۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

نویسنده : تحریریه آرل
تاریخ : دوشنبه , ۱۴۰۲/۰۳/۲۹ ۲۰:۵۶
ساختمان های مدرن تهران

با ساختمان ‌های مدرن تهران آشنا شوید

در مناطق مختلف شهر تهران می‌توان به ساختمان‌ها و آپارتمان‌های مسکونی با معماری بسیار زیبا و متفاوتی را مشاهده کرد. در این بخش، قصد داریم برخی از ساختمان‌های مدرن و جذاب تهران مانند خانه شریفی ها و خانه نیکبخت را به شما معرفی کنیم.

آپارتمان مسکونی دانیال

در طراحی این ساختمان مسکونی که در شهر تهران به‌عنوان یکی از ساختمان‌های مدرن و برجسته شناخته می‌شود از طبیعت الهام گرفته شده است. آرمان طراحان آپارتمان فوق این بود که با بهره‌گیری از شکل و رنگ برگ‌ها و شاخه‌های درختان، سازه یادآور باغ‌هایی باشد که به‌دلیل توسعه شهری، دیگر وجود ندارند.
این ساختمان در سال ۲۰۱۰ توسط رضا صیادیان و سارا کلانتری طراحی شده و در سال ۲۰۱۲ ساخت آن به پایان رسیده است. در همان سال این ساختمان موفق به کسب جایزه فستیوال معماری شیکاگو شد.

ویژگی‌های ساختمان دانیال

پنجره‌های بزرگ و برگی شکل، نور طبیعی را به داخل ساختمان جذب می‌کنند و باعث زیباتر شدن فضای داخلی و همچنین گرم شدن آن می‌شوند. استفاده از عناصر طبیعی مانند باغچه‌های هندسی، آبشارها و دیگر عناصر، بازگرداندن روح طبیعت به محیط شهری را به‌ارمغان آورده و فضای آرامش‌بخشی در حیاط این ساختمان های مدرن تهران ایجاد کرده‌اند.
پنل‌های شیشه‌ای جلوی ساختمان قابل حرکت هستند و هر روز ظاهر متفاوتی به نمای بیرون و داخل ساختمان اعطا می‌کنند. این پنل‌های رنگی علاوه‌بر حمایت از حریم خصوصی داخلی ساختمان، هنر اصیل کاشی‌کاری در معماری ایران را در خود جای داده‌اند.
ساختمان دانیال

مشخصات فنی ساختمان دانیال

این ساختمان را می‌توانید واقع در منطقه پاسداران - میدان نوبنیاد ببینید که زمینی به مساحت ۳۲۰ و زیربنای ۱۱۰۰ متر مربع را در بر می‌گیرد. ساختمان دانیال از ۵ طبقه تشکیل می‌شود که ۷ طبقه آن مسکونی و یک طبقه آن به پارکینگ و یک طبقه دیگر به استخر و تاسیسات اختصاص داده شده است.

ساختمان های مدرن تهران: خانه شریفی ها

شرکت NextOffice در ساخت خانه شریفی ها از طراحی متحرک استفاده کرده است تا نور بیشتری به داخل ساختمان بتابد و فضای پاسیو جدیدی برای استفاده ایجاد کند. با فشار دادن یک دکمه، اتاق صبحانه، اتاق مهمان و دفتر کار این ساختمان با حرکت آرام به بیرون گردش می‌کنند. این روش در آپارتمان‌های مدرن به‌دلیل صرفه‌جویی در مصرف انرژی مورد توجه قرار می‌گیرد.

ویژگی‌های خانه شریفی ها

بسته بودن خانه در فصل زمستان به گرم ماندن آن کمک می‌کند و باز کردن قسمت‌های متحرک در تابستان به ورود نسیم خنک به داخل خانه منجر می‌شود.

مشخصات فنی خانه شریفی ها

این خانه مدرن با زیربنای ۱۴۰۰ مترمربع در منطقه نیاوران تهران در سال ۲۰۱۳ احداث شده است و ۳ اتاق خواب، ۲ اتاق نشیمن بزرگ، ۲ آشپزخانه، اتاق کار، اتاق مهمان، اتاق صبحانه، پارکینگ، باشگاه ورزشی و استخر را در خود جای می‌دهد. خانه شریفی ها جزو پرطرف‌دارترین ساختمان های مدرن تهران به‌شمار می‌آید.
مشخصات فنی خانه شریفی ها

مجتمع مسکونی نیاوران ( خانه‌باغ نیکبخت)

طراحی خانه نیکبخت را براساس یک اصل پایدارسازی شکل داده‌اند که طبق آن هیچ درختی روی زمین ساختمان قطع نشود. در این خانه که محمدرضا نیکبخت معمار آن است، ۱۲۸ درخت با میانگین سن ۷۰ سال وجود دارد. درحالی‌که برای ساخت چنین خانه‌باغی به قطع ۴۰ درخت نیاز بود، او توانست نقشه‌ای را طراحی کند که هیچکدام از این درختان را قطع نکنند.

مشخصات فنی مجتمع مسکونی نیاوران

مجتمع مسکونی نیاوارن شامل دو بلوک مسکونی با پنج طبقه است و جمعا سی واحد مسکونی را در بر می‌گیرد. علاوه‌بر این، در مجتمع مسکونی فوق استخر شنا، سالن ورزشی و سالن مراسم نیز وجود دارد.
مجتمع مسکونی نیاوران

اقامتگاه اسکی بارین

ازجمله ساختمان های مدرن تهران می‌توان به اقامتگاه اسکی بارین اشاره کرد. بسیاری از افراد فراموش کرده‌اند که کوهستان‌های البرز ایران یکی از مقاصد اصلی اسکی در جهان هستند و برای گردشگران جذابیت بسیاری دارند. در دورافتاده‌ترین منطقه از تهران، اقامتگاه اسکی بارین را می‌توان به چشم دید که ساخت آن از طرح کلبه اسکیموها الهام گرفته شده است. شرکت طراحی RYRA این اقامتگاه را به‌صورتی با دامنه کوه و برف تعامل داده است تا شکاف بین طبیعت و معماری پر شود.
معماری این اقامتگاه بر روی فرم و انعطاف‌پذیری تمرکز کرده است. شکل ارگانیک آن به‌آسانی در چشم‌انداز اطراف قرار می‌گیرد. فضای داخلی ساختمان را نیز با شیب‌های منحنی‌وار و حداقل دکوراسیون به‌صورتی می‌توان دید که بیشتر شبیه یک فضای باز به نظر می‌رسد.
طراحان از لایه‌های توپوگرافی برای شبیه‌سازی بلوک‌های یخی در اتاق‌های داخلی استفاده کرده‌اند. پنجره‌های هوشمند مناسبی نیز در این اقامتگاه قرار داده شده است که نور خورشید را به داخل منطقه جاری می‌کنند و باعث گرم شدن فضا با نور طبیعی می‌شوند.
اقامتگاه اسکی بارین

مجتمع چناران پارک رزیدنس

یکی از ساختمان های مدرن تهران، مجتمع چناران پارک رزیدنس است که در منطقه الهیه قرار دارد. این مجتمع به‌دست معماران برجسته پایتخت، فرزاد دلیری و امید غلامپور، طراحی و ساخته شده‌اند. با توجه به امکانات بسیار و معماری زیبایی که این سازه دارد، مجتمع چناران را در پارک رزیدنس به‌عنوان یکی از مجلل‌ترین و گران‌ترین مجتمع‌های ایران به‌حساب می‌آورد.
سازندگان و معماران این مجموعه به تمام نیازهای یک زندگی مرفه توجه کرده‌اند و با بهره‌گیری از آخرین و مدرن‌ترین تکنولوژی‌های روز دنیا، مجتمعی کامل و ایده‌آل برای زندگی لوکس‌پسندان به وجود آورده‌اند. کیفیت ساخت این مجتمع در سطح بسیار بالایی قرار دارد و شرایط بسیار خوبی را برای ساکنان فراهم می‌کند.
مجتمع چناران پارک رزیدنس

ساختمان های مدرن تهران: مجتمع آلتون کورت

یک برج معروف و لوکس دیگر در تهران به نام برج 24 طبقه آلتون کورت معروف است که در شمار بی‌نظیرترین سازه‌های مدرن تهران معرفی می‌شود. برای دیدن این برج باید به منطقه پارک مهر نیاوران واقع در شمال شهر بروید. این برج 18 طبقه مسکونی را در بر دارد که 60 واحد را به خود اختصاص می‌دهد.
طراحی این برج بر دوش مهندس منصور وکیلی قرار داشت و آقای هورآذر نیز کار نظارت بر این پروژه را بر عهده گرفت. پنت هاوس‌های بسیار زیبایی در طبقات بالایی این برج وجود دارند که به‌صورت دوبلکس و تریبلکس طراحی شده‌اند. این پنت‌ها برای افرادی که در این برج زندگی می‌کنند، امکانات بی‌نظیری را فراهم ساخته‌اند.
مجتمع آلتون کورت

برج بین‌المللی تهران

برج بین‌المللی تهران به‌عنوان بلندترین برج مسکونی شهر در ضلع شمالی بزرگ‌راه حکیم واقع شده است. این مجموعه را ۴۳ آپارتمان سوئیت، ۱۷۲ آپارتمان دوخوابه، ۳۱۳ آپارتمان سه‌خوابه، ۱۶ آپارتمان چهارخوابه، ۱۱ آپارتمان پنت هاوس تریپلکس و ۱۷ واحد تجاری توصیف می‌کنند که در 56 طبقه ساخته شده‌اند.
طراحی برج بین‌المللی تهران را که جزو ساختمان های مدرن تهران نیز محسوب می‌شود با استفاده از طرح چلیپا انجام داده‌اند. در تمامی طبقات برج، نورگیری مناسب برای فضای واحدها فراهم شده است. این برج با ارتفاع ۱۶۲ متر و استفاده از استانداردهای لازم مقاومت مورد نیاز در برابر زلزله را در اختیار دارد و به‌عنوان مقاوم‌ترین برج ایران در برابر زلزله 10 ریشتری از آن یاد می‌شود. برج بین‌المللی با فضاسازی مناسب خود، شرایط متفاوت و ایده‌آلی برای زندگی به نمایش می‌گذارد.
برج بین‌المللی تهران

برج روما رزیدنس

در بین ساختمان های مدرن تهران از روما رزیدنس باید به‌عنوان یکی از برج‌های منحصر‌به‌فرد و بهره‌مند از پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های ساخت یاد کرد. ساکنان این برج با استفاده از تکنولوژی‌های هوشمند می‌توانند با یک کلیک ساده، تمامی سیستم‌های روشنایی، گاز، گرمایش و سرمایش خانه خود را به‌راحتی کنترل کنند و از امکانات هوشمند آن بهره‌مند شوند.
مجتمع آلتون کورت

ساختمان مسکونی لاله در اقدسیه

یک بنا به‌نام لاله در منطقه اقدسیه تهران قرار دارد که تا امروز به‌عنوان یکی از ساختمان های مدرن تهران معرفی می‌شود. این ساختمان از معماری و سبک خاصی الهام گرفته است و برای برجسته بودن خود، طراحی خاص و منحصربه‌فردی دارد. پنجره‌های بزرگ و رنگی، مشخصه اصلی این ساختمان هستند که همه ویژگی‌های قابل ‌توجه را در خود به نمایش می‌گذارد. این ساختمان مسکونی با طراحی حرفه‌ای و زیبا یکی از خاص‌ترین سازه‌ها در تهران به‌شمار می‌رود. لابی و فضای سبز آن را نیز از ویژگی‌های برجسته این ساختمان مسکونی باید دانست.
ساختمان مسکونی لاله در اقدسیه

ساختمان های مدرن تهران چه خصوصیاتی دارند؟

در سال‌های اخیر، شاهد طراحی و ساخت بسیاری از ساختمان‌ های مدرن در تهران بوده‌ایم. این ساختمان‌ها با طراحی‌های خلاقانه، استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته و ارائه خدمات هوشمند، به‌عنوان نمونه‌های برجسته‌ای از معماری مدرن شهر به‌شمار می‌روند.

مصالح و تکنولوژی‌های پیشرفته

یکی از ویژگی‌های ساختمان ‌های مدرن تهران، استفاده از مصالح و تکنولوژی‌های پیشرفته است. این ساختمان‌ها با کمک گرفتن از جدیدترین تکنولوژی‌های ساخت و مصالحی با کیفیت بالا ساخته می‌شوند. به‌طور مثال برای ساخت برخی از ساختمان‌ها از دیوارهای تخت یا شیشه‌ای استفاده می‌کنند. نحوه طراحی آن به‌گونه‌ای است که باعث ورود نور طبیعی به درون ساختمان و در‌نتیجه کاهش مصرف انرژی می‌شود.

طراحی‌های خاص

ساختمان‌ های مدرن تهران طراحی خاصی دارند که همین موضوع باعث شده است تا به‌عنوان سازه‌های پرفروش نیز معرفی شوند. برخی از این ساختمان‌ها با طراحی منحصربه‌فرد خود درشمار آثار هنری بزرگ به‌شمار می‌آیند. طراحی‌ها و فضاهای باز را در این ساختمان‌ها اغلب به‌شکلی زیبا و جذاب انجام داده‌اند که باعث می‌شود هر کسی که به آن‌ها نگاه کند، به‌شدت تحت‌تاثیر قرار گیرد.

سیستم فناوری هوشمند

در بسیاری از ساختمان‌های مدرن تهران، سیستم فناوری هوشمند فراهم شده است. ساکنان این ساختمان‌ها می‌توانند با استفاده از تکنولوژی‌های هوشمند، تمامی سیستم‌های روشنایی، گاز، گرمایش و سرمایش خانه خود را به‌راحتی کنترل کنند. همچنین، بسیاری از این ساختمان‌ها دارای خدمات مشترکی هستند که با استفاده از تکنولوژی‌های هوشمند برای تمام ساکنان قابل دسترسی خواهند بود.
سیستم فناوری هوشمند

فضای داخلی خاص و زیبا

ساختمان‌های مدرن تهران، فضاهای داخلی بسیار زیبایی را نیز در اختیار دارند. طراحی این ساختمان‌ها اغلب با  حذف بخش‌های اضافی و استفاده از رنگ‌های جذاب، فضاهای داخلی را زیباتر ساخته‌اند. همچنین ما در بسیاری از ساختمان ‌های مدرن تهران شاهد لابی‌های خاص و جذابی هستیم که به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین جذابیت‌های این ساختمان‌ها به‌شمار می‌روند.

فضاهایی برای استفاده مشترک

ساختمان‌های مدرن تهران، فضاهایی را نیز برای استفاده مشترک به وجود آورده‌اند. برای مثال، بسیاری از این ساختمان‌ها دارای استخر، سونا، سالن ورزشی، فضاهای سبز و غیره هستند که برای استفاده‌ مشترک ساکنان ارائه می‌شوند. این خدمات مشترک، ساکنان را قادر می‌سازد تا در کنار هم زندگی کنند و با یکدیگر ارتباط موثری داشته باشند.
درنهایت، ساختمان ‌های مدرن تهران اغلب ازنظر زیبایی و طراحی به‌روز و جذاب شکل گرفته‌اند. این ساختمان‌ها با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته، طراحی‌های خلاقانه، سرویس‌های هوشمند و ویژگی‌های دیگر به یکی از سازه‌های منحصر‌به‌فرد تهران تبدیل شده‌اند که روز‌به‌روز به تعداد آن‌ها افزوده می‌شود.
فضاهایی برای استفاده مشترک

می‌خواهید ساکن ساختمان ‌های مدرن تهران شوید؟ موارد زیر را در نظر بگیرید

خرید ساختمان در تهران به‌دلیل محدودیت فضای شهری و افزایش جمعیت به یکی از اصلی‌ترین نیازهای مردم تبدیل شده است. در این راستا، خرید ساختمان‌ های مدرن در تهران در ظاهر یک گزینه جذاب برای سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات به‌حساب می‌آیند. در ادامه به برخی از نکات مهمی می‌پردازیم که در خرید ساختمان مدرن در تهران باید رعایت شوند.

موقعیت مکانی

در نظر گرفتن موقعیت مکانی برای خرید ساختمان‌های مدرن در تهران موضوع بسیار مهمی خواهد بود. بهتر است ساختمان‌هایی را انتخاب کنید که در محل دسترسی آسان به امکانات شهری واقع شده‌اند.

تجهیزات و وسایل

در خرید ساختمان‌ های مدرن در تهران، تجهیزات و وسایل این ساختمان‌ها بسیار حائز اهمیت هستند. بهتر است به سراغ ساختمان‌هایی بروید که به تجهیزات مدرن و جدید مانند آسانسور، پارکینگ و... مجهز شده‌اند.
تجهیزات و وسایل

معماری و طراحی

درزمان خرید ساختمان‌های مدرن، توجه به معماری و طراحی آن را فراموش نکنید. بهتر است ساختمان‌هایی را برای خرید در نظر بگیرید که طراحی آن‌ها براساس معماری جدید و منحصر‌به‌فرد صورت گرفته‌اند.

جمع‌بندی

به‌طور کلی شکل‌گرفتن ساختمان های مدرن تهران از دهه 1340 آغاز شده و تاکنون نیز ادامه داشته است. این ساختمان‌ها از طراحی جدید و مدرن بهره می‌برند و برای تامین نیازهای شهری و جامعه ایجاد می‌شوند. در این ساختمان‌های مدرن از مصالح باکیفیت و فناوری‌های پیشرفته کمک می‌گیرند. معماران در طراحی این ساختمان‌ها به افزایش کیفیت زندگی شهروندان نیز توجه خواهند کرد و سعی آن‌ها بر این موضوع خواهد بود که با طراحی خلاقانه و متنوع، محیطی برای زندگی به وجود آورند که هم زیبا و هم با اصول علمی و ایمنی سازگار باشد.
تعداد بازدید : ۱۲۳۴
نسخه چاپی :  
ارسال نظرات

نظر شما :

مطالب مشابه
آپارتمان مهرآباد در اصفهان با طراحی شبیه به خانه های تک واحدی

آپارتمان مهرآباد در اصفهان با طراحی شبیه به خانه های تک واحدی

طراحی مجتمع اداری تجاری بارکد در کیش

طراحی مجتمع اداری تجاری بارکد در کیش

طراحی مجموعه اداری فرهنگی چابهار توسط استودیو طراحی حاجی زاده

طراحی مجموعه اداری فرهنگی چابهار توسط استودیو طراحی حاجی زاده

فودکورت شرقی ایران مال / آرش خداداد

فودکورت شرقی ایران مال / آرش خداداد

طراحی و ساخت خانه

طراحی و ساخت خانه "به یاد رستم" سهراب رفعت

طراحی ساختمان مسکونی میگون تهران

طراحی ساختمان مسکونی میگون تهران

مشاوره معماری

برای داشتن فضای کارآمد و زیبا می توانید از مشاوره متخصصین آرل بهرمند شوید

02122901905
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir