۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

نویسنده : تحریریه آرل
تاریخ : چهارشنبه , ۱۴۰۲/۰۳/۲۴ ۱۸:۳۸
اصول طراحی دکوراسیون فروشگاه

۸  مورد از مهم‌ترین اصول طراحی دکوراسیون فروشگاه

پیش از هر چیز باید دانست که جو فروشگاه باید با توجه به نوع مشتریان، نیازهای بصری و روحی آن‌ها را برطرف کند و احساس راحتی و آرامش به آن‌ها ببخشد. برای رسیدن به این منظور، نوع فروشگاه را نیز نباید فراموش شود. برای مثال در طراحی دکوراسیون سوپرمارکت، کارآمدی در اولویت قرار می‌گیرد، به‌گو‌نه‌ای که نه‌تنها در تردد مشتریان یا دسترسی آن‌ها به اقلام نباید اختلالی ایجاد کند، بلکه باید آن را آسان سازد و راندمان و کیفیت کار کارکنان را افزایش دهد. اما برای فروشگاه کالاهای لوکس باید به جو یا حس محیط توجه بیشتری نشان داد.
 
به کمک هشت اصل اساسی که آن‌ها را در ادامه معرفی خواهیم کرد، صاحبان کسب‌و‌کارها می‌توانند کیفیت دکوراسیون فروشگاه خود را ارتقا دهند.

1.اصل اول: بازاریابی بصری با ویترین

بازاریابی بصری به‌زبان ساده یعنی ظاهر فروشگاه را برای مشتری به‌صورتی جذاب طراحی کنیم تا او برای خرید محصولات تحریک شود. برای مثال، ویترین‌های بیرونی یا نمای داخلی باید برای مشتری اغواکننده به نظر بیایند و احتمال خرید او را بالا ببرند یا اثرگذاری آن‌ها به‌گونه‌ای مثبت باشد که مشتری برای بازگشت به این محیط تمایل پیدا کند.
طبق اصول طراحی دکوراسیون فروشگاه حتما باید به ویترین اصلی توجه ویژه‌ای داشته باشیم. زیرا همین ویترین است که مراجعه یا عدم مراجعه مشتری را تعیین می‌کند. ویترین‌های جانبی یا ویترین‌های داخل محیط نیز تعیین می‌کنند که مشتری تا چه مدت درون این مکان باقی خواهد ماند. ویترین باید داستان فروشگاه ما را برای بازدیدکنندگان تعریف کند. آن‌ها معمولا تنوع محصولات، بازه قیمت، امکانات و خدمات کسب‌وکار ما را از روی ویترین تشخیص می‌دهند.
 
بازاریابی بصری با ویترین
 

2.اصل دوم: طرح یا چیدمان فروشگاه

عبارت «طرح فروشگاه» در اصول طراحی دکوراسیون فروشگاه به این معناست که کالاها، ویترینی که آن‌ها را به نمایش می‌گذارد و دیگر لوازم کسب‌وکار چگونه در کنار هم چیده می‌شوند. چینش مجموع این موارد، بخش مهمی از دکوراسیون را تشکیل می‌دهد. هنگام انتخاب طرح فروشگاه، خوب است از فضای موجود برای اثرگذاری مثبت روی مشتری حداکثر استفاده را ببریم. هنگام تعیین این طرح ، توجه به دو جنبه ضروری خواهد بود.
نخست آنکه همه اثاثیه غیرفروشی داخل فضا، ویترین‌های داخلی، چراغ‌ها و علائم باید با نقشه کلی ساختمان تناسب داشته باشند. برای مثال، اگر سقف بلند است، می‌توانیم اثاثیه را حتی‌الامکان با اندازه بزرگ انتخاب کنیم یا اگر محیطی را به‌شکل دایره یا مستطیل در اختیار داریم، شکل هندسی چینش اثاثیه و چراغ‌ها را متناسب با آن در نظر بگیریم.
از سوی دیگر، هنگام تعیین طرح باید امکان حرکت آزادانه مشتریان را در فضای فروشگاه فراهم آوریم. همچنین خوب است الگوهای رفتاری احتمالی مشتریان را پیش‌بینی کنیم. بدین ترتیب می‌توانیم در نقاطی که احتمال تردد یا توقف آن‌ها بیشتری است، فضای آزادانه‌تری در اختیارشان بگذاریم.
امروزه با توجه به سبک زندگی و به‌دلیل مشغله‌های دنیای مدرن، مشتریان می‌خواهند سریع‌تر خرید خود را انجام دهند و فروشگاه را ترک کنند، بنابراین بسیارخوب است برای رعایت اصول طراحی دکوراسیون فروشگاه با افزودن چراغ‌های مجذوب‌کننده، رنگ‌های زیبا یا کالاهای جالب ازنظر روانی نیز بهمدت طولانی‌تر آن‌ها را در فروشگاه نگه داریم.
 
طرح یا چیدمان فروشگاه

3.اصل سوم: توجه به حواس پنج‌گانه

فراموش نکنیم که تنها حس انسان‌ها، حس بینایی آن‌ها نیست. یکی از مهم‌ترین اصول طراحی دکوراسیون فروشگاه همین است که هر پنج حس  مشتریان یعنی حس‌های بینایی، شنوایی، بویایی، لامسه و حتی چشایی را با هم درگیر و جلب کنیم.
بی‌شک، حس بینایی مهم‌ترین نقش را در دکور فروشگاه ایفا می‌کند. نور کافی باید در محیط وجود داشته باشد. دکوراسیون نباید مانع رسیدن روشنایی کامل به همه نقاط ضروری این مکان بشود. اگر بخشی از دکوراسیون ما منبع نور است باید شدت آن را متناسب با میزان روشنایی مورد نیاز فروشگاه تعیین کنیم.
بعد از بینایی، بویایی از همه مهم‌تر است. افزودن رایحه‌های دل‌نشین در کنار ظاهر زیبا، می‌تواند احساسات، حافظه و خلاقیت مشتری را تحریک کند. پس‌ازآن، بسته به نوع فعالیت فروشگاه، می‌توانیم روی حس‌های چشایی، لامسه یا شنوایی تمرکز کنیم. برای مثال، فضایی را برای نوشیدن قهوه، چای یا میان‌وعده برای مشتری‌ها در نظر بگیریم یا امکان دست زدن و بررسی فیزیکی محصولات نمونه را برای مشتری فراهم سازیم. همچنین بسیاری از فروشندگان، موزیک‌های آرامش‌بخش یا صداهای پس‌زمینه مناسب را در محوطه پخش می‌کنند.

4.اصل چهارم: متریال یا مواد دکوراسیون

برای دست یافتن به فضایی مبتنی بر اصول طراحی دکوراسیون فروشگاه جنس مواد به‌کاررفته در دکوراسیون آن را نباید نادیده گرفت. اگر این مواد به‌درستی انتخاب شوند، کارآمدی، تناسب و قابلیت محیط فروشگاه برای به فروش رساندن محصولات بالا می‌رود. نوع مواد به‌کاررفته در دکوراسیون می‌تواند وجهه برند ما را ارتقا دهد و به مشتری نشان بدهد. برای مثال، اگر از مواد سازگار با محیط زیست در دکوراسیون استفاده کنیم، اعتماد مشتریان به ما افزایش می‌یابد.
هر نوع ماده‌ای به‌صورتی احساسات و رفتارهای متفاوتی را در خریداران برمی‌انگیزد. امروزه معمولا در محیط‌های کسب‌وکار از موادی چون فولاد ضدزنگ، چوب، لمینت و کاشی‌های تراکوتا استفاده می‌شود.
 
 متریال یا مواد دکوراسیون

5.اصل پنجم: هدایت مشتری در جهت درست

تحقیقات نشان داده‌اند که خریداران ازنظر مسیریابی و تعیین جهت در فروشگاه، الگوهای رفتاری قابل پیش‌بینی دارند. برای مثال، بیشتر افراد معمولا در مسیر‌های دوجهته به طرف راست حرکت می‌کنند. زیرا راست‌دست هستند و عموما تمایل‌شان به طرف راست است. عوامل دیگری نیز در تعیین جهت مشتری‌ها تاثیر می‌گذارند، برای مثال تابلوها، نشانه‌ها، خطوط، نورها و حتی اندازه کالاها در قفسه‌ها می‌توانند در انتخاب مسیر افراد در محیط فروشگاه اثر بگذارند.
طراح دکوراسیون می‌تواند از این واقعیت نهایت بهره را ببرد و مشتری را به آن جهتی بکشاند که خودش می‌خواهد. برای مثال، علائم براق و چشم‌گیر را در نقاطی بگذارد که ترجیح می‌دهد مشتری به طرف آن حرکت کند یا تمایل او به طرف راست را با کشیدن خطوطی روی زمین که به طرف چپ می‌روند، تغییر دهد. با توجه به این قبیل از نکات و اصول طراحی دکوراسیون فروشگاه می‌توانیم کاملا مسیریابی مشتریان را مهندسی کنیم و آن را در دست بگیریم.

6.اصل ششم: ایجاد یک مرکز توجه

هر فروشگاهی به یک مرکز توجه نیاز دارد. در فروشگاه‌های بزرگ حتی چندین مرکز توجه قرار می‌دهند. «مرکز توجه» یا نقطه کانونی می‌تواند هر شیئی باشد که به‌طور برجسته نظر همه را در محیط به خود جلب می‌کند. برای مثال، یک وسیله بزرگ تزیینی با رنگ‌ها و نورهای بسیار خیره‌کننده برای این منظور مناسب خواهد بود یا می‌توانیم استند و قفسه جداگانه‌ای قرار دهیم که ازنظر ظاهر با دیگر قسمت‌های فروشگاه تفاوت چشمگیر داشته باشد. ما می‌توانیم جدیدترین محصولات یا خدمات خود را در مرکز توجه به نمایش بگذاریم.
در اصول طراحی دکوراسیون فروشگاه برای تعیین محل قرار دادن مرکز توجه باید به خط دید مشتریان توجه داشت. این یعنی همه مشتریان از تمامی نقاط فروشگاه یا دست‌کم بیشتر نقاط موردنظر ما باید به آن دید داشته باشند.
 
 ایجاد یک مرکز توجه

7.اصل هفتم: نورپردازی

میزان نور یکی از اصول طراحی دکوراسیون فروشگاه است که اهمیت ویژه‌ای دارد. محیط فروشگاه حتما باید نور کافی داشته باشد. نور کم به چشم‌درد می‌انجامد یا به چشم‌ها آسیب می‌زند. حتی ممکن است رنگ اشیا را در فروشگاه تغییر دهد و سبب شود که بد به نظر برسند.
یکی از روش‌های پیشنهادی آن است که برای نورپردازی کلی از نور محیطی استفاده کنید یعنی لامپ‌ها و مهتابی‌هایی که نور غیرمستقیم و پراکنده دارند. در کنار این موارد برای برجسته ساختن نقاط مهم یا کالاهای موردنظرمان می‌توانیم از نورهای مستقیم کمک بگیریم که توجه‌ها را جلب می‌کنند. همچنین قسمت‌هایی مانند اتاق پرو یا صندوق نسبت به دیگر قسمت‌ها به نور بیشتری نیاز دارند و باید نور مجزایی برای آن‌ها در نظر گرفت.

8.اصل هشتم: هم‌سویی با محیط

هر فروشگاه بخشی از محیط پیرامون خود به‌شمار می‌رود. درست است که فروشگاه‌ها سعی دارند ظاهر بیرونی‌شان را به‌صورتی طراحی کنند که به جلب‌توجه مشتریان کمک کند و نسبت به محیط اطراف متفاوت به نظر برسد. اما در کنار آن خوب است هم‌سویی با محیط را نیز در نظر بگیرند. برای مثال، اگر فروشگاه در یک محیط جنگلی است، می‌توانیم اشیای سبزرنگ یا به‌شکل گیاه را در نمای آن به کار بگیریم.
 فرهنگ و آداب‌ورسوم مردم منطقه نیز موضوع مهم و جالبی است که می‌تواند در این کار مد نظر قرار گیرد. برای مثال از صنایع دستی، آثار هنری، موسیقی‌ها و رایحه‌های موردعلاقه مردم در دکوراسیون بیرون و درون فروشگاه بهره ببریم.
 
 هم‌سویی با محیط

۱۳ ایده ساده و کاربردی برای اجرای بهتر اصول طراحی دکوراسیون فروشگاه

فروشندگان علاوه‌بر رعایت نکاتی که آن‌ها را برشمردیم تا به امروز ترفندهای خلاقانه فراوانی را نیز کشف کرده‌اند. این ترفندها کمک می‌کنند تا اصول طراحی دکوراسیون فروشگاه به بهترین حالت خود درآیند. اینجا 13 مورد از ترفندهای دکوراسیون فروشگاه را بیان خواهیم کرد.

1.تم‌دار کردن

می‌توانیم طراحی فروشگاه را براساس یک تم انجام دهیم. برای مثال در طرح کلی دکوراسیون از یک رنگ اصلی و یک یا دو رنگ فرعی بهره بگیریم که با هم هم‌خوانی داشته باشند. خوب است که این رنگ‌ها با علامت برند یا نمانام فروشگاه ما هماهنگی داشته باشد. همچنین می‌توانیم از محصولات عرضه‌شده، فرهنگ و آداب مردم و جدیدترین ترندها برای انتخاب تم بهره بگیریم یا برای مثال ازنظر جغرافیایی اگر فروشگاه ما در منطقه کوهستانی، جنگلی یا صحرایی قرار دارد به ترتیب از تم سنگی، چوبی یا آجری استفاده کنیم.

2.محصولات اصلی در نگاه اول

در اصول طراحی دکوراسیون فروشگاه منظره‌ای که مشتریان در نگاه اول آن را می‌بینند باید اثرگذاری چشمگیری بر آن‌ها داشته باشد. خوب است پرفروش‌ترین یا به‌روزترین محصولات را روبه‌روی درب اصلی قرار دهیم.
 
اصول طراحی دکوراسیون فروشگاه
 

3.طرح فروشگاه باز و دورتادوری

تا جایی که ممکن است در زمان پیاده کردن اصول طراحی دکوراسیون فروشگاه بهتر خواهد بود که چیدمان محیط را به‌صورت دورتادور انجام دهیم. با این کار مشتریان دسترسی و دید آسان‌تری به محصولات خواهند داشت. حرکت دائم از یک راهروی مستطیلی طولانی و بسته به راهروی دیگر، مشتری را خسته و کلافه می‌کند.

4.استفاده از چراغ‌هایی با شاخص CRI بالا

شاخص CRI عددی است که برای انواع وسایل روشنایی اعلام می‌شود. این شاخص نشان می‌دهد که یک لامپ یا وسیله روشنایی چقدر می‌تواند رنگ اشیای اتاق را واقعی جلوه دهد. هرچه CRI یک وسیله روشنایی بیشتر باشد یعنی نور آن می‌تواند رنگ‌ها را نزدیک‌تر به رنگ حقیقی‌شان در نظر افراد نشان دهد. بنابراین، مقدار CRI لامپ‌های انتخابی ما باید تا جای ممکن بالا باشد. این مسئله به‌ویژه برای فروشگاه‌های لباس، رنگ و فروشگاه لوازم آرایشی و تزیینی اهمیت می‌یابد.

5.توجه به روان‌شناسی رنگ‌ها

نحوه انتخاب رنگ در طراحی داخلی را یک جنبه بسیار مهم از اصول طراحی دکوراسیون فروشگاه می‌دانند. رنگ‌های مختلف هرکدام تاثیر متفاوتی بر روحیه انسان می‌گذارند.
برخی رنگ‌ها مانند قرمز انرژی انسان را افزایش می‌دهند و او را به جنب‌وجوش می‌اندازند. برخی دیگر مانند زرد، باعث شادی می‌شوند یا مانند آبی، آرامش ایجاد می‌کنند. رنگ‌هایی مانند قهوه‌ای نیز احساس اعتماد و دل‌گرمی را به‌دنبال دارند. حتی می‌توان با انتخاب رنگ مناسب، دیگر حس‌ها ازجمله خواب‌آلودگی یا جدیت را در افراد به وجود آورد. بنابراین نحوه انتخاب رنگ در دکوراسیون فروشگاه باید با دقت تمام و متناسب با نوع مشتریان و محصولات و دیگر موارد انجام شود.
 
 توجه به روان‌شناسی رنگ‌ها

6.استفاده از آینه و شیشه برای بزرگ‌تر نشان دادن فضا

قفسه و ویترین شیشه‌ای برخلاف قفسه و ویترین فلزی باعث می‌شود تا فضا بزرگ‌تر به چشم بیاید. زیرا نور از شیشه عبور می‌کند و افراد می‌توانند آن‌سوی قفسه‌های شیشه‌ای را به‌راحتی ببینند. آینه نیز با بازتاب نور این توهم را در ذهن ایجاد می‌کند که فضا وسیع‌تر است.

7.استفاده حداکثری از فضای عمودی موجود

ممکن است مساحت یک فروشگاه محدود باشد. در این حالت می‌توانیم بسیاری از محصولات خود را روی دیوارها به نمایش بگذاریم یا برای تزیین فروشگاه از لوازم تزیینی دیواری بهره بگیریم. بدین منظور، قرار دادن قفسه‌های دیواری چندطبقه و بلند مناسب به نظر می‌رسد.

8.اصول طراحی دکوراسیون فروشگاه در رنگ پس‌زمینه

در بسیاری از فروشگاه‌ها، رنگ پس‌زمینه یعنی رنگ کلی ساختمان، رنگ دیوارها، کف، سقف، قفسه‌های بزرگ و غیره را یکی از رنگ‌های خنثی انتخاب می‌کنند. رنگ‌های خنثی شامل سفید، شیری، کرم، سیاه، طوسی و چند رنگ دیگر می‌شوند. این رنگ‌ها توجه مشتری را چندان به خود جلب نمی‌کنند. بدین ترتیب، محصولات و دیگر لوازم فروشگاه بیشتر به چشم مشتریان خواهد آمد. همچنین حس تمیزی، نظم و آرامش را به او منتقل می‌کنند.

9.یک محصول اصلی، چند محصول جانبی

برای استندهای تبلیغاتی یا مراکز توجه فروشگاه بهتر است فقط روی نمایش یک محصول مشخص تمرکز کنیم. این محصول باید در نقطه مشخصی قرار بگیرد که از دیگر محصولات متمایز است. سپس می‌توان محصولات جانبی را با فاصله در کنار آن چید. بهتر است محصولات جانبی در یک مرکز توجه ازنظر کاربرد نیز با محصول اصلی تطابق داشته باشند.

10.نشان دادن پشت صحنه

برخی فروشگاه‌ها، هم‌زمان با عرضه به تولید و طراحی محصولات نیز می‌پردازند، مانند فروشگاه‌های مد و فشن. مطمئنا شفافیت کاری را می‌توان ازجمله بدیهی‌ترین اصول طراحی دکوراسیون فروشگاه به‌شمار آورد. پس در این مواقع، می‌توانیم آنچه را در اتاق‌های تولید و طراحی اتفاق می‌افتد به مشترهایی نشان دهیم که در حال خرید هستند.
می‌توان این کار را با قرار دادن یک پنجره شیشه‌ای بین فضای خرید و فضای طراحی انجام داد یا فضای طراحی و بخش خرید را در دو طبقه متفاوت در نظر بگیریم که به هم دید داشته باشند. حتی می‌توانیم از دوربین و نمایشگر به‌جای پنجره استفاده کنیم.
 
اصول طراحی دکوراسیون فروشگاه
 

11.نمایشگرهای دیجیتال

قرار دادن نمایشگرهای دیجیتال LED یا LCD و غیره در محیط فروشگاه مزایای فراوانی به همراه دارد. فروشنده بدین وسیله می‌تواند انواع عکس و ویدیو را برای معرفی محصولات و خدمات فروشگاه پخش کند یا اطلاعات موردنظر خود را به‌صورت متنی ارائه دهد و خریداران را از آن آگاه سازد.
در برخی فروشگاه‌ها با رعایت تمام موارد مربوط به اصول طراحی دکوراسیون فروشگاه از نمایشگرهایی با قابلیت لمسی و سیستم‌عامل پیشرفته هم کمک می‌گیرند. بدین ترتیب، مشتری نیز می‌تواند به‌طور مستقیم از نمایشگر استفاده کند و کیفیت خدمت‌رسانی به او بیشتر خواهد شد.

12.ساخت اجزای دکوری ویژه و شگفت‌انگیز برای عکس گرفتن مشتریان

این روزها همه به‌دنبال محیط‌های جالب برای گرفتن عکس گرفتن و اشتراک‌گذاری آن در شبکه‌های اجتماعی هستند. برخی از فروشگاه‌ها آموخته‌اند تا از این مسئله برای ارتقای شهرت خود استفاده کنند. آن‌ها یک یا چند ناحیه از فروشگاه را به‌طور ویژه و منحصربه‌فرد طراحی، دکور و تزیین می‌کنند. مشتری‌ها می‌آیند و در این قسمت‌ها عکس می‌گیرند. سپس آن را در فضای مجازی پخش می‌کنند. درنتیجه، این امر تبلیغی برای نام برند فروشگاه می‌شود. یعنی یک جنبه بازاریابی از اصول طراحی دکوراسیون فروشگاه به‌خوبی رعایت می‌شود.
دیوارهای متشکل از گیاهان، نمایش‌های نوری خیره‌کننده، آینه‌های بزرگ، دیوارهایی با طراحی هنری و دیگر ایده‌های خلاقانه می‌توانند مشتریان را به عکس گرفتن ترغیب کنند. خوب است فضای پیرامون این نواحی خاص را خالی و راحت بگذاریم تا مشتری‌ها دغدغه‌ای از این نظر نداشته باشند. البته باید در نقطه‌ای باشند که جلوی کسب‌وکار را نگیرد.
 
ساخت اجزای دکوری ویژه
 

13.دکوراسیون فصلی

می‌توان پویا بودن و متغیر بودن جو محیط را نیز از اصول طراحی دکوراسیون فروشگاه به‌شمار آورد. در بسیاری از فروشگاه‌ها دکوراسیون را مطابق با فصل‌های گوناگون تغییر می‌دهند. برای مثال در فصل بهار انواع گل و گیاه بهاری طبیعی یا مصنوعی را برای تزیین محیط به دکور اصلی اضافه می‌کنند. یا تم سبز و صورتی را برای محتوای نمایشگرها و پوسترهای خود در نظر می‌گیرند. می‌توان چنین تکنیکی را برای مناسبت‌ها مانند شب یلدا، عید نوروز، ماه محرم و غیره به کار برد.

جمع‌بندی

فروشگاه‌ها نوع خاصی از ساختمان‌های تجاری هستند که با مراجعه انبوه و پیوسته مشتریان سروکار دارند. ایجاد راحتی، آسایش، جذابیت و کارآمدی و همچنین بازاریابی صحیح در فروشگاه ساده نیست. هدف کلی از اصول طراحی دکوراسیون فروشگاه آن است که محصولات به‌خوبی در چشم خریداران جلوه کنند. پس‌ازآن، تمرکز اصلی باید روی ویترین‌ها باشد. طرح فروشگاه، رعایت حواس پنج‌گانه و انتخاب صحیح متریال در اولویت‌های بعدی قرار می‌گیرند. نورپردازی و ایجاد مراکز توجه نیز از اهمیت بالایی برخوردارند.
منابع
https://www.re-thinkingthefuture.com/architectural-community/a8827-the-7-principles-of-retail-store-design/
https://www.gdminteriors.com/7-principles-of-retail-store-design/
https://bizfluent.com/info-8272281-ideas-decorating-retail-store.html
https://fitsmallbusiness.com/retail-store-design-ideas/
 
 
 
 
 
 
تعداد بازدید : ۳۴۸
نسخه چاپی :  
ارسال نظرات

نظر شما :

مطالب مشابه
معماری و طراحی لوکس مرکز خرید louis  vuitton که شمارا  به وجد می آورد

معماری و طراحی لوکس مرکز خرید louis vuitton که شمارا به وجد می آورد

طراحی داخلی فروشگاه کفش Skecher در ترکیه

طراحی داخلی فروشگاه کفش Skecher در ترکیه

پرواز پارچه ها در آسمان فروشگاه

پرواز پارچه ها در آسمان فروشگاه

طراحی داخلی فروشگاه با بازیافت 60 هزار قوطی نوشیدنی

طراحی داخلی فروشگاه با بازیافت 60 هزار قوطی نوشیدنی

نورمن فاستر و طرح شفاف فروشگاه اپل در شیکاگو

نورمن فاستر و طرح شفاف فروشگاه اپل در شیکاگو

طراحی ویترین های لاکچری برای بوتیک

طراحی ویترین های لاکچری برای بوتیک

مشاوره معماری

برای داشتن فضای کارآمد و زیبا می توانید از مشاوره متخصصین آرل بهرمند شوید

02122901905
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir