۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

نویسنده : تحریریه آرل
تاریخ : دوشنبه , ۱۴۰۲/۰۳/۰۱ ۰۲:۱۵
بازسازی ساختمان اداری

آیا بازسازی ساختمان اداری ضرورتی دارد؟

بازسازی ساختمان اداری ثابت کرده است که همواره بر مشاغل و کسب‌وکارها آثار مفیدی بر جای می‌گذارد. محیط‌های اداری جذاب و کاربردی می‌توانند بهره‌وری را افزایش دهند، تصویر خوبی از کسب‌وکار نشان دهند و حتی می‌توانند بر روحیه کارمندان تاثیر بگذارند. با این ‌حال برای اینکه یک محیط کار، طراحی اداری خوبی داشته باشد ابتدا باید مواردی را رعایت کنید. 
اگر قصد دارید که نوعی از طراحی را به کار ببرید که فضای داخلی دفتر کارتان را به‌شکل مدرن صنعتی نمایان سازد یا یک طراحی مینیمالیستی در آن پیاده شود، در هر صورت موارد متعددی وجود دارد که باید در زمان برنامه‌ریزی برای این کار به آن‌ها توجه کرد. برخی از این موارد عبارت‌اند از:
استفاده از مواد باکیفیت و کمک‌ گرفتن حرفه‌ای از متخصص
پایبندی به ارزش و شخصیت برند خود 
تمرکز بر روی راحتی و آرامش 
با رعایت نکات فوق، بازسازی محل کار شما مزایایی به دست می‌آورد که خود و کارکنان‌تان واقعا از آن‌ها بهره‌مند خواهید شد. روشن است که چرا بازسازی ساختمان اداری در موفقیت هر کسب‌وکاری نقش اساسی دارد. مهم‌ترین مزیت‌های این کار در ادامه آورده شده‌اند.

مزایای بازسازی ساختمان اداری چیست؟

بازسازی ساختمان اداری می‌تواند به‌معنای تعمیر، کاربردی‌ کردن یک فضا یا افزودن جذابیت بیشتر به طراحی ساختمان باشد. این کار ممکن است به اشکال مختلفی صورت بگیرد. مانند: رنگ‌آمیزی مجدد دیوارها، ارتقاء سیستم الکتریکی، بازسازی کف اتاق‌ها، جایگزینی تجهیزات اداری قدیمی، ارتقاء سیستم‌های HVAC و غیره. در ادامه به برخی از مزایای بازسازی ساختمان اداری اشاره می‌کنیم.
مزایای بازسازی ساختمان اداری چیست؟

1. بهبود روحیه کارکنان

جدا از داشتن محصولات استثنایی و خدمات عالی به مشتریان، یک راه آسان برای جذب مشتریان جدید، داشتن یک فضای تجاری مدرن و جذاب است. هر چه سن ساختمان‌های اداری افزایش می‌یابد ساختمان فرسوده‌تر و بازسازی آن دشوارتر می‌شود. این موضوع می‌تواند بر روحیه کارکنان تاثیر منفی بگذارد. کارمندان دوست دارند احساسی را تجربه کنند که تعلق آن‌ها را به منابعی نشان می‌دهد که در اختیار دارند و برای حمایت از آن‌ها و کار‌هایشان به‌اندازه کافی موجود است. 
یک فضای مناسب نه‌تنها محیطی آرام برای کارکنان فراهم می‌سازد تا به وظایفشان عمل کنند، بلکه راحتی آنان را نیز مدنظر قرار می‌دهد، همکاری بهتر را تسهیل می‌کند و انعطاف‌پذیری را افزایش می‌دهد.
داشتن فضای کافی، تجهیزات جدید و شرایط راحت، کار را آسان‌تر و سریع‌تر خواهد ساخت. همین امر به کارکنان کمک می‌کند تا نسبت به شغل خود احساس خوبی داشته باشند و به آن‌ها نسبت به کاری که انجام می‌دهند، احساس ارزشمندی می‌دهد.

2. استفاده کارآمدتر از فضای موجود

ساختمان‌های اداری اغلب بدون استفاده بهینه از فضا تکمیل و ساخته می‌شوند. به‌هم‌ریختگی بیش از حد، وسایل گم‌شده و شرایط کاری فشرده می‌تواند به اختلافات اداری و کاهش بهره‌وری منجر شود. بازسازی ساختمان اداری می‌تواند به رفع این مسایل کمک کند.
برخی از ساختمان‌ها به یک دفتر طرح باز تبدیل می‌شوند در حالی ‌که ساختمان‌های دیگر با افزودن طبقات اضافی، استفاده بهتر از فضای باز و ایجاد مناطق چندمنظوره بیشتر در داخل ساختمان خلاقیت به خرج می‌دهند.
بازسازی یک فضای اداری می‌تواند به بهبود کارایی بینجامد و فضای مناسبی را در اختیار کارکنان و مشتریان قرار دهد تا وظایف خود را انجام دهند یا به‌راحتی به کار خود بپردازند. همچنین یک راه موثر برای از بین ‌بردن فضاهای دل‌گیر، قدیمی و تبدیل آن‌ها به فضاهای کاربردی و شادتر است.
2. استفاده کارآمدتر از فضای موجود

3. جذب فرصت‌ها و استعدادهای جدید

فضای کاری بازتابی از کیفیت کار، محصولات یا خدمات شما است. برداشت اول برای کارمندان بسیار مهم به‌شمار می‌رود. وضعیت ساختمان اداری شما به‌خوبی بیان‌گر ارتباط بین موفقیت و منابع مالی تجارت‌تان خواهد بود. اگر محل کارتان از نظر ظاهر و امکانات در شرایط بدی قرار داشته باشد، این موضوع می‌تواند سیگنال‌های مهمی به کارمندان آینده‌نگر ارسال کند که در تصمیم‌گیری آن‌ها درمورد توانایی کسب‌وکار شما تاثیر خواهد گذاشت و آن‌ها با خود می‌اندیشند ‌که آیا برای رشد خود و فعالیت‌شان در کار شما سرمایه‌گذاری کنند یا خیر. 
کارمندان آینده‌نگر از خود می‌پرسند اگر یک کسب‌وکار نمی‌تواند فضای اداری خود را حفظ کند آیا خواهد توانست حقوق عادلانه‌ای به کارمندان پرداخت کند؟ آیا این کسب‌وکار به‌خوبی از کارکنان مراقبت خواهد کرد؟
در واقع اولین نگاه است که به دید کارمندان و مشتریان شما جهت می‌دهد. بدون شک هر شرکتی می‌خواهد بر کارمند یا مشتری که وارد ساختمان کار آن‌ها می‌شود تاثیر قابل‌قبولی بگذارد. همه عناصر طراحی از ورودی تا نمای کلی فضای اداری، نقش مهمی در جلوه‌دادن کیفیت و کمیت برند و نام تجاری شما خواهند داشت.
به ‌این ‌ترتیب، بازسازی ساختمان اداری زمانی اهمیت پیدا می‌کند که به‌درستی هویت شرکت شما را منعکس کند و پیام و تصویر مثبتی از برند و اهداف کسب‌وکارتان منتقل کند. کارمندان آینده‌نگر تمایل دارند برای مشاغلی کار کنند که از ثروت و موفقیت حرف می‌زنند. کسب‌وکار شما می‌تواند با بازسازی ساختمان اداری و نشان‌دادن تصویری از موفقیت، کارمندان بهتری را جذب کند.  
3. جذب فرصت‌ها و استعدادهای جدید

4. بهره‌وری بیشترکارمندان 

مطالعات نشان می‌دهد افرادی که در دفاتر شیک، زیبا و راحت کار می‌کنند، بهره‌وری و تعامل بیشتری با یکدیگر دارند. یک فضای اداری بدون استرس و راحت می‌تواند برخلاف هر فضای اداری دیگری کارمندان را بانشاط نگاه دارد. یک مدل بازسازی خوب می‌تواند ویژگی‌های مختلفی را معرفی کند که باعث بهره‌وری بیشتر کارمندان اداری می‌شود. برای مثال:

5. بهبود نورپردازی

نورپردازی بهتر و تنوع گسترده‌تر لوازم روشنایی کار را برای کارکنان آسان‌تر می‌کند. این موضوع می‌تواند به افزایش سرعت کار آن‌ها منجر شود.
ارتقاء تکنولوژی‌های داخلی و سیستم‌های قدرت
یک ساختمان و کسب‌وکار مدرن باید قابلیت وای‌فای، سیستم‌های امنیتی الکترونیکی و سایر امکانات الکترونیکی روز را داشته باشد. نکته‌ای که شاید کمی عجیب به نظر برسد ،ولی حتما باید به آن توجه کرد این است که اکثر مشاغل برای عملکرد بهتر به پریزهای برق زیادی نیاز دارند. هر چه ساختمان قدیمی‌تر باشد به همان میزان در برآورده ساختن نیازهای یک تجارت مدرن ناکارآمدتر خواهد بود. ارتقای سیستم قدرت می‌تواند به کارمندان کمک کند تا با بهره‌وری بیشتر کار کنند.

توسعه فضاهای کاری چندمنظوره 

فضاهای کاری چندمنظوره مانند اتاق‌های کنفرانس کوچک، دفاتر اضافی و اتاق‌های استراحت اجازه می‌دهند که کارمندان فارغ از وظایفی که بر عهده دارند به اتاق‌ها و فضاهای دیگر نیز رفت‌و‌آمد کنند و احساس رضایت بیشتری نسبت به محیط کاری خود پیدا کنند.

افزایش فضاهای کاری مشترک

کارمندان بیش از هر چیز دیگری برای محیط کار مشارکتی ارزش قائل هستند. فضاهای کاری مشترک مانند یک چیدمان اداری باز کارمندان را گرد هم می‌آورد، تعامل آن‌ها را بیشتر می‌کند و به کارکنان فرصتی می‌دهد تا در گروه‌های کوچک کار کنند. با این کار به تفکر خلاق و بهره‌وری کمک بسیاری می‌کنید. با ایجاد فضاهای تعیین‌شده برای تعامل و همکاری به کارمندان فعلی و آینده خود نشان دهید که برای آن‌ها ارزش قائل هستید.

بهبود ظرفیت ذخیره‌سازی

نیازهای شرکت شما در طول زمان تغییر می‌کند. آیا متوجه شده‌اید که نسبت به پنج سال پیش به فضای ذخیره‌سازی بیشتری نیاز دارید؟ با بازسازی ساختمان اداری به افزایش فضای ذخیره‌سازی مناسب برای برطرف‌کردن نیازهای کارکنان کمک می‌کنید. این کار را با تنظیم چیدمان و دسترسی به تجهیزات اداری انجام دهید، حتی با تامین یا تغییر چیدمان وسایل کوچک ساده و به نظر کم‌اهمیت.  
• بهبود ظرفیت ذخیره‌سازی

6. تامین ایمنی و راحتی  

یک فضای اداری قدیمی از استانداردهای ایمنی روز عقب می‌ماند. در این شرایط بازسازی ساختمان اداری برای اطمینان از رعایت قوانین فعلی ساختمان ضروری است. اغلب پیمانکاران در زمان بازسازی بررسی می‌کنند که ساختمان مطابق با قوانین جدید ساختمان‌سازی هست یا خیر؟ اگر مشخص شود که ساختمان شما با قوانین جدید مطابقت ندارد، پیمانکار شما را نسبت به تغییراتی مطلع می‌کند که  برای ایمن‌تر کردن ساختمان می‌توانید  آن‌ها را انجام دهید. 
 بازسازی ساختمان اداری با رعایت مقررات ساختمان و ایمنی آن باعث می‌شود کارکنان در طول ساعات کاری احساس امنیت و راحتی کنند. یک نمونه از این‌که چگونه یک بازسازی می‌تواند از کارکنان محافظت کند، ایمنی آتش‌سوزی است. رعایت مسائل ایمنی می‌تواند با کاهش احتمال وقوع حادثه در محل از کسب‌وکار شما محافظت کند. انطباق قوانین و ارتقای ایمنی عبارت‌اند از:
ارتقای سیستم‌های حفاظت در برابر آتش
ارتقای ساختاری
ارتقای دسترسی
به‌طور معمول، بازسازی ساختمان اداری می‌تواند به بهبود سابقه ایمنی کسب‌وکارتان کمک کند و تجارت شما را به مکانی بهتر برای مشتریان و همچنین کارکنان مبدل سازد.

7. نمایش تفکر نوآورانه 

نوآوری برای یک تجارت ضروری است و باید در همه کار‌هایی نشان داده شود که یک شرکت آن‌ها را انجام می‌دهد یا آن‌ها را تبلیغ می‌کند. کسب‌وکارهایی که فضای کاری قدیمی یا ناکارآمد دارند نیز قطعا می‌توانند آینده‌نگر باشند. اما نشان‌دادن این آینده‌نگری به کارمندان بدون نوسازی کمی دشوار خواهد بود. بنابراین بازسازی ساختمان اداری به کارمندان و مشتریان ثابت می‌کند که کسب‌وکار شما با آینده‌نگری، کار تیمی را تشویق می‌کند و در مسیر رشد خود به‌طور جدی گام برمی‌دارد. 
یک نوسازی هوشمند باید به کارکنان انگیزه دهد و از تعهد آن‌ها برای ساختن آینده‌ای بهتر برای کسب‌وکار حمایت کند.

8. کاهش هزینه‌های نگهداری دفتر

تعمیر و نگهداری دفتر مراحل و هزینه‌های زیادی در بر دارد. می‌توان به نظافت، بهسازی حمام، تعمیر و نگهداری آشپزخانه، تعویض تجهیزات و مبلمان آسیب‌دیده، تعمیر و نگهداری سیستم‌های روشنایی، تعمیر و نگهداری HVAC اشاره کرد. همه این فرایندها هزینه‌بر هستند و هزینه‌ها می‌تواند به‌راحتی افزایش یابند. بازسازی ساختمان اداری می‌تواند به شما در کنترل و به‌ حداقل ‌رساندن بسیاری از انواع هزینه‌های نگهداری کمک کند.
 ارتقاء پنجره‌ها و درها به نمونه‌های جدید، عایق‌بندی را بهبود می‌بخشد و به کاهش هزینه‌های HVAC کمک خواهد کرد. HVAC مخفف گرمایش، سرما و تهویه ‌مطبوع است. 
8. کاهش هزینه‌های نگهداری دفتر

جمع‌بندی

با توجه ‌به این‌که بسیاری از کارمندان بیش از یک‌سوم عمر خود را در دفتر کار سپری می‌کنند. بنابراین مهم است که این زمان در یک فضای کاری با طراحی عالی سپری شود. بازسازی ساختمان اداری این پتانسیل را دارد که عملیات اداری را از نحوه ارائه کسب‌وکار به مشتریان و کارمندان گرفته تا افزایش رفاه کارکنان متحول کند. طراحی داخلی خوب برای محیط اداری می‌تواند بر چندین جنبه یک سازمان تاثیر بگذارد. روشن است که بازسازی دفتر خواهد توانست به بهبود تجربه کارمندان در زمان کار و پیشرفت یک کسب‌وکار در آینده یاری رساند.
 
 
https://blog.litchfieldbuilders.com/5-key-benefits-an-office-remodel-will-have-on-your-business
https://96interior.com.sg/uncovering-good-office-design-renovation
https://designyourmonday.com/6-benefits-of-completing-an-office-renovation-in-the-new-year
https://hoytexteriors.com/6-benefits-of-commercial-remodeling-renovation
https://www.officeinteriordesign.com.sg/5-reasons-why-an-office-renovation-makes-sense-for-your-business-right-now
تعداد بازدید : ۴۰۴
نسخه چاپی :  
ارسال نظرات

نظر شما :

مطالب مشابه
طراحی داخلی دفتر کار شرکت مایکروسافت در سانفرانسیسکو

طراحی داخلی دفتر کار شرکت مایکروسافت در سانفرانسیسکو

طراحی داخلی ساختمان  مرکز آنز

طراحی داخلی ساختمان مرکز آنز

بررسی طراحی دفتر شرکت مرسدس بنز در تایلند

بررسی طراحی دفتر شرکت مرسدس بنز در تایلند

چرا دفتر کار و منزل شما، بر خلق و خو و سلامتی تان تاثیر می گذارد؟

چرا دفتر کار و منزل شما، بر خلق و خو و سلامتی تان تاثیر می گذارد؟

طراحی ساختمان جدید گوگل در کالیفرنیا

طراحی ساختمان جدید گوگل در کالیفرنیا

5 استراتژی طراحی اداری برای بهبود سلامت روان در فضاهای کاری مشترک

5 استراتژی طراحی اداری برای بهبود سلامت روان در فضاهای کاری مشترک

مشاوره معماری

برای داشتن فضای کارآمد و زیبا می توانید از مشاوره متخصصین آرل بهرمند شوید

02122901905
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir