۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

معماری آرل
شهر فرودگاهی
تحریریه معماری آرل
در عصری که با واژه های جهانی شدن و اقتصاد پشتاز تعریف می شود، محیط های شهری با وجود فرودگاه ها در آنها، به فضاهای پیچیده تری تبدیل شده اند و امروز، پدیده ای نو در جهان معماری به نام "شهرهای فرودگاهی"، در سرتاسر جهان با استقبال رو به رو شده و رو به گسترش است. با این وجود، در شهر اسلو، یک شرکت نروژی به نام گروه معماری Haptic و شرکت معماری Nordic به دنبال هدفی والاتر بوده و سعی در طراحی اولین شهر فرودگاهی پایدار جهان در پایتخت نروژ می باشند.
شهر فرودگاهی
طرح جامع شهر فرودگاهی اسلو (OAC) که چهار میلیون مترمربع وسعت دارد، در جهت عینیت بخشیدن به اهداف دولت نروژ در زمینه حرکت از اقتصاد بر مبنای نفت به اقتصاد جدیدی که از منابع تجدید پذیر تغذیه کند، طراحی شده است. این شهر فرودگاهی که تابع بهره گیری از اقتصاد کم کربن و تکنولوژی های سبز می باشد، این امکان را نیز دارد که انرژی مازاد خود را به بناهای اطراف خود عرضه کند. علاوه بر طراحی یک شهر فرودگاهی با توجه به امکانات موجود، این طرح به عنوان بستری برای آزمایش تکنولوژی های آتی مانند اتومبیل های بدون راننده، نورپردازی خودکار، دفع زباله هوشمند و شاید هیجان انگیزتر از اینها، ناوگان هوایی الکتریکی، عمل خواهد کرد.
شهر فرودگاهی
تور توئنی، مدیر اجرایی شهر فرودگاهی اسلو می گوید: "شهر فرودگاهی اسلو به عنوان کاتالیزوری برای فعالیت های اقتصادی ارزشمند کشور نروژ ارائه خدمات خواهد کرد. ما امیدواریم که این شهر فرودگاهی منجر به این شود که مشاغل پایدار و فوق حرفه ای به وجود آیند که به تولید علم و محصولاتی بر مبنای تکنولوژی دست خواهند یافت. همانند برنامه ریزان شهری که اهداف بلندمدتی برای گسترش شهر بر اساس راهکار های پایدار و خلاقانه دارند، ما نیز معتقدیم که گسترش این شهر فرودگاهی در نروژ و اسلو، در گرو اما و اگرها نیست بلکه آنچه در این باره مهم است، زمان قطعی تحقق پروژه می باشد."
شهر فرودگاهی اسلو، پیش از آنکه بستری برای نمایش دستاوردهای تکنولوژی باشد، استراتژی های انسان محوری را برای جمعیت پیش بینی شده 40000 نفری خود در نظر گرفته است. ساخت پارک های عمومی، فضاهای سبز و مراکز تفریحی برای علاقه مندان نروژی به ورزش های مختلف و فعالیت های اجتماعی در این پروژه در نظر گرفته شده است. در عین حال، برای این شهر فرودگاهی، یک مرکز شهر بدون اتومبیل پیشنهاد شده است که ساکنان آن در هیچ نقطه ای از آن، بیش از 5 دقیقه با گره های حمل و نقل عمومی فاصله نخواهند داشت.
شهر فرودگاهی
توماس استوک، مدیرعامل شرکت معماری Haptic، معتقد است: "این پروژه، فرصت منحصر به فردی برای طراحی یک شهر جدید از ابتدا، بوده است. در این پروژه، استفاده از استراتژی های قدرتمند طراحی شهری مانند قابلیت تردد عابر پیاده، تراکم های مناسب، حریم های فعال و مرکز شهری که خودرو در آن تردد ندارد، با آخرین پیشرفت ها در زمنیه تکنولوژی ترکیب و همراه شده و در نهایت قادر است که یک شهر سبز و پایدار برای آینده بسازد.
شهر فرودگاهی معماری شهرهای اینده
ساخت شهر فرودگاهی اسلو پیش بینی می شود که در سال 2019 آغاز شود و اولین ساختمان های آن تا سال 2022 تکمیل خواهند شد.
شهر فرودگاهی

تحریریه معماری آرل
منبع: arcdaily.com
تعداد بازدید : ۶۹۰
نسخه چاپی :  
ارسال نظرات

نظر شما :

مطالب مشابه
نانوشته های آثار تهمینه میلانی و لذت کپی

نانوشته های آثار تهمینه میلانی و لذت کپی

"فروشنده" اصغر فرهادی برنده اسکار بهترین فیلم خارجی

سومین کنگره بین المللی پایداری در معماری و شهرسازی  دبی و مصدر

سومین کنگره بین المللی پایداری در معماری و شهرسازی دبی و مصدر

فراخوان برگزاری رویداد پترنیتکچر

فراخوان برگزاری رویداد پترنیتکچر

برگزاری مسابقه طراحی و بازسازی کلیسای نوتردام با بودجه ای 1 میلیارد یورویی

برگزاری مسابقه طراحی و بازسازی کلیسای نوتردام با بودجه ای 1 میلیارد یورویی

شهرهای بزرگ با  بدترین مشکلات ترافیکی

شهرهای بزرگ با بدترین مشکلات ترافیکی

مشاوره معماری رایگان

اگر فضای بیش از 100 متر دارید می توانید از مشاوره رایگان آرل بهرمند شوید

02122901905
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی و معماری شیپ

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


معماری و طراحی هتل
طراحی و اجرا ساختمان اداری
طراحی داخلی ساختمان اداری و دفتر کار
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir