۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶
تحریریه معماری آرل
پلریون آنتریون یونان تحقق یکی از رویاهای قدیمی ساکنین یونان و اتصال شرق و غرب یونان است که حدود 100 سال از ایده ساخت این پل و مطرح شدن آن توسط نخست وزیر وقت یونان میگذرد بزرگترین چالش های ساخت این پل طول 3 کیلومتری آن، زلزله خیز بودن این منطقه در اروپا همچنین عدم وجود بستر مستحکم، عمق 65 متری دریا در منطقه ساخت پل و طوفان های دریایی است مشخصات این پل در عکس زیر قابل مشاهده می باشد.
این مستند نحوه کنترل عوامل محدود کننده در پروژه و استفاده از تجربیات در موارد مختلف دیگر به خصوص برای مهار زلزله ، ایجاد بستر مستحکم وکنترل حرکت عرشه در زمان زلزله همچنین چگونگی استفاده از تکنولوژی برای کنترل برخورد عرشه به پایه ها(کاهنده ویسکوز) درضمن استفاده از آستانه عملکرد برای این کاهنده هابرای جلوگیری از لغزش بی مورد عرشه در استفاده معمول از پل و فشار پایین به عرشه یکی از این موارد است. همراه آرل باشید..
تحریریه معماری آرل
استادیوم ومبلی در واقع ورزشگاه اصلی تیم ملی انگلستان است و پس از نیوکمپ دومین ورزشگاه بزرگ اروپا است. به جز بازیهای خانگی تیم ملی انگلستان، بازیهای پایانی مهم باشگاههای انگلستان مثل فینال جام حذفی (FA Cup) و بازی سوپرجام (Community Shield) هم در این ورزشگاه انجام میشوند و علاوه بر رویدادهای فوتبالی رویدادهای مهم دیگری مثل کنسرتهای متعدد در این استادیوم برگزار میشوند و در واقع ومبلی ورزشگاهی چند منظوره است. استادیوم جدید توسط شرکت معماری معروف Foster and Partners و Populous طراحی شده است و حدود ۵۷۵ میلیون پوند هزینه ساخت آن بود. یکی از شاخصترین ویژگیهای استادیوم ومبلی طاق ۱۳۳ متری آن است که با توجه به اندازهی ۳۱۵ متری آن، بزرگترین سقف یکپارچه ساخته شده در جهان است.
تحریریه معماری آرل
برج تایپه ۱۰۱ آسمانخراشی ۱۰۱ طبقهای در بخش خینیی تایپه در کشور تایوان است. نام اصلی این برج پیشتر "مرکز مالی تایپه" بود. این برج پس از برج خلیفه در دبی بلندترین برج جهان است. این بزرگترین برج مسکونی جهان در منطقهای زلزلهخیز ساخته شد تا میزان مقاومتش را به نمایش بگذارد. «تایپه ۱۰۱» نام برج ۱۰۱ طبقهای است که ۵۰۸ متر ارتفاع دارد.
راز مقاومت این برج در کره فولادی است به وزن ۶۶۰ تن که در بین طبقه ۸۷ تا ۹۲ «تایپه ۱۰۱» به ۱۶ بازوی فولادی آویخته شده است. این پاندول غول پیکر تعادل ساختمان را در برابر زلزلههای بسیار شدید و توفانهای مهیب که در این منطقه امری عادی و همیشگی است، حفظ میکند. سرعت بعضی از توفانهای این منطقه بیش از ۲۵۰ کیلومتر در ساعت است و گاهی در این منطقه سالی ۲۰۰ بار زلزله میآید. همراه آرل باشید...
تحریریه معماری آرل
سکوی گازی ترول ابتدا در یک دریاچه ساخته و سپس به اقیانوس انتقال یافت. در واقع در طراحی این سکو دقت بسیار بالایی به کار رفته و در ساخت آن از آخرین تکنولوژی روز نیز بهره گرفته شده است.
نگه داشتن یک ابر سازه در اقیانوس کار بسیار مشکلی است از این رو مهندسین بین پایه های این سکوی نیم کیلومتری و کف اقیانوس با ایجاد خلا نوعی مکندگی به وجود آوردند. با ایجاد این سیستم مکش که در واقع از موتورماشین های مسابقه الهام گرفته جدایی سکو از کف اقیانوس امری محال است. همراه آرل باشید...