۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

نویسنده : تحریریه آرل
تاریخ : يکشنبه , ۱۴۰۲/۰۳/۲۱ ۲۰:۲۸

هدف از بازسازی دکوراسیون اداری چیست؟

بازسازی دکوراسیون اداری اساسا طراحی مجدد محیط برای بهبود ظاهر کلی آن یا رسیدگی به مسائل خاص فضای کاری است. بازسازی دکوراسیون برای هر محیط کاری با توجه به بودجه، مسائل فعلی محل کار، دامنه تغییرات و مبلمان و الزامات فناوری متفاوت خواهد بود. به‌طور معمول، بازسازی اداری شامل عناصر زیبایی شناختی و تزیینی مانند طرح رنگ، نام تجاری، دکوراسیون دیوار، مبلمان و لوازم جانبی می‌شود.
این یک واقعیت غیرقابل انکار است که دکوراسیون داخلی برای بالا نگه داشتن روحیه و انگیزه کارکنان بسیار اهمیت دارد. جادار بودن محیط و سرلوحه نگه داشتن راحتی و آسایش از نکات اصلی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
محبوبیت طراحی‌های اداری مدرن به‌ویژه در سال‌های اخیر، نشان از تلاش صاحبان مشاغل برای ایجاد محیط کاری راحت و شیک برای کارکنان خود دارد. در این زمینه، مدیرانی که نمی‌خواهند از فناوری و نوآوری عقب بمانند، اهمیت زیادی به دکوراسیون داخلی می‌دهند. علاوه‌بر این، اینکه کارفرمایان روزبه‌روز تاثیر مثبت دکوراسیون اداری را بر کارمندان می‌بینند، توجه بیشتر به این موضوع را تضمین می‌کند. به این ترتیب شیک‌ترین طرح‌های اداری و همچنین کاربردی با هدف افزایش راندمان کاری انتخاب می‌شوند.
بازسازی دکوراسیون اداری

مشخص کردن نوع فضا در بازسازی دکوراسیون اداری

اولین قدم در برنامه‌ریزی بازسازی دکوراسیون اداری تعیین نوع محیط اداری است. درواقع محیط اداری باید مکمل کار افراد باشد. سبک‌های دکوراسیون زیادی برای تجهیز محیط اداری وجود دارد. گاهی اوقات انتخاب یک سبک خاص دشوار است. در چه محیطی احساس خوبی دارید و به بهترین وجه با نیازهای کسب‌و‌کارتان مطابقت دارد؟ این سوال اساسی است که قبل از شروع بازسازی باید از خود بپرسید. قبل از انتخاب، فرهنگ شرکت خود و تصویری را در نظر بگیرید که می‌خواهد منتقل کند.
اگر برای تصمیم‌گیری درمورد بهترین طراحی دفتر کار برای کسب‌و‌کار خود مشکل دارید در زیر انواع طراحی‌های مناسب در دکوراسیون اداری معرفی شده‌اند.
محیط کار ارگونومیک

محیط کار ارگونومیک

این طرح سلامت و محدودیت‌های کارمند شما را در نظر می‌گیرد. استفاده از صندلی‌های اداری ارزان در درازمدت بهره‌وری محل کار شما را کاهش می‌دهد و در نهایت به کمردرد، گردن درد و سردرد کارمند ناشی از استرس‌های مکرر منجر می‌شود.
مفهوم بازسازی دکوراسیون اداری ارگونومیک شبیه به اتخاذ طرحی است که بر ارائه صندلی‌های ارگونومیک، میزهای ایستاده و مانیتور برای کارمندان، افزایش بهره‌وری از طریق کاهش استرس کلی و اصلاح وضعیت بدن تمرکز دارد. امروزه، بسیاری از فناوری‌ها و راه‌حل‌ها در ایستگاه‌های کاری برای رسیدگی به این مسائل گنجانده شده‌اند.
صندلی‌های ارگونومیک درحال‌حاضر به‌دلیل مزایایی که ارائه می‌دهند، بیشتر در ادارات پیدا می‌شوند. صندلی‌های اداری ارگونومیک دارای ویژگی‌های مختلفی هستند که وضعیت نشستن کارمندان را اصلاح و از آن‌ها پشتیبانی مناسبی می‌کنند. خرید میز با قابلیت تنظیم ارتفاع با صندلی‌های ارگونومیک ایده خوبی است. این میزها به افراد این امکان را می‌دهد که هنگام تنظیم فضای کاری خود فضای بیشتری برای حرکت داشته باشند.
محیط کاری مبتنی بر طبیعت

محیط کاری مبتنی بر طبیعت

گنجاندن عناصر طبیعت در دفتر کار فواید زیادی هم برای سلامت کارمند و هم برای محیط اطراف دارد. مفهوم بازسازی دکوراسیون اداری مبتنی بر طبیعت عناصر زیر را از طبیعت ترکیب می‌کند تا تاثیر مثبتی بر سلامت روان، رفاه و عملکرد کارمندان بگذارد:
 
نور: وجود نور طبیعی در محیط کار برای کارمندان ضروری است. زیرا جهت‌گیری روز، شب و تغییرات فصلی را در دفتر فراهم می‌کند.
گیاهان: گیاهان ساده‌ترین راه برای آوردن یک تجربه مستقیم از طبیعت به محل کار هستند. گیاهان برای کاهش استرس، بهبود راحتی و افزایش عملکرد و بهره‌وری نقش دارند.
هوا: داشتن تهویه طبیعی می‌تواند آسایش و بهره‌وری افراد را افزایش دهد.

محیط اداری به سبک صنعتی

با کمک پوشش بتنی برای کف، لوله‌های اکسپوز در ارتفاع و درهای مستحکم می‌توان سبک صنعتی را در محل کار اتخاذ کرد. دکوراسیون صنعتی به‌راحتی با سبک‌های دیگر ترکیب می‌شود. ترکیبی از سبک‌های صنعتی و مدرن ممکن است بهترین ایده دکور یا طراحی داخلی برای کسب‌و‌کار شما باشد.

بازسازی دکوراسیون اداری با در و دیوار شیشه‌ای

استفاده از در و دیوارهای شیشه‌ای به بخشی ضروری در طراحی‌های اداری مدرن تبدیل شده است. استفاده از دیوارها و درهای شیشه‌ای باعث صرفه‌جویی در فضا می‌شود و درعین‌حال حس باز بودن محیط را به دفتر می‌دهد.
دیوارهای اداری شیشه‌ای نظم و ساختار مشخصی به شرکت می‌دهند. هنگامی که مردم از طریق باز بودن دفتر از اعمال دیگران آگاه می‌شوند، بهترین رفتار خود را حفظ می‌کنند و در عین حال انزوای خود را کاهش می‌دهند. به همین دلیل، در بسیاری از بازسازی‌ها این طرح کاربرد دارد و اعتقاد بر این است که صداقت کارمندان را ارتقا می‌دهد. وجود در و دیوارهای شیشه‌ای نیز نور زیادی را در روز به محل کار می‌دهد.
بازسازی دکوراسیون اداری

انتخاب پوشش کف مناسب در بازسازی دکوراسیون اداری

بسیار مهم است که محیط اداری همیشه مرتب و تمیز باشد. به همین دلیل، استفاده از سرامیک معمولا به‌عنوان مواد پوشش کف در ادارات ترجیح داده می‌شود. سرامیک با مدل و رنگ‌های متعدد، علاوه بر تمیز شدن آسان، درواقع بخشی جدایی‌ناپذیر از دکوراسیون اداری است.
در این مرحله، انتخاب باید بسته به هدفی که دفتر برای آن مورد استفاده قرار می‌گیرد و انتظارات مالک از دکوراسیون، انجام شود. امروزه بیشتر از سرامیک با طرح پارکت در ادارات استفاده می‌کنند. سرامیک‌های پارکت‌مانند در هماهنگی با مبلمان اداری، امکان داشتن دکوراسیون بسیار شیک را فراهم می‌کنند.

انتخاب تجهیزات مورد استفاده در بازسازی دکوراسیون اداری

ابعاد فضا معیار تعیین‌کننده‌ای در انتخاب مبلمان اداری است. به‌عنوان‌مثال انتخاب مبلمان بزرگ در دفاتر اداری بزرگ و ایجاد محیطی که بیش از یک نفر با هم کار کنند، جزییاتی است که باعث افزایش راندمان کار خواهد شد. برای دفاتر کوچک‌تر باید موارد کاربردی‌تری انتخاب شود.
نکته مهمی که در بازسازی دکوراسیون اداری باید به آن توجه کرد انتخاب تجهیزاتی است که ظاهر همیشه نامرتب دفاتر را به‌دلیل استفاده فعال بهبود بخشد. برای این کار باید از کابینت و سیستم‌های قفسه بسته و سیستم پوشه بندی استفاده کرد. به‌خصوص در طراحی‌های اداری کوچک، انتخاب کابینت‌های دیواری از نوع قفسه‌ای راه‌حلی ایده‌آل برای مشکل به‌هم‌ریختگی خواهد بود.
لوازم دکوری اداری نیز از جمله عناصر طراحی هستند که فضا را متحرک می‌کنند. به این ترتیب فضای منطقه پویاتر می‌شود و شعار «کارکنان شاد، محل کار شاد» جان می‌گیرد. انتخاب اقلام مناسب برای طراحی‌های اداری مدرن، تصور شرکتی را به وجود می‌آورد که توجه همه را جلب می‌کند. بنابراین، اعتبار برند را می‌توان همیشه در چشم کارمندان و مشتریان زنده نگه داشت.

انتخاب رنگ مناسب در بازسازی دکوراسیون اداری

در دکوراسیون اداری باید به رنگ‌ها هم توجه کرد. انتظار می‌رود رنگ‌های مورد استفاده پویا و آرامش بخش باشند و باعث حواس پرتی نشوند. یافتن تعادل برای استفاده از رنگ‌های متضاد در کنار هم ممکن است دشوار به نظر برسد، اما می‌توان با رنگ‌های هماهنگ به تعادل کامل رسید. برای مثال یک دفتر کار مدرن با رنگ‌های زرد، سفید و خاکستری می‌تواند فوق‌العاده شیک باشد.

چند ایده برای بازسازی دکوراسیون اداری

برای دل‌پذیر شدن فضای کاری راه‌حل‌های زیادی از نظر چیدمان یا دکوراسیون داخلی وجود دارد. از متداول‌ترین کارهایی که در بازسازی محیط اداری انجام می‌شود، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
 
بازسازی نما: تعویض پنجره، بازسازی یا تغییر روکش نما (چوب، آلومینیوم، پی وی سی و...)، نصب تابلوی جدید
تعویض کف‌پوش: نوع کف‌پوش انتخابی به فعالیت، موقعیت شرکت و فضا بستگی دارد. در همه موارد لازم است پوششی انتخاب شود که در برابر رفت‌و‌آمد زیاد مقاوم باشد.
تعمیر دیوارپوش‌ها و سقف‌: در انتخاب و نصب دیوارپوش‌ها (رنگ، کاغذ دیواری، پانل و...) باید دقت ویژه‌ای به خرج داد. زیرا این موارد از جمله موارد قابل مشاهده برای مشتریان یا کارکنان هستند.
بهینه سازی روشنایی: چراغ‌ها نقش اساسی در فضای یک مکان تجاری و رفاه مشتریان آن دارند.
استفاده از پارتیشن: در محیط کسب‌و‌کار امروزی، دفاتر طرح باز جادارتر و شیک‌تر به نظر می‌رسند. برای ایجاد یک محیط کاری با پلان باز می‌توانید به‌جای دیوار از پارتیشن اداری استفاده کرد.

جمع‌بندی

بازسازی دکوراسیون اداری باید با توجه به بخش، تعداد کارمندان و اندازه فضا انجام شود. در این مرحله باید در انتخاب مبلمان و رنگ مناسب دقت زیادی کرد. بازده کاری کارمندان در محیط زیبا و آرامش‌بخش تا حد زیادی افزایش می‌یابد. در عین حال با بازسازی دکوراسیون ضمن فراهم کردن شرایط محیطی مناسب برای یک کسب‌و‌کار پایدار، می‌توان کمک بزرگی به اعتبار برند کرد. زیباتر کردن محیط اداری قدیمی با افزودن جزییات کوچک مانند بهبود سیستم روشنایی، تعویض تجهیزات اداری، افزودن گیاهان و آثار هنری راهی عالی برای انجام این کار است.
منابع
https://dekorasyonuzmani.com/ofis-i%CC%87s%CC%A7yeri-dekorasyon-ve-tadilati/
https://deccors.com/ofis-dekorasyon-fikirleri/
https://www.cargointeriors.com/office-refurbishment/
تعداد بازدید : ۲۸۹
نسخه چاپی :  
ارسال نظرات

نظر شما :

مطالب مشابه
مقایسه پارکت و موکت؛ انتخاب بهترین کف‌پوش براساس کاربرد

مقایسه پارکت و موکت؛ انتخاب بهترین کف‌پوش براساس کاربرد

آشنایی با سبک های معماری : معرفی سبک روکوکو

آشنایی با سبک های معماری : معرفی سبک روکوکو

آشنایی با سبک های طراحی داخلی: سبک Art & Crafts

آشنایی با سبک های طراحی داخلی: سبک Art & Crafts

آشنایی با سبک های معماری داخلی : سبک Midcentury یا سبک مدرن نیمه قرن بیستم

آشنایی با سبک های معماری داخلی : سبک Midcentury یا سبک مدرن نیمه قرن بیستم

آشنایی با سبک های معماری داخلی: گوتیک آمریکایی

آشنایی با سبک های معماری داخلی: گوتیک آمریکایی

زیبایی شناسی: 22 پروژه با سبک های محبوب طراحی داخلی

زیبایی شناسی: 22 پروژه با سبک های محبوب طراحی داخلی

مشاوره معماری

برای داشتن فضای کارآمد و زیبا می توانید از مشاوره متخصصین آرل بهرمند شوید

02122901905
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir