۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

نویسنده : تحریریه آرل
تاریخ : دوشنبه , ۱۴۰۲/۰۲/۰۴ ۰۴:۵۶
طراحی داخلی یک مهارت نیست بلکه در واقع یک هنر است. هنری که برای هرکسی به‌شکلی متفاوت درک و اجرا می‎شود. برای برخی ترکیب رنگ‎ها، بافت‎ها و پارچه‎ها به‌روش‌های مختلف یک طرح عالی را ایجاد می‎کند. اما برخی دیگر خطوط مستقیم ساده و تمیزی را ترجیح می‌دهند که با مبلمان مدرن ترکیب شده‌اند. به‌شکل کلی یک طراحی داخلی خانه خوب گزینه‎ای است که کاربردی و راحت باشد. همچنین خلق‌وخو، سبک زندگی، شخصیت و سلیقه کاربر را منعکس کند.  در این مقاله برای شما نکات، ایده‎ها، الهامات و توصیه‌هایی را توسط متخصصین طراحی داخلی جمع‌آوری کرده‌ایم. اگر قصد دارید دکور خانه خود را کاملا عوض کنید یا برای تغییر روحیه‎تان کمی رنگ‌های زیبای فصلی به آن بیفزایید با ما همراه باشید.

1. دکور خانه خود را برای راحتی تزیین کنید.

طراحی یک دکور راحت مزیت‎های زیادی دارد. فکر کنید که پاییز تازه شروع شده باشد و شما نیاز دارید در فضایی گرم و آرام در داخل خانه استراحت کنید. بعضی دیگر می‌خواهند خانه‌شان بهشتی باشد که به‌شکل کامل حال و هوای آن‌ها را بعد از یک روز پرمشغله کاری عوض کند. برای دنج جلوه‌دادن یک خانه روش‎های زیادی وجود دارد. 
یکی از موثرترین این راه‎ها، ترکیب رنگ‎های خاکی یا طبیعی است. رنگ‌های زمینی یا خاکی به هر رنگی اطلاق می‎شود که حاوی مقداری تون مایل به قهوه‎ای باشد. شما می‌توانید از سایه رنگ‎های طبیعی مانند قهوه‎ای خاکی، گل همیشه‌بهار، آبی تیره مایل به قهوه‎ای، سینا سوخته، سفالی، سیج یا زردچوبه‎ای استفاده کنید.

2. در طراحی داخلی خانه فضاهای ذخیره‌سازی وسایل را در نظر بگیرید.

این کار به‌خصوص در مورد خانه‎های کوچک بسیار مهم است. باید برای کنارگذاشتن وسایل اضافه از جلوی دید، کمدهایی را در هر اتاق در نظر بگیرید. به این شکل دکور خانه شما می‌تواند خود را بهتر نشان دهد. بسیار بهتر است اگر بتوانید فضاهای ذخیره‌سازی را دو‌منظوره یا چندمنظوره استفاده کنید. به‌عنوان‌مثال یک انبار وسایل می‌تواند به‌عنوان یک مکان نشیمن هم استفاده شود. 
در طراحی داخلی خانه فضاهای ذخیره‌سازی وسایل را در نظر بگیرید.

3. قاب‌های پنجره‌ها را رنگ‌آمیزی کنید.

برای افزودن رنگ به خانه حتما نیاز نیست از اکسسوری استفاده کنید. شما نه‌تنها می‌توانید با رنگ‌آمیزی قاب‎های پنجره یک ویژگی طراحی قابل‌توجه ایجاد کنید، بلکه خواهید توانست منظره اتاق را نیز برجسته‌تر سازید. این کار احساس نور ورودی به اتاق را تغییر می‌دهد. مثلا یک رنگ قرمز مایل به قهوه‎ای به فضای اتاق نشیمن گرما می‎بخشد یا یک رنگ زرد آفتابی فضا را حتی در تاریک‌ترین روزها روشن می‌کند.  

4. نمونه‌هایی از صنایع‌دستی را به دیوار بیاویزید.

گاهی اوقات گمان می‌کنیم تاپستری‎ها و دیوارپوش‌ها تنها به خانه‎های روستایی در حال فروریختن و اتاق‌های قدیمی مربوط می‌شوند. اما این دور از واقعیت است. طراحی داخلی خانه با قطعات پارچه گران‌بها و صنایع‌دستی می‎تواند به دیوارها گرما و غنا بیفزاید. اگر منسوجات ارزشمندی دارید چرا قاب‎بندی و آویزان کردن آن‎ها را مانند یک اثر هنری در نظر نمی‌گیرید؟ 
نمونه‌هایی از صنایع‌دستی را به دیوار بیاویزید. طراحی داخلی خانه

5. خانه خود را با گیاهان آپارتمانی پر کنید.

گیاهان آپارتمانی نه‌تنها ظاهر کلی خانه شما را را بهبود می‌بخشند. بلکه باعث افزایش خلاقیت، کاهش استرس و حذف آلاینده‎های هوا نیز می‎شوند. همچنین تزیین اتاق با گیاهان شما را سالم‎تر و شادتر می‌کنند. برای زیباتر شدن هرچه بیشتر فضا در هنگام استفاده از گیاهان خانگی این مسائل را رعایت کنید:
گیاهان را به اندازه‎های مختلف و با برگ‎های بزرگ و کوچک انتخاب کنید. 
گیاهان آپارتمانی با برگ‎های رنگارنگ را به خانه بیاورید.
گلدان‎های تزیینی را فراوان به کار ببرید. 
هیچ‌گاه مراقبت از گیاهان آپارتمانی خود را از یاد نبرید.
گیاهان را در دسته‎های متفاوت با اعداد فرد بچینید. 
گلدان گیاهان را با توجه ‌به نیاز آن‌ها به نور در اتاق قرار دهید.
خانه خود را با گیاهان آپارتمانی پر کنید. طراحی داخلی خانه

6. مانند طراحان داخلی یک کنسول برای خانه تهیه کنید.

یک میز کنسول حتی اگر ساده باشد به‌راحتی می‎تواند طراحی داخلی خانه را ارتقا ببخشد. طراحان از این وسیله هم در ورودی خانه‎ها و هم در اتاق نشیمن یا اتاق‌خواب استفاده می‌کنند. چیدن میز کنسول هم قوانینی دارد که باید رعایت شوند. به‌عنوان ‌مثال با قرار دادن اشیایی با ارتفاع‎های مختلف، جذابیت بصری روی میز کنسول خود ایجاد کنید. استفاده از شمع با اندازه‎های متفاوت یا یک شی بزرگ مانند کره، مجسمه یا گلدان هم مناسب خواهند بود. همچنین می‌توانید یک اثر هنری برجسته، آینه بزرگ یا ساعت رومیزی روی آن قرار دهید. 

7. کف آشپزخانه را با فرش مزین کنید.

می‌دانیم که قراردادن فرش‌ها در اتاق‌های نشیمن فضا را بسیار شیک می‎کند. اما چطور است در آشپزخانه هم از آن‌ها استفاده کنیم. فایده این کار نرم کردن سطوح سخت، بهبود آکوستیک و افزودن رنگ و طرح به دکوراسیون است.
مانند طراحان داخلی یک کنسول برای خانه تهیه کنید. طراحی داخلی خانه

8. جزییات چشم‌نواز به در اتاق‌ها بیفزایید.

درها در خانه‌های مدرن و با پیچیدگی معماری کم می‌توانند بسیار تخت و ساده باشند. با این‌ حال یک وسیله تزیینی ساده می‎تواند آن‌ها را جالب‎تر کند. کلید موفقیت در این کار، یکپارچگی کل طراحی داخلی خانه و درها است.

9. نحوه طراحی قفسه کتاب را بیاموزید.

جنس، چیدمان و شکل کتاب‌ها و وسایلی که در کتابخانه قرار می‌دهید بسیار مهم هستند. قفسه کتاب را طوری طراحی کنید که خاطرات شما را نیز در خود نگه دارد. این کار را می‌توانید با قراردادن قاب عکسی انجام دهید. همچنین تمام فضاها را با کتاب پر نکنید. در اطراف هر دسته کتاب فضایی را خالی بگذارید تا تا چیدن آن‌ها عمدی و مرتب به نظر برسد. 
می‌توانید کتاب‎ها را بر اساس موضوع دسته‌بندی کنید یا رنگ‌های مشابه را با هم در نظر بگیرید. اما بهتر است بیشتر از یک دسته کتاب و دو وسیله تزیینی در هر قفسه به کار نبرید تا فضای آزاد و شیک داشته باشند.

10. جزییات ظریف را به طرح‌های خنثی پیوند بزنید

این جزییات می‌تواند افزودن کمی رنگ طلایی در گوشه‎هایی از خانه باشد. همچنین چوب و سنگ مرمر به خوبی با هم جور می‎شوند. قالیچه‎های جیر و پشمی را در کنار هم به کار ببرید. شیشه‎های سرامیکی و رنگی، همچنین گلدان‎های سفالی نیز به‌عنوان عناصر تزیینی عالی هستند.
1.	جزییات ظریف را به طرح‎های خنثی پیوند بزنید طراحی داخلی خانه

11. از پله‌های خانه‌‎های دوبلکس غافل نشوید

در اغلب موارد پلکان‌ها نادیده گرفته و به حال خود رها می‌شوند. این مکان‎ها فضاهای بزرگ دیواری دارند که می‌توان روی آن‌ها اکسسوری آویخت. بهترین گزینه طراحی داخلی خانه در مورد راه‌پله‌ها، گالری دیواری است. شما می‎توانید راه‌پله را به منطقه‎ای تبدیل کنید که مهمانان روی آن‌ها مکث و زیبایی‌شان را تحسین کنند. 
هنگام نمایش آثار هنری و تصاویر در گالری راه‌پله، قوانین را زیر پا بگذارید. شیب طبیعی آن را به نفع خود به کار ببرید. مقیاس‎ها را به بازی بگیرید و تصاویری با اشکال و اندازه‌های مختلف را برای نصب روی دیوار برگزینید. از طرح‌بندی دیوار گالری راه‌پله غافل نشوید. نصب عکس‌های سیاه‌وسفید در قاب‌های مشکی براق یا انواع آثار هنری و تصاویر می‌تواند از آن جمله باشد.

12. از پانل‌های مصنوعی استفاده کنید.

استفاده از پانل‌ها شاید قدیمی به نظر برسد. اما ایده‌ پانل‌سازی بر روی دیوارها به ترند تبدیل شده‎ است. این تزیینات را می‎توان به هر دیواری اضافه کرد. مبل‎هایتان را در زیر پانل‎های مصنوعی قرار دهید که با کاغذ دیواری ساده پوشانده شده‎اند. این کار یک تقارن منظم و دل‌پذیر در طراحی داخلی ایجاد می کند. 

از پانل‎های مصنوعی استفاده کنید. طراحی داخلی خانه

13. به‌روزرسانی طراحی داخلی خانه را از یاد نبرید

آیا ضرب‌المثل «جزییات کوچک باعث تفاوت‎های بزرگ می‎شوند» را شنیده‎اید؟ این جمله کاملا در مورد دکور خانه هم صدق می‌کند. به‌عنوان‌ مثال، یک کار کوچک مانند تعویض دستگیره‌های کابینت آشپزخانه می‌تواند ظاهر کل آن را از حالت متوسط به حیرت‎انگیز تبدیل کند. تغییر کوچک دیگری که می‎تواند ظاهر خانه شما را زیباتر کند عوض کردن کلیدها و پریزهای برق خواهد بود.
در ابتدا ممکن است همه این کارها عجیب به نظر برسند. اما مطمئن باشید که اگر یکی از آن‌ها را اجرا کنید تغییر فوق‌العاده‌ای در طراحی خانه خود خواهید دید.

14. اکسسوری را فراموش نکنید

شما می‌توانید با صرف هزینه بسیار کم و بدون دست‌زدن به هیچ یک از مبلمان موجود خود ظاهر خانه را به‌طور کامل تغییر دهید. آثار هنری، گلدان، کوسن، سینی، شمع و... فهرست طولانی برای این هدف هستند. علی‌رغم اعتقاد برخی افراد، فکر نکنید که اضافه‌کردن این اشیا به خانه فقط حجم تمیزکاری‌ها را زیاد می‌کنند. لوازم جانبی می‎توانند فضایی شاداب بیافرینند. همچنین نمایی امروزی به مبلمان قدیمی ببخشند و حتی برخی از ایرادات مانند دیوار ترک‌خورده را پوشش دهند.

15. چند نقطه کانونی ایجاد کنید

دیوارها یکی از بزرگ‌ترین سطوح در یک اتاق هستند و پتانسیل ایجاد تغییرات بزرگ در طراحی داخلی خانه را دارند. هرچند می‌توان دیوارها را رنگ‌آمیزی کرد. اما این کار تنها گزینه برای تزیین دیوار نیست. جایگزین‎های ارزان زیادی مانند کاغذدیواری نیز وجود دارد. آن‌ها به‌راحتی نصب و حذف می‌شوند و اثری چشمگیر به وجود می‎آوردند. کاشی‌های چسبنده نیز یک گزینه هستند و می‌توانند در هر اتاق از جمله مناطق مرطوب استفاده شوند.
چند نقطه کانونی ایجاد کنید طراحی داخلی خانه

16. ترکیب الگوها و بافت‌های مختلف را امتحان کنید.

الگوها و بافت‌ها ابزار گران‌بهایی در طراحی داخلی محسوب می‎شوند. به‌عنوان ‌مثال به تفاوتی فکر کنید که کوسن‌های جدید روی مبل ایجاد می‌کند. اما این تمام کاری نیست که پترن‎ها انجام می‌دهند. الگوها و بافت‌ها قادر به ایجاد حس و حال در فضا هستند.
بافت‌های نرم و الگوهای ساده بلافاصله احساس آرامش را به شما می‌بخشند. درحالی‌که الگوهای روشن برجسته و بافت‌های براق احساس طراوت بیشتری را به ارمغان می‌آورند. پس با این سوال شروع کنید که دوست دارید خانه شما چه حال و هوایی داشته باشد. سپس برای رسیدن به آن از الگوها و بافت‌ها در طراحی داخلی خانه استفاده کنید.

17. بر شیوه قراردادن لامپ‌ها تمرکز کنید

وقتی صحبت از نورپردازی می‎شود بهترین توصیه لایه‎بندی است. این کار گزینه‎هایی را برای استفاده از فضا به‌روش‎های مختلف در اختیارتان می‌گذارد. همیشه با نورپردازی از بالا شروع کنید. از این نورها به‌طور کلی برای روشن‌کردن اتاق استفاده می‎شود. سپس آباژورهای زمینی و رومیزی را بیفزایید. آن‌ها فضایی را برای خواندن و نوشتن راحت به شما می‎دهند.  
با خاموش‌کردن نورهای عمومی و روشن‌کردن آباژور، فضای ملایم‎تری برای عصرها ایجاد می‌شود. در نهایت نورهای پراکنده را هم به مجموعه پیوند بزنید. به‌عنوان ‌مثال، شمع‌ها و چراغ‌های ال‌ای‌دی رشته‎ای برخی از راه‎های عالی برای ایجاد یک فضای آرامش‌بخش هستند.
1.	بر شیوه قراردادن لامپ‎ها تمرکز کنید طراحی داخلی خانه

18. شخصیت خود را نمایش دهید

این مورد از مهم‌ترین نکات اساسی در دکوراسیون خانه برای دست‌یابی به یک طراحی شیک است. با ترکیب روش‎های مختلف به سبکی دست خواهید یافت که واقعا سلیقه شما را منعکس می‎کند. شما می‎توانید با ترکیب اشیا گران‎قیمت با یافته‌های ارزان از بودجه خود نهایت استفاده را ببرید. سعی کنید با ترکیب وسایل جدید و قدیمی یک افکت لایه‎ای جالب به بار بیاورید که به خانه شما شخصیت ببخشد. 

جمع‌بندی

در این مقاله به شما توضیح دادیم که برای ایجاد یک طراحی داخلی خانه کاربردی و راحت باید به چه مواردی توجه کنید. داشتن کمدهای فراوان در همه اتاق‌ها می‌تواند شلوغی‌ها را کم کرده و دکور شما را نمایان کند. همچنین سعی کنید که از اکسسوری‌ها به‌راحتی گذر نکنید. آثار هنری، گلدان، کوسن، سینی، شمع از آن جمله هستند. در وهله آخر انتخاب وسایل را مطابق سلیقه و سبک شخصی خودتان انجام دهید. این کار را می‌توانید با ترکیب وسایل قدیمی و جدید به سامان برسانید.
 

https://www.thecanvasprints.co.uk/38-practical-space-saving-interior-design-ideas
https://www.homesandgardens.com/home-ideas
https://medium.com/@DecorAid/a-practical-interior-design-guide-for-beginners-e497b40fb9d5
https://www.houseandgarden.co.uk/gallery/time-to-rethink-tapestry
https://www.thesill.com/blog/why-you-need-plants-in-your-life#:~:text=The%20Benefits%20of%20Houseplants,for%20a%20healthier%2C%20happier%20you.&text=Indoor%20plants%20don't%20just,make%20us%20feel%20good%2C%20too
https://www.thespruce.com/how-to-arrange-plants-in-a-living-room-6739917#:~:text=Keep%20in%20Clusters%20(%22the%20Rule%20of%20Three%22)&text=Grouping%20houseplants%20in%20threes%20or,to%20promote%20a%20natural%20vibe https://www.jossandmain.com/sca/inspiration/insider-tricks/six-ways-to-style-your-console-table-T4675
https://www.decorilla.com/online-decorating/15-affordable-interior-design-tips-for-stunning-style-on-a-budget
https://www.rightathomeinteriors.com/10-bold-interior-design-ideas-to-add-drama-to-your-home/
تعداد بازدید : ۶۲۱
نسخه چاپی :  
ارسال نظرات

نظر شما :

مطالب مشابه
تجربه یک سرگرمی جدید : طراحی معماری زمین بازی شناور

تجربه یک سرگرمی جدید : طراحی معماری زمین بازی شناور

13 ایده دکوراسیون داخلی لوکس

13 ایده دکوراسیون داخلی لوکس

مهمانسرای حافظیه حسین شیخ زین الدین

مهمانسرای حافظیه حسین شیخ زین الدین

باغ اوتیسم، مجموعه تفریحی و اقامت موقت معلولین ذهنی /گروه معماری حجم سبز

باغ اوتیسم، مجموعه تفریحی و اقامت موقت معلولین ذهنی /گروه معماری حجم سبز

چرا طراحی مکان های عمومی تضمین سرمایه گذاری برای ایمن سازی شهر است؟

چرا طراحی مکان های عمومی تضمین سرمایه گذاری برای ایمن سازی شهر است؟

 چگونه یک مکان مذهبی طراحی کنید

چگونه یک مکان مذهبی طراحی کنید

مشاوره معماری

برای داشتن فضای کارآمد و زیبا می توانید از مشاوره متخصصین آرل بهرمند شوید

02122901905
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir