۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

تحریریه معماری آرل
معماری به عنوان یک حرفه عمدتا بصری ، معماران را به تمرکز زیاد بر طراحی ،مدل سازی و ساخت تشویق می کند. اما این بدان معنا نیست که معماران  به تنهایی ملزم به داشتن این مهارت ها در  روند حرفه ای و کاری خود هستنند اغلب اوقات نوشتن ، به عنوان یک مهارت ، توسط بسیاری از دانشجویان و متخصصان معماری نادیده گرفته می شود ، فقط به این دلیل که ارتباط مهارت  معماری با ابعاد نویسندگی به خوبی درک و بیان نشده اما  نوشتن یک مهارت اساسی است و اطمینان از اینکه یک معمار تسلط کافی به زبان و نوشتار دارد می تواند یک امتیاز عالی در معماری باشد ضمن اینکه  اگر به درستی استفاده شود ، حتی می تواند ابزاری پیشرو برای بالا رفتن از نردبان شغلی در این زمینه باشد در ادامه با آرل همراه باشید....
تحریریه معماری آرل
آشپزخانه های باز بیشتر از هر زمانی در سراسر جهان محبوبیت فعلی خود را پیدا کردند  اگرچه این طراحی و تماشای طبخ غذا و یا دید بصری آشپز به کل خانه  مواردی مطلوب محسوب می شوند اما فراموش نکنید این فضای باز و در دید بصری می تواند  بوی آن طرف از خانه را تماما به فضای داخلی منزل انتقال دهد و همه می دانیم که حضور در فضایی که بوی خوبی ندارد چقدر ناخوشایند است. نه تنها در طراحی داخلی منزل بلکه درهنگام کار  در ساختمان های اداری ، منابع اصلی بوی بد در فضا چیست و چگونه می تواند بر سلامتی و آسایش ما تأثیر بگذارد؟
تحریریه معماری آرل
برخلاف آنچه معمولا فکر می کنیم ، کاهش شنوایی همیشه مادرزادی نیست ، بلکه دیر یا زود برای هر یک از ما در درجاتی متفاوت اتفاق می افتد. براساس گزارش سازمان بهداشت جهانی ، تقریباً یک سوم افراد بالای 65 سال از کم شنوایی ناتوان کننده رنج می برند. با این حال ، از یک منظر خاص ، کاهش شنوایی را می توان بیشتر از "ناتوانی" یک "تفاوت" دانست. اگرچه خواسته های فضایی افراد دارای اختلال شنوایی به اندازه فضاهای نابینایان یا افرادی که ناتوانی های حرکتی دارند ، قابل توجه نیست ، اما کاهش قدرت شنوایی روش خاصی از تجربه محیط را به دنبال دارد. آیا می توان از طریق طراحی داخلی این تجربه را ارتقا داد؟ با آرل در ادامه همراه باشید......
تحریریه معماری آرل
معماران بزرگ مانند نویسندگان بزرگ هستند. توانایی های ما از مشاهده دنیای پیرامون خود تا ریزترین جزئیات  آن  و سپس با شکلگیری ارتباطات ، به مرور داستان ها و تجربیات عالی را پیش پای ما میگذارد- چه از طریق فضاهای خیالی و چه واقعی!
همانطور که چارلز ایمز گفته است ، "در نهایت همه چیز به هم متصل می شود - افراد ، ایده ها ، اشیا.. ."
ما به عنوان معمار ، پیوندهای تقریباً بی پایانی برای ایجاد داریم ، از متریال ها، جغرافیا ، زمان ، مردم ، تجربیات و باورهای خود ، که همه در طراحی یک فضا گرد هم می آیند. بنابراین رمان ها راهی عالی برای یادآوری امکانات خلاقانه معماری هستند و شما را به دیدن رویاهای معماری تشویق می کنند. این 7 رمان غیر معماری هرکدام با ویژگی های خاص خود می توانند دنیای معماری شما را تقویت کنند حتی در وقت استراحت!  با آرل همراه باشید....
تحریریه معماری آرل
شیوع COVID-19 باعث شده حدود 900 میلیون نفر در سراسر جهان در خانه های خود بمانند. در میان آنها معماران و طراحانی هستند که از آنها خواسته شده است تا از راه دور کار کنند تا از انتشار ویروس در محیط کار جلوگیری شود. برای بسیاری از معماران ، بدون شک این یک قلمرو و تجربه ای جدید است. با این وجود با آرل در ادامه همراه باشید تا اطمینان یابیدکه نه تنها دورکاری و کار از خانه امکان پذیر است ، بلکه  می توانید از این زمان استفاده کنید تا به عنوان یک معمار، مهارت ها و دانش خود را تا حد زیادی ارتقا دهید.
طی سالهای اخیر ، معماران ، تولید کنندگان ، مبتکران و مربیان روش های جدیدی را برای تبادل دیجیتالی طرح ها ، ایده ها و تجربیات معماری ایجاد کرده اند. اکنون ، معماران در محیط کار جدید خود در حال کار از راه دور هستند ، جایی که فناوری دیجیتال برای ادامه همکاری بین همسالان و مشتریان ضروری است. بنابراین لیست گسترده ای از نکات و منابع وجود دارد که می تواند به شما در یافتن مسیر ، ترمیم اعتماد به نفس و فعال کردن تخیل شما کمک کند.
تحریریه معماری آرل 
«اگـر یـک دسـت یـا پایـت را از دسـت بدهـی، همه متوجه می شـوند. اگر همسـرت را از دسـت بدهی، همه می فهمنـد. اما اگـر خودت را از دسـت بدهی، هیچکس نخواهد فهمید.» اریک اوون ماس، 2014
این کتاب مجموعه ی 14 گفتگوست که در فاصله ی دسامبر 2013 تا جوالی 2014 با برخی از شاخصترین استادان موسسه ی معماری کالیفرنیای جنوبی انجام شده اند. ویژگیهای بسیاری این مدرسه را یگانه و منحصربه فرد کرده اند؛ موقعیت مکانی اش، ساختمان صنعتی اش، فرهنگش، استادانی که در آن تدریس میکنند، افرادی که با آن در ارتباط اند، معماری ای که تولید میکند و گفتمان انتقادی ای که برمی انگیزد. این مدرسه در 1972 و توسط تعدادی از استادان و دانشجویان دانشگاه ایالتی کالیفرنیا- پومونا- که با نظام آموزشی سنتی و محافظه کار دانشگاه مخالف بودند و آن را ناکارآمد می دانستند، تاسیس شد و از آن زمان به شکلی پیوسته تلاش کرده است تا شیوه ِ های تجربی آموزش و پژوهش طراحی را گسترش دهد در ادامه با آرل همراه باشید....
تحریریه معماری آرل
هر معمار برای طراحی به عنوان خالق و سازنده یک اثر ، مراحل مختلفی از خلاقیت را برای رسیدن به ایده مناسب طی می کند لازم به ذکر است بعضی از مراحل سخت تر از بقیه به نظر می رسند و احساس ایجاد شده در معمار در باب پروژه مورد نظر در اکثر موارد، اجتناب ناپذیر است. در بسیاری از موارد، شدت عواطف ایجاد شده ازپروسه خلق در طراحی می تواند بسیار شدید و شامل مراحل انکار، خشم، تقلا و تکرار، افسردگی و در نهایت پذیرش موضوع باشد. تاثیرات عاطفی غالب بر معمار در بیشتر موارد می تواند بسیار تاثیرگذار باشد و در حرفه معماری چنین تجاربی برای اکثریت تجربه کنندگان این موضوع قابل لمس است.در ادامه با 5 مرحله خلاقیت یک معمار در پروسه رسیدن و خلق ایده مناسب با آرل همراه باشید.... 
تحریریه معماری آرل
امی پیکلر متخصص اطفال مجارستانی بود که در سالهای پس از جنگ جهانی دوم ، فلسفه جدیدی در مورد مراقبت از کودک در اوایل دوران کودکی و یادگیری برای کودکان تا 3 سالگی معرفی کرد. او پس از تولد اولین فرزند خود شروع به سوال کرد: چه اتفاقی می افتد که به کودک اجازه داده شود آزادانه رشد کند؟ نتایج مشاهده شده با معرفی یک روش جدید به اوج خود رسید  در ادامه با آرل همراه باشید......
رویکرد Pikler با مراقبت از سلامت جسمی و تأمین عاطفه اما تا حد زیادی به فردیت و خودمختاری آنها ، رشد آزادانه کودکان را تسهیل می کند. با پیروی از این منطق ، مداخله بزرگسالان عمدتاً غیرضروری است و برای اینکه کودک در حین حرکت آزادانه فضای خود را تجربه کند ، باید درطراحی خود محیط ها نیز دقت شود.
هنگام طراحی فضایی متمرکز بر آزادی حرکت ، چه مواردی باید مورد توجه قرار گیرد؟
تحریریه معماری آرل
با ورود به دکوراسیون هر فضایی ابتدا قسمتی توجه شما را جلب می کند این قسمت می تواند شومینه باشد و یا کتابخانه، یا ممکن است مجسمه ای با ظاهری متفاوت باشد اما اگر در فضایی قرار گرفتید که چیزی توجه شما را جلب نکرد در این صورت اتاق یا به طور کامل فاقد نقطه کانونی مناسب می باشد و یا از عناصر مناسبی برای این ناحیه استفاده نشده است. درتعریف نقطه کانونی در یک اتاق می توان گفت اساسا نقطه کانونی نقطه مرکز توجه در یک اتاق می باشد دقیقا قسمتی که دکور را تحت تاثیر قرار داده و همچنین می تواند خلق و خویی خاص و تاثیر احساسی متفاوتی در فضا ایجاد کند با آرل در ادامه همراه باشید....
  تحریریه معماری آرل
طراحی داخلی با تجربه انسانی آغاز می شود. با توجه به نیازهای جسمی ، روحی و عاطفی افراد ، طراحان داخلی از رویکردهای انسان محور استفاده می کنند تا به چگونگی زندگی امروز بپردازند. با ایجاد رویکردهای جدید برای ارتقا سلامت ، ایمنی و رفاه ، فضای داخلی معاصر به طور فزاینده ای از  معماری بیوفیلیک به عنوان یک رویکرد جامع برای طراحی الهام می گیرند .
طراحی داخلی جنبه های مختلف محیط را در بر می گیرد که شامل طراحی پلان ، مبلمان، تجهیزات روشنایی، آکوستیک ،سیرکولاسیون؛ ارگونومی و رفتار محیطی انسان است که متمرکز بر تجربه، بیوفیلی بر عناصر جسمی و حسی لحظه به لحظه در فضای داخلی تأثیر می گذارد. این احساسات ، سلامتی و احساسات کلی ما را تحت تأثیر قرار می دهد. اما بیوفیلی چیست و چگونه با طراحی ارتباط برقرار می کند؟ در ادامه با آرل همراه باشید...
تحریریه معماری آرل
در حالی که نگرانی از گسترش COVID-19 از طریق تماس یا سطوح مشترک همچنان باعث آزار و انتقال بیماری به افراد می شود ، فناوری های بدون لمس راه حل های بالقوه ای را برای دفاتر یا سازمان هایی ارائه می دهند که بدون افزایش خطر انتشار ویروس برای ادامه کار خود تلاش می کنند.
به ویژه در ایالات متحده ، این افزایش تقاضا برای محصولات بدون لمس این امکان را دارد که انقلابی در نحوه تعامل ما با فناوری های رایج در زندگی روزمره ایجاد کند. آیا می توان تصور کرد که این فناوری ها به زودی با زندگی روزمره ما ادغام شوند؟
در ادامه با آرل ،  با چند نمونه از فن آوری پیشگام بدون لمس همراه باشید كه نه فقط در فضاهای عمومی ، دفاتر و مشاغل ، بلكه در خانه های مسكونی نیز قابل استفاده هستند...
تحریریه معماری آرل
چرا معماران می نویسند؟ چرا لوکوربوزیه در فرم اداره مهاجرت فرانسه، خود را نویسنده معرفی کرد؟ چرا رافائل مونئو، که در مدرسه ی طراحی هاروارد به تحلیل آثار هشت معمار معاصر پرداخته، سخنان خود را در قالب کتابی در دسترس دانشجویان قرار داده است؟ برای معماران چه اهمیتی دارد که نقد آثار شاخص معماری معاصر دنیا را مطالعه نمایند؟ آیا دیدن تصاویر پروژه های ساخته شده/ نشده ی معماری برای معماران کافی نیست، تا از آن پروژه ها تاثیر بگیرند و آثار خود را طراحی کنند؟ در ادامه با آرل همراه باشید.....
تحریریه معماری آرل
 با گذز زمان و رشد تکنولوژی های نوین همانطور که خانه های نوین ساخته و طراحی می شوند و خانه های قدیمی به روز  و بازسازی می شوند ، بسیاری از ویژگی های مدرن در فضاهای زندگی امروزی گنجانده می شوند. از امنیت خانه گرفته تا سرگرمی در خانه ،  دربسیاری از خانه ها از فناوری هوشمند کاربرد زیادی یافته اند که کارهای روزمره را بهبود بخشیده ، سبک زندگی و محیط خانه را مدرن تر می نمایند.
اپلیکیشن های تلفن همراه ، ریموت های بی سیم و کنترل های صوتی نحوه زندگی مردم و تعامل با خانه هایشان را تغییر داده است فناوری های هوشمند خانگی روز به روز محبوبیت و فراگیری بیشتری در سراسر جهان یافته به خصوص  برای افرادی که زندگی پرمشغله ای دارند  از این طریق میتوانند بیشتر وقت خود را در انجام کارهای روزمره صرفه جویی کنند.
چرا استفاده از فن آوری های مدرن در خانه مفید است؟
اکنون بسیاری از افراد در سراسر جهان از اینترنت برای طیف وسیعی از کارها ، از سفارش مواد غذایی گرفته تا تماس ویدیویی با دوستان و خانواده استفاده می کنند. اما اگر همه دستگاه های خانگی به اینترنت متصل و کنترل شوند ، چه می شود؟ در اینجا فقط برخی از مزایای استفاده از فن آوری هوشمند در خانه های مدرن ذکر شده است با آرل همراه باشید....
مجموع ۳۹۰ رکورد - در ۳۰ صفحه
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
طراحی دفتر کار اداری

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


معماری و طراحی هتل
طراحی و اجرا ساختمان اداری
طراحی داخلی و معماری داروخانه
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir