۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

نویسنده : تحریریه معماری آرل
تاریخ : پنجشنبه , ۱۳۹۳/۰۱/۰۷ ۱۲:۳۷



در ادامه ی مجموعه مقالات مربوط به انتخاب و نصب صحیح تابلو نقاشی در خانه، این بار مطالبی درمورد طریقه صحیح نصب تابلو در خانه را در اختیار شما خواهیم گذاشت. اگر در گذشته با آرل همراه بوده باشید، دو مقاله با عناوبن، تابلو های هنری در خانه شما و تابلو نقاشی را چطور بیآویزیم؟ مورد بررسی قرار گرفتند. در این مقاله نیز با آرل همراه باشید.

نقاشی مدرن،نقاشی زنگ روغن،نقاشی

در میان اسباب و اثاثیه دکوراسیون خانه، بعضی از لوازم، اگرچه به لحاظ اهمیت و ضرورت، کارآیی وسایل دیگر را دارا نیستند و حتی در تقسیم بندی، جزء عناصر صرفاً دکوراسیونی به حساب می آیند، ولی وجود آنها در چیدمان یک محیط، یک ضرورت دکوراسیونی بوده و در واقع آنها مکمل لوازم اصلی محسوب می شوند.
تابلوها نیز از این جمله اند.این عناصر به ظاهر نه چندان باارزش تزئینی، می توانند نقش های مهمی را در سیستم دکوراسیونی یک محیط بر عهده بگیرند:
1- بسیاری از تابلوها به جهت آنکه اثر هنری را در قالب نقاشی، فرش، خط، معرق و دیگر کارهای هنری ارائه می دهند، نه تنها خود از ارزش بسزایی برخوردارند، بلکه به دکوراسیون فضا نیز اعتباری دوچندان می بخشند.
2- در دکوراسیون داخلی یک محیط برخی وظایف را می توان به تابلوها سپرد:
الف _ چرخش رنگی: تابلوها گذشته از ارزش هنری شان، در یک دید کلی و دورنما، لکه های رنگینی در دکوراسیون فضا محسوب می شوند که در موضوع چرخش رنگی محیط جایگاه ویژه ای دارند. البته اهمیت این موضوع در نمای نزدیکتر و رنگ های به کار رفته در داخل اثر هنری قاب شده نیز کماکان همان میزان است.
ب _ خطای بصری: با استفاده از تابلوها می توان ابعاد فضا را به لحاظ دیداری تغییر داد که این کار از طریق دو روش امکان پذیر است:
1- هنگامی که تابلویی عمودی با طول زیاد بر روی دیوار نصب می کنید و یا مجموعه ای از چند تابلو را در زیر هم و یا در دو ردیف عمودی کنار هم به دیوار متصل می کنید در هر دو صورت در مبحث دکوراسیون خطی عمودی بر روی دیوار ایجاد کرده اید که به جهت هدایت حرکت چشم بیننده از بالا به پایین سبب خطای دید او شده و ارتفاع سقف و دیوار بیشتر از اندازه واقعی به نظر می رسد.
2- همان روش افزایش ارتفاع را می توان با در کنار هم قرار دادن چند تابلوی معمولاً یک اندازه بر روی دیوار به افزایش ظاهری طول دیوار تبدیل کرد.
حال پس از آشنایی با نقش های مهم کاربردی تابلو در دکوراسیون باید خاطرنشان کرد نصب تابلو بر روی دیوار نیز کار ساده ای نیست بلکه برای این منظور نیز قوانین خاصی از جمله در نظر گرفتن ابعاد تابلو، وسعت دیوار، ارتفاع دیوار، فاصله نصب تابلو تا سقف، میدان دید افراد و عواملی مانند اینها وجود دارد ولی مهمتر این است که بسیاری از افراد همواره گمان می کنند یک دیوار خالی بزرگ، تنها جای مناسب برای نصب یک تابلوی متناسب با آن به لحاظ ابعاد است. حال آنکه این تصور نادرست است.
شما می توانید مجموعه ای از چندین تابلو را در یک ترکیب بندی صحیح بر روی دیوار خالی مورد نظر نصب کنید ولی لازم به ذکر است انجام این کار نیز باید ابتدا با در نظر گرفتن شرایط محیطی و به طور کلی هدف از ایجاد چنین ترکیبی صورت گرفته و سپس با یک نتیجه گیری قطعی و صحیح در شکل و فرم ترکیب بندی، دست به کار شوید. برای این منظور دو راهکار اصلی وجود دارد:
1- پلان دیوار و نحوه چیدمان مورد نظر برای تابلوها را بر روی کاغذ بکشید. به این ترتیب که یک کاغذ شطرنجی برداشته و پس از اندازه گیری دقیق ابعاد دیوار بر روی کاغذ به ازای هر یک متر یک سانتی متر مستطیلی بکشید. سپس ابعاد تابلوهای موجود و یا موردنظر برای خرید را دقیق اندازه گیری کرده و با همان مقیاس یک صدم ابتدا در داخل این مستطیل که نقش دیوار را ایفا می کند، محل و نوع ترکیب بندی را با طراحی های متعدد انتخاب کرده و پس از کسب نتیجه نهایی برای نصب، دست به کار شوید.
2- الگوی هریک از تابلوهای مورد نظر را بر روی روزنامه و یا کاغذ الگو درآورده و با در کنار هم قرار دادن آنها بر روی دیوار مورد نظر با چسب نواری کاغذی، وضعیت آنها را نسبت به هم سنجیده و پس از آنکه به یک ترکیب بندی مورد نظر و صحیح رسیدید، هر یک از تابلوها را به جای الگوی آنها به دیوار نصب کنید.


نقاشی مدرن،حمیدرضا خسروانی

تحریریه معماری آرل

مطالب مرتبط:
تابلو های هنری در خانه شما
تابلو نقاشی را چطور بیآویزیم؟
 

تعداد بازدید : ۱۰۳۳۷
نسخه چاپی :  
فلاح

با سلام
شما تابلو نقاشی هم می کشید؟؟
هزینش چقدر میشه؟



ارسال نظرات

نظر شما :

مطالب مشابه
خانه ای بر فراز درخت

خانه ای بر فراز درخت

در دکو بوم: بخش دوم دکوراسیون داخلی منزل با استفاده از رنگ های تیره و خنثی

در دکو بوم: بخش دوم دکوراسیون داخلی منزل با استفاده از رنگ های تیره و خنثی

طراحی داخلی خانه گردشگاهی به سبک سنتی

طراحی داخلی خانه گردشگاهی به سبک سنتی

طراحی داخلی خانه، استفاده از رنگ ها

طراحی داخلی خانه، استفاده از رنگ ها

چگونه برای دکوراسیون داخلی فضاهای کوچک رنگ و نقش انتخاب کنیم

چگونه برای دکوراسیون داخلی فضاهای کوچک رنگ و نقش انتخاب کنیم

ایده هایی از طراحی دیوار با قفسه بندی

ایده هایی از طراحی دیوار با قفسه بندی

مشاوره معماری

برای داشتن فضای کارآمد و زیبا می توانید از مشاوره متخصصین آرل بهرمند شوید

02122901905
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir