۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

نویسنده : تحریریه آرل
تاریخ : شنبه , ۱۴۰۲/۰۴/۰۳ ۲۰:۴۹
بازسازی بیمارستان و مرکز درمانی

بازسازی بیمارستان به چه معناست؟

بازسازی بیمارستان به فرآیند ارتقا یا بهبود امکانات، سیستم‌ها و تجهیزات یک مرکز درمانی اشاره دارد. این امر برای به‌روز نگه داشتن بیمارستان از نظر ارائه خدمات بهداشتی باکیفیت به بیماران ضروری است. بازسازی می‌تواند هر اقدامی مانند تغییر دکور داخلی و خارجی، ایجاد بخش‌های جدید، به‌روزرسانی سیستم‌های زیرساختی حیاتی مانند برق یا لوله‌کشی و غیره باشد.
بازسازی مرکز درمانی معمولا برای افزایش ظرفیت بیمارستان، بهبود عملکرد آن، اطمینان از ایمنی و آسایش بیماران و رعایت استانداردها و مقررات در حال تغییر مراقبت‌های بهداشتی صورت می‌پذیرد. همچنین می‌تواند برای ایجاد تغییرات مدرن و زیبایی‌شناختی انجام شود. تغییراتی که تصویر مثبتی را برای بیماران، بازدیدکنندگان و کارکنان مرکز درمانی ایجاد می‌کند.

برنامه ریزی بازسازی بیمارستان

هنگام برنامه‌ریزی برای بازسازی بیمارستان باید به طرح فیزیکی و ظرفیت مرکز، نیازهای بیماران و کارکنان و همچنین بودجه بیمارستان توجه داشت. پیمانکاران و معماران برای طراحی و اجرای بازسازی، با مدیران بیمارستان همکاری می‌کنند. سپس طرح را برای رفع نیازهای خاص مدیران و در عین حال به حداقل رساندن تاثیر منفی روند بازسازی بر بیماران، بهینه می‌کنند.
برنامه‌ریزی و ارتباط کافی با کارکنان و بیماران برای اطمینان از اجرای روان و موفقیت‌آمیز فرآیند بازسازی ضرورت دارد. نتیجه نهایی بازسازی، یک مرکز درمان ارتقا یافته و مدرن است که نیازهای بیماران و متخصصان خود را برآورده می‌کند.
برنامه ریزی بازسازی بیمارستان

نشانه های نیاز به بازسازی بیمارستان

بیمارستان‌ها مهم‌ترین نقش را در صنعت درمان دارند، زیرا اکثر مردم برای یافتن کمک پزشکی و درمان به آنجا می‌روند. با این حال، بیمارستان‌ها هم گاهی نیاز به تعمیر یا بازسازی دارند. نادیده گرفتن علائم نیاز یک بیمارستان به بازسازی، ممکن است منجر به ارائه مراقبت‌های بهداشتی ناکافی، کاهش رضایت کارکنان و کاهش کلی رضایت بیماران شود.
وجود تجهیزات قدیمی، یکی از نشانه‌های بارز این است که یک بیمارستان نیاز به بازسازی دارد. صنعت مراقبت‌های بهداشتی به طور مداوم در حال تحول است و هرروز شاهد ظهور فناوری‌های جدید پزشکی هستیم. بیمارستانی که هنوز از تجهیزات قدیمی استفاده می‌کند، در معرض خطر ارائه خدمات بهداشتی با کیفیت پایین به بیماران قرار دارد. بنابراین سرمایه‌گذاری در تجهیزات و تکنولوژی مدرن برای بهبود عملکرد کلی مرکز بهداشتی ضروری است.
خرابی مکرر سیستم‌ها و زیرساخت‌ها نیز نشانه دیگری است که نشان‌دهنده نیاز به بازسازی بیمارستان خواهد بود. ساختمان‌های ضعیف، سیستم‌های لوله‌کشی قدیمی و به‌روزرسانی نشدن سیستم‌های الکتریکی مشکلاتی را ایجاد می‌کنند که خطرات بزرگی برای بیماران، کارکنان و تجهیزات دارند. تعمیر و نگهداری منظم ساختمان‌ها و زیرساخت‌های درمانی می‌تواند زمان خرابی را به حداقل برساند، از تعمیرات گران‌قیمت جلوگیری کند و در درازمدت به تاسیسات شما ارزش بیشتری بدهد.
نشانه های نیاز به بازسازی بیمارستان

مزایای بازسازی بیمارستان

بیمارستان‌ها در سال‌های اخیر و به ویژه در طول همه‌گیری کووید 19 به بخش مهمی از زندگی روزمره مردم تبدیل شده‌اند. با این حال، بسیاری از امکانات حیاتی بیمارستان‌ها یا با گذشت زمان در حال خراب شدن هستند یا در کل منسوخ شده‌اند. این امر، ارائه خدمات مراقبت‌های بهداشتی باکیفیت را به چالش می‌کشاند.
به این ترتیب، بازسازی بیمارستان روزبه‌روز ضروری‌تر به نظر می‌رسد. نوسازی بیمارستان می‌تواند مزایای زیادی هم برای کادر درمان، هم برای بیماران و هم از نظر کاهش هزینه‌ها داشته باشد. سه مورد از این مزایا شامل فراهم کردن محیط راحت‌تر، افزایش فضا و بهبود طراحی معماری خواهد بود.

1. محیط راحت‌تر در مرکز درمانی

یکی از مهم‌ترین مزایای بازسازی مرکز درمانی این است که محیط راحت‌تری را برای پزشکان و بیماران فراهم می‌کند. یک محیط راحت در بیمارستان برای بیماران به معنای بهبودی سریع‌تر، سطوح پایین‌تر استرس و اضطراب و درمجموع یک تجربه مراقبت‌های بهداشتی بهتر خواهد بود.
کادر درمان نیز از یک محیط راحت‌تر در فضای کاری خود بهره‌مند می‌شوند. با طراحی بهتر فضاهای کاری، کادر درمان شادتر است و بازدهی بیشتری خواهد داشت که درنهایت منجر به بهبود مراقبت از بیمار می‌شود. بازسازی بیمارستان‌ها به گونه‌ای که از ویژگی‌هایی مانند اتاق‌های خصوصی با تخت‌های راحت، امکانات تمیز و بی‌عیب‌و‌نقص و روشنایی بهتر برخوردار شود، می‌تواند تفاوت زیادی در مراقبت از بیماران ایجاد کند.

2. افزایش فضای موجود در بیمارستان

افزایش فضای موجود در مراکز درمانی یکی دیگر از مزایای اولیه پروژه‌های بازسازی بیمارستان است. با افزایش جمعیت و تکامل نیازهای مراقبت‌های بهداشتی، بیمارستان‌ها بیش از حد شلوغ شده‌اند که به طور یکسان بر کارکنان پزشکی و بیماران فشار وارد می‌کند. نوسازی بیمارستان‌ها برای افزایش فضای موجود می‌تواند زمان انتظار بیماران را کاهش دهد و شرایط کلی کار برای پرسنل مراقبت‌های بهداشتی را بهبود بخشد.
بیمارستان‌ها با فضای در دسترس بیشتر می‌توانند خدمات خود را گسترش دهند. این کار به کاهش ازدحام بیش از حد در بخش اورژانس کمک می‌کند. فضاهای بلااستفاده مانند زیرزمین‌ها یا مناطق کم استفاده را هم با بازسازی می‌توان به اتاق بیماران، مناطق درمانی یا دفاتر کارکنان برای ارائه خدمات بهداشتی باکیفیت‌تر تبدیل کرد.
افزایش فضای موجود در بیمارستان

3. بهبود طراحی معماری

طراحی معماری نقش مهمی در ارائه خدمات بهداشت و درمان در بیمارستان‌ها دارد. متخصصان مراقبت‌های بهداشتی اهمیت ایجاد یک ساختار با طراحی خوب را در رفع نیازهای بیماران به خوبی درک می‌کنند. متاسفانه، بسیاری از بیمارستان‌های قدیمی با توجه به نیازهای بیماران طراحی نشده‌اند. بنابراین پروژه بازسازی بیمارستان می‌تواند با اجرای طرح‌هایی که نیازها و سلامت و رفاه کلی بیماران را در اولویت قرار می‌دهند، این مسائل را برطرف کند.
به عنوان مثال، گنجاندن نور طبیعی در معماری بیمارستان می‌تواند نتایج بهبودی بیمار را بهبود بخشد. استفاده از المان‌های آب در معماری و طراحی داخلی می‌تواند به بهبود سریع‌تر بیماران، کاهش استرس و ایجاد یک فضای آرام کلی برای آن‌ها منجر شود. طراحی معماری و امکانات مناسب بیمارستانی در کنار هم می‌تواند محیطی مساعد ایجاد کند که به بهبود جسمی و روانی بیماران و افزایش راندمان کادر درمان خواهد انجامید.

4. صرفه‌جویی در انرژی

یکی از مزایای بازسازی بیمارستان که اغلب نادیده گرفته می‌شود، تاثیر آن بر محیط‌زیست است. بیمارستان‌های قدیمی اغلب با در نظر گرفتن اقدامات صرفه‌جویی در انرژی طراحی نشده‌اند. به همین دلیل، از نظر مصرف انرژی معمولا بسیار ناکارآمد هستند. با این حال، یک پروژه نوسازی می‌تواند فرصتی برای گنجاندن فناوری‌های سازگار با محیط‌زیست باشد. پروژه‌هایی مانند روشنایی طبیعی، سیستم‌های گرمایش و سرمایش مدرن و منابع انرژی تجدیدپذیر مثل پانل‌های خورشیدی که در مرکز درمانی گنجانده می‌شوند.
بیمارستان‌هایی که از این طرح‌های سبز استفاده می‌کنند، صرفه‌جویی قابل‌توجهی در قبوض انرژی خود خواهند داشت. همچنین ردپای کربن کلی خود را کاهش می‌دهند و به پاک‌تر و سالم‌تر شدن محیط‌زیست کمک می‌کنند.

5. بهبود فناوری

بهبود فناوری یکی دیگر از مزایای بازسازی بیمارستان است. فناوری پزشکی در سال‌های اخیر پیشرفت‌های چشمگیری داشته است. بنابراین تنها با پروژه‌های نوسازی بیمارستان می‌توان از این پیشرفت‌ها برای ارائه خدمات مراقبت‌های بهداشتی بهتر استفاده کرد.
به عنوان مثال، دستگاه‌ها و سیستم‌های پزشکی پیشرفته مانند پرونده الکترونیک سلامت (EHRs) می‌تواند با ارائه اطلاعات دقیق و به‌موقع به متخصصان مراقبت‌های بهداشتی، در بهبود نتایج درمان بیماران موثر باشد. علاوه بر این، پیشرفت‌های فناوری منجر به ارتباط بهتر بین ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی و کادر درمان شده‌اند.
 بهبود فناوری

6. رشد و توسعه مشاغل محلی

درنهایت، بازسازی بیمارستان می‌تواند محرک‌های اقتصادی قابل توجهی در اطراف مرکز درمانی داشته باشد. صنعت ساخت‌وساز از چنین پروژه‌هایی سود می‌برد که برای نیروهای کار محلی ازجمله معماران، مهندسان و کارگران ساختمانی شغل ایجاد خواهد کرد. همچنین پروژه‌های بازسازی نیازمند خرید مواد و تجهیزات جدید هستند که به رشد و توسعه مشاغل محلی کمک خواهد کرد. علاوه بر این، یک بیمارستان بازسازی شده می‌تواند بیمارانی جذب کند را که به سایر مراکز درمانی مراجعه می‌کنند. درنتیجه باعث افزایش درآمد برای بیمارستان و مشاغل مرتبط با آن خواهد شد.
پروژه‌های بازسازی بیمارستان می‌توانند به طور قابل توجهی به مراقبت مطلوب از بیمار، بهبود شرایط کاری کادر درمان و سازگاری هر چه بیشتر با محیط‌زیست کمک کنند. بنابراین، ادامه سرمایه‌گذاری در چنین پروژه‌هایی برای همگام شدن با نیازهای در حال تحول مراقبت‌های درمانی ضروری است. چنین سرمایه‌گذاری‌هایی نوید آینده روشن‌تر را برای متخصصان مراقبت‌های بهداشتی، بیماران و رفاه کلی جامعه می‌دهند.

چالش‌های بازسازی بیمارستان

وجود بیمارستان‌ها در هر جامعه‌ای ضروری است؛ آنها مکان مراقبت، تشخیص و درمان افراد هستند. با این حال، مراکز درمانی نیز مانند هر ساختمان دیگری در طول زمان دچار فرسودگی، آسیب‌های زیرساختی و تجهیزات قدیمی می‌شوند. به این ترتیب، بیمارستان‌ها نیاز به بازسازی و نوسازی کافی برای رفع نیازهای بیماران دارند. با این وجود، نوسازی بیمارستان فرآیند ساده‌ای نیست؛ زیرا اغلب با چالش‌های پیچیده‌ای همراه می‌شود که می‌تواند از تکمیل پروژه جلوگیری کند یا آن را به تاخیر بیندازد. در ادامه، برخی از چالش‌های اصلی پیش روی بازسازی بیمارستان را بررسی می‌کنیم.
چالش‌های بازسازی بیمارستان

1. تامین مالی

اولین چالش بازسازی مرکز درمانی، تامین مالی است. بازسازی هر بیمارستان می‌تواند یک فرآیند پرهزینه باشد و به منابع مالی قابل توجهی نیاز دارد. درست است که بیمارستان‌ها به منابع مالی مختلفی ازجمله کمک‌های مالی دولتی، افراد و سازمان‌های خصوصی و وام‌های موسسات مالی دسترسی دارند؛ با این حال، تامین سرمایه مورد نیاز پروژه‌های طراحی می‌تواند چالش برانگیز باشد. علاوه بر این، بودجه دولتی برای نوسازی بیمارستان، اغلب محدود است. این امر بسیاری از موسسات را مجبور می‌کند به تامین مالی خصوصی تکیه داشته باشند که همیشه یک منبع تضمین‌شده به شمار نمی‌رود.

2. دسترسی به نیروی کار ماهر

دومین چالش بازسازی بیمارستان در دسترس بودن نیروی کار ماهر است. زیرا بازسازی مراکز درمانی به نیروی کار ماهر نیاز دارد تا بتوانند طیف وسیعی از وظایف مانند تخریب سازه‌های قدیمی تا نصب تجهیزات مدرن را انجام دهد. با این حال، در دسترس بودن نیروی کار ماهر می‌تواند یک چالش اساسی باشد. به ویژه در مناطقی که صنعت ساخت‌وساز با کمبود نیروی کار مواجه است. بنابراین بیمارستان‌ها ممکن است مجبور شوند با سایر پروژه‌های ساختمانی برای دستیابی به گروهی از کارگران ماهر رقابت کنند. این امر منجر به تاخیر در فرآیند بازسازی و هزینه‌های بیشتر نیروی کار می‌شود.

3. ایجاد اختلال در مراقبت از بیماران

سومین چالش مهم در بازسازی بیمارستان احتمال ایجاد اختلال در مراقبت از بیمار است. این فرآیند گاهی می‌تواند پرسروصدا و مخرب باشد که باعث ناراحتی بیماران و کارکنان مرکز درمانی خواهد شد. حتی ممکن است لازم باشد بیماران به بخش‌های دیگر بیمارستان یا سایر مراکز درمانی منتقل شوند. موضوعی که برای مدیران بیمارستان شبیه به یک کابوس لجستیکی خواهد بود!
کار بازسازی ممکن است به اختلال در خدمات ضروری مانند سیستم‌های آب، برق و تهویه مطبوع هم نیاز داشته باشد. امری که باعث ناراحتی بیشتر برای بیماران و کارکنان خواهد شد.
ایجاد اختلال در مراقبت از بیماران

4. رعایت مقررات

چهارمین چالش بازسازی بیمارستان را باید رعایت مقررات دانست. بیمارستان‌ها هنگام بازسازی ساختمان خود باید قوانین، استانداردها و کدهای مختلفی را رعایت کنند. رعایت این قوانین می‌تواند پیچیده و زمان‌بر باشد و روند بازسازی را به تاخیر بیندازد.
بیمارستان‌ها باید الزامات مربوط به قوانین ساختمان، ایمنی آتش‌سوزی، دفع زباله و مقررات زیست محیطی را بررسی کنند. عدم رعایت چنین قوانینی می‌تواند منجر به پیگرد قانونی، جریمه و حتی تعطیلی این مراکز شود.

5. مدیریت ذینفعان

پنجمین چالش بازسازی بیمارستان مدیریت ذینفعان است. نوسازی بیمارستان می‌تواند چندین ذینفع ازجمله بیماران، کارکنان، مدیران بیمارستان و مالکان را تحت تاثیر قرار دهد. هر گروه ذینفع ممکن است علایق، نیازها و نگرانی‌های متفاوتی داشته باشد که باید در طول فرآیند نوسازی مورد توجه قرار گیرند.
بنابراین مدیران بیمارستان باید به طور موثر با ذینفعان ارتباط برقرار کنند. آن‌ها باید به‌روزرسانی‌های منظم در مورد پیشرفت پروژه ارائه کنند، نگرانی‌ها را برطرف کنند و تا حد امکان به نیازهای افراد مختلف توجه داشته باشند.
مدیریت ذینفعان

6. نیاز به هماهنگی

ششمین چالش بازسازی بیمارستان نیاز به هماهنگی است. بازسازی مرکز درمانی، یک فرآیند پیچیده است که ذینفعان مختلف، پیمانکاران، معماران و مهندسان را درگیر می‌کند. هماهنگی برای اطمینان از تکمیل پروژه در زمان مقرر، در حد بودجه و استانداردهای رضایت‌بخش بسیار اهمیت دارد.
بیمارستان‌ها باید سیستم‌های مدیریتی موثری ایجاد کنند تا طرف‌های مختلف بتوانند به طور یکپارچه با هم کار کنند. همچنین باید ارتباطات مختلف را به طور موثر برقرار کنند و تصمیمات به‌موقع بگیرند. زیرا عدم هماهنگی می‌تواند منجر به تاخیر پروژه، افزایش هزینه‌ها و نتایج نامطلوب شود.

7. نیاز به انعطاف

هفتمین چالش بازسازی بیمارستان نیاز به انعطاف‌پذیری است. نوسازی بیمارستان اغلب یک فرآیند پویا است که بر اساس شرایط پیش‌بینی نشده یا بروز نیازهای جدید، به تغییر در برنامه اولیه محتاج می‌شود. بنابراین بیمارستان‌ها باید انعطاف‌پذیر شوند و آمادگی سازگاری با تغییرات در محدوده پروژه، بودجه یا جدول زمانی را داشته باشند. انعطاف‌پذیری نیازمند ارتباطات موثر، مشارکت ذینفعان و برنامه‌ریزی دقیقی خواهد بود.
بازسازی مرکز درمانی برای حفظ و بهبود کیفیت خدمات مراقبت‌های بهداشتی، ضروری است. با این حال، این فرآیند کاملا پیچیده است که اغلب با چالش‌های مختلف، از جمله تامین مالی، در دسترس نبودن نیروی کار ماهر، احتمال اختلال در مراقبت از بیماران، انطباق با مقررات و مدیریت سهامداران مواجه می‌شود.

هزینه های بازسازی بیمارستان

هزینه بازسازی بیمارستان می‌تواند قابل توجه باشد؛ اما بر مراقبت از بیماران، روحیه کارکنان و شهرت کلی مرکز درمانی تاثیر می‌گذارد. هزینه‌های بازسازی بیمارستان را می‌توان به چند دسته تقسیم کرد.
اول، هزینه‌های بازسازی مراکز درمانی شامل کار ساخت‌وساز یا نوسازی واقعی می‌شود. این امر می‌تواند شامل هزینه مواد، نیروی کار و هرگونه مجوز یا بازرسی لازم باشد. هزینه واقعی ساخت‌وساز، به اندازه و دامنه بازسازی و همچنین پیچیدگی پروژه بستگی دارد. سایر هزینه‌های مرتبط با ساخت‌وساز ممکن است شامل آماده‌سازی سایت، تخریب و حذف مواد خطرناک باشد.
از سوی دیگر، هزینه‌های مرتبط با اختلال در مراقبت از بیماران را داریم. زیرا در حین بازسازی مراکز درمانی ممکن است مناطق خاصی از بیمارستان به طور موقت بسته یا جابه‌جا شوند. این امر می‌تواند تاثیر قابل توجهی بر مراقبت از بیماران داشته باشد.
علاوه بر جابه‌جایی فیزیکی بیماران و تجهیزات، ممکن است نیاز به برنامه‌ریزی مجدد جراحی‌ها نیز وجود داشته باشد که منجر به تاخیر پروژه و افزایش هزینه‌ها می‌شود. کارکنان بیمارستان نیز ممکن است تحت تاثیر قرار گیرند. زیرا ممکن است نیاز به کار در مناطق ناآشنا یا موقت داشته باشند که باعث استرس و کاهش کارایی آن‌ها خواهد شد.
هزینه های بازسازی بیمارستان

روش های بازسازی بیمارستان

بیمارستان یکی از ضروری‌ترین موسسات عمومی در جوامع است؛ زیرا با زندگی و سلامت انسان سروکار دارد. بنابراین، حفظ و به‌روزرسانی امکانات و زیرساخت‌های بیمارستان برای ارائه بهترین مراقبت‌های درمانی ممکن مهم است. برای رسیدن به این هدف، بیمارستان‌ها باید گاهی تحت بازسازی قرار گیرند. بازسازی بیمارستان، کاری پرهزینه و زمان‌بر است و نیاز به برنامه‌ریزی و اجرای صحیح دارد. در ادامه مطلب، روش‌های مختلف بازسازی بیمارستان و مزایا و معایب هر روش را بررسی خواهیم کرد.

1. بازسازی جزیی

بازسازی جزیی شامل ارتقا یا جایگزینی قسمت خاصی از بیمارستان است. به عنوان مثال، بازسازی می‌تواند تنها روی یک بخش خاص مانند بخش زایمان یا اتاق اورژانس متمرکز شود. این رویکرد به منابع مالی و انسانی کمتری نیاز دارد و اختلال کمتری در عملکرد عادی بیمارستان ایجاد می‌کند. با این حال، بازسازی جزیی مشکل کلی یک بیمارستان قدیمی و رو به وخامت را برطرف نمی‌کند. علاوه بر این، ممکن است منجر به ناهماهنگی در کیفیت امکانات و زیرساخت‌های بیمارستان شود.

2. بازسازی مرحله‌ای

بازسازی مرحله‌ای، یک ارتقای جامع است که در مراحل مختلف انجام می‌شود. در این روش، بیمارستان به مناطق مختلف تقسیم می‌شود و هر منطقه در یک دوره تحت بازسازی قرار می‌گیرد. این رویکرد نسبت به بازسازی کامل هزینه کمتری دارد و باعث ایجاد حداقل اختلال در عملیات روزانه بیمارستان می‌شود. علاوه بر این، به بیماران و کارکنان این اطمینان را می‌دهد که بیمارستان در حال بهبود است. این امر باعث افزایش شهرت بیمارستان می‌شود.
بازسازی بیمارستان به روش مرحله‌ای به زمان بیشتری برای تکامل نیاز دارد. همچنین در صورت عدم هماهنگی مناسب، ممکن است منجر به کیفیت ناسازگار در امکانات و زیرساخت‌های بیمارستان شود.
بازسازی مرحله‌ای

3. بازسازی کامل

بازسازی کامل بیمارستان شامل ارتقا یا جایگزینی کل مجموعه درمانی می‌شود. این روش، جامع‌ترین و گران‌ترین رویکرد است و اغلب به تعطیلی کامل بیمارستان نیاز دارد. البته با این روش می‌توان تمام زیرساخت‌ها و امکانات مرکز درمانی را کاملا مدرن و به‌روز کرد و استانداردی ثابت در سراسر بیمارستان ایجاد کرد. علاوه بر این، بازسازی کامل نیاز به نگهداری و تعمیرات مداوم را از بین می‌برد. با این حال، اختلال قابل توجهی در عملکرد بیمارستان ایجاد می‌کند و ممکن است منجر به جابه‌جایی و اختلال در خدمات به بیماران شود.

4. طراحی – بازسازی

طراحی-ساخت یک رویکرد نسبتا جدید برای بازسازی بیمارستان است و شامل انتخاب یک پیمانکار یا شرکت ساختمانی برای طراحی و اجرای پروژه خواهد بود. این روش باعث صرفه‌جویی در زمان می‌شود، خطر تغییرات پرهزینه را کاهش می‌دهد و به یک گروه کاملا پاسخگو واگذار می‌شود.
روش طراحی-ساخت، حل مسائل بلادرنگ را امکان‌پذیر می‌سازد، شکاف‌های ارتباطی را به حداقل می‌رساند و بودجه پروژه را به طور موثر مدیریت می‌کند. با این حال، این روش ممکن است منجر به هزینه‌های بالاتر شود و کارفرما باید کنترل پروژه را به شرکت طراح واگذار کند.
بازسازی بیمارستان برای بهبود کیفیت مراقبت‌های درمانی ارائه‌شده به بیماران ضروری است. انتخاب روش بازسازی به عوامل مختلفی مانند بودجه، جدول زمانی و عملیات بیمارستان بستگی دارد. بیمارستان‌ها باید نیازهای خود را ارزیابی کنند، مزایا و معایب هر روش را بسنجند و مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنند. برنامه‌ریزی و هماهنگی مناسب برای به حداقل رساندن اختلال در مراقبت از بیماران در طول نوسازی ضروری است.
طراحی – بازسازی

جمع‌بندی

بازسازی مراکز درمانی یک اقدام ضروری است که می‌تواند کیفیت مراقبت از بیماران را تا حد زیادی بهبود بخشد و سیستم مراقبت بهداشتی کارآمدتری ایجاد کند. بیمارستان‌ها از طریق نوسازی و ارتقای امکانات خود می‌توانند محیطی دلپذیرتر و راحت‌تر برای بیماران و خانواده‌هایشان ایجاد کنند. همچنین ایمنی و اثربخشی درمان‌های پزشکی را بهبود بخشند و هزینه خدمات مراقبت‌های بهداشتی را کاهش دهند.
بازسازی مرکز درمانی باید به دقت برنامه‌ریزی و اجرا شود تا از اختلال در مراقبت از بیماران جلوگیری شود. همچنین تاثیرات منفی آن بر کارکنان بیمارستان و رویه‌های کاری به حداقل برسد. به طور کلی، مزایای بازسازی بیمارستان بسیار بیشتر از مزاحمت‌های آن است. بنابراین بیمارستان‌ها باید به سرمایه‌گذاری در بازسازی برای برآوردن نیازها و انتظارات بیماران و کادر درمان در قرن بیست و یکم ادامه دهند.
https://www.korteco.com/construction-industry-articles/beginners-guide-hospital-renovation
https://www.infectioncontrolresults.com/healthcare-renovation-tips
https://www.healthcarefacilitiestoday.com/posts/Best-practices-for-healthcare-renovations-new-construction--118
https://health-spaces.com/our-solutions/re-purposing
https://www.attainia.com/blog/hospital-construction-renovation
https://mcdmag.com/2016/08/build-new-or-renovate
https://www.latimes.com/archives/la-xpm-1996-03-09-me-44785-story.html
تعداد بازدید : ۸۰۷
نسخه چاپی :  
ارسال نظرات

نظر شما :

مطالب مشابه
معماری مرکز سلامت آلماتی توسط گروه SOM

معماری مرکز سلامت آلماتی توسط گروه SOM

وقتی معماری از اضطراب بیماران می کاهد

وقتی معماری از اضطراب بیماران می کاهد

چگونه طراحی بیمارستان تخصصی به کمک کودکان سرطانی می آید؟

چگونه طراحی بیمارستان تخصصی به کمک کودکان سرطانی می آید؟

معماری درونگرا مجموعه درمانی و بیمارستان

معماری درونگرا مجموعه درمانی و بیمارستان

طراحی داخلی بیمارستان حیوانات با ایده تفاوت بین گربه و سگ

طراحی داخلی بیمارستان حیوانات با ایده تفاوت بین گربه و سگ

معماری آسایشگاه برای بیماران سرطانی!

معماری آسایشگاه برای بیماران سرطانی!

مشاوره معماری

برای داشتن فضای کارآمد و زیبا می توانید از مشاوره متخصصین آرل بهرمند شوید

02122901905
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir