۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

معماری آرل

استادیوم ماراکانا ( Maracanã )

استادیوم ماراکانا

استادیوم ماراکانا با نام رسمیEstádio Mário Filho برای برگزاری جام جهانی سال 1950 ساخته شد, انگیزه ساخت استادیوم این بود که به عنوان بزرگترین استادیوم جهان شناخته شود. معماری ورزشگاه ماراکانا در سال 1948 آغاز شد و تقریبا دو سال به طول انجامید. استادیوم ماراکانا در 16 ژوئن 1920 میلادی با بازی دوستانه ی تیم های Rio de Janeiro و São Paulo به طور رسمی افتتاح شد.
8 روز بعد استادیوم میزبان 4 بازی دیگر در دور اول ، سه بازی دیگر در دور دوم این بازی ها و همچنین دیدار نهایی این رقابت ها بین دو تیم برزیل و اروگوئه بود که با نتیجه 2 بر 1 به سود برزیل پایان رسید و برزیل قهرمان جام جهانی 1950 لقب گرفت.

معماری و معماری داخلی ساختمان دروس

معماری آپارتمان،معماری داخلی آپارتمان،معماری داخلی منزل


طراحی داخلی و معماری ساختمان مسکونی دروس(Daroos)
متراژ : 3500 متر مربع
سال : 1392
موقعیت : تهران،منطقه ی دروس
طراح : گروه معماران آرل

معماری آپارتمان،معماری داخلی آپارتمان،معماری داخلی منزل معماری آپارتمان،معماری داخلی آپارتمان،معماری داخلی منزل معماری آپارتمان،معماری داخلی آپارتمان،معماری داخلی منزل

معماری و جام جهانی 2014


استادیوم جام جهانی 2014

جام جهانی فوتبال ۲۰۱۴ بیستمین دورهٔ جام جهانی فوتبال است که از ۱۳ ژوئن ۲۰۱۴ تا ۱۳ جولای ۲۰۱۴ در کشور برزیل برگزار می‌شود.
نشان رسمی این جام، جمعه ۱۸ تیر ۱۳۸۹ با برگزاری مراسمی در ژوهانسبورگ رونمایی شد. در این مراسم علاوه بر سپ بلاتر، داسیلوا رییس جمهوری برزیل ریکاردو تکسریا رییس فدراسیون فوتبال برزیل، کافو، روبرتو کارلوس، روماریو و کارلوس آلبرتر تورس و کارلوس آلبرتو پریه حضور داشتند نماد جام جهانی ‪ ۲۰۱۴‬برزیل، تندیس جام قهرمانی است که ‪ ۲‬دست سبز رنگ روی آن و یک دست زرد زیر آن قرار دارد. این دومین باز است که برزیل مجریه مسابقات شده است ، اولین بار در مسابقات جام جهانی فیفا 1950 در برزیل برگزار شد. برزیل پنجمین کشور است که برای دومین بار مجریه این مسابقات بعد از مکزیک ، ایتالیا ، فرانسه و آلمان است. قرار است این اولین جام جهانی باشد که در امریکای جوبی برگزار شود از زمانی که جام جهانی فیفا 1987 در آرژانتین برگزار شد. اسپانیا در جام جهانی 2010 در مقابل هلند با نتیجه 1-0 در زمان اضافه برنده شد. فروش بلیط های جام جهانی 2014 برزیل از 20 آگوست 2013 شروع می شود. 3.3 میلیون بیلط قرار است در سایت خود فیفا (FIFA.com ) به فروش برسد.
در جام جهانی 2014 برزیل 32 کشور باهم به مبارزه می روند و 13 تیم از اروپا هستند. در جام جهانی 2014 در 30 ژانویه 2013 توسط سفیران جام جهانی از جمله Ronaldo, Bebeto, Zagallo, Amarildo, Carlos Alberto Torres که در مراسم Rio de Janeiro دعوت شده اند. طراحی پوستر توسط Karen Haidinger طراح آژانس برزیلی Crama می باشد. این پوستر شامل یک نقشه از خود کشور است که از خطوط پاهای بازیکنان که توپ را شوت می زنند .

طراحی داخلی و اجرای دفتر کار- پروژه زعفرانیه


دفتر کار زعفرانیه ، پروژه های آرل ، طراحی دفتر کار ، دکوراسیون داخلی
طراحی داخلی و اجرای دفتر زعفرانیه توسط گروه معماری آرل انجام شده است که عکس های از این دفتر کار را مشاهده می کنید.

دفتر کار زعفرانیه ، پروژه های آرل ، طراحی دفتر کار ، دکوراسیون داخلی دفتر کار زعفرانیه ، پروژه های آرل ، طراحی دفتر کار ، دکوراسیون داخلی دفتر کار زعفرانیه ، پروژه های آرل ، طراحی دفتر کار ، دکوراسیون داخلی دفتر کار زعفرانیه ، پروژه های آرل ، طراحی دفتر کار ، دکوراسیون داخلی

نسل جدید آسانسور با UltraRope


آسانسور و معماری ، ماده سبک
محققان فنلاندی با کمک ماده جدید فوق سبک UltraRope، امکان صعود آسانسور تا ارتفاع یک کیلومتری را فراهم کرده‌اند. با وجود ساخت برج‌ها و آسمانخراش‌های بسیار بلند، محدودیت آسانسورهای موجود برای پیمودن مسافت یکی از اصلی‌ترین چالش‌های برج سازان محسوب می‌شود.
آسانسورهای موجود با استفاده از کابل‌های فولادی نمی‌توانند تا ارتفاع بیش از 500 متر بالا بروند و با افزایش ارتفاع، وزن کابل‌های مورد استفاده نیز افزایش پیدا می‌کند.
در حال حاضر در معدود آسمانخراش‌های با ارتفاع بیش از 500 متر، مسافران باید پس از رسیدن به طبقات خاصی، خط را عوض کرده و از آسانسور جدیدی برای رفتن به طبقات بالاتر استفاده کنند.
محققان شرکت فنلاندی Kone از نسل جدید آسانسور در لندن رونمایی کردند که در آن از ماده جدید بسیار سبک UltraRope استفاده شده است.
کابل این آسانسور به شکل روبان یا نوار مانند طراحی شده و متشکل از یک هسته فیبر کربنی است که درون یک پوشش پلاستیکی با اصطکاک بالا پوشش داده شده است.
استفاده از ماده جدید UltraRope در آسانسور یک برج 500 متری در مقایسه با آسانسور مجهز به کابل فولادی معمولی، زمان حرکت را تا 60 درصد کاهش می‌دهد.
استفاده از این ماده در آسانسورهای کوچک‌تر نیز می‌تواند باعث صرفه جویی قابل ملاحظه مصرف انرژی شود؛ بطور مثال در یک برج 500 متری تا 15 درصد و در یک آسمانخراش 800 متری تا 45 درصد در مصرف انرژی صرفه جویی می‌شود.
همچنین قدرت و استحکام ماده UltraRope دو برابر فولاد بوده و به روغنکاری نیز نیاز ندارد.

معماری مسکونی جدید از فرانک گهری

معماری ، فرانک گری
معماری فرانک گهری برای اولین کار مسکونی خود در نیویورک، زبان طراحی و متعالی سنتی منهتن را با حرکات موجی شکل به وسیله ی استیل ضد زنگ که تغییرات نور را بازتاب می کند و تغییر شکل دادن ظاهری ساختمان در طول روز را یاداور می شود، به گونه ای جدید تفسیر کرد. زیبایی نمایان اثر گهری، با نرمی فضاها و طراحی داخلی مسکونی با مبلمان ها و تاسیسات مرسوم تکمیل می شود.
ابداع معماری فرانک در اتصالات پنجره های جلو آمده ی شاهنشین ساختمان، برج های نیم رخ متحرکی را به وجود می آورد که به خوبی تنوعی استثنایی از منظرهای وسیع مسکونی نمایش می دهد. با انتقال پنجره های جلو آمده ی شاهنشین ساختمان از طبقه ای تا طبقه ی دیگر و تناسب پیکره بندی ها برای هر خانه، فرانک گهری در واقع کاری را انجام داده، تا به ساکنان فرصت داده شود که "گام نهادن به فضا" را درک کنند. آسمان خراش مسکونی فرانک گهری در نیویورک با 22000 فوت مربع مساحت فضاهای نرم داخلی و خارجی، با نگهبانی وسیع و تجهیزات زندگی، تجربه استفاده از این هتل و اقامتگاه در سطح جهانی را به ساکنان پیشنهاد می دهد.

کارت ویزیت افراد مشهور


کارت ویزیت ، کارت والت دیزنی
کارت‌های ویزیت Business Card در عصر فیس‌بوک، LinkedIn و گوشی‌ها هوشمند، رفته‌رفته کارایی خود را از دست می‌دهند و شاید تا چند وقت بعد، کاملا به چیزهایی تاریخی و غیرضروری تبدیل شوند. آن زمان کافی است که مثلا گوشی‌هایتان را به هم نزدیک کنید تا اطلاعات مورد نیاز وارد اپلیکیشن شخص مورد نظرتان شود. همین حالا هم چنین اپلیکیشن‌های ساخته شده‌اند، اپلیکیشن‌هایی مثل «بامپ»
از نظر تاریخی، کارت ویزیت، نخستین بار در قرن هفدهم در اروپا ظهور پیدا کردند، در آن زمان هنگامی که یک شخص مهم یا سرمایه‌دار به شهر یا خانه‌اش بازمی‌گشت، برای اطلاع دادن بازگشت او از این کارت‌ها استفاده می‌شد.
اما در قرن نوزدهم، دیگر طبقات متوسط جامعه هم به صورت معمول از کارت ویزیت استفاده می‌کردند. در قرن هجدهم و نوزدهم معمول بود که هر زمان شخصی می‌خواست به افتخار دیدار بانو یا آقای خانه نائل شود،‌ در ورودی، کارت را به مستخدمین می‌داد تا کارت را برای ملاحظه و صدور اجازه به نزد آقا یا بانو ببرند.
بریتانیا نخستین کشوری بود که کاربری این کارت‌ها را تغییر داد و شروع به استفاده از آنها برای معرفی خدمات تجاری و بازرگانی کرد که یک فرد می‌توانست ارائه کند.
در این پست می‌خواهم کارت ویزیت تعدادی از افراد مشهور را به شما نشان بدهبم همراه گروه معماری آرل باشید.

سوپر استار یا ویرانگر


زاها حدید،zaha hadid
زاها حدید در نقش جادوگر

زاها حدید در نقش جادوگر، رم کولهاس در نقش یک دلقک شوم، ژان نوول در نقش خون آشام و ... تقلید از سوپر استارها توسط دانشجویان و معماران درجه دو باعث می شود تا آنها تبدیل به صورتکهایی ترسناک از نمونه های اورجینال برای معماری جهان شوند.

باغ سنگی دیجیتال

باغ ژاپنی،باغ دیجیتال ژاپنی



باغ سنگ ژاپنی یا Karesansui، شامل آرایش پیچیده ای از عناصر طبیعی مانند آب، سنگ، گیاهان و شن می باشد که بازدید کنندگان به جای راه رفتن روی آنها معمولا برای لذت بردن از یک نقطه ثابت مانند یک نیمکت یا جایی خارج از باغ به تماشای آن می نشینند. کارستن نیکلای هنرمند آلمانی با شبیه سازی باغ های ژاپنی در یک غالب انتزاعی تماشاگران را به تماشای این تابلوی دیجیتال دعوت کرد.

مسابقه معماری - طراحی خلاقانه ی دفتر کار برای آینده


مسابقه ی معماری، مسابقه ی معماری چالش خلاقیت،مسابقه ی معماری innovation challenge


انسانها معمولا حدود 40 ساعت در هفته را در محل کار خود می گذرانند(و اغلب به مراتب بیشتر). به همین ترتیب حدود 25٪ درصد از سال و کمی کمتر از یک سوم از زندگی کار ما در محل کار صرف می شود. بر این اساس ایجاد فضای کار جذابتر،شادتر می تواند کیفیت زندگی انسان را بهبود بخشد.گروه آرک دیلی (ArchDaily.com) مسابقه ی طراحی خلاقانه ی دفتر کار را برگزار و از تمام معماران سراسر دنیا درخواست کرده است تا آثار خود را به این و ب سایت بفرستند.
این مسابقه به دو بخش حرفه ای و دانشجویی تقسیم میشود.
زمانبندی مسابقه :
آخرین مهلت ارسال آثار : 28 ژوئن 2013 (7 / 4 / 1392)
بازبینی آثار : 29 ژوئن تا 1 جولای 2013 (8 / 4 / 1392 الی 10 / 4 / 1392)
داوری آثار : 2 جولای تا 9 جولای 2013 ( 11/ 4 / 1392 الی 18 / 4 / 1392)

سیزدهمین نمایشگاه صعنت ساختمان

نمایشگاه صنعت ساختمان ایران توسط اتاق تعاون جمهوری اسلامی ایران با هدف ایجاد یک فضای اقتصادی و تجاری ويژه، جهت رويارویی شرکتهای فعال در زمینه ماشین آلات، تجهیزات، مصالح، خدمات و تکنولوژی صنعت ساختمان در نظر دارد "سیزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان ایران" را در تیرماه سال 1392 در نمايشگاه بين المللی تهران برگزار نماید. بی شک برپایی سیزدهمین نمايشگاه بين المللی صنعت ساختمان ایران توسط اتاق تعاون جمهوری اسلامی ایران، می تواند نقش بسزایی در شناسایی و گسترش مناسبات تجاری و ايجاد فرصتهای سرمايه گذاری بين تولیدکنندگان، پیمانکاران و مؤسسات تجاری داخلی و طرف های خارجی آنها ايفا نمايد.

معماری ترکیبی فضای اداری از اگوستا

دفتر کار ، خلاقیت در معماری


دفتر کاری خلاق ، ایده ای از ادوارد اگوستا (edward ogosta )

طراحی داخلی مفهومی دفتر کار توسط اگوستا در لس آنجلس طراحی شده است. این دفتر شامل ایده های زیادی می باشد بطوری که در یک فضای محدود در برگیرنده بسیاری از واقعیتهای دنیای بیرون می باشد و معماری این اثر سعی بر آن داشته است که دنیای خارجی را در یک فضای داخلی بوجود آورد.

معمار این دفتر با تکیه بر نمادهای موجود در طبیعت مانند درخت ، کوه ، غار ، نورخورشید و غیره ،معماری ترکیبی را خلق کرده است. هدف معمار ایجاد فضای خلاقانه برای کارمندان در یک محیط اداری منحصر بفرد می باشد. کوه ، درخت و سایر نمادها دارای مفهومی هستند که می توانند با المان های دیگری از جمله مبلمان ترکیب و یک اثر خلاقانه را ایجاد کند به عنوان نمونه ترکیب درخت با صندلی حجمی مانند تصویر زیر ایجاد می کند. برای دیدن و درک بهتر این ترکیب ها با معماری آرل باشید


معماري الگوريتميك

معماری الگوریتمیک ، معماری

معماري چهارراه دانشهاست. از آنجا كه شامل طراحي مي‌شود، در جستجوي خلاقيت است و از آنجا كه براي ساخته شدن نياز به فناوري دارد مرتبط با دانش و در جستجوي نوآوري‌هاي علمي. گاهي جستجوي خلاقيت زيباشناسانه، آن را به سمت توليد هر چه بيشتر زيبايي سوق داده و از تكنولوژي به نفع آن سود برده است و گاهي خود تكنولوژي را به عامل زيبايي تبديل كرده و در گسترش سمبليك آن كوشيده است. معماري الگوريتميك نيز از زمان پيدايي تا كنون در هر دو زمينه خلاقيت‌هاي فرمي – فضايي و نوآوري‌هاي تكنولوژيكي فعاليت كرده است: اصول و ويژگي‌هایي همچون استفاده از سطوح نرم و سيال، ريز شدن اين سطوح به قطعات متشابه ولي غير همسان، تغييرات تدريجي فرم‌ها و قطعات، انطباق‌پذيري و پاسخگو بودن معماري و اجزا آن به شرايط دروني و بيروني پروژه و نظاير اينها، شعارهاي اصلي رفتارهاي فرمي – فضايي معماري الگوریتمیک است حال آنكه تمايل به استفاده از تكنولوژي‌هاي پيشرفته طراحي و ساخت، حوزه‌هاي جديدي از نوآوري‌ را فراهم آورده است. تمرکز بر این حوزه‌هاي جديد، منطق تكنولوژي را از حد امكاناتي براي ساخت فراتر برده، به زيرساخت‌هاي اساسي معماري هدایت مي‌كند و ارزش‌ها و كيفيت‌هاي نقد و طراحي را فراهم مي‌نمايد.

مجموع ۷۳۷۲ رکورد - در ۵۶۸ صفحه
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
طراحی و اجرا ویلا

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


معماری و طراحی هتل
طراحی و اجرا ساختمان اداری
طراحی داخلی ساختمان اداری و دفتر کار
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، میرداماد . جنب ایستگاه مترو
انتهای خیابان کازرون جنوبی . پلاک ۳
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱     ۲۱-۲۶۴۰۸۵۲۰-۰۲۱
فکس :       ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir