۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

نویسنده : تحریریه آرل
تاریخ : يکشنبه , ۱۴۰۲/۰۳/۲۸ ۲۰:۵۰
طراحی دکور فروشگاه موبایل

نکات مهم در طراحی دکور فروشگاه موبایل

طراحی دکور فروشگاه موبایل یک جنبه اساسی از استراتژی فروش محصولات حوزه تکنولوژی به‌حساب می‌آید که پتانسیل افزایش فروش و بهبود تجربه مشتری را در خود دارد. طراحی یک فروشگاه موبایل باید تصویر برند را منعکس سازد، مشتریان را جذب کند و یک فضای خرید مثبت به وجود بیاورد. نکات مهمی که در طراحی فروشگاه موبایل باید در نظر گرفته شود، عبارت‌اند از:

تصویر برند

طراحی یک فروشگاه موبایل باید تصویر برند شرکت را انعکاس دهد. این بخش شامل استفاده از رنگ‌های برند، لوگوها و طرح‌ها می‌شود. در نگاهی اجمالی، فضای کلی فروشگاه باید در سریع‌ترین زمان به‌عنوان بخشی از برند، قابل تشخیص باشد که به ایجاد اعتماد بین شرکت و مشتریان بیانجامد.

چیدمان

چیدمان یک فروشگاه موبایل باید به‌گونه‌ای صورت بگیرد که به صاحبان آن‌ اطمینان دهد که مشتریان می‌توانند به‌راحتی در محیط حرکت کنند و آنچه را که نیاز دارند، پیدا کنند. چیدمان باید ساده و در عین حال جذاب باشد. محل قرار دادن کالا را باید بر‌اساس نگاهی استراتژیک در نظر گرفت و اقلام پرتقاضا باید به‌گونه‌ای چیده شوند که مشتریان به‌راحتی آن‌ها را ببینند.

نورپردازی

نورپردازی، نقش مهمی در طراحی دکور فروشگاه موبایل و ایجاد فضایی دل‌پذیر دارد. قطعا استفاده از نور طبیعی ایده‌آل‌ترین گزینه انتخابی است، اما از نور مصنوعی نیز می‌توان به‌طور موثر برای ایجاد یک محیط گرم و زیبا استفاده کرد. یک فروشگاه با نور مناسب به‌طبع جذاب‌تر از فروشگاهی خواهد بود که نور ناکافی مانع از بررسی دقیق گجت‌های تکنولوژی در آن می‌شود.
نورپردازی

نمایشگرهای بصری

نمایشگرهای بصری عناصر کلیدی در طراحی دکور فروشگاه موبایل هستند. آن‌ها باید تصویر برند را تکمیل کنند و برای نمایش محصولات کاربردی باشند. وسایل باید بادوام، همه‌کاره و مدولار انتخاب شوند تا نیازهای موجود را برآورده کنند.

یکپارچه‌سازی فناوری

مشتریان هنگام خرید از فروشگاه انتظار تجربه دیجیتالی یکپارچه را دارند و فروشگاه‌های موبایل می‌توانند با ادغام فناوری در دکوراسیون خود از این مزیت استفاده کنند. این کار شامل استفاده از نمایشگرها، صفحه نمایش‌های لمسی و ویژگی‌های واقعیت افزوده است که به مشتریان اجازه می‌دهد از طریق ‌روش‌های جدیدتری با محصولات آشنا شوند.
درنتیجه، طراحی دکور فروشگاه موبایل در ایجاد محیطی‌دل‌پذیر برای مشتریان و افزایش فروش سهم عظیمی دارد. با در نظر گرفتن عواملی مانند تصویر برند، چیدمان، نور، وسایل نمایشگر و یکپارچه‌سازی فناوری، فروشگاه‌های موبایل می‌توانند یک تجربه خرید به یاد ماندنی که آن‌ها را از سایر رقبا متمایز می‌کند برای مشتریان خود رقم بزنند.

10 ایده خاص برای طراحی دکوراسیون فروشگاه موبایل

هنگام طراحی دکور فروشگاه موبایل مهم است که فضایی مناسب ایجاد کنید تا هم محصولات شما را به نمایش بگذارد و هم احساس راحتی برای مشتریان فراهم سازد. در این بخش، 10 ایده برای طراحی دکور فروشگاه‌های موبایل را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

استفاده از رنگ‌های روشن

رنگ‌های روشن می‌توانند به ایجاد فضایی جذاب کمک کنند و فروشگاه شما را از دیگر فروشگاه‌های موبایل در آن منطقه متمایز نشان بدهند. در طراحی فروشگاه موبایل خود از خطوط برجسته استفاده کنید که بیشتر در سبک طراحی مینیمالیسم به چشم می‌خورد. همچنین بهتر است مبلمان و دیوارها نیز با رنگ‌های روشن طراحی شوند.
سبک مینیمالیسم

از سبک مینیمالیسم کمک بگیرید

حال که صحبت از مینیمالیسم شد، بد نیست کمی دقیق‌تر به این سبک در طراحی دکور فروشگاه موبایل بپردازیم. مهم‌ترین رویکرد استفاده از طراحی مینیمالیستی در فروشگاه موبایل شما، ایجاد فضایی منظم و مدرن است. این نوع طراحی بر سادگی و تمرکز بر رنگ‌های خنثی و اشکال ساده تاکید دارد. ترکیب این ویژگی‌ها با مدرنیته، چیزی جز جذابیت بی‌حدومرز را به‌همراه نخواهد داشت!

تنها تکنولوژی است که تکنولوژی را کامل می‌کند!

نمایشگرهای بصری می‌توانند راهی عالی برای جذب مشتریان و نمایش محصولات شما باشند. حتما در طراحی دکور فروشگاه موبایل خود، استفاده از صفحات لمسی یا نمایشگرهای ویدئویی را در نظر بگیرید. این موارد به مشتریان امکان می‌دهند بدون سردرگمی برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد محصول مورد نظرشان، به‌راحتی اطلاعات را در چند اسلاید ساده به‌همراه تصاویر مشاهده کنند.

طراحی دکور فروشگاه موبایل را متمرکز بر فناوری بچینید

شما فروشنده‌‌ای هستید که بر جدیدترین متد فناوری تخصص دارد؛ بنابراین باید فضایی را به وجود آورید تا بدون این که شما توضیحی دررابطه‌با آن بدهید این تمرکز را به مشتری نیز نشان بدهد. فروشگاهی که از صفحه نمایش‌های لمسی برای ارائه اطلاعات استفاده می‌کند یا دکوری برای خود دارد که در کنار جذابیت، چاشنی فناوری نیز با آن همراه است در همان ابتدا باعث جلب مشتری می‌شود.

از ترکیب طبیعت در کنار تکنولوژی غافل نشوید!

استفاده از مواد طبیعی مانند چوب، سنگ یا گیاهان می‌تواند به ایجاد محیطی گرم و دلپذیر کمک کند. از دیوارپوش‌های طبیعی کمک بگیرید یا طراحی چوب را برای دکوراسیون خود درنظر بگیرید. هرچه بتوانید احساس سرزندگی طبیعت را با استفاده از این قطعات اولیه بهتر و بیشتر به مشتری القا کنید، مشتری به مراتب بیشتر احساس راحتی خواهد داشت و در سال‌های آینده نیز تنها شما را برای خرید دیگر محصولات مورد نیاز خود انتخاب می‌کند.

ترکیب سنت با مدرنیته غوغا می‌کند!

می‌خواهید یک طراحی دکور فروشگاه موبایل جذاب و در عین حال عامه‌پسند داشته باشید؟ پس ترکیب مدرنیته خود را با کمی سنت بیامیزید. شاید در وهله اول کمی عجیب باشد، اما چه کسی درحال‌حاضر به طراحی سنتی ایرانی علاقه ندارد؟ می‌توانید کمی کاشی‌کاری سنتی ایرانی را در دکور فروشگاه خود به کار ببندید و در کنار آن از انواع لوازم مدرن مانند فلزات تزیینی هم کمک بگیرید.

نورپردازی سفارشی را دست کم نگیرید

همان‌طور که اشاره کردیم، نورپردازی، مهم‌ترین بخش طراحی دکوراسیون فروشگاه موبایل است، اما نورپردازی سفارشی که تنها بر ارائه بخشی خاص یا محصولات مشخص عملکرد دارد، بسیار مهم ارزیابی می‌شود. به‌عنوان مثال، می‌توانید از چراغ‌های کوچک برای مانور دادن روی گوشی‌های موبایل یا قاب‌ها استفاده کنید.
از گرافیک جسورانه استفاده کنید

از گرافیک جسورانه استفاده کنید

استفاده از گرافیک جسورانه و تصاویر در مقیاس بزرگ می‌تواند به ایجاد یک طراحی فروشگاهی پویا و چشم‌نواز کمک کند. ترکیب پوستر‌های دیواری بزرگ در کنار رنگ‌های خاص می‌تواند بهترین و ارزان‌ترین روش در طراحی دکور فروشگاه موبایل برای جلب توجه مشتریان باشد.
در پایان، طراحی دکور فروشگاه موبایل مستلزم تعادل دقیق بین نمایش محصولات شما و ایجاد فضایی راحت است. چه طرح رنگی روشن و جسورانه را انتخاب کنید یا یک رویکرد مینیمالیستی را در پیش بگیرید، نکته کلیدی، ایجاد فضایی خواهد بود که برند شما را نشان بدهد و فضایی جذاب را به نمایش بگذارد. با آزمایش ایده‌های طراحی مختلف و ترکیب آن با نظرات شخصی خود می‌توانید فروشگاهی را ایجاد کنید که متمایز از رقبا به نظر برسد و مشتریان را به خود جذب ‌کند.

تاثیر روان‌شناسی رنگ‌ها در طراحی دکور فروشگاه موبایل

استفاده از روان‌شناسی رنگ در طراحی دکور فروشگاه موبایل جنبه مهمی برای ایجاد یک تجربه خرید به‌یادماندنی و تاثیرگذار برای مشتریان دارد. رنگ‌ها این توانایی را دارند که بر احساسات، نگرش‌ها و رفتارهای ما تاثیر بگذارند که همین موضوع آن‌ها را به ابزاری قدرتمند در طراحی تبدیل می‌کنند.

مخاطبان هدف

یکی از مهم‌ترین عواملی که باید آن را در طراحی فروشگاه موبایل در نظر گرفت، مخاطبان هدف است. رنگ‌های مختلف می‌توانند واکنش‌های احساسی متفاوتی را در افراد ایجاد کنند، بنابراین، انتخاب رنگ‌هایی مناسب و ضروری شمرده می‌شود که بتواند احساسات مخاطب را در جهت خرید محصولات شما برانگیزد.
به‌عنوان مثال، رنگ‌های پر‌جنب‌و‌جوش مانند قرمز و زرد به‌‌منظور برانگیختن احساسات هیجانی و پرانرژی به کار می‌روند و برای هدف قرار دادن مخاطبان جوان‌تر ایده‌آل هستند. از سوی دیگر، رنگ‌های سردتر مانند آبی و سبز می‌توانند اثر آرام‌بخشی بر جای بگذارند و برای بخشی از فروشگاه موبایل که گجت‌های سلامتی را ارائه می‌دهد، گزینه‌های بسیار مناسب‌تری به‌شمار می‌روند.

هویت برند

همین الان به رنگ قرمز فکر کنید، چه برندی به ذهن شما خطور می‌کند؟ بله، ال‌جی. حال به رنگ آبی فکر کنید، اولین برندی که به ذهن شما می‌رسد، سامسونگ است. همان‌،طور که مشاهده می‌کنید، رنگ‌ها اصلی‌ترین نماد ارائه هویت برند شما هستند. پس سعی کنید برای طراحی لوگوی برند خود از رنگ‌های مناسبی بهره ببرید تا بتوانید از آن در طراحی دکور فروشگاه موبایل نیز کمک بگیرید.

در نهایت ...

روان‌شناسی رنگ‌ها نقش مهمی در طراحی دکور فروشگاه موبایل ایفا می‌کند. با درک اهمیت و مفهوم رنگ‌ها و نحوه و میزان تاثیرگذاری آن‌ها خواهید توانست یک تجربه خرید متفاوت را برای جامعه هدف و مشتریان خود به وجود بیاورید. طراحان دکوراسیون باید با دقت، استفاده از رنگ‌ها را در سراسر فروشگاه تلفن همراه تعریف کنند و از سازگاری آن‌ها با هویت برند خود مطمئن شوند.
ایده طراحی مناسب برای فروشگاه موبایل

ایده طراحی مناسب برای بخش‌های مختلف فروشگاه موبایل

وقتی نوبت به طراحی دکور فروشگاه موبایل می‌رسد، رعایت این نکته مهم است که بخش‌های مختلف و نحوه تزیین آن‌ها را برای جذب مشتریان و نمایش موثر محصولات خود در نظر بگیرید. در این بخش چند ایده را برای دکور هر بخش از فروشگاه بررسی می‌کنیم.

بخش فروش تلفن همراه

بخش فروش تلفن همراه قطعا جاذبه اصلی فروشگاه شناخته می‌شود، بنابراین طراحی آن را باید به جذاب‌ترین حالت ممکن انجام داد. در این باره موارد زیر را مد نظر قرار دهید:
  1. دیوارها را با استفاده از کاغذ‌های دیواری سفارشی یا رنگ گرم پوشش دهید.
  2. از ترکیب رنگ‌های خنثی یا سرد در کنار موارد ذکرشده، استفاده کنید.
  3. از وسایل روشنایی صحیح در این بخش غافل نشوید.
  4. نمایشگرهای لمسی یا بصری را در این قسمت برای ارائه اطلاعات به‌کار ببرید.
  5. نظم در این فضای خاص حرف اول را می‌زند. تمرکز خود را بر روی طراحی دکوری معطوف سازید که از شلوغی پرهیز می‌کند.
طراحی دکور فروشگاه موبایل

بخش فروش هدفون، هندزفری و هدست

این بخش از فروشگاه جنبه صوتی دارد، بنابراین منطقی است که طراحی دکور فروشگاه موبایل شما به‌گونه‌ای باشد که پخش صداها را در اولویت قرار دهد. به‌عنوان مثال، می‌توانید از دیوارهای آکوستیک استفاده کنید تا یک عایق صدا ایجاد شود. به‌این‌ترتیب صداهای بخش‌های دیگر به این قسمت نمی‌رسد و مشتریان می‌توانند به‌راحتی هدفون یا هندزفری مورد علاقه خود را تست کنند. برای پوشش‌دهی دیوارها نیز می‌توانید از علائم مربوط به موسیقی یا پوسترهای بزرگ بهره ببرید.

بخش فروش لوازم جانبی

برای بخش فروش لوازم جانبی، مهم است محیطی را ایجاد کنید که تنوع محصولات ارائه‌شده را به‌نمایش بگذارد. یک ایده عالی، استفاده از قفسه‌بندی رنگارنگ خواهد بود که به مشتریان امکان می‌دهد انواع مختلف کیس، شارژر، محافظ صفحه نمایش، پاپ سوکت و... موجود در فروشگاه را ببینند.
در این بخش نیز می‌توان از نورپردازی مناسب  برای برجسته کردن محصولات خاص یا ایجاد فضایی گرم و جذاب استفاده کرد. یکی از راه‌های جلب توجه مشتریان به این قسمت فروش محصولات جانبی نیز استفاده از تایپوگرافی یا طرح‌های گرافیکی خلاقانه روی دیوار است. به‌عنوان مثال، می‌توانید تصاویر ست‌های کیس و پاپ سوکت‌هایی را که در اختیار دارید با طراحی‌های گرافیکی خاص به شکل پوستر چاپپ کرده و روی دیوار نصب کنید.
طراحی دکور فروشگاه موبایل در بخش گجت‌ها

طراحی دکور فروشگاه موبایل در بخش گجت‌ها

بخش گجت‌ها شامل طیف گسترده‌ای از محصولات فناوری از ساعت‌های هوشمند گرفته تا مچ‌بندهای تناسب اندام می‌شود. برای ایجاد ظاهری منسجم در این بخش، استفاده از یک ترکیب رنگی ثابت را در نظر بگیرید. استفاده از نمایشگرها، مانند صفحه نمایش لمسی یا واقعیت افزوده می‌تواند در ایجاد حس بهتر به مشتریان در زمان تست و بررسی کردن این دستگاه‌ها، موثر باشد. در این بخش نیز مانند سایر بخش‌های فروشگاه، نورپردازی بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

برآورد هزینه طراحی دکوراسیون فروشگاه موبایل

برآورد هزینه طراحی دکور فروشگاه موبایل بسته به عوامل مختلفی ازجمله متراژ فروشگاه، قطعات مورد استفاده و پیچیدگی طراحی می‌تواند متفاوت باشد.

متراژ فروشگاه

یکی از عوامل کلیدی که می‌تواند بر هزینه طراحی دکوراسیون فروشگاه موبایل تاثیر بگذارد، اندازه و مساحت فروشگاه خواهد بود. یک فروشگاه بزرگ‌تر به لوازم اولیه بیشتری برای دکوراسیون نیاز دارد که همین موضوع می‌تواند هزینه را به میزان قابل‌توجهی افزایش دهد. موقعیت مکانی فروشگاه نیز می‌تواند در تعیین هزینه دکوراسیون نقش داشته باشد. طراحان برای فروشگاه‌هایی که در منطقه‌های شمال شهر قرار دارند، هزینه بیشتری نسبت به فروشگاه‌های مرکز یا جنوب شهر دریافت می‌کنند.

متریال

یکی دیگر از عواملی که می‌تواند بر هزینه طراحی دکور فروشگاه موبایل تاثیر بگذارد، مواد مورداستفاده در آن‌ها است. مواد با برخورداری از کیفیت بالا مانند وسایل روشنایی درجه یک، مبلمان مناسب و تابلوهای سفارشی ساخته‌شده می‌توانند هزینه‌های دکوراسیون را افزایش دهند.
پیچیدگی طراحی

پیچیدگی طراحی

پیچیدگی طراحی نیز می‌تواند هزینه را افزایش دهد. طرح‌های پیچیده یا منحصربه‌فرد ممکن است به کار یا طراحی تخصصی نیاز داشته باشد که این امر می‌تواند هزینه پروژه را افزایش دهد.
به‌طور کلی برای صاحبان مشاغل مهم است که هنگام ایجاد برآورد هزینه برای طراحی دکوراسیون فروشگاه موبایل خود، بودجه و اهداف را در نظر بگیرند. کار با یک طراح یا دکوراتور حرفه‌ای می‌تواند این اطمینان را ایجاد کند که در وهله اول، پروژه براساس بودجه‌بندی اولیه پیش می‌رود و ثانیا از طراحی مناسب در این زمینه استفاده می‌شود.

جمع‌بندی

طراحی دکور فروشگاه موبایل یک اقدام مهم برای ایجاد یک تجربه خرید به‌یاد ماندنی برای مشتریان است. طراحی باید تصویر برند را منعکس سازد و فضایی منسجم ایجاد کند. عناصری مانند نور، رنگ، مبلمان و نمایشگرها همگی در ایجاد یک محیط دل‌پذیر نقش دارند. یک فروشگاه موبایل با طراحی خوب می‌تواند به جذب و حفظ مشتریان یاری برساند و افزایش فروش محصولات را در پی بیاورد.
منابع
https://xindadisplay.com/design/mobile-cell-phone-showroom-design-098
https://rechiretail.com/why-we-need-professional-interior-design-for-our-mobile-phone-store/
https://www.jovafurniture.com/mobile-store-furniture-and-decoration-design-ideas_p683.html
تعداد بازدید : ۱۰۸۱
نسخه چاپی :  
ارسال نظرات

نظر شما :

مطالب مشابه
ساختمان اداری-تجاری ولیعصر در تهران

ساختمان اداری-تجاری ولیعصر در تهران

  ظرافت در طراحی داخلی فروشگاه کفش زنانه Sappun

ظرافت در طراحی داخلی فروشگاه کفش زنانه Sappun

طراحی ساختمان اداری تجاری طاها در اصفهان

طراحی ساختمان اداری تجاری طاها در اصفهان

غرفه نمایشگاهی کتاب با مقوا بصورت تاشو

غرفه نمایشگاهی کتاب با مقوا بصورت تاشو

طراحی داخلی فروشگاه و شوروم textilerei

طراحی داخلی فروشگاه و شوروم textilerei

برندینگ در  طراحی داخلی اداری و تجاری

برندینگ در طراحی داخلی اداری و تجاری

مشاوره معماری

برای داشتن فضای کارآمد و زیبا می توانید از مشاوره متخصصین آرل بهرمند شوید

02122901905
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir