نویسنده : تحریریه معماری آرل
تاریخ : شنبه , ۱۳۹۳/۰۵/۲۵ ۱۴:۳۷
مترجم: مهرداد نجیب زاده
پله های فروشگاه Longchamp نیویورک، یکی از خاقانه ترین بینظیرین طرح هایی به شمار میرود که توسط استودیو طراحی هدرویک در نیویورک اجرا شده است. Longchamp یک نام تجاری مشهور در تولید چرم میباشد که کار خود را در سال 1948 در پاریس آغاز کرد. سپس این برند کار خود را گسترش داده و اولین فروشگاه خارجی خود را در سال 1993 در نیویورک تأسیس کرد. بنا به تخصص خود در زمینه چرم و پوشاک، کارفرمایان ملزم به طراحی بخصوص، لوکس و شاخص برای فروشگاه های خود شدند. در ظاهر این پله ها از پانل های شیشه ای ساخته شدند، اما بر اساس طرحی همگرا و انعطاف پذیر در سه سطح مانند پارچه های ابریشم شکل گرفته اند تا بازدید کننده را تحت تأثیر قرار دهند.
انحنای روبان مانند این طرح در فروشگاه های منهتن، چشمگیر و استثنایی است.استودیوی طراحی هدرویک توانسته با طرح زیبا و جالب خود یک شاخص جهانی را برای فروشگاه Longchamp ایجاد کند و طرح وی امضایی باشد برای این فروشگاه در منهتن. همچنین این استودیو با استفاده از نور طبیعی و خلق ووید در قسمت فوقانی پله ها، یک هسته مرکزی بزرگ را خلق کرده تا این عنصر بیشتر جلب توجه کند. چون به طور معمول در طراحی فروشگاه ها از پله برقی به جای پله های معمولی استفاده میشود. چنین طرحی یک راه حل مناسب و صحیح برای موفقیت بیشتر یک نام تجاری بزرگ می باشد.
خلق این فرم های غیرمعمول و جدید می تواند از راه حل طراحی یک فضا به مزیتی بزرگتر تبدیل شود. فرم مفهومی و شکل زیبای آن در جلب توجه از چنین مزیت هایی به شمار می روند. طراح توانسته با طراحی یک ووید و ورود نور طبیعی بر روی راه پله ها، به دو عنصر مهم دست پیدا کند.طراح با ایجاد یک راه پله ای که خارج از عرف می باشد، توانسته از مداخله های بی تکلیف در پشت یک ظاهر ساده و معمولی جلوگیری کند. متریال به کار رفته در ساخت این عنصر از فولاد نوردشده گرم میباشد که شش ماه صرف ساخت آن وقت صرف شده است. به دلیل یکپارچه بودن در کلیت این طرح و وزن 55 تنی آن، می بایست به صورتی یکنواخت و یکپارچه در محل نصب می شده است. نرده های شفاف به وسیله تکنولوژی شیشه های اتومبیل توسط ماده الاستیسیته انعطاف داده شدند تا با کل طرح در یک راستا و فرم قرار گیرند.
تحریریه معماری آرل
منبع: arch2o.com
مطالب مشابه
X
همراه معماری آرل باشید