۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

تحریریه معماری آرل
80 تا 90٪  از وقت خود را با زندگی در  ساختمان ها و فضاهای داخلی سپری می کنیم فضاهایی احاطه شده با اشکال ، نور مصنوعی ، رنگ ها ، مبلمان و مناظر بنابراین آیا وقت آن نرسیده که  از خود  بپرسیم این محیط های مصنوع تا چه اندازه بر زندگی و شخصیت ما تأثیر می گذارند؟ در ادامه با آرل با بررسی تأثیر معماری بر تفکر ، تواناییهای شناختی، بهزیستی ذهنی، جسمی و احساسات انسانی همراه باشید....
تحریریه معماری آرل
با ورود به دکوراسیون هر فضایی ابتدا قسمتی توجه شما را جلب می کند این قسمت می تواند شومینه باشد و یا کتابخانه، یا ممکن است مجسمه ای با ظاهری متفاوت باشد اما اگر در فضایی قرار گرفتید که چیزی توجه شما را جلب نکرد در این صورت اتاق یا به طور کامل فاقد نقطه کانونی مناسب می باشد و یا از عناصر مناسبی برای این ناحیه استفاده نشده است. درتعریف نقطه کانونی در یک اتاق می توان گفت اساسا نقطه کانونی نقطه مرکز توجه در یک اتاق می باشد دقیقا قسمتی که دکور را تحت تاثیر قرار داده و همچنین می تواند خلق و خویی خاص و تاثیر احساسی متفاوتی در فضا ایجاد کند با آرل در ادامه همراه باشید....
تحریریه معماری آرل
 Koolhaas بدون شک یکی از پیشگامان دنیای معماری است این معمار هلندی، از بنیانگذاران یکی از مشهورترین شرکتهای معماری جهان، OMA و برنامه ریز و طراح شهری فوق العاده ای است او فیلسوفی است که نظریه هایش مورد تحسین و انتقادهای زیادی قرار گرفته است در اینجا 7 واقعیت جالب در مورد این شخصیت جنجالی وجود دارد که می تواند از جمله دلایلی باشد که او را معماری موفق و متفاوت ساخته با آرل همراه باشید....

تحریریه معماری آرل
افزایش تعداد بناهایی که دیگر در نقش اولیه‌ی خود قابل استفاده نیستند، چالشی است که روز‌به‌روز اهمیت بیشتری می‌یابد و توجه به تغییر بناها برای استفاده‌ی مجدد، چه به‌دلیل حفاظت از کالبد آن‌ها و چه باهدف بهره‌وری بیشتر از منابع و سرمایه‌ها، به امری اجتناب‌ناپذیر در اغلب کشورها تبدیل است. در طراحی این پروژه‌ها معماران و معماران داخلی، و متخصصین حفاظت و مرمت نقش عمده را دارند و همزمان، این حوزه مورد علاقه‌ی طراحان صنعتی و حتی هنرمندان چیدمان و طراحان صحنه نیز هست این کتاب سعی دارد نخستین‌بار روشی نظری برای روند بازطراحی بناهای موجود ارائه کند؛ روشی که به طراح در اتخاذ رویکرد مناسب برای ارتباط میان ویژگی‌ها و ارزش‌های معماری موجود از یک سو، و نیازهای زندگی جدیدِ بنا از سوی دیگر کمک کند. نویسندگان روند طراحی این پروژه‌ها را در سه مرحله‌ی پیاپی پیشنهاد می‌کنند: تحلیل و بازخوانی بنای موجود، انتخاب استراتژی طراحیِ مناسب، و انتخاب تاکتیک‌های ‌طراحی متناسب با استراتژی اتخاذشده. در ادامه با پیشگفتار و فهرست این کتاب با آرل همراه باشید....
تحریریه معماری آرل
به محض فارغ التحصیلی دانشجویان معماری ، خود را برای اولین انتخاب های شغلی و ورد به بازار کار  آماده می کنند و بدون داشتن تجربه و تفکر اولین فرصت های شغلی معماری بر سر راه را فارغ از تصمیم گیری درباره بزرگ یا کوچک بودن فضای کاری انتخاب می کنند و یا ممکن هر دو را  برای تجربه امتحان کنند. با این وجود ، این فرایند آزمون و خطا ممکن است بیشتر از آنچه لازم است طول بکشد ، یا ممکن است لیبل و عنوان شغلی خاصی را بدون انتخاب آگاهانه به آن ها تحمیل کند این مقاله به معماران جوان کمک می کند تا اولین انتخاب شغلی خود را مطمئن تر انجام دهند. در ادامه با آرل با 10 دلیل برای شروع کار معماران جوان در شرکتهای کوچک معماری همراه باشید....

تحریریه معماری آرل

معماری لزوما یک رشته هنری پر زرق و برق  نیست، پُلی است که دانش مهندسی، دیزاین و علوم‌اجتماعی را بهم گره می‌زند. از این رو، محصولی که طراح از خود به جای می‌گذارد نه تنها پیش از نقد با وجدان درونی معمار بهتر است سنجیده شود، که نیاز به تحلیل و ارزیابی نیز دارد. معماری، در اصل راه‌حل یافتن برای فضایی است که در اختیار یک آرشیتکت قرار می گیرد، گاهی مهم است که “راه حل ارائه شده” نقد و موشکافی شود خاصه اگر پای بهداشت روان و جسم مردمی در میان باشد که قرار است استفاده کننده از آن فضا باشند.

تحریریه معماری آرل
نقد معماری کاری واقعاً پیچیده ،چالش برانگیز و دشوار است، زیرا هر مطلب می تواند از جنبه های بسیاری مورد بررسی قرار گیرد ضمن اینکه معیارهای ثابتی برای تشخیص خوبی و بدی وجود ندارد به عنوان مثال مسائل مربوط به زیبایی شناسی کمی پیچیده است آنچه ممکن است برای کسی زیبا باشد ممکن است برای شخص دیگری خلاف این موضوع به نظر برسد. بنابراین ، تبدیل شدن به یک منتقد مؤثر در معماری، طیف گسترده ای از خصوصیات را می طلبد که شامل دانش گسترده ، سالها تجربه، قدرت اقناع، مهارت های عالی شناختی، فنی و مهارتهای بین فردی، صبر زیاد، تشنگی به آگاهی و منطق در استدلال ها است.در ادامه با آرل با بررسی برخی از مهارت ها و خصوصیات لازم منتقدین که برای ایفای نقش به سازنده ترین شیوه نیاز است همراه باشید...
تحریریه معماری آرل
در رشته‌های مرتبط با طراحی از جمله معماری، برای ادامه تحصیل یا شروع کار حرفه‌ای ارائه پورتفولیو یکی از اجزای اصلی روند پذیرفته شدن است.پورتفولیو تنها مدرک «لازم» نیست، بلکه می‌تواند منبعی باشد که به ما نشان می‌دهد چگونه با تاکید بر توانایی‌های خود و به دست آوردن قابلیت‌های مختلف، در رقابت با دیگران موفق‌تر عمل کنیم.در این کتاب تصویری دقیق از پورتفولیو ارائه شده است و پیش از هر چیز نشان می‌دهد که بر چه اساس و به چه شکل می‌‌توان آرشیوی از آثار خود تهیه کرد و چگونه خط سیر ایده‌های طراحی خود را در یک پروژه و یا در طول دوران تحصیل واضح‌تر به تصویر کشید در ادامه با آرل همراه باشید....
تحریریه معماری آرل
در میانه قرن بیستم واکنش ها نسبت به کارکردگرایی ابتدا بر انعطاف پذیری متمرکز بود انعطاف پذیری یک اصطلاح مهم مدرنیستی به خصوص در دوران پس از 1950 بوده که امید به رهایی کارکردگرایی از جبر گرایی افراطی را با معرفی زمان و مجهول بودن به همراه آورد انعطاف پذیری در مقابل این فرضیه که تمام قسمت های ساختمان باید برای کاربردهای خاص پیش بینی شده باشند قرار گرفت و با به رسمیت شناختن این موضوع که لازم نیست تمام کارکردها از پیش و در لحظه ی طراحی معین شده باشد به یک ویژگی مطلوب در معماری تبدیل شد در ادامه با آرل همراه باشید.....


تحریریه معماری آرل
براي مطالعه ي انواع نقد معماري، یکی از مراجع معتبر، كتاب «معماري و انديشه ي نقادانه»، اثر وين اتو است كه در سال 1978 نوشته و  در سال 1384 توسط خانم امینه انجم شعاع به فارسی ترجمه و توسط انتشارات فرهنگستان هنر چاپ شده است. او ‌در فصل هاي دوم و سوم و چهارم، ده نوع نقد معماري را در سه دسته معرفي كرده است. البته لازم به ذكر است كه او پاره اي از شيوه هاي نقد معماري را با اقتباس از دسته بندي هاي مرسوم در حوزه ي نقد ادبي معرفي كرده است. خلاصه ای از انواع نقد معماری را جهت آشنایی در اینجا آورده ایم. در ادامه مطلب با ما همراه باشید...
تحریریه معماری آرل
طراحی گرافیک،هنر ارتباط بصری (ارتباط تصویری) است که با آمیزش تصویرها، واژه‌ها و ایده‌ها، اطلاعات و یا پیامی اثربخش را به مخاطب می رساند. طراحی گرافیکی نقش مهمی در کلیه مراحل پروژه های معماری و توسعه املاک دارد. طراحی خوب به معماران کمک می کند تا مفاهیم خود را بهتر به هر جامعه هدفی نمایش دهند، به سرمایه گذاران کمک می کند تا پروژه های خود را به نحوی هوشمندانه تر  به بازار عرضه کنند همینطور به تیم های املاک و مستغلات کمک می کند تا سریعتر املاک خود را بفروشند که در هر مرحله  از کانسپت و طراحی و اجرا گرفته تا مراحل تکمیل یک پروژه، خدمات طراحی گرافیک می تواند به ارزش پروژه در زمانبندی مشخص بیافزاید پس در ادامه با آرل با نقش اصلی که طراحی گرافیک می تواند در طول یک پروژه معماری در هر مقطع زمانی ایفا کند همراه باشید....
تحریریه معماری آرل
محیطی که در آن زندگی می کنیم مستقیماً بر ما تأثیر می گذارد  بنابراین به خصوص برای کودکان ، این محیط باید ایمن و در دسترس و همزمان تحریک کننده خلاقیت و محرک شادی آنان نیز باشد ، به گونه ای که بتوانند بدون به خطر انداختن امنیت جسمی خود ، آزادانه حرکت کرده و رشد نمایند. قبلاً در مورد چگونگی ایجاد زمین های بازی در فضاهای داخلی توضیحاتی دادیم اما امروز با آرل با سری نمونه ها یی از گرمی و تطبیق پذیری چوب برای ایجاد فضای داخلی تعاملی ، خلاقانه و سرگرم کننده برای کودکان همراه باشید.....
تحریریه معماری آرل
وارطان هوانسیان معمار ارمنی‌تبار اهل ایران بود. او که از مدافعان سرسخت معماری مدرن در ایران به‌شمار می‌آمد طی سال‌ها فعالیت تخصصی، ساختمان‌های ارزنده‌ای در کوچه و خیابان‌های تهران از خود به یادگار گذاشت. از کاخ سعدآباد و مهمان‌خانه دربند گرفته تا مهمان‌خانه راه‌آهن، سینما سپیده و ساختمان مرکزی بانک سپه از جمله آثار این معمار هستند که طی دهه‌های گذشته همچنان قامت آنها بر عرصه این شهر پابرجا مانده‌. یکی از مهم‌ترین یادگار‌های این معمار در کوچه و خیابان‌های پایتخت، ساختمانی با یک نام خاص در محلات جنوبی تهران است. ساختمانی که بنا به گفته برخی، از سبک معماری مدرن آن روزهای پاریس الهام گرفته است و همه آن را به نام «جیپ» می‌شناسند، اما شاید دلیل نام‌گذاری این ساختمان برای خیلی‌ها ناشناخته باشد.
مجموع ۳۷۵ رکورد - در ۲۹ صفحه
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
طراحی دفتر کار اداری

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


معماری و طراحی هتل
طراحی و اجرا ساختمان اداری
طراحی داخلی و معماری داروخانه
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir