۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

این بخش به بررسی معماری آلمان، معماری رماتسک و ویژگی های نوین تکنولوژی های معماری آلمان پرداخته است. معماری آلمان به جهت سبک رماتسک و خصوصیات جزئیات اجرایی از شهرت خاصی برخوردار می باشد که در طول 50 سال گذشته بهترین کیفیت اجرایی را در دنیا به نمایش می گذارد. آلمان یکی سه قدرت مهم صنعتی دنیاست که با علم خود معماری دنیا را تحت تأثیر قرار داده است. 
تحریریه معماری آرل
معماری مدرن با حذف تزیینات غیرضروری از ساختمان و تاکید بر عملکرد و ساختار پدید آمد. این مکتب چهار شعار دارد: استفاده از تزیینات جرم است، باید به قابلیت مصالح اعتماد کرد، فرم تابع عملکرد است و خانه ماشینی برای زندگی است. این جنبش در اوایل قرن بیستم آغاز شد و توسط بسیاری از معماران بانفوذ و فارغ التحصیلان معماری به کار گرفته شد. در نیمه ی اول قرن بیستم ساختمان های اندکی به سبک مدرن ساخته شدند این در حالی است که پس از جنگ جهانی دوم سبک مدرن سبکی غالب در معماری شد و برای سه دهه پیشتاز بود.
معماری مدرن در آلمان ابتدا از ساختمان های صنعتی آغاز شد که در آن ها طراحی معماری بدون توجه به سبک های تاریخی انجام شد. برای مثال می توان کارخانه ی AEG را نام برد که توسط پیتربهرنیس طراحی و در سال 1909 ساخته شد. برای آشنایی بیستر با معماری آلمان با ما همراه شوید...
مترجم: فائزه میرزائی
معماری و طراحی داخلی این آپارتمان واقع در آلمان با در نظر گرفتن طراحی مورد نیاز و سلیقه ی مشتری که شامل فضا ای برای نگهداری کلکسیون اتوموبیل و موتور، ایجاد نمای فلزی و سقف مسطح بوده انجام پذیرفته است. حجم کلی ساختمان از دو قسمت اصلی تشکیل شده که در چهار سطح ارتفاعی مختلف طراحی شده است. با ما در ادامه همراه باشید.

مترجم: نیلوفر محتاط
در نتیجه ی بمباران فراوانی که در جنگ جهانی دوم توسط متفقین صورت گرفت، بیش از 80 درصد آثار معماری در بسیاری از شهرها دچار آسیب جدی شدند. در شرق و غرب کشور آلمان و در شهرهای مختلف اقدامات متفاوتی برای بازسازی صورت گرفت. در بسیاری از شهرها نشانهای شهری مهم بازسازی یا دوباره سازی شدند. گفتنی است که بازسازی ساختمان ها با توجه به پیشینه ی تاریخی آن ها صورت نگرفت بلکه از سبکی مدرن و عملکردی برای بازسازی شهرها استفاده شد. در ادامه با ما در آرل همراه باشید.


مترجم: نیلوفر محتاط
شاید تا کنون در مورد معماری نازی ها چیزی نشنیده باشید در این پست قصد داریم تا به بررسی معماری کشور آلمان در دوره ی سلطنت هیتلر بپردازیم. نازی ها قصد داشتند تا موجب احیای فرهنگ در آلمان شوند و معماری نازی ها به عنوان بخشی از برنامه ی آنها، موجب تولد دوباره ی فرهنگ در این کشور شد. آدولف هیتلر طرفدار سرسخت امپراطوری روم بود و اعتقاد داشت که آلمانی ها بر این امپراطوری در دوره ای از تاریخ اثر گذاشته اند. وی بر این عقیده بود که در معماری در عین حال که باید از عناصر روم باستان الهام گرفت، بلکه باید آن را با سمبل ها و نمادهایی مخصوص خود کشور آلمان ترکیب کرد تا بدین ترتیب هویت نژاد آلمانی در آثار معماری دیده شود. این سبک به گونه ای افراطی تحت تأثیر معماری نئوکلاسیسم است. برای خواندن ادامه ی مطلب با ما در آرل همراه باشید...


مترجم: نیلوفر محتاط
معماری مدرن با حذف تزیینات غیرضروری از ساختمان و تاکید بر عملکرد و ساختار پدید آمد. این مکتب چهار شعار دارد: استفاده از تزیینات جرم است، باید به قابلیت مصالح اعتماد کرد، فرم تابع عملکرد است و خانه ماشینی برای زندگی است. این جنبش در اوایل قرن بیستم آغاز شد و توسط بسیاری از معماران بانفوذ و فارغ التحصیلان معماری به کار گرفته شد. در نیمه ی اول قرن بیستم ساختمان های اندکی به سبک مدرن ساخته شدند این در حالی است که پس از جنگ جهانی دوم سبک مدرن سبکی غالب در معماری شد و برای سه دهه پیشتاز بود.

 
گردآورنده و مترجم: نیلوفر محتاط
آرت نوو یا هنر نو نهضتي بسيار زودگذر، اما فراگير در اروپا بود كه ابتدا در هنرهاي تزئيني مانند طراحي پارچه، توليد كتاب و مبلمان از دهه 1880 آغاز گرديد. آرت نوو در حقيقت نام مغازه اي بود كه طراحي داخلي آن توسط معمار بلژيكي، وان دوولد ، انجام شده بود در اين مغازه اشياء مدرن و نو ظهور فروخته مي شد. نام اين مغازه به سبكي تعلق گرفت كه به جاي تقليد از گذشته، در پي ابداع احجام و فرمهاي جديد بود. در ادامه با ما در آرل همراه باشید.


مترجم: نیلوفر محتاط
در اواسط قرن نوزدهم میلادی مجادله ی بین دو سبک نئو کلاسیسیسم و نئوگوتیک به اوج شدت خود رسیده بود که به پیروزی هیچکدام از این دسته‌ها منجر نشد و از آن زمان به بعد اکثر معماران نه تنها از سبک کلاسیک و گوتیک استفاده کردند بلکه سبک‌های رمانتیک، بیزانس، مصری، عربی و رنسانس را هم به کار گرفتند. اکلکتیسیسم پایبند به یک الگو و سبک خاص نیست بلکه ترکیبی است از سبک های مختلف. برای مروری بر ساختمان های ساخته شده در این دوره در کشور آلمان با ما در آرل همراه باشید.


مترجم: نیلوفر محتاط
در نیمه ی دوم قرن هجدهم، نئوکلاسیسم وارد کشور آلمان شد. این مکتب مبتنی بر آفرینش آثار هنری و ادبی با الهام از هنر باستان یونان و روم و بازگشت به اصول و ارزش‌های زیبایی‌شناسی آنان است. این جنبش در واکنش به سبک باروک پدید آمد و تحت تاثیر نهضت روشنگري (Enlightenment) ابتدا در فرانسه و ایتالیا آغاز شد و سپس در مدت زمان کوتاهی به نحوي گسترده انگلستان، آلمان و کشورهاي دیگر را فراگرفت. نئوکلاسیسم در معماری در درجهٔ اول به دنبال آفرینش فرمی ایده آل و با الهام از هنر باستانیان است. درواقع معماران این مکتب به دنبال ایجاد تعادل، توازن، تقارن، هماهنگی و هارمونی، ظرافت، منطق، روشنی، واقع‌گرایی و نزاکت در آثار خود هستند. باید توجه داشت که نئوکلاسیسم بر خلاف سبک هم‌عصر خود، باروک و بعدها رمانتیسیسم که مبتنی بر احساسات و خیالات هستند، بر پایهٔ عقل و منطق استوار است.

 
مترجم: نیلوفر محتاط
باروک در معنی اصلی خود عبارتست از نامنظم، مروارید ناصاف و پرپیچ و تاب و یا غیر عادی. باروک نوعی هنر است که در آن قواعد تناسب رعایت نمی‌شود و همه چیز بنا به حواس هنرمند نمایانده می‌شود. این سبک هنری دارای روحی از حرکت و جنبش است و نقطه مقابل سکون کلاسیک است. هنرمندان در باروک بر خلاف دوران کلاسیک با احساس خود حرکت می‌کردند و احساس را مقدم بر عقل می‌دانستند. معماری باروک از ایتالیا شروع شد و قسمت اعظم اروپا را هم به زیر پوشش خود درآورد و تقریباً از اوایل قرن ۱۷ تا اواسط قرن ۱۸ در بیشتر کشورهای لاتین گسترش یافت. از نظر منتقدین قرن نوزدهم معماری باروک عبارت است از معماری کلاسیک منحط و بی‌ساختار. معماری باروک دارای تزئینات نمایشی زیاد و عجیب و غریب است. برای بررسی این سبک در کشور آلمان لطفاً با ما در آرل همراه باشید.


مترجم: نیلوفر محتاط
در این بخش قصد داریم به بررسی معماری کشور آلمان در دوره ی رنسانس بپردازیم. با ظهور امانیسم، معماری گوتیک به تدریج پایان یافت و دوره ی رنسانس آغاز شد. به معماری اروپا در سده‌های ۱۵ و ۱۶ میلادی، دورهٔ رنسانس اطلاق می‌شود که از مشخصه‌های آن نوزایی عناصر فرهنگی روم و یونان باستان بود. رنسانس یا نوزایی، جنبش فرهنگی مهمی بود که آغازگر دورانی از انقلاب علمی و اصلاحات مذهبی و پیشرفت هنری در اروپا شد. عصر نوزایش، دوران گذار بین سده‌های میانه و دوران جدید است. در دوره ی رنسانس مخالفان سبک گوتیک معتقد بودند که می‌خواهند بار دیگر به سوی مولفه‌های هنری روم و یونان بازگردند و آن عناصر را احیا کنند. برای اطلاعات بیشتر لطفاً با ما در آرل همراه باشید.

 
مترجم: نیلوفر محتاط
در بخش قبل به بررسی معماری کشور آلمان از دوره ی روم باستان تا رومانسک پرداختیم در این بخش قصد داریم به دوره ی گوتیک بپردازیم. هنر معماری گوتیک در اواسط قرن 12 میلادی در جریان بازسازی کلیسای سنت دنیس فرانسه پا به عرصه وجود گذاشت و تا اواسط قرن شانزدهم میلادی در اروپا معمول بود. هنر گوتیک در میان دو دوره رمانسک و رنسانس واقع شده است. این دوره در فرهنگ جهان دوران استیلای مذهب، و بالاخص کلیسا، بر جوامع بوده است. دوره ی گوتیک با ظهور اومانیسم پایان یافت. البته عده‌ای دوره رنسانس را دشمن گوتیک می دانند. در ادامه به تفکیک ویژگی معماری این دوره را در کشور المان بررسی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.


مترجم: نیلوفر محتاط
در این بخش قصد داریم تاریخ معماری کشور آلمان را از دوره ی روم باستان تا دوره ی معاصر بررسی کنیم، به دلیل پیشتاز بودن در عرصه ی معماری، کشور آلمان برای این بخش انتخاب شد. در این قسمت در مورد دوره های روم باستان، پیش از رومانسک و رومانسک صحبت خواهیم کرد. معماری آلمان از تاریخی غنی، متنوع و طولانی برخوردار است و دربردارنده ی تمام سبک های مهم اروپا از روم باستان گرفته تا پست مدرنیسم است. کشور آلمان در طی قرون متمادی، بارها تکه تکه شده و پادشاهان زیادی داشته است. همین موجب شده تا از تنوع منطقه ای بالایی برخوردار باشد بدین ترتیب سبک های بومی معماری این کشور، اغلب متنوع و نامتجانس هستند و معماری هر شهر با شهر دیگر کاملاً متفاوت است. در عین حال حتی در شهرهای کوچک نیز شاهد تنوع بالایی در سبک های معماری هستیم. علاوه بر مطالب گفته شده حجم بالای تخریب میراث معماری این کشور در جنگ جهانی دوم سبب شد تا پس از جنگ ساختمان های بسیاری با سبک مدرنیسم بازسازی شوند. در این پست مروری بر تاریخ معماری این کشور از دوره ی روم باستان تا رومانسک خواهیم داشت.
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir