۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

نویسنده : غزاله عزالدین
تاریخ : يکشنبه , ۱۴۰۰/۰۳/۰۹ ۱۱:۲۱
مراحل تغییر فرهنگ برای مدیران شرکت های معماری
تحریریه معماری آرل
وقتی  به عنوان مدیر یک شرکت معماری به تمام سرمایه گذاری هایی که در تجارت خود انجام داده اید از ابزار و فناوری پیشرفته تا امکانات پیشرفته فکر می کنید آیا کارمندان و پرسنل شرکت معماری خود را نیز در این پروسه در نظر گرفته اید؟ زیرا می توان گفت کارمندان در همه سطوح مهمترین سرمایه گذاری  یک شرکت محسوب می شوند . همانطور که تجارت و کسب وکار معماری یا طراحی داخلی خود را در مسیر پیشرفت تکنولوژی آغاز می کنید، کارمندان باید آمادگی هرگونه تغییر لازم را برای ادامه رقابت داشته باشند خواه در استفاده از ابزارهای جدید ، یادگیری مهارت های جدید ، به عهده گرفتن نقش های جدید یا بعضی اوقات هر سه به همین دلیل است که مهمترین سرمایه برای هر شرکتی کارمندان هستند!در ادامه با آرل همراه باشید....
در تحولات فرهنگی شغل کارمندان تغییر خواهد کرد و این وظیفه شما به عنوان مدیر شرکت معماری  است که با آنها همکاری کنید ، تا اطمینان حاصل کنید که آنها هم برای آنچه در پیش است هم آماده و هم هیجان زده هستند. شرکتهای معماری که یادگیری و توسعه کارمندان را در درجه اول قرار می دهند، درمی یابند که کارمندان  آنها نه تنها بیشتر مشغول کار هستند بلکه دارای بهره وری بالاتری نیز هستند.
البته  برای کارمندان، ارائه ساده گفتگوها و برنامه های آموزشی کافی نیست  به عنوان مدیر  شرکت باید اطمینان حاصل کنید که سازمان مجموعه ارزشهای اصلی لازم برای تحقق اهداف تجاری شما را در بر می گیرد. روی هم رفته ، مجموعه ارزشها و رفتارها است که فرهنگ شرکت شما را مشخص می کند.
 امروزه به طور فزاینده ای ، شرکت های معماری در یافته اند که رشد شغلی به معنای بزرگ شدن نیست بلکه به معنی گسترش مهارت ها و تجربیات است.  در واقع در شرکت های امروزی کمتر به سلسله مراتب مدیریت احتیاج است و بیشتر شرکت  به افرادی نیاز دارد تا خود را  با نقش هایشان تطبیق داده و آنچه را که لازم است انجام دهند در حال حاضر می توان گفت با ارزش ترین کارمندان کسانی هستند که مهارتها و تجربیات گوناگونی دارند وشرکت به محض نیاز به کار می تواند از آنها به سرعت استفاده کند.
اگر هدف اصلی شما این است که شغل جدیدی را شروع کنید ، فرآیندهای خود را دیجیتالی کنید یا اتوماسیون اداری را افزایش دهید ، مهم این است که نحوه رفتار شما به عنوان یک شرکت معماری از طریق اقدامات روزمره کارمندان و تعاملات با مشتریان شما را در مسیر موفقیت قرار گیرد.
حال این سوال مطرح است که آیا اهداف استراتژیک شرکت معماری شما به تازه سازی فرهنگ شرکت نیز نیاز دارد؟ در این صورت ، می توانید با ایجاد یک طرح تغییر که شامل این مراحل است شروع کنید:

1. ارزشها و رفتارهایی را که باید در شرکت معماری تجسم یابد ، شناسایی کنید !

هر فرهنگ شرکتی نمودی از ارزشها و رفتارهای کارمندان خود می شود. اگر می خواهید آن را تغییر دهید ، باید در مورد آنچه می خواهید تغییر دهید آگاه باشید. به عنوان اولین قدم ، یک مجموعه اصلی از ارزش ها را شناسایی کرده و رفتارهایی را که از این ارزش ها پشتیبانی می کند ، تعیین کنید. این تمرین علاوه بر ارزشها و رفتارهای جدید لازم برای دستیابی به اهداف بلند مدت شرکت شما ، شامل عناصری است که به شما خدمات خوبی  ارائه کرده اند.
نقشه فرهنگی هرچه که باشد ، مهمترین نکته این است که در تعریف فرهنگ باید تا حد ممکن آگاهانه عمل کنید. در غیر این صورت ، با پیوستن کارمندان جدید (به ویژه هنگامی که به سرعت رشد می کنید) ، فرهنگ به هر آنچه آنان تفسیر می کنند تبدیل می شود ، که گیج کننده و مانع موفقیت است. اختصاص دادن وقت برای توضیح اینکه به کجا می روید  هرچه واضح باشد ، می تواند به تسریع سفر تیم بیش از آنچه تصور می کنید کمک کند و از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا احتمالاً در سازمان خود با افرادی روبرو خواهید شد که توسعه یک چارچوب فرهنگی رسمی را غیرضروری یا حتی سبب حواس پرتی از دستیابی به اهداف شرکت می دانند.

2. یک برنامه ارتباطی بسازید تا کارمندان آنچه را که از آنها انتظار می رود بفهمند.

تعریف یک برنامه فرهنگی  برای شرکت ها بخش مهمی است ، اما اگر این برنامه با سازمان ارتباط برقرار نکند ، همه چیز بی فایده است. نکته مهم ، به ویژه هنگام اولین استفاده از چارچوب های فرهنگی ، ایجاد ارتباطات جذاب و تعاملی است که به کارمندان امکان ارائه بازخورد را می دهد که می تواند شامل کارگاه های حضوری باشد که نیروی کار را از طریق مفاهیم جدید به تفکر وا می دارد جلسات همه جانبه در سطح شرکت و واحد تجاری برای نشان دادن حمایت رهبران ؛ و فعالیتهای ارتباطی بیشتر "پشتیبانی" مانند ایمیل ، اینترنت ، کانالهای اجتماعی داخلی و موارد دیگر. گنجاندن یک حلقه بازخورد بسیار مهم است ، زیرا ارزیابی چگونگی استقرار چارچوب فرهنگ جدید درکل سازمان مهم خواهد بود.
به یاد داشته باشید که  در این روش نباید سعی کنید به کسی چیزی یاد دهید. شما فقط سعی دارید به آنها کمک کنید تا  موضوعات را بهتر درک کنند. این درمورد کمک به کارمندانتان در طرح سوال، تعامل با ارزش ها و اتصال آنها به کارهای روزمره است که نه تنها درک عمیق تری از فرهنگ مورد نظر ایجاد می کند بلکه کارکنان را به موفقیت های  گسترده تر شرکت متصل می کند.

مراحل تغییر فرهنگ برای مدیران شرکت های معماری
3- ارزشهای فرهنگ جدید را با در نظر گرفتن آنها در برنامه های اصلی عملیاتی کنید!

یکی از روشهای مطمئن برای واقعی سازی فرهنگ ، نحوه استخدام ، ارتقا و پاداش دادن کارمندان است. وقتی نوبت به فرایند استخدام می رسد ، فرهنگ شما در چگونگی سنجش و ارزیابی داوطلبان و همچنین در تجربه استخدامی ، شکل خواهد گرفت. این تجربه دومین تماس اولیه را آغاز می کند و نقطه ارتباطی را شامل می شود ، از ایمیل ها گرفته تا تماس ها و مصاحبه ها  که  نامزدهای استخدامی به سرعت تصمیم می گیرند که آیا مکان مناسبی برای آنهاست یا خیر و  اگر چنین باشد ، با پیوستن به تیم معماری  آنها بلافاصله آماده تزریق فرهنگ با همه چیزهایی هستند که شما سعی می کنید در سراسر تجارت گسترش دهید.
عملیاتی سازی فرهنگ در شرکت های معماری نیز مستلزم دید عمیق تری از گسترش اولیه و اجتماعی شدن چارچوب فرهنگ است. شما باید چند موضوع کلیدی را انتخاب کنید و کاوش های متمرکز و محدود به زمان  با  تعیین مقادیر در کارهای روزمره کارمندان را بگنجانید. این می تواند و باید شامل جلسات کوچک و راهنمای تعاملی در تمام سطوح سازمان باشد. با رسیدن متوالی به  برخی از موضوعات کلیدی در طی چندین ماه ، یا حتی سالها ، شرکت معماری شما می تواند تأثیر و ارزش تلاش برای تغییر فرهنگ خود را بیشتر درک کند - همیشه به یاد داشته باشید که زمان صرف شده در کوتاه مدت منجر به شتابی برای تجارت و کسب و کاری بلند مدت می شود .

4- از دفاتر معماری جدید به عنوان فرصتی برای شروع فرهنگ جدید استفاده کنید

هنگامی که یک دفتر معماری جدید را باز می کنید یا وارد بازار جدیدی می شوید ، این را به عنوان فرصتی برای ایجاد تغییراتی که می خواهید در سازمان خود ایجاد کنید ، تعیین کنید  آن لحظه بی نظیر که از ابتدا شروع می کنید ، زمان مناسب برای ایجاد آن مکان به عنوان الگوی سایر شرکت است. در واقع می تواند انتقال فرهنگ را با سرعت بیشتری به جلو ببرد زیرا شما می توانید کاری را که می خواهید در بقیه شرکت انجام دهید به روشی تسریع شده شکل دهید.
Autodesk دقیقاً این شانس را با دفتر جدید خود در دوبلین داشت که ابتکارات جدید فرهنگی این شرکت نه تنها در فرایند استخدام بلکه در کارمندان جدید نیز چشمگیر بود  این تعداد بی سابقه فرصت های شغلی منجر به تأثیر سریع و قابل توجهی بر فرهنگ مورد نیاز شرکت شد و مدلی را برای نتایج مطلوب در هرجای دیگر فراهم نمود.

5- مطمئن شوید حرف و عمل مدیران و لیدرهای شرکت یکی است!

ضروری است که بدانید سرپرست ها  ، در همه سطوح ، کار بیشتری را می پذیرند که تمام این فرهنگ ها فقط فرم های فانتزی برای نمایش  وب سایت و القاب شعاری شرکت نیست و رهبری تیم  واقعا فداکاری زیادی می طلبد زیرا رهبران شرکت ، به ویژه مدیران اجرایی ، باید فرهنگی را که می خواهید بقیه شرکت از آن الگوبرداری کنند ، الگوسازی کنند و اگر می خواهید بقیه شرکت ها نیز شما را دنبال کنند ، باید با آنها همسو باشید.
به عنوان شرکتی که سفری مانند این را آغاز می کنید ، مهم است که بدانید این یک تلاش چند ساله است تا با آزمایش ، ارزیابی در نهایت به یک چارچوب فرهنگی خواهید رسید که نهایی است اما هنوز و همیشه در حال پیشرفت است. فراموش نکنید که کارمندان شرکت شما در نهایت فرهنگ را در اختیار دارند و به ان شکل می دهند و با ان شکل می گیرند! پس به عنوان یک رهبر ، می توانید برای ارائه تجربه بهتر در کار ، بهبود روابط با مشتری و در نهایت یک تجارت پر رونق راهکارهایی متناسب ارائه دهید.

تحریریه معماری آرل- غزاله عزالدین
منبع: thearchitecturetimes
تعداد بازدید : ۱۹۵۴
نسخه چاپی :  
آهنگ زنگ گوشی ترکی

مرسی از سایت خوبتون



ارسال نظرات

نظر شما :

مطالب مشابه
شمع کوبی

شمع کوبی

ديالکتيک فضاها; غنای زيست شهری

ديالکتيک فضاها; غنای زيست شهری

معمار کجا خلاق باشد؟!

معمار کجا خلاق باشد؟!

راز جاودانگی در شاهکارهای معماری چیست؟

راز جاودانگی در شاهکارهای معماری چیست؟

 ترندهای 2019 در  معماری و طراحی بیوفیلیک

ترندهای 2019 در معماری و طراحی بیوفیلیک

11 تجربه که شما را در ورود به شرکت معماری یاری خواهد کرد

11 تجربه که شما را در ورود به شرکت معماری یاری خواهد کرد

مشاوره معماری

برای داشتن فضای کارآمد و زیبا می توانید از مشاوره متخصصین آرل بهرمند شوید

02122901905
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir