۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

نویسنده : تحریریه آرل
تاریخ : شنبه , ۱۴۰۲/۰۳/۲۰ ۱۵:۱۴

10 نکته دکوراسیون اداری فضای کوچک

امروزه بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌ها سیاست دورکاری را به مرحله اجرا می‌گذارند و فضاهای اداری به تدریج در حال کوچک‌تر شدن هستند. اما دفاتر کوچک‌تر هم باید کاملا مجهز و در عین حال مقیاس‌پذیر باشند. دفاتر سنتی معمولا چیدمان و دکوراسیون خسته‌کننده با تنها یک میز و صندلی داشتند. اما دفاتر مدرن، زیبایی‌شناسی پیشرفته‌ای دارند تا زمان کار را برای کارمند لذت‌بخش‌تر کنند. در ادامه به 10 نکته ساده اما مهم برای گسترش بصری فضا و راندمان بهتر در فضاهای اداری کوچک اشاره خواهیم داشت.

1. استفاده از رنگ‌های روشن

انتخاب رنگ‌های مناسب برای دکوراسیون اداری فضای کوچک می‌تواند تفاوت زیادی در ایجاد محیطی راحت و سازنده ایجاد کند. به ویژه رنگ‌های روشن در افزایش وسعت اتاق‌های کوچک موثر شناخته شده‌اند. رنگ‌های روشن مانند سفید، بژ و پاستیل‌های ملایم برای این کار مناسب هستند. زیرا با انعکاس دادن نور باعث می‌شوند اتاق روشن‌تر و بازتر به نظر برسد. این ویژگی می‌تواند حضور در دفاتر کوچک را لذت‌بخش‌تر و راحت‌تر کند و درنهایت باعث افزایش بهره‌وری شود.
رنگ‌های روشن علاوه بر افزایش وسعت فضاهای اداری کوچک، برای ایجاد فضایی آرامش‌بخش نیز عالی هستند. روانشناسی رنگ نشان می‌دهد که رنگ‌های روشن به کاهش استرس، افزایش شادی و افزایش خلاقیت کمک می‌کنند. بنابراین، یک فضای داخلی اداری کوچک با رنگ روشن می‌تواند محیطی آرام و راحت را برای کارکنان ایجاد کند. به عنوان مثال، استفاده از رنگ‌های روشن روی دیوارها، پرده‌ها، فرش‌ها و مبلمان در دفتر می‌تواند آن را برای کارمندان و بازدیدکنندگان جذاب‌تر و خوشایندتر سازد.
رنگ‌های روشن موجب ایجاد توهم عمق و حس تعادل بصری در فضای اداری کوچک می‌شوند. بنابراین استفاده درست از این رنگ‌ها به حس تداوم بصری خواهد انجامید. همچنین به هم ریختگی را از بین می‌برد و حواس‌پرتی را کاهش می‌دهد. این موضوع به حفظ تمرکز کارکنان روی وظایف کاری می‌انجامد.
استفاده از سبک مینیمالیسم

2. استفاده از سبک مینیمالیسم

اتخاذ یک سبک مینیمالیستی برای دکوراسیون اداری فضای کوچک می‌تواند ظاهری تمیز و منظم ایجاد کند. این امر بازده فضای موجود را به حداکثر می‌رساند و به کارمندان در انجام بهتر وظایف روزمره کمک می‌کند. با نگه داشتن وسایل ضروری در دفتر و استفاده از طرح رنگی خنثی، یک رویکرد مینیمالیستی می‌تواند فضایی آرام و ساده اما کارآمد بسازد.
یکی از راه‌های گنجاندن سبک مینیمالیستی، سرمایه‌گذاری روی مبلمان چندمنظوره است. مثلا به جای داشتن مبلمان جداگانه باید میزی را در نظر بگیرید که به عنوان یک کابینت بایگانی نیز عمل کند. یا میزی که بتواند به عنوان یک فضای جلسه و یک فضای کاری موقت هم استفاده شود. این کار نه‌تنها باعث صرفه‌جویی در فضا می‌شود، بلکه یک طراحی منسجم و کاربردی را برای دفتر ایجاد می‌کند.
یکی دیگر از جنبه‌های طراحی مینیمالیستی، استفاده درست از نور است. مثلا به جای لامپ‌های سقفی بزرگ باید از منابع نور کوچک و طبیعی مانند لامپ‌های رومیزی یا پنجره‌های بزرگ استفاده کنید. این امر نه‌تنها تجربه دلپذیرتری را برای کارمندان به ارمغان می‌آورد، بلکه می‌تواند احساس فضای بازتر و جادارتر را در دفتر ایجاد کند. با برداشتن این گام‌ها به سمت طراحی مینیمالیستی، یک دفتر کوچک می‌تواند پتانسیل خود را به حداکثر برساند و یک فضای کاری آرام و سازنده برای کارمندان باشد.
استفاده از سبک مینیمالیسم

3. استفاده از مبلمان چندمنظوره

امروزه دفاتر کوچک به ویژه در مناطق شهری و فضاهای کار مشترک به طور فزاینده‌ای افزایش می‌یابند. بنابراین برای به حداکثر رساندن عملکرد دکوراسیون اداری فضای کوچک استفاده از مبلمان چندمنظوره اهمیت دارد. مبلمان چندمنظوره به‌گونه‌ای طراحی می‌شود که عملکردهای متعددی را انجام دهد؛ بنابراین در فضا و هزینه صرفه‌جویی می‌کند. کسب‌وکارها با انتخاب مبلمان چندمنظوره برای فضاهای کوچک خود می‌توانند فضای کاری کاربردی برای کارمندان خود ایجاد کنند.
یک نمونه از مبلمان چندمنظوره برای فضای داخلی اداری کوچک، میز کار است که هم‌زمان به عنوان یک واحد ذخیره‌سازی هم عمل می‌کند. یک میز دارای قفسه‌ها، کابینت‌ها و کشوها می‌تواند دفاتر اداری کوچک را مرتب نگه دارد. مثال دیگر، مبل راحتی است که می‌تواند به عنوان یک تخت خواب هم عمل کند. این نوع مبل برای استراحت چند دقیقه‌ای در میان کار سخت روزانه مفید خواهد بود.
گنجاندن مبلمان چندمنظوره در فضای اداری کوچک یک انتخاب هوشمندانه است. با انتخاب مبلمانی که چندین کارکرد را انجام می‌دهد، می‌توان در فضا صرفه‌جویی کرد، هزینه‌ها را پایین نگه داشت و یک فضای بهینه و کاربردی ایجاد کرد. هنگام انتخاب مبلمان چندمنظوره، اندازه، سبک و کارایی آن‌ها باید با توجه به نیازهای خاص دفتر باشند. زیرا با اثاثیه مناسب، دفاتر کوچک می‌توانند به اندازه همتایان بزرگ‌تر خود مفید باشند.
استفاده از نور طبیعی

4. استفاده از نور طبیعی

نور طبیعی یک عنصر حیاتی برای دکوراسیون اداری فضای کوچک است و مزایای متعددی را به همراه خواهد داشت. در واقع نور طبیعی به ایجاد یک فضای باز و شاداب کمک می‌کند و از این طریق، روحیه و بهره‌وری کارکنان را بالا می‌برد. همچنین هزینه قبض برق را کاهش می‌دهد، قبوضی که برای مشاغل کوچک دردسرساز هستند. علاوه بر این، نور طبیعی محیطی دلپذیرتر و پایدارتر ایجاد می‌کند و رفاه کلی کارکنان را بهبود می‌بخشد.
یکی از موثرترین راه‌ها برای گنجاندن نور طبیعی را باید در استفاده حداکثری از پنجره‌ها دانست. پنجره‌های بزرگ می‌توانند محیط و کارمندان را در معرض نور طبیعی آفتاب قرار دهند. علاوه بر این، شیشه شفاف هم به جلوگیری از قطع شدن نور کمک می‌کند و نور کافی را به گوشه و کنار دفتر می‌رساند. با استفاده از پرده‌کرکره هم می‌توان شدت و جهت نور را کنترل کرد.
استفاده از نورگیر هم بسیار راهگشا خواهد بود. نورگیر را می‌توان در سقف نصب کرد تا نور طبیعی از بالا وارد فضا شود. نورگیر به طور قابل توجهی کیفیت نور طبیعی را بهبود می‌بخشد، زیرا نور بیشتری را نسبت به پنجره‌های سنتی وارد فضا می‌کند و آن را به صورت یکنواخت در سراسر اتاق توزیع می‌کند. علاوه بر این، نورگیرها جلوه بصری خیره‌کننده‌ای دارند و مشتریان بالقوه شرکت را تحت تاثیر قرار می‌دهند.
طراحی داخلی اداری کوچک

5. استفاده از کاغذدیواری

پوشاندن دیوارها با کاغذدیواری، یک راه عالی برای تغییر دکوراسیون اداری فضای کوچک است. کاغذدیواری یک ماده خود چسب است که می‌تواند به راحتی روی دیوارها، کف و حتی مبلمان اعمال شود. یک راه‌حل مقرون به صرفه و بادوام که می‌تواند ظاهر یک فضا را به طور کامل تغییر دهد. کاغذدیواری با مجموعه گسترده‌ای از الگوها و رنگ‌های موجود می‌تواند جلوه‌های بصری متنوعی از بافت‌های طبیعی گرفته تا فلزی براق را ایجاد کند.
کاغذدیواری علاوه بر مزایای زیبایی‌شناختی، کاربردی هم هست. زیرا تمیز کردن و نگهداری آسانی دارد و برای مناطق پرتردد ایده‌آل است. علاوه بر این، می‌توان آن را بدون آسیب رساندن به سطح زیرین جدا کرد و امکان طراحی مجدد فضای اداری را فراهم ساخت. به طور کلی، جایگزینی عالی برای پوشش‌های دیوار سنتی مانند رنگ است.
در یک فضای داخلی اداری کوچک، کاغذدیواری به ایجاد توهم فضا کمک می‌کند. انتخاب آن در رنگ‌های روشن و با روکش‌های براق می‌تواند نور را منعکس کند و فضا را بازتر و مطبوع‌تر نشان دهد. علاوه بر این، استفاده از آن برای برجسته کردن یک دیوار شاخص می‌تواند به فضای کوچک عمق و جذابیت بدهد و یکنواختی دیوارهای ساده را از بین ببرد.
استفاده از کاغذدیواری

6. استفاده از آینه‌ها

آینه‌ها یک گزینه عالی و مقرون به صرفه برای طراحی دکوراسیون اداری فضای کوچک هستند. آن‌ها نور را منعکس و فضا را از نظر بصری باز می‌کنند تا آن را بزرگ‌تر و روشن‌تر نشان دهند. استفاده از آینه در فضاهای اداری کوچک که نور طبیعی به اندازه در آنها کافی وجود ندارد، ضروری است.
آینه‌ها را می‌توان در مکان‌های مناسب مانند پشت گیاهان، بالای میز کار یا حتی در یک طاقچه یا گوشه دفتر به عنوان قطعات تزیینی استفاده کرد. آینه با ایجاد عمق بیشتر باعث می‌شود افراد کمتر احساس تنگی در فضا داشته باشند. همچنین با قرار دادن آن‌ها در یک اتاق کوچک بدون پنجره یا روی دیوار روبه‌روی پنجره می‌توان به ایجاد فضای بازتر و بزرگ‌تر کمک کرد.
هنگام استفاده از آینه در طراحی داخلی اداری کوچک، دقت در محل قرارگیری آن ضروری است. آینه نباید هیچگونه به هم ریختگی یا آشفتگی را منعکس کند و غیرحرفه‌ای استفاده شود. اندازه آینه هم اهمیت دارد و آینه‌های بزرگ‌تر برای اتاق‌های بزرگ‌تر و آینه‌های کوچک‌تر برای فضاهای کوچک‌تر مناسب‌تر هستند.
استفاده از آینه‌ها یکی از مقرون به صرفه‌ترین و کارآمدترین راه‌ها برای روشن و باز کردن فضاهای اداری کوچک است. آن‌ها عملکرد، جذابیت، زیبایی‌شناختی و تصور یک دفتر جادارتر را ارائه می‌دهند.
طراحی داخلی اداری کوچک

7. استفاده از فضاهای عمودی

دکوراسیون اداری فضای کوچک اغلب تنگ و به هم ریخته است. بنابراین یکی از راه‌های به حداکثر رساندن پتانسیل چنین فضاهایی، استفاده از فضای عمودی خواهد بود. اضافه کردن قفسه‌ها، کابینت‌ها یا آثار هنری به دیوارها یا حتی ساخت‌وساز به سمت بالا از راه‌های استفاده از فضای عمودی هستند.
یک راه ساده اما موثر برای استفاده از فضای عمودی، نصب قفسه‌ها است. با افزودن قفسه‌ها به دیوارها، می‌توانید فضای ذخیره‌سازی و نمایشی برای کتاب‌ها، فایل‌ها، لوازم و دکور ایجاد کنید. قفسه‌ها همچنین باعث ایجاد توهم ارتفاع می‌شوند و فضا را بزرگ‌تر و بازتر از آنچه هست، نشان می‌دهند. نکته کلیدی این است که از به هم ریختگی اجتناب کنید و قفسه‌ها را مرتب نگه دارید. به این ترتیب، به هرج‌ومرج بصری که اغلب در فضاهای کوچک یافت می‌شود، دامن نخواهید زد.
یکی دیگر از گزینه‌های استفاده از فضای عمودی، ساختن به سمت بالا با نیم‌طبقه است. این افزودنی‌ها می‌توانند فضای کاری یا ذخیره‌سازی اضافی را بدون اشغال فضا فراهم کنند. البته ساخت نیم‌طبقه و اتاق زیرشیروانی نیاز به بررسی دقیق عناصر ساختاری دارد و باید توسط متخصصان طراحی و اجرا شود. با این حال، راه‌حلی شیک و کاربردی برای فضاهای اداری کوچکی محسوب می‌شود.
استفاده از فضاهای عمودیا

8. خلاقیت در ذخیره‌سازی

دفاتر کوچک فضای محدودی دارند و خلاقیت در فضای ذخیره‌سازی می‌تواند به استفاده از فضا و افزایش بهره‌وری کمک کند. راه‌های زیادی برای ذخیره‌سازی خلاق در دکوراسیون اداری فضای کوچک وجود دارد. مثلا یکی از آن‌ها نگهداری لوازم اداری مانند خودکار، منگنه‌ها و گیره‌های کاغذ در شیشه‌های میسون یا دیگر ظروف شیشه‌ای است. به این ترتیب، می‌توان به راحتی به اقلام دسترسی داشت و جلوه‌ای تزیینی به دفتر اضافه کرد.
یکی دیگر از گزینه‌های ذخیره‌سازی خلاقانه، استفاده از نوارهای مغناطیسی روی دیوارها برای نگهداری وسایل فلزی مانند قیچی و نامه بازکن است. این روش باعث صرفه‌جویی در فضای کشوها می‌شود و پیدا کردن اقلام مورد نیاز را سرعت می‌بخشد. استفاده از مبلمان چندمنظوره هم راه دیگری برای ایجاد خلاقیت در نگهداری اقلام است که قبلا به آن اشاره کردیم.
درنهایت، فضایی که اغلب نادیده گرفته می‌شود، سقف دفتر است. سرمایه‌گذاری در سیستم‌های ذخیره‌سازی سقفی می‌تواند به دور نگه داشتن وسایل از روی میز یا زمین کمک کند و فضای کاری سازمان‌یافته‌تری ایجاد کند. از روش ذخیره‌سازی سقفی یا سربار می‌توان برای ذخیره اقلام کمتر مورد نیاز مانند لوازم اداری اضافی یا اسناد بایگانی‌شده استفاده کرد. سیستم‌های سقفی به ایجاد محیطی تمیز و به دور از درهم و برهم شدن اقلام کمک می‌کنند و تمرکز بر کارهای مهم را آسان‌تر می‌سازند.
خلاقیت در ذخیره‌سازی

9. استفاده از گیاهان

یک فضای اداری کوچک می‌تواند از افزودن گیاهان به دکوراسیون داخلی خود سود زیادی ببرد. گیاهان می‌توانند به بهبود ظاهر دفتر کمک کنند و همچنین مزایای زیادی را به کارمندان ارائه دهند. تحقیقات نشان داده‌اند که گیاهان به افزایش بهره‌وری، کاهش سطح استرس و بهبود کیفیت هوای اداره کمک می‌کنند. البته گیاهان انتخاب شده توسط شما نباید فضای زیادی را اشغال کنند و نگهداری آن‌ها سخت باشد.
یکی از مزایای افزودن گیاهان به دکوراسیون اداری فضای کوچک این است که کیفیت هوا را بالا می‌برد. گیاهان آلاینده‌ها را جذب و اکسیژن را آزاد می‌کنند تا هوا تمیز و تازه شود. کیفیت نامناسب هوا می‌تواند مشکلاتی مانند سردرد، سوزش چشم و خستگی برای کارکنان دفتر ایجاد کند.
علاوه بر این، گیاهان به کاهش سطح استرس و افزایش سطح بهره‌وری افراد کمک می‌کنند. مطالعات نشان داده‌اند که وجود گیاهان در اداره می‌تواند اثر آرام‌بخشی بر کارمندان داشته باشد. این امر موجب کاهش سطح استرس و افزایش تمرکز و خلاقیت آن‌ها خواهد شد. یک دفتر کوچک از داشتن چند گیاه با روش قرارگیری خوب، سود زیادی می‌برد. بنابراین، چرا فضای داخلی دفتر کوچک خود را با گیاهان تقویت نکنید و از مزایای بی‌نظیر آن‌ها لذت نبرید؟
استفاده از گیاهان

10. استفاده از فناوری‌های نو

امروزه دفاتر کوچک با افزایش ساعات دورکاری رایج‌تر شده‌اند؛ اما هنوز از نظر فضا با چالش‌هایی روبه‌رو هستند. فناوری پایدار می‌تواند به دفاتر کوچک در کاهش مصرف انرژی و به حداکثر رساندن استفاده از فضا کمک کند. استفاده از فناوری‌های پایدار برای فضای داخلی دفاتر کوچک می‌تواند محیط سالم‌تر و پربارتری را برای کارمندان ایجاد کند.
مثلا روشنایی کم‌مصرف می‌تواند مصرف برق را کاهش دهد و در عین حال روشنایی کافی را برای انجام کارهای اداری ارائه دهد. همچنین بهبود عایق‌بندی ساختمان از طریق مواد سازگار با محیط‌زیست می‌تواند انرژی مصرفی برای گرمایش و سرمایش را کاهش دهد. ترکیب موادی مانند عایق فیبر طبیعی یا پوشش‌های سقف بازتابنده به تنظیم دما در تمام طول سال کمک می‌کند و کیفیت هوای داخل اداره و سلامت کارکنان را بهبود می‌بخشد.
اجرای شیوه‌های فناوری نو و پایدار می‌تواند بهره‌وری انرژی، راحتی و پایداری دفتر را بهبود بخشد. این راه‌حل‌ها نه‌تنها مصرف انرژی و هزینه‌های عملیاتی را کاهش می‌دهند، بلکه محیط کاری سالم‌تر و پربازده را برای دکوراسیون اداری فضای کوچک فراهم می‌آورند.
استفاده از فناوری‌های نوا

تکمیل دکوراسیون اداری فضای کوچک

رعایت نکات 10 گانه فوق می‌تواند فضای اداری کوچک شما را تا حد کافی بهینه کند. اما نکات دیگری هم وجود دارند که رعایت آن‌ها خالی از لطف نیست و تکمیل‌کننده کار هستند. در ادامه به این موارد نهایی برای بهینه‌تر کردن فضاهای اداری کوچک اشاره خواهیم داشت.

چیدمان مبلمان

مبلمان اداره باید به‌گونه‌ای چیده شود که وسعت فضا را به حداکثر برساند و یک محیط کاری راحت برای کارکنان ایجاد کند. مثلا از مسدود کردن پنجره‌ها یا درب‌ها با مبلمان خودداری کنید، زیرا این کار احساس به هم ریختگی و خفه بودن ایجاد می‌کند. همچنین از دیوارها و فضاهای عمودی برای آزاد کردن فضای کف و مرتب نگه داشتن میزها بهره ببرید.

رنگ صحیح

یک دفتر اداری کوچک می‌تواند از دیوارهای شاخص روشن یا  رنگارنگ بهره‌مند شود که توهم فضای بیشتری را ایجاد می‌کند. استفاده از رنگ‌های روشن روی دیوارها یا مبلمان، به روشن‌تر کردن فضای کوچک و بزرگ‌تر نشان دادن آن کمک خواهد کرد. استفاده از پالت رنگ هم می‌تواند در ایجاد یک فضای متعادل بصری مفید باشد.

نورپردازی مناسب

نورپردازی مناسب برای یک دفتر کوچک ضروری است، زیرا می‌تواند فضا را بزرگ‌تر و جذاب‌تر کند. ترکیبی از روشنایی مصنوعی و طبیعی می‌تواند به اطمینان از وجود نور کافی در فضا برای کار موثر همه کارکنان کمک کند. علاوه بر این، از نور می‌توان به‌گونه‌ای استفاده کرد که هم باز و هم جادار به نظر برسد.

 

فضاهای کوچک به دلیل نزدیکی همکاران ممکن است پرسروصداتر از دفاتر بزرگ باشند. برای مبارزه با این موضوع، از مواد جاذب صدا مانند فرش، پرده یا پانل‌های آکوستیک استفاده کنید. علاوه بر این، استفاده از دستگاه‌های نویز سفید یا پخش موسیقی آرام‌بخش را برای کمک به تمرکز و کاهش سطح استرس کارکنان در نظر بگیرید.

آکوستیک

اتاق استراحت

کارمندان به یک اتاق استراحت یا محل مشخصی نیاز دارند تا بتوانند مدتی از کار خود دور شوند و دوباره شارژ شوند. یک میز کوچک، چند صندلی و یک دستگاه قهوه‌ساز یا آب‌سردکن می‌تواند در ایجاد احساس بودن در خانه موثر باشد. این فضا را می‌توان برای جلسات گاه‌به‌گاه یا دورهمی‌های ایده‌پردازی هم استفاده کرد.

شخصی‌سازی

دفاتر کوچک بدون داشتن حس شخصی، ممکن است ناکامل و غیرمفید به نظر برسند. بنابراین بهتر است فضایی ایجاد کنید که انعکاس‌دهنده فرهنگ شرکت یا شخصیت کارکنان باشد. از عکس‌ها، آثار هنری یا پوسترهای انگیزشی برای ایجاد یک فضای مثبت و الهام‌بخش بهره ببرید. این اقدام به کارمندان کمک می‌کند تا احساس بودن در خانه را داشته باشند و حس اجتماعی خوبی را در فضای کاری به وجود آورند.

جمع‌بندی

دکوراسیون اداری فضای کوچک بخش ضروری ایجاد یک فضای کاری مولد و کارآمد است. بنابراین درک این نکته مهم است که فضاهای کوچک را همچنان می‌توان برای به حداکثر رساندن پتانسیل بازطراحی کرد. فضاهای اداری کوچک نیاز به ایده‌های طراحی نوآورانه دارند تا بتوانند بهترین استفاده را از هر سانتی‌متر ببرند. امیدواریم خواندن نکات مطرح‌شده در این مطلب توانسته باشد نکات خوبی را در اختیار شما قرار دهد. در پایان، لطفا نظرات و سوالات خود درباره طراحی فضاهای کوچک اداری را در بخش کامنت‌ها با آرل در میان بگذارید.
منابع
  1. https://bodaq.com/creative-interior-design-ideas-for-small-office-space/
  2. https://stylesatlife.com/articles/small-office-designs/
  3. https://ecobuildplus.com/2023/05/15/small-office-interior-design-maximizing-space-and-efficiency/
تعداد بازدید : ۵۶۲
نسخه چاپی :  
ارسال نظرات

نظر شما :

مطالب مشابه
سبک‌ های طراحی داخلی را بشناسید

سبک‌ های طراحی داخلی را بشناسید

30 نمونه طراحی خلاقانه مبلمان منزل

30 نمونه طراحی خلاقانه مبلمان منزل

ترندهای کابینت در سال 2020

ترندهای کابینت در سال 2020

13 ایده دکوراسیون داخلی لوکس

13 ایده دکوراسیون داخلی لوکس

6 ترفند خلاقانه برای طراحی آشپزخانه کوچک و افزایش فضای آن

6 ترفند خلاقانه برای طراحی آشپزخانه کوچک و افزایش فضای آن

مقایسه پارکت و موکت؛ انتخاب بهترین کف‌پوش براساس کاربرد

مقایسه پارکت و موکت؛ انتخاب بهترین کف‌پوش براساس کاربرد

مشاوره معماری

برای داشتن فضای کارآمد و زیبا می توانید از مشاوره متخصصین آرل بهرمند شوید

02122901905
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir