۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

نویسنده : تحریریه آرل
تاریخ : چهارشنبه , ۱۴۰۲/۰۳/۳۱ ۱۹:۰۴
دکوراسیون داخلی لوکس

طراحی داخلی لوکس چیست؟

طراحی و دکوراسیون داخلی لوکس یک سبک طراحی داخلی است که از طریق هنرهای زیبا، مبلمان آنتیک یا چیدمان‌های بسیار کاربردی به اجرا در می‌آید. اما این موضوع را نیز باید یک امر ذهنی دانست. زیرا هر فردی محیط لوکس و تجملات را کمی متفاوت تجربه می‌کند.
اصل اساسی در طراحی داخلی لوکس سادگی آن است. هر چقدر هم که این جمله تعجب‌آور به نظر برسد، مشاهده دقیق نشان می‌دهد که فضاهای واقعا مجلل به‌دلیل زیبایی‌شناسی ساده و باوقار خود متمایز می‌شوند.
سبک‌های طراحی لوکس می‌توانند به طور چشمگیری متفاوت باشند. برای دست‌یابی به یک دکوراسیون داخلی لوکس در همه خانه‌ها - بدون توجه به سبک - باید یک فضا را با استفاده از طیف وسیعی از مواد به تعادل رساند. برای رسیدن به این هدف باید مطمئن شد که همه موارد به‌درستی مقیاس‌بندی شده‌اند.
فضای داخلی لوکس لازم نیست آن‌قدر مجلل باشد که نتوانید با آن تعامل داشته باشید. درواقع، کاملا برعکس است. یک خانه مجلل بیش از هر چیز راحتی را در اولویت قرار می‌دهد.
برخلاف تصور رایج، یک خانه بزرگ لزوما به‌معنای لوکس بودن آن خانه نیست. درعوض، عملکرد باید در خط مقدم هر پروژه طراحی داخلی باشد تا از تعامل یکپارچه با فضا اطمینان حاصل شود.

نکات اصلی در دکوراسیون داخلی لوکس

در این نوع دکوراسیون از اثاثیه مجلل و باارزش استفاده می‌کنند. این وسایل شامل مبلمان، اکسسوری یا محصولات دست‌ساز هستند.
همچنین باید به یاد داشته باشیم که در این نوع سبک دکوراسیون، تجمل به‌خودی‌خود هدف نیست. مبلمان و لوازم جانبی در کنار یکدیگر باید ظاهری ظریف، شیک و کاربردی را به نمایش بگذارند.
یک طراحی داخلی لوکس باید بتواند هم عملکرد و هم رفاه را تضمین کند. در این راستا باید بر سه جنبه انتخاب متریال، انتخاب مبلمان و لوازم جانبی و طراحی روشنایی تمرکز کرد.
هنگام انتخاب متریال مورد استفاده در یک دکوراسیون لوکس باید مواد طبیعی و باکیفیت ترجیح داده شوند. به‌عنوان ‌مثال برای کف محیط می‌توان پارکت یا بهترین سنگ مرمر را در نظر گرفت.
در یک دکوراسیون داخلی لوکس نمی‌توان تکنولوژی را نادیده گرفت. ارائه یک سیستم روشنایی هوشمند، حسگرهایی که تبادل هوا و دمای داخلی را تنظیم می‌کنند، همگی ایده‌هایی هستند که باید مورد توجه قرار گیرند.
رنگ، تاثیر بسیار زیادی در ایجاد احساسات در هنگام ورود به فضا دارد. دکوراسیون لوکس مدرن می‌تواند به فرد احساس آرامش بدهد. یک اشتباه رایج، استفاده زیاد از رنگ خاکستری است. مشکی، قهوه‌ای، سفید، بژ و همچنین رنگ‌های فلزی مانند پلاتین، استیل و رز گلد بر پالت رنگ‌های لوکس مدرن غالب هستند.
نکات اصلی در دکوراسیون داخلی لوکس

سبک‌های مورداستفاده در دکوراسیون داخلی لوکس

شیک‌ترین سبک‌های طراحی داخلی لوکس را باید سبک کلاسیک و مینیمالیست دانست. ویژگی‌های تعیین‌کننده آن‌ها بسیار متفاوت هستند، اما هر دو می‌توانند بیانگر تجمل باشند.
سبک کلاسیک با تزیینات طلاکاری‌شده، اشکال دایره‌ای، پرداخت‌های خاص و مواد باکیفیت و بادوام شناخته می‌شود. این سبک از زمان‌های قدیم در خانه‌ها یا ساختمان‌های متعلق به ثروتمندان به کار گرفته شده است. لوسترهای مجلل با کریستال‌های متعدد که جهت نور را منعکس می‌کنند از نقطه توجه کنار نمی‌روند و نمی‌توان آن‌ها را از این نوع دکوراسیون حذف کرد. همچنین کف‌های ساخته‌شده از مرمر یا چوب که قیمت آن اصلا ارزان نیست از دیگر مشخصات این سبک به‌ شمار می‌رود.
مینیمالیسم در قطب مخالف سبک کلاسیک قرار دارد و سبکی برگرفته از سبک مدرن است. در دکوراسیون داخلی لوکس به سبک مینیمالیست سطوح به‌طور کامل با تزیینات غنی وجود ندارند. در این نوع دکوراسیون از سطوح براق، صاف، زوایای قائم و عناصر دیگر بهره می‌برند که بیشتر انتزاعی و منحصربه‌فرد هستند تا گرد. پالت رنگ می‌تواند باتوجه‌به ترجیحات اشخاص متفاوت باشد. اما معمولا بیش از دو یا سه سایه در چیدمان استفاده نمی‌شود تا نظم و سادگی در دکوراسیون محفوظ بماند.
انتخاب هر کدام از این دو سبک به ترجیحات شخصی و همچنین به فضای موجود بستگی دارد. به‌عنوان ‌مثال، در یک آپارتمان، چیدمان لوکس مینیمالیستی بسیار مناسب خواهد بود. زیرا تصویری چشمگیر و همچنین آزادی حرکت را در فضا ایجاد خواهد کرد.
سبک‌های مورداستفاده در دکوراسیون داخلی لوکس

ایده‌های مختلف در دکوراسیون داخلی لوکس

امروزه داشتن دکوراسیون لوکس برای افرادی که می‌خواهند خانه‌های خود را مجلل‌تر از آنچه هست، نشان دهند بسیار آسان شده است. افزایش دسترسی به گزینه‌های محصول و طراحی همه را قادر می‌سازد تا فضای خود را به بهترین شکل طراحی کنند.
وقتی صحبت از طراحی داخلی به میان می‌آید، بسیاری از افراد لوکس بودن را با قیمت بالا مرتبط می‌دانند. اما حقیقت این است که دست‌یابی به یک دکوراسیون داخلی لوکس، مجلل و شیک به‌صرف هزینه‌های خیلی زیاد هم نیازی ندارد. با کمی خلاقیت، برنامه‌ریزی متفکرانه و توجه به جزییات می‌توانید یک فضای خیره‌کننده و پیچیده بدون صرف هزینه‌های گزاف داشته باشید.
در ادامه چندین نکته و ایده را مورد بررسی قرار خواهیم داد تا ببینید که برای دست‌یابی به ظرافت آسان در طراحی داخلی متناسب با بودجه خود چگونه می‌توانید از خانه‌ای مجلل که نشان‌دهنده سبک و سلیقه شما است، لذت ببرید.
ایده‌های مختلف در دکوراسیون داخلی لوکس

1- سبک خود را مشخص کنید و به آن پایبند باشید

اولین قدم برای دست‌یابی به دکوراسیون داخلی لوکس این است که سبک خود را مشخص کنید و به آن پایبند باشید. زمانی را صرف تحقیق و جمع‌آوری الهام از مجلات، وب‌سایت‌ها و رسانه‌های اجتماعی کنید تا تصمیم بگیرید که کدام سبک برای شما مناسب‌تر است.
داشتن چشم‌اندازی روشن از سبک موردنظرتان به شما کمک می‌کند تا تصمیمات آگاهانه بگیرید و از اشتباهات طراحی پرهزینه جلوگیری به عمل‌آورید.

2- بودجه خود را برنامه‌ریزی کنید

قبل از شروع خرید مبلمان و دکوراسیون، مهم است که بودجه خود را برنامه‌ریزی کنید. باید مشخص شود که برای هر یک از عناصر طراحی داخلی ازجمله مبلمان، نورپردازی، لوازم جانبی و رنگ چقدر بودجه دارید.
درمورد بودجه خود واقع‌بین باشید و اولویت‌بندی هزینه‌های خود را بر اساس عناصر اصلی طراحی انجام دهید. ایجاد و پایبندی به بودجه به شما کمک خواهد کرد تا تصمیمات مالی عاقلانه‌ای بگیرید و از هزینه‌های بیش‌از‌حد پیشگیری کنید.

3- کیفیت را بر کمیت اولویت دهید

برای دست‌یابی به طراحی داخلی لوکس با هزینه پایین این نکته اهمیت دارد که کیفیت را بر کمیت ترجیح دهید. به‌دنبال مبلمان و دکورهای خوش‌ساختی باشید که از مواد بادوام تولید شده‌اند، حتی اگر به این معنا باشد که پول بیشتری باید خرج کنید. قطعاتی با کیفیت بالاتر، ظاهر بهتر و ماندگاری بیشتری خواهند داشت و در درازمدت در هزینه شما صرفه‌جویی می‌کنند.
کیفیت را بر کمیت اولویت دهید

4- استفاده از رنگ مناسب

یکی از اولین نکاتی که در دکوراسیون مدرن و لوکس باید به آن توجه کرد هماهنگی رنگ‌ها است. هارمونی رنگ برای چنین دکوراسیونی حیاتی خواهد بود.
در واقع رنگ‌آمیزی یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین راه‌ها برای دگرگونی فضا و افزودن حس تجمل به‌شمار می‌آید. برای ایجاد یک نقطه کانونی یا یک دیوار برجسته که به اتاق شما عمق و شخصیت می‌بخشد، رنگ‌های مختلف را آزمایش کنید.
برای این منظور استفاده از رنگ‌های خنثی، پاستلی کم‌رنگ یا طلایی پیشنهاد می‌شود. رنگ‌آمیزی مبلمان یا کابینت خود را در نظر بگیرید تا بدون تعویض کامل، ظاهری جدید و به‌روز به آن‌ها ببخشید. رنگ فورا می‌تواند ظاهر یک اتاق را تغییر دهد و حسی مجلل ایجاد کند.
از طرفی فضای نشیمن، دیوارها و مبلمان دکوراسیون داخلی لوکس نباید خستگی چشم را به‌دنبال داشته باشند، بلکه باید ظاهری مدرن را به وجود بیاورند و سایر محصولات جانبی را هم با القای همین حس حمایت کنند. برای رسیدن به این هارمونی به شما توصیه می‌کنیم از انتخاب رنگ‌های روشن یا پاستلی غافل نشوید. استفاده از این رنگ‌ها باعث می‌شود خانه شما بزرگ‌تر به نظر برسد و درعین‌حال محصولاتی به چشم بیایند که در دکوراسیون فضای نشیمن خود آن‌ها را به کار می‌برید.
استفاده از رنگ مناسب

5- روی نورپردازی تمرکز داشته باشید

نورپردازی نقش مهمی در طراحی داخلی ایفا می‌کند و می‌تواند به محیط، حال و هوایی مجلل بدهد. برای داشتن یک نقطه کانونی و افزودن حس لوکس به فضای خود، وسایل روشنایی برجسته، مانند لوسترها، چراغ‌های آویز یا دیوارکوب را برگزینید.
روشنایی و وسایل نورپردازی مناسب به فضای مورد استفاده حس لوکس می‌بخشد. نورپردازی چندلایه در ارتفاعات و مناطق مختلف به‌طور قابل‌توجهی بر جو کلی تاثیر می‌گذارد. از آن برای برجسته‌کردن ویژگی‌های خاص بهره ببرید.

6- سادگی را در آغوش بگیرید

مینیمالیسم یک فلسفه طراحی است که بر سادگی، عملکرد و خطوط تمیز تاکید دارد. استفاده از سادگی در طراحی داخلی لوکس می‌تواند ظاهری شیک ایجاد کند.
در مینیمالیسم از اقلام کمتری استفاده می‌شود، به این معنا که می‌توانید روی قطعات باکیفیت سرمایه‌گذاری کنید و فضایی دور از شلوغی و آشفتگی داشته باشید که از نظر بصری جذاب به نظر برسد.

7- جزییات را در نظر داشته باشید

جزییات کوچک همچون در و دستگیره می‌توانند تفاوت بزرگی در دست‌یابی به یک دکوراسیون داخلی لوکس ایجاد کنند.
برای ایجاد جذابیت معماری و ارتقای زیبایی‌شناسی کلی فضای خود از قالب تاج یا قرنیز در محیط مورد نظر خود بهره ببرید. این تغییرات کوچک می‌تواند به‌شدت بر فضای کلی و ارزش درک‌شده طراحی داخلی شما تاثیر بگذارد.

8- اقلام گران را با ارزان ترکیب کنید

قطعات مجلل را با گزینه‌های مقرون‌به‌صرفه ترکیب کنید تا ظاهری هماهنگ در دکوراسیون خود داشته باشید. قطعات کلیدی برجسته، مانند مبلمان و صندلی را لوکس برگزینید و آن‌ها را در کنار لوازم جانبی مقرون‌به‌صرفه به کار ببرید.
اقلام گران را با ارزان ترکیب کنید

9- تزیین دیوار

دیوارها بخش بسیار مهمی از دکوراسیون هستند و اگر خالی بمانند به معنای یک فضای دکوراسیون بکر خواهند بود. برای داشتن دکوراسیون داخلی لوکس، دیوارها هرگز نباید خالی باشند. دیوارها می‌توانند با نقاشی‌های شیک و معنادار ظاهری زیباتر داشته باشند.
نصب یک اثر هنری روی یک دیوار می‌تواند فورا یک نقطه کانونی ایجاد کند و حس لوکسی به طراحی بدهد. برای این منظور می‌توان ایجاد یک دیوار متفاوت با کاغذدیواری، رنگ غلیظ یا حتی یک دیوار گالری با آثار هنری هماهنگ را در نظر گرفت.
یک دیوار جذاب مانند دیوار پشت مبل، تخت یا میزناهارخوری را انتخاب و آن را به مرکز اتاق خود تبدیل کنید.

10- اضافه‌کردن بافت مجلل

بافت‌ها در دکوراسیون داخلی لوکس، مهم هستند و می‌توانند به فضا عمق، گرما و تجمل ببخشند. برای دست‌یابی به این هدف، اضافه‌کردن بافت‌های مجلل مانند مخمل، ابریشم و خز مصنوعی ایده‌های خوبی به‌شمار می‌روند. این بافت‌ها را می‌توان از طریق کوسن، فرش، پرده یا رومیزی گنجاند.

11- اضافه‌کردن گل‌وگیاه

واردکردن عناصر طبیعت می‌تواند حسی از تجمل و تازگی را به طراحی داخلی شما بیفزاید. اضافه‌کردن گیاهان، گل‌های طبیعی یا مواد طبیعی مانند چوب و سنگ ازجمله روش‌های معمول در دکوراسیون داخلی لوکس محسوب می‌شوند. گیاهان نه‌تنها رنگ و زندگی را به خانه شما می‌بخشند، بلکه اثری آرام‌بخش و تصفیه‌کننده نیز بر جای می‌گذارند. مواد طبیعی مانند مبلمان چوبی یا میزهای سنگی می‌توانند حس بی‌زمانی و پیچیدگی را به فضا بدهند.

12- استفاده از عناصر فلزی براق

سبک دکوراسیون داخلی لوکس به کمی جلوه‌ زرق‌وبرق‌دار نیاز دارد. وسایل فلزی براق بر جذابیت فضا تاکید می‌کنند و به‌خوبی با هر سبکی مطابقت دارند. در این راستا به‌کاربردن وسایلی به‌رنگ‌های طلایی و نقره‌ای و استفاده از ابزار و وسایلی از جنس برنج یا مس عالی عمل خواهند کرد.
در دکوراسیون به سبک مینیمالیستی به کار بردن وسایل تزیینی از جنس سنگ مرمر و اونیکس واقعا به محیط جلوه مجلل و لوکسی می‌بخشد. برای مثال قاب عکس یا میزهای سنگی انتخاب مناسبی خواهند بود.
استفاده از عناصر فلزی براق

13- اکسسوری‌های لوکس را در نظر بگیرید

ایده‌آل‌ترین اکسسوری برای پرکردن فضا در دکوراسیون داخلی لوکس بهره بردن از عناصری مانند میزناهارخوری، میز قهوه، کنسول، میز تلویزیون، مجسمه، شمع‌ها و گلدان‌های گل است. البته می‌توان ابتدا یک روکش شیک روی میزها گذاشت. رنگ‌های مناسب را باید همیشه از بین رنگ‌های مکمل انتخاب کرد تا اکسسوری‌ها برجسته باشند. به‌عنوان‌ مثال یک گلدان زیبا با رنگ روشن مانند سفید روی میز قهوه‌خوری خاکستری ایده‌آل خواهد بود. با توجه ‌به متراژ مورداستفاده می‌توان از ریزه‌کاری‌های ست نیز استفاده کرد.

جمع‌بندی

انجام طراحی داخلی لوکس قطعا براساس ترجیحات هر شخص متفاوت است. بااین‌حال، تمام فضاهای داخلی بر روی عناصری متمرکز می‌شوند که راحتی، کیفیت، جزییات و پیچیدگی را ارائه می‌دهند. با برنامه‌ریزی دقیق، توجه به جزییات و خلاقیت می‌توان به یک دکوراسیون داخلی لوکس دست ‌یافت. به یاد داشته باشید که در طراحی داخلی لوکس کیفیت را بر کمیت اولویت دهید. در دکوراسیون لوکس وجود اقلامی مانند میزهای مرمری، کف چوبی و وسایل روشنایی سفارشی یک ضرورت به‌حساب می‌آیند.
 
منابع
https://www.ilpiccolo.ch/arredare-casa-lusso/
https://www.homelux.ro/blog/interioare-de-lux/
https://algedra.ae/ar/blog/effortless-elegance-achieving-a-luxurious-interior-design-on-a-budget
 
تعداد بازدید : ۱۰۷۱
نسخه چاپی :  
ارسال نظرات

نظر شما :

مطالب مشابه
تجربه فضایی و طراحی متفاوت  خانه 59 متری در ژاپن

تجربه فضایی و طراحی متفاوت خانه 59 متری در ژاپن

سبک‌ های طراحی داخلی را بشناسید

سبک‌ های طراحی داخلی را بشناسید

30 نمونه طراحی خلاقانه مبلمان منزل

30 نمونه طراحی خلاقانه مبلمان منزل

خلاقیت در چیدمان خانه‌های کوچک آپارتمانی

خلاقیت در چیدمان خانه‌های کوچک آپارتمانی

مقایسه پارکت و موکت؛ انتخاب بهترین کف‌پوش براساس کاربرد

مقایسه پارکت و موکت؛ انتخاب بهترین کف‌پوش براساس کاربرد

5 نکته معماری که می توان از خانه های کوچک آموخت!

5 نکته معماری که می توان از خانه های کوچک آموخت!

مشاوره معماری

برای داشتن فضای کارآمد و زیبا می توانید از مشاوره متخصصین آرل بهرمند شوید

02122901905
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir