۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

نویسنده : غزاله عزالدین
تاریخ : چهارشنبه , ۱۴۰۰/۰۱/۱۸ ۱۳:۰۴
ژورنالیسم معماری
تحریریه معماری آرل
روزنامه نگاری و نوشتن معماری فقط انتقاد درباره ساختمان ها و معماران نیست در واقع یکی از اهداف اصلی نوشتار معماری پر کردن شکاف بین معماران، معماری و مردم است. این کار با درک اهمیت نوشتن  معماری در جامعه آغاز می شود.
یک جامعه منزوی ، بسته و فاقد تبادل نظر نمی تواند با جهان خارج از خود مرتبط شود و معماری به عنوان عاملی تعیین کننده در احساس و شکل دهنده فضای زندگی انسان ها اگر محتوایی فارغ از تعامل همه جانبه داشته باشد خطری عینی  برای آینده محسوب می شود با این وجود به ویژه در ایران  این حرفه هنوز آنقدر مورد احترام و توجه نیست و آنچه جامعه نویسندگی معماری فاقد آن است ، صراحت در  معماری و ناآگاهی از اهمیت نوشتار است.
فارغ از دیدگاه حرفه ای نوشتن به عنوان شغل ، به عنوان معمار باید بتوانیم در مورد معماری صحبت کنیم نه فقط با معماران دیگر بلکه با عموم مردم، و روزنامه نگاری  و نوشتن معماری بستری است که می تواند ارتباطات ، انتقادات سازنده ، ایده ها و نوآوری ها را در جامعه معماری افزایش دهد و آن را با جهان بیرون به اشتراک بگذارد.
اگر به نویسندگی علاقه دارید  و نمی دانید چگونه شروع یا ادامه دهید ، در ادامه با چک لیستی از مهارت ها  برای تبدیل شدن به یک روزنامه نگار معماری با آرل همراه باشید....
  • دانش کافی فراموش نشود!

اگرچه مدرک گرایی امری فاقد ارزش است اما تحصیلات و مطالعات معماری بسیار مهم است ، زیرا به شما دانش فنی و مهارت درک و نوشتن در مورد معماری را می دهد. از اصطلاحات تخصصی گرفته تا دیدگاه منحصر به فردی برای نوشتن و دغدغه هایی جدید برای حل کردن! مدرک معماری در مسیر آموختن به شما کمک می کند قبل از نوشتن ، آنالیز و درک کنید پس برای  ورود به عرصه نوشتن بیشتر از عملکرد به جمع اوری دانش نیاز دارید !
  • بخوانید!

خواندن. نه فقط در مورد معماری!  مطالعه کتاب و مقالات ابزاری مهم برای افزایش واژگان ، گسترش دیدگاه ، آموزش و نوشتن بهتر است.
خواندن مقالات معماران مشهور و منتقدان معماری به شما می آموزد که چگونه خوب بنویسید و بدون تعصب و با دیدگاه  و دانش درست نظر دهید.
  • بنویسید!

هر وقت نمی خوانید بنویسید!  اما نوشتن کامل نیست تا زمانی که با  نظر شخصی متخصص و هم  فردی غیر متخصص تصحیح شود. نوشتن خوب نیاز به تمرین زیاد دارد و انتقادات فقط به رشد شما کمک می کند.
به نوشتن ادامه دهید ، برای خودتان ، رسانه های اجتماعی خودتان یا برای وب سایت ها.
  • به روز باشید!

بخش مهمی از روزنامه نگاری ، پیشی گرفتن از روندها و اخبار روز در معماری است. این بدان معناست که در جست و جوی هر منبعی باشید و بدانید در جامعه معماری چه می گذرد. این به تحقیق و مطالعه بسیار زیاد مستمر و روزانه نیاز دارد.
البته فراموش نکنید  به روز بودن ، از مطالعه زیاد ناشی می شود. روزنامه نگاران و وب سایت های مهم معماری را  دنبال کنید و آن را بخشی از برنامه صبحگاهی خود کنید!
  • کارآموزی   و کسب تجربه

یکی از بهترین راه ها برای ورود به حوزه روزنامه نگاری معماری و در واقع  اولین قدم در جهت هدف خود ، کارآموزی است.
کارآموزی نیمه وقت و کسب تجربه از افراد با سابقه تر یک روش عالی برای یادگیری و کسب اطمینان از نوشتن است و به شما جسارت می دهد مقالات خود را منتشر کنید!
  • سبک خود را پیدا کنید!

در روزنامه نگاری معماری علایق و سبک های نوشتاری منحصر به فرد هستند  اگرچه نوع نقد های معماری و نظریه ها بسته به موضوع  متفاوت هستند  اما سبک خود را در نوشتن و علایق خود را در  یک یا چند حوزه معماری  بسته به موضوع جستجو کنید در این حرفه چیزهای زیادی وجود دارد که باید کشف کنید ، اجازه ندهید دیدگاه شما محدود شود.
روزنامه نگاران معماری را با سبک های مختلف نوشتاری و موضوعی دنبال کنید. این دیدگاه و دانش شما را در مورد در دسترس بودن مطالب مختلف گسترش می دهد.
  • ریسک آگاهانه  کنید!

زندگی بدون ریسک آگاهانه موفقیت کمتری در بر دارد پس برای ورود به هر عرصه ای جسارت به خرج دهید اما فراموش نکنید تا زمانی که اگاهی کافی ندارید ریسک شما ممکن است به ضررتان تمام شود و برای همیشه مخاطبین خود را از دست بدهید  پس جسارت نوشتن و انتشار مطلب  را تنها بعد از کسب  تجربه و آموزش  و نظرخواهی از افراد متخصص آغاز کنید !

تحریریه معماری آرل
غزاله عزالدین


تعداد بازدید : ۱۳۸۲
نسخه چاپی :  
ارسال نظرات

نظر شما :

مطالب مشابه

مشاوره معماری

برای داشتن فضای کارآمد و زیبا می توانید از مشاوره متخصصین آرل بهرمند شوید

02122901905
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir