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

تحریریه معماری آرل
امروزه موضوع تطبیق کاربری بنا، در دنیای معماری یکی از مطرحترین موضوعاتی است که حتی توجه مسئولین دولتی و سیاسی کشورها را به خود جلب کرده است. بناهای تاریخی حائز ارزش فرهنگی، تاریخی و هنری هستند و حفاظت و مرمت این ابنیه علاوه بر زنده نگه داشتن شیوه زندگی، ساخت وساز، مصالح، گونه شناسی معماری و فرهنگ مردمی می تواند بخش عمده ای از نیازهای روز شهری و روستایی را از طريق احیا و به کارگیری مجدد این بناها تأمین کند. این عمل هزینه ها را در ابعاد مادی با بازیافت مصالح موجود در سایت و در ابعاد اجتماعی با تداوم ریتم معمول زندگی، کاهش می دهد؛ و نوعی حس “مکان” در ابعاد تاریخی و فضایی نیز پدید می آورد؛ بنابراین باززنده سازی ساختمان های تاریخی و واجد ارزش علاوه براینکه یکی از راهبردهای عملی موثر در حفاظت چنین بناهایی است؛ می تواند زمینه ساز انتقال بخشی از تجربه مرتبط با معماری گذشته به نسل حاضر و آیندگان نیز باشد در ادامه با آرل همراه باشید....
تحریریه معماری آرل
از دوران دانشجویی که بگذریم درست از لحظه ای که در اولین مصاحبه شغلی برای کار معماری شرکت می کنیم چالش ها و استرس ها از راه می رسند و هر روز این روند با روند حرفه ای تر شدن از شرکت در جلسات و یا برنامه ریزی برای ساخت و طراحی و برآورده ساختن نیاز های کارفرما می تواند شدید و شدیدتر شود.  
اغلب هنگامی که معماران از اوضاع و احوال استرسی و فشار کاری خود به دوستان و یا کارفرماهای غیر معمارشان شکایت می کنند، با اینکه آنها نهایتا تلاش زیادی می کنند اما در واقع ایده ای برای درک این موضوع به صورت کامل ندارند. در واقع آنها از چرخاندن باکس پله که به کلی پلان را تحت تاثیر قرار میدهد و حجم کار ایجاد شده حاصل از تغییراتش را نمی بینند اما استرس های و چالش های مشترکی هست که همه معماران تجربه کرده اند و سر این موضوعات اتفاق نظر دارند و اگر بارها برایشان اتفاق نیفتاده باشد حداقل یکبار تجربه کرده اند با آرل  با 10 استرس معمارانه در ادامه همراه باشید....
تحریریه معماری آرل
در سال 1941 ، مهندس برق سوئیسی جورج دی مسترال در حال بازگشت از شکار با سگ خود بود که متوجه شد دانه های گیاهی به بدنه سگ و کت او چسبیده  این دانه ها مانند چسبی به بدنه سگ "قلاب" شده  بودند او بعد از مطالعه این گیاه ، هفت سال بعد ، بست قلاب و حلقه را اختراع کرد ، که آن را Velcro نامید ولکرو  یک شرکت خصوصی است که اتصال‌دهنده ها و سایر محصولات مشابه تولید می‌کند. این شرکت با اختراع اولین اتصال‌دهنده قلاب-حلقه، که تحت نشان تجاری ولکرو منتشر می‌شود به شهرت جهانی رسید.
مفهوم کار جورج دی مسترال در مورد الهام گرفتن از طبیعت ، تقلید و تکرار رفتار ارگانیسم های بیولوژیکی است. در واقع زیست‌تقلید، زیست‌همانندسازی یا بیومیمتیک (Biomimetics)، تقلید از الگوها، سامانه‌ها و عناصر طبیعت با هدف حل مشکلات پیچیده انسان است. در حقیقت اساس این علم مدل‌های طبیعی بیولوژیکی است که با مطالعه فیزیولوژی آن‌ها می‌توان سامانه‌های نوین فناورانه را طراحی کرده و ساخت در ادامه با آرل همراه باشید....
تحریریه معماری آرل
معماری نقش مهمی در نحوه تفکر ، تعامل و زندگی افراد دارد معماری ،خیابان ، شهر و جامعه را تشکیل می دهد از این رو نادیده گرفتن ابعاد آن ، تقریباً غیرممکن است Renzo Piano در طی سخنرانی جایزه معماری پریتزکر در سال 1998 به درستی گفته ، معماری شغل پرخطری است. اگر نویسنده ای کتاب بدی بنویسد، مردم آن را نمی خوانند. اما اگر معمار کار نه چندان خوب ارائه دهد برای صد سال نام بدی از خود به جای گذاشته است  دقیقا درست است شما می توانید یک کتاب بد را نخوانید می توانید از گوش دادن به موسیقی بد خودداری کنید ، اما نمی توانید ساختمان زشت مقابل خانه خود را ندیده بگیرید. این جنبه از معماری ، همانطور که به جامعه تحمیل می شود ، آن را به یک زمینه خطرناک اجتماعی تبدیل می کند.  این بعد از معماری غوطه وری کاملی را بدون ایجاد فرصت به کاربر تحمیل می کند. از این رو ، به نوبه خود ، معماری مسئولیتی بسیار جدی را بر عهده دارد.
به عنوان معمار باید هنگام طراحی و ساختن ساختمانها و محیطهای احاطه شده توسط ساختمان ها این را وظیفه خود بدانیم که ساختمان ارتباطات مثبتی را تقویت کند و بتواند به نوبه خود جامعه سالمی را پرورش دهد زیرا در واقعیت ما ساختمانها را شکل می دهیم اما پس از آن  این ساختمانها هستند که به زندگی و احساسات ما شکل می دهند . با آرل در ادامه همراه باشید...
تحریریه معماری آرل
آرک دیلی طی یک مقاله جذاب بیان داشته که دانشجویان معماری به ده شخصیت مختلف ولی دوست داشتنی تقسیم می شوند که هر یک از این شخصیت ها را با نمایش پوستر و توضیح مختصری معرفی می نماید. در ادامه مطلب با آرل همراه باشید...
تحریریه معماری آرل
معماری به عنوان یک حرفه عمدتا بصری ، معماران را به تمرکز زیاد بر طراحی ،مدل سازی و ساخت تشویق می کند. اما این بدان معنا نیست که معماران  به تنهایی ملزم به داشتن این مهارت ها در  روند حرفه ای و کاری خود هستنند اغلب اوقات نوشتن ، به عنوان یک مهارت ، توسط بسیاری از دانشجویان و متخصصان معماری نادیده گرفته می شود ، فقط به این دلیل که ارتباط مهارت  معماری با ابعاد نویسندگی به خوبی درک و بیان نشده اما  نوشتن یک مهارت اساسی است و اطمینان از اینکه یک معمار تسلط کافی به زبان و نوشتار دارد می تواند یک امتیاز عالی در معماری باشد ضمن اینکه  اگر به درستی استفاده شود ، حتی می تواند ابزاری پیشرو برای بالا رفتن از نردبان شغلی در این زمینه باشد در ادامه با آرل همراه باشید....
تحریریه معماری آرل
آشپزخانه های باز بیشتر از هر زمانی در سراسر جهان محبوبیت فعلی خود را پیدا کردند  اگرچه این طراحی و تماشای طبخ غذا و یا دید بصری آشپز به کل خانه  مواردی مطلوب محسوب می شوند اما فراموش نکنید این فضای باز و در دید بصری می تواند  بوی آن طرف از خانه را تماما به فضای داخلی منزل انتقال دهد و همه می دانیم که حضور در فضایی که بوی خوبی ندارد چقدر ناخوشایند است. نه تنها در طراحی داخلی منزل بلکه درهنگام کار  در ساختمان های اداری ، منابع اصلی بوی بد در فضا چیست و چگونه می تواند بر سلامتی و آسایش ما تأثیر بگذارد؟
تحریریه معماری آرل
برخلاف آنچه معمولا فکر می کنیم ، کاهش شنوایی همیشه مادرزادی نیست ، بلکه دیر یا زود برای هر یک از ما در درجاتی متفاوت اتفاق می افتد. براساس گزارش سازمان بهداشت جهانی ، تقریباً یک سوم افراد بالای 65 سال از کم شنوایی ناتوان کننده رنج می برند. با این حال ، از یک منظر خاص ، کاهش شنوایی را می توان بیشتر از "ناتوانی" یک "تفاوت" دانست. اگرچه خواسته های فضایی افراد دارای اختلال شنوایی به اندازه فضاهای نابینایان یا افرادی که ناتوانی های حرکتی دارند ، قابل توجه نیست ، اما کاهش قدرت شنوایی روش خاصی از تجربه محیط را به دنبال دارد. آیا می توان از طریق طراحی داخلی این تجربه را ارتقا داد؟ با آرل در ادامه همراه باشید......
تحریریه معماری آرل
شیوع COVID-19 باعث شده حدود 900 میلیون نفر در سراسر جهان در خانه های خود بمانند. در میان آنها معماران و طراحانی هستند که از آنها خواسته شده است تا از راه دور کار کنند تا از انتشار ویروس در محیط کار جلوگیری شود. برای بسیاری از معماران ، بدون شک این یک قلمرو و تجربه ای جدید است. با این وجود با آرل در ادامه همراه باشید تا اطمینان یابیدکه نه تنها دورکاری و کار از خانه امکان پذیر است ، بلکه  می توانید از این زمان استفاده کنید تا به عنوان یک معمار، مهارت ها و دانش خود را تا حد زیادی ارتقا دهید.
طی سالهای اخیر ، معماران ، تولید کنندگان ، مبتکران و مربیان روش های جدیدی را برای تبادل دیجیتالی طرح ها ، ایده ها و تجربیات معماری ایجاد کرده اند. اکنون ، معماران در محیط کار جدید خود در حال کار از راه دور هستند ، جایی که فناوری دیجیتال برای ادامه همکاری بین همسالان و مشتریان ضروری است. بنابراین لیست گسترده ای از نکات و منابع وجود دارد که می تواند به شما در یافتن مسیر ، ترمیم اعتماد به نفس و فعال کردن تخیل شما کمک کند.
تحریریه معماری آرل
هر معمار برای طراحی به عنوان خالق و سازنده یک اثر ، مراحل مختلفی از خلاقیت را برای رسیدن به ایده مناسب طی می کند لازم به ذکر است بعضی از مراحل سخت تر از بقیه به نظر می رسند و احساس ایجاد شده در معمار در باب پروژه مورد نظر در اکثر موارد، اجتناب ناپذیر است. در بسیاری از موارد، شدت عواطف ایجاد شده ازپروسه خلق در طراحی می تواند بسیار شدید و شامل مراحل انکار، خشم، تقلا و تکرار، افسردگی و در نهایت پذیرش موضوع باشد. تاثیرات عاطفی غالب بر معمار در بیشتر موارد می تواند بسیار تاثیرگذار باشد و در حرفه معماری چنین تجاربی برای اکثریت تجربه کنندگان این موضوع قابل لمس است.در ادامه با 5 مرحله خلاقیت یک معمار در پروسه رسیدن و خلق ایده مناسب با آرل همراه باشید.... 
تحریریه معماری آرل
امی پیکلر متخصص اطفال مجارستانی بود که در سالهای پس از جنگ جهانی دوم ، فلسفه جدیدی در مورد مراقبت از کودک در اوایل دوران کودکی و یادگیری برای کودکان تا 3 سالگی معرفی کرد. او پس از تولد اولین فرزند خود شروع به سوال کرد: چه اتفاقی می افتد که به کودک اجازه داده شود آزادانه رشد کند؟ نتایج مشاهده شده با معرفی یک روش جدید به اوج خود رسید  در ادامه با آرل همراه باشید......
رویکرد Pikler با مراقبت از سلامت جسمی و تأمین عاطفه اما تا حد زیادی به فردیت و خودمختاری آنها ، رشد آزادانه کودکان را تسهیل می کند. با پیروی از این منطق ، مداخله بزرگسالان عمدتاً غیرضروری است و برای اینکه کودک در حین حرکت آزادانه فضای خود را تجربه کند ، باید درطراحی خود محیط ها نیز دقت شود.
هنگام طراحی فضایی متمرکز بر آزادی حرکت ، چه مواردی باید مورد توجه قرار گیرد؟
تحریریه معماری آرل
با ورود به دکوراسیون هر فضایی ابتدا قسمتی توجه شما را جلب می کند این قسمت می تواند شومینه باشد و یا کتابخانه، یا ممکن است مجسمه ای با ظاهری متفاوت باشد اما اگر در فضایی قرار گرفتید که چیزی توجه شما را جلب نکرد در این صورت اتاق یا به طور کامل فاقد نقطه کانونی مناسب می باشد و یا از عناصر مناسبی برای این ناحیه استفاده نشده است. درتعریف نقطه کانونی در یک اتاق می توان گفت اساسا نقطه کانونی نقطه مرکز توجه در یک اتاق می باشد دقیقا قسمتی که دکور را تحت تاثیر قرار داده و همچنین می تواند خلق و خویی خاص و تاثیر احساسی متفاوتی در فضا ایجاد کند با آرل در ادامه همراه باشید....
  تحریریه معماری آرل
طراحی داخلی با تجربه انسانی آغاز می شود. با توجه به نیازهای جسمی ، روحی و عاطفی افراد ، طراحان داخلی از رویکردهای انسان محور استفاده می کنند تا به چگونگی زندگی امروز بپردازند. با ایجاد رویکردهای جدید برای ارتقا سلامت ، ایمنی و رفاه ، فضای داخلی معاصر به طور فزاینده ای از  معماری بیوفیلیک به عنوان یک رویکرد جامع برای طراحی الهام می گیرند .
طراحی داخلی جنبه های مختلف محیط را در بر می گیرد که شامل طراحی پلان ، مبلمان، تجهیزات روشنایی، آکوستیک ،سیرکولاسیون؛ ارگونومی و رفتار محیطی انسان است که متمرکز بر تجربه، بیوفیلی بر عناصر جسمی و حسی لحظه به لحظه در فضای داخلی تأثیر می گذارد. این احساسات ، سلامتی و احساسات کلی ما را تحت تأثیر قرار می دهد. اما بیوفیلی چیست و چگونه با طراحی ارتباط برقرار می کند؟ در ادامه با آرل همراه باشید...
مجموع ۴۳۰ رکورد - در ۳۴ صفحه
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir