۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

نویسنده : تحریریه آرل
تاریخ : يکشنبه , ۱۴۰۲/۰۶/۱۹ ۲۰:۰۴

15 نمونه دکوراسیون داخلی اداری مدرن 

همان‌طور که گفته شد، یک دیزاینر می‌تواند از انواع متریال و ابزار برای طراحی چیدمان اداری مدرن بهره بگیرد. چند نمونه از این طرح‌ها در ادامه معرفی شده‌اند:

طراحی اداری مدرن با چرم مصنوعی

دکوراسیون داخلی اداری مدرن می‌تواند به زیباترین شکل ممکن با کمک چرم مصنوعی اجرا شود. چرم‌های مصنوعی متشکل از پلیمرهای پلاستیکی هستند و در رنگ‌بندی و انواع مختلفی تولید می‌شوند. بنابراین دست طراح دکوراسیون باز است که با انتخاب گزینه مناسب، شرایط مناسبی را در محیط کار برای افراد ایجاد کند. 
بیشترین کاربرد چرم مصنوعی برای پوشش دیوار است. ولی می‌تواند به عنوان المان تزیینی یا برای درب‌ها هم استفاده شود. چرم مصنوعی زیبایی و مدرنیته خاصی به محیط کاری می‌بخشد و یکی از بهترین گزینه‌ها برای طراحی دیوارها، درب‌ها و فضای داخلی اداره است. 
در کنار زیبایی و مدرنیته، استفاده از چرم مصنوعی برای طراحی محیط کاری مزایای دیگری هم به همراه دارد. از جمله این مزایا می‌توان به قابلیت شستشو، لوکس و شکیل بودن، جلوگیری از انتقال صدا، گرما و سرما و تنوع در رنگ و طرح اشاره کرد. 

دکوراسیون مدرن اداری با کاغذ دیواری 

کاغذ دیواری یک متریال مقرون به صرفه و در عین حال ساده برای خلق یک فضای اداری زیبا و مدرن است. امروزه کاغذ دیواری در تنوع بالا تولید می‌شود و طراح می‌تواند با توجه به نوع کسب‌وکار، بهترین مدل و طرح کاغذ دیواری را انتخاب کند. حتی امکان سفارشی کردن کاغذ دیواری وجود دارد؛ به طوری که می‌توان محیط کسل‌کننده و تکراری محیط اداره را به یک محل شیک و سرگرم‌کننده برای فعالیت‌های کاری تبدیل کرد. 
مثلا اگر شرکت مربوط به یک دفتر مهندسی است، می‌توان از کاغذهای دیواری با طرح‌های هندسی استفاده کرد. یا برای محیط‌های آموزشی می‌توان از انواع کاغذهای دیواری با طرح‌های مرتبط بهره‌ گرفت. به طور کلی، هیچ محدودیتی برای دکوراسیون داخلی اداری مدرن با استفاده از کاغذ دیواری وجود ندارد. 

دکوراسیون مدرن اداری با شیشه‌های رنگی

یک نمونه دیگر از دکوراسیون مدرن اداری، استفاده از شیشه‌های رنگی در قسمت‌های مختلف محل کار است. یه دلیل تنوع بالا و متریال مورد استفاده برای ساخت این نوع شیشه‌ها، می‌توان از آن‌ها برای پنجره، تابلوهای تزیینی، پارتیشن و افزایش جذابیت نورپردازی استفاده کرد. همچنین می‌توان شیشه‌های رنگی و مات را باهم ترکیب و طرحی ایده‌آل و متفاوت به دکور محل کار بخشید. 
محیطی را تصور کنید که توسط شیشه‌های رنگی پارتیشن بندی شده باشد؛ در این حالت، علاوه بر جذابیت مضاعف، نور به صورت یکنواخت در همه بخش‌ها پراکنده می‌شود. هرچقدر محیط کار روشن‌تر و رنگی‌تر باشد، انگیزه بیشتری در کارمندان برای فعالیت مفید ایجاد خواهد شد. 

طراحی دکوراسیون اداری مدرن با پنل گچی دیواری

یکی دیگر از نمونه‌های دکوراسیون داخلی اداری مدرن با استفاده از پنل گچی دیواری اجرا می‌شود. این پنل‌های گچی در انواع مختلفی همچون مقاوم در برابر رطوبت، معمولی، مقاوم در برابر حریق، مقاوم در برابر حریق و رطوبت، ضد صدا و قرنیز گچی تولید می‌شوند. با این میزان از تنوع، قطعا امکان یک دیزاین مدرن وجود خواهد بود. 
پنل‌های گچی را می‌توان در شکل‌ها و طرح‌های مختلف تهیه کرد یا اینکه می‌توان آنها را با توجه به شغل و محل کار، سفارشی سازی کرد. نصب این پنل‌های گچی بسیار آسان است و خاصیت ضد حریق و عایق صوتی به مزایای این پنل‌های گچی می‌افزاید. ضمن اینکه قیمت این پنل‌ها نسبت به سایر متریال‌های مورد استفاده برای طراحی دکوراسیون اداری مدرن، کمتر است.

دکوراسیون اداری مدرن با دیوار پوش PVC

دیوارپوش PVC یکی از المان‌های جدید و جذاب در طراحی داخلی است که تغییرات بسیار محسوسی در ظاهر فضای اداری به وجود می‌آورد. با استفاده صحیح از دیوارپوش‌های PVC و تطبیق کامل آنها با دکوراسیون داخلی اداری، محیطی بسیار شیک و توام با آرامش و دلنشینی خلق می‌شود؛ به طوری که کمتر عنصری را می‌توان جایگزین آن کرد. 
طرح اصلی و نهایی سقف کفپوش و دیوار محیط کار باید با دقت بالایی طراحی شود. چرا که امکان تغییر دادن آن به راحتی وجود ندارد. دیوارپوش‌های پی‌وی‌سی به صورت افقی و عمودی تولید می‌شوند و از انواع عمودی آنها برای دیوار استفاده می‌کنند. این دیوارپوش‌ها را می‌توان در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف از جمله چوبی، سنگی، هندسی، سرامیکی و غیره تهیه کرد. 
با تلفیق دیوارپوش‌های پی‌وی‌سی با مبلمان مدرن و نورپردازی‌های جذاب می‌توان بهترین دکوراسیون داخلی اداری مدرن را خلق کرد.

طراحی دکوراسیون اداری مدرن با چوب

سبک مدرن یکی از پرطرفدارترین سبک‌های دکوراسیون اداری به شمار می‌رود که برای اجرای آن به وفور از متریال چوب استفاده می‌کنند. برای دیزاین جذاب دکوراسیون اداری می‌توان از انواع چوب‌های طبیعی، ساده و مسطح استفاده کرد. استفاده از چوب‌های تزیینی و برجسته در سبک مدرن مجاز نیست؛ چرا که در این سبک مبنا بر سادگی و زیبایی است. 
برای اینکه ماهیت سبک مدرن به خوبی به نمایش گذاشته شود، یک طراح و دیزاینر خلاق می‌تواند از انواع چوب‌های رنگ روشن و خنثی برای ایجاد یک هارمونی جذاب استفاده کند. می‌توان در کنار دیوار، کفپوش یا سقف، از مبلمان چوبی هم استفاده کرد. ترکیب گل و گیاه با طراحی چوبی نیز به زیبایی دکوراسیون داخلی اداری مدرن اضافه می‌کند؛ گویی طبیعت و تازگی وارد محیط کار شده است.

طراحی اداری مدرن با دیوارپوش سه بعدی

یکی از لوکس‌ترین، زیباترین و مدرن‌ترین دکوراسیون‌های اداری با استفاده از دیوارپوش‌های طرح سه بعدی اجرا می‌شود. دیوارپوش‌های سه بعدی از متریال مختلفی همچون پی‌وی‌سی، چوب، سنگ و غیره تهیه می‌شوند و با توجه به نوع متریال در قسمت‌های مختلف دکوراسیون اداری قرار می‌گیرند. این روزها استفاده از دیوارپوش‌های سه بعدی دکوراتیو بسیار ترند شده است و می‌توان آنها را در بسیاری از چیدمان‌های اداری مشاهده کرد. 
دیوارپوش‌های سه بعدی فضای بی‌روح یک محیط کاری را به یک فضای دل باز و با جذابیت بصری خیره‌کننده تبدیل می‌کنند. البته نباید فراموش کرد که نصب این دیوارپوش‌ها باید با دقت زیادی اجرا شود تا به زیبایی و جذابیت آنها افزوده شود. خبر خوب اینکه می‌توان دیوارپوش‌های سه بعدی را با توجه به سبک و سلیقه و همینطور نیاز محیط کاری، طراحی و اجرا کرد.

طراحی دکوراسیون اداری مدرن با آجر دکوراتیو 

یکی از متریال‌هایی که می‌توان از آن برای دیزاین دکوراسیون داخلی اداری مدرن استفاده کرد، آجرهای دکوراتیو است. این آجرها در کنار ایجاد فضای گرم و صمیمی در محیط کاری، نوستالژیکی را هم در بین کارمندان تداعی می‌کنند. تحقیقات نشان داده‌اند که استفاده از آجرهای دکوراتیو تا حد زیادی می‌تواند به دور کردن احساسات منفی از خانه و همچنین کم کردن افسردگی‌های ناشی از فشارهای کاری کمک کنند. 
ترکیب آجرهای دکوراتیو با مبلمان چوبی می‌تواند یک هارمونی خاص و منحصر‌به‌فرد را در فضای اداری ایجاد کند. استفاده از آجرهای دکوراتیو روی دیوارهای کانونی تمام توجه مراجعین را به سمت خود جلب می‌کند. همچنین می‌توان قسمت‌هایی از دیوارها را با طرح‌های نامنظم و با استفاده از آجرهای دکوراتیو طراحی کرد. استفاده از چوب یا دیوارپوش چوبی در ترکیب با آجرهای دکوراتیو فضای داخلی مدرن اداری را یونیک‌تر جلوه می‌دهد. 

طراحی دکوراسیون مدرن دیوار با بتن اکسپوز

بتن اکسپوز یکی از ایده‌آل‌ترین و منحصربه‌فردترین مصالحی است که به وفور در دکوراسیون داخلی اداری مدرن به کار گرفته می‌شود. این نوع بتن دارای سطحی صیقلی و صاف، اندازه‌های متفاوت و رنگ معمولاً خاکستری و سرد است. جذابیت، سادگی و زیبایی خاصی که بتن اکسپوز به همراه دارد، باعث شده است در بیشتر اداراتی که به سبک مدرن طراحی می‌شوند، مورد استفاده قرار بگیرد. 
استفاده از بتن اکسپوز برای نمای داخلی ادارات باعث می‌شود فضای داخلی کاملا مدرن به نظر برسد. دلیل این امر را هم می‌توان در خنثی بودن و سرد بودن بتن و رنگ آن جستجو کرد. 
استفاده از تایل‌های ساده بتن اکسپوز باعث می‌شود طراح بتواند چیدمان ساده و مینیمال، به‌روز، مدرن و کاملا متفاوت را در دکوراسیون اداری خلق کند. در واقع، خنثی بودن رنگ بتن اکسپوز، دست طراحان دکوراسیون را باز می‌گذارد تا بتوانند چیدمانی کاملا مدرن با رنگ‌های متفاوت را ایجاد کنند.

طراحی دکوراسیون مدرن با سنگ

برای طراحی دکوراسیون داخلی اداری مدرن با استفاده از متریال سنگ می‌توان از انواع مختلف سنگ‌ها از جمله مرمر، سنگ آهک، گرانیت، تراورتن و سنگ آهن استفاده کرد. هر کدام از این سنگ‌ها دارای ویژگی‌ها و خصوصیات منحصربه‌فردی هستند و طراح می‌تواند با توجه به خواسته مشتری و همچنین محیط کار، بهترین نوع را انتخاب کند. 
در طراحی اداری مدرن می‌توان از سنگ‌ها به عنوان پله، پوشش دیوار، کف، میز و غیره استفاده کرد. همچنین به دلیل طرح‌های متنوع و جذاب سنگ‌ها می‌توان از آنها به عنوان المان‌های تزیینی بهره گرفت.
استفاده از سنگ برای چیدمان اداری مدرن با مزایای بسیار زیادی از جمله مقرون به صرفه بودن، عدم نیاز به نگهداری و تعمیر در طولانی مدت، راحتی در تمیز کردن، دوام، طبیعی بودن، تنوع و غیره همراه است. 
در طراحی دکور اداری مدرن با استفاده از سنگ، دست طراح باز است که از سنگ‌های با رنگ‌های مختلف و بافت متنوع استفاده کند. ترکیب رنگ سنگ‌ها با سایر عناصر و المان‌های موجود در چیدمان مدرن، زیبایی و جذابیت را به فضای اداری اضافه می‌کند.

چیدمان اداری مدرن با آینه‌

یکی از المان‌هایی که به وفور در دکوراسیون داخلی اداری مدرن استفاده می‌شود، آینه است. آینه فضا را بزرگتر نشان می‌دهد و همین امر باعث می‌شود که طراحان از آن برای بزرگتر نشان دادن فضاهای کوچک اداری استفاده کنند. استفاده از آینه باعث می‌شود فضا دل‌بازتر شود و همین امر، جلوی افسردگی و ناراحتی کارمندان را می‌گیرد. 
یک طراح می‌تواند از انواع آینه‌های پازلی، قدی، آینه‌های کاشی، طرح‌های هندسی و غیره برای دیزاین فضای مدرن اداری استفاده کند. یکی از مزیت‌های استفاده از آینه این است که می‌توان آن را با انواع دیوارپوش ترکیب کرد و هیچ محدودیتی برای استفاده از آن وجود ندارد.

طراحی فضای اداری مدرن با تابلوهای نقاشی

تابلوهای نقاشی به سبک مینیمال، مدرن و پست مدرن از جمله المان‌های مورد استفاده برای طراحی فضای اداری مدرن به شمار می‌روند. برای یک طراحی مدرن و جذاب می‌توان از انواع تابلوهای نقاشی بزرگ و کوچک و با رنگ‌ها و جلوه‌های مختلف استفاده کرد. می‌توان تابلوهای نقاشی را شخصی سازی کرد و متناسب با نوع فعالیت آنها را سفارش داد. مثلا برای یک شرکت که در حوزه گردشگری فعالیت می‌کند، می‌توان از نقشه‌های جهان یا نقاشی هواپیما، قطار و ابزار حمل‌ونقل استفاده کرد. 

دکوراسیون اداری مدرن با پوستر طبیعت و منظره

جذاب‌ترین، منحصربه‌فردترین و زیباترین دکوراسیون داخلی اداری مدرن را می‌توان به راحتی و با قیمت بسیار ناچیز با پوستر طبیعت و منظره طراحی کرد. استفاده از پوسترهای طبیعت و منظره یک راه بسیار ساده جهت خلق یک فضای دلباز برای کارکنان و ارباب رجوع‌ها است. به دلیل تنوع بالای پوسترهای منظره و طبیعت، دست طراح باز است تا بتواند مطابق با مبلمان و نوع فعالیت محیط کار، پوستر مناسب را انتخاب کند.  
استفاده از این پوسترها در فضای اداری مدرن می‌تواند حس آرامش طبیعت را وارد فضای پرفشار و دلگیر محیط کار کند. پوسترهای طبیعت در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف و همچنین به صورت ساده و سه بعدی تولید می‌شوند که نوع سه بعدی آنها جذابیت و زیبایی بیشتری به همراه دارد.

دیزاین اداری مدرن با آکواریوم

استفاده از المان‌ها و عناصر طبیعی و زنده، یکی از راهکارهای یک دیزاینر خلاق برای خلق فضای مدرن است. آکواریوم یکی از این عناصر زنده محسوب می‌شود که حس زندگی و تحرک را به محیط اضافه می‌کند. 
حرکت ماهی‌های رنگارنگ و نورپردازی‌هایی که روی آکواریوم اجرا می‌شوند، جذابیت و زیبایی بصری خیلی زیادی را به ارمغان می‌آورند. ضمن اینکه حضور این عناصر زنده، حس افسردگی و فشار کاری روی کارکنان را به طرز چشمگیری کاهش می‌دهد. از آکواریوم می‌توان در اندازه‌های مختلف و طرح‌های متنوع در فضای اداری مدرن بهره گرفت.

طراحی فضای اداری مدرن با گل و گیاه

همه ما جنبه علمی اهمیت گل و گیاه را می‌دانیم؛ اینکه این موجودات زنده قادر هستند کربن دی اکسید محیط را به اکسیژن تبدیل کنند. تحقیقات نشان داده‌اند وجود چندین گلدان گل و گیاه می‌تواند تا حد زیادی انرژی‌ها و پالس‌های منفی ناشی از تنش‌های کاری و روحی را کاهش دهد. امروزه به طور گسترده از این عناصر زیبا و زنده برای خلق دکوراسیون داخلی اداری مدرن استفاده می‌کنند. 
علاوه بر زیبایی، گل‌‌ و گیاه راندمان کاری کارکنان را هم افزایش می‌دهد. تقریبا در بیشتر طرح‌های مدرن، از این المان‌های سبز و رنگی استفاده می‌کنند. ولی بیشتر طراحان از این المان به عنوان عنصر اصلی و کانونی چیدمان بهره می‌گیرند. این عنصر زنده تقریبا با هر رنگ و دکوری، هماهنگ است. 

جمع‌بندی

 امروزه دکوراسیون مدرن برای بیشتر فضاهای داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرد. دکوراسیون داخلی اداری مدرن در سبک‌ها و طرح‌های مختلفی قابل اجرا است. طراحان و دیزاینرها می‌توانند بدون هیچ محدودیتی از انواع متریال و عناصر تزیینی مانند بتن اکسپوز، آینه، چرم مصنوعی، کاغذ دیواری، پنل‌های گچی، آکواریوم، گل و گیاه و غیره استفاده کنند‌.  در دکوراسیون مدرن، سادگی حرف اول را می‌زند و بنابراین خبری از تزیینات برجسته، سلطنتی و شلوغ نیست. یک دیزاینر می‌تواند با ترکیب چندین عنصر و چندین متریال، بهترین طرح دکوراسیون اداری مدرن را در اختیار صاحبان مشاغل قرار دهد.
 
https://www.furngully.com/blog/7-corporate-office-design-trends-for-2023
 
 

تعداد بازدید : ۵۶۸
نسخه چاپی :  
ارسال نظرات

نظر شما :

مطالب مشابه
طراحی داخلی دفترکار جدید مایکروسافت در سیدنی

طراحی داخلی دفترکار جدید مایکروسافت در سیدنی

بازسازی ساختمان اداری

بازسازی ساختمان اداری

نگاهی به طراحی داخلی دفتر شرکت AirBnB در سیدنی

نگاهی به طراحی داخلی دفتر شرکت AirBnB در سیدنی

10 دفتر کار معماری با فضاهایی الهام بخش

10 دفتر کار معماری با فضاهایی الهام بخش

دفتر اداری هو شی مین یا پارک تفریحی؟

دفتر اداری هو شی مین یا پارک تفریحی؟

طراحی داخلی شرکت تکنولوژی با تِم فانتزی

طراحی داخلی شرکت تکنولوژی با تِم فانتزی

مشاوره معماری

برای داشتن فضای کارآمد و زیبا می توانید از مشاوره متخصصین آرل بهرمند شوید

02122901905
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir