۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

نویسنده : مسعود فلاح نرگس
تاریخ : يکشنبه , ۱۳۹۸/۰۵/۱۳ ۱۰:۴۵

دکوراسیون اتاق خواب

تحریریه معماری آرل

دکوراسیون اتاق خواب های تلفیقی می توانند ویژگی های هر دوره ای را جذاب تر نشان دهند زیرا تفاوت در کنار هم قرارگیری سبک ها  ویژگی ها را می تواند برجسته تر نمایش دهد اما چگونه این ویژگی ها به عنوان یک سبک منسجم و قابل تشخیص ظاهر می شوند؟ ویژگی های مشخصی که می توانید از فضاهای تلفیقی انتظار داشته باشید، عبارتند از: انحنا و قوس های ظریف در پروفیل های به کار رفته در مبلمان، پالت های رنگی خنثی و جزئیات معماری کلاسیک و گاهی افزودن کمی رنگ طلایی!
شاید یکی از سخت ترین چالش های طراحی ترکیب ملایمی از عناصر کلاسیک و مدرن در کنار هم باشد. بدون یک تعادل دقیق، این فضاها به راحتی به شکل فضاهای تلفیقی محو می شوند و نیاز به پیش بینی های دقیق هستند. در این مطلب از آرل با تمرکز بر دکوراسیون اتاق خواب های سنتی با عناصر مدرن و کلاسیک به شما انگیزه و الهام می بخشیم. ما 40 عکس از دکوراسیون اتاق خواب را انتخاب کردیم که سبک سنتی را در بهترین حالت آن نشان می دهند، در کنار نکته ها و تکنیک هایی که شما می توانید استفاده کنید تا این زیبایی را در خانه خودتان داشته باشید. سریعا نگاهی به اتاق خواب ها بیاندازید تا وسعت امکاناتی که یک طراحی سنتی در اختیار شما قرار می دهد را ببینید.

1.
دکوراسیون اتاق خواب
اتاق خواب های سنتی می توانند ویژگی های هر دوره ای را داشته باشند. پس چگونه این مشخصه ها به شکل یک سبک منسجم و قابل تشخیص کنار هم قرار میگیرند؟ تعدادی از ویژگی های بارزی که شما می توانید از فضاهای سنتی انتظار داشته باشید اینها هستند: پالت رنگی یکپارچه و خنثی، جزییات معماری کلاسیک. ولی نیمی از لذت طراحی، شکستن قوانین است همانند این اتاق خواب با سرویس خواب طلایی درخشان.
2.
دکوراسیون اتاق خواب
در اینجا، معماران با عناصر انحنا دار همانند تخت و میز آرایش، فضا را مدرن و به روز کرده اند. ولی عناصر دیگر به گونه ای هستند که انگار از عصر دیگری آورده شده اند مخصوصا لوستر که به سبک آرت دکو می باشد. کاغذ دیواری یک راه نسبتا ساده را نشان می دهد که هرکس می تواند آیتم های مرغوبی را به اتاق خواب بیاورد و ظاهری منسجم ایجاد کند.
3.
دکوراسیون اتاق خواب
قابکاری و نازکاری های زیبای دیوار، راهی فوق العاده برای داشتن اتاق خوابی سنتی است. یک عنصر کلاسیک که به خوبی در کنار پالت رنگی مدرن قرار می گیرد. قالیچه بزرگ، تنها عنصری است که گرایشات جدید را با آغوش باز می پذیرد و طرح های هندسی که توجه همگان را جلب می کند و با فضای یکدست و براق اطرافش در تضاد است.
4.
دکوراسیون اتاق خواب
قابکاری های دیوار ظاهری چشم گیر برای این اتاق خواب با سقف بلند ایجاد می کنند. سایر عناصر معماری همانند شکستگی های سقف نشانگر یک فضای مدرن هستند. لوازم داخلی به گونه ای انتخاب شده که مبلمان مدرن، همانند چرم تیره ای که   Swoon Lounge از  Space Copenhagen را پوشش میدهد.
5.
دکوراسیون اتاق خواب
رنگ های آرام و خنثی نقطه اشتراک طراحی های سنتی هستند.این اتاق خواب با طیفی از کرم روشن شروع می کند که با جلوه هایی از طلایی درخشان در سراسر آن تکمیل می شود.در سمت دیگر این طیف، عناصری به رنگ آبی به عنوان نقاط تمرکز قرار  دارند : مبل های تک نفره که توسط Mattia Bonetti طراحی شده اند و صندلی شفافی که در ساخت آن از  Jacopo Foggini’s Ella Collection الهام گرفته شده است.
6.
دکوراسیون اتاق خواب
هنگام طراحی یک فضای داخلی سنتی با رنگ های خنثی، منطقی است که تنوعی غنی از بافت ها داشته باشیم تا جذابیت بصری ایجاد کنند . در این اتاق، لایه هایی از پارچه و اثاثیه با هم ترکیب شده اند و در کنار عناصر فلزی چشم گیر، همانند قطعه روی دیوار و چراغ های آویز جذاب قرار گرفته اند.
7.
دکوراسیون اتاق خواب
یکی دیگر از روش های بکارگیری رنگ ها در طراحی های سنتی، استفاده از پالت زیبا و مرغوب است . اینجا، قطعات سبزدودی و کهربایی،رنگ های محبوب در دهه 1960 را بازتاب می کنند .این طیف ها، حضوری چشم گیر در این اتاق خواب منسجم و خوش ترکیب دارند.
8.
دکوراسیون اتاق خواب
یک تخت خواب بزرگ و با شکوه در مرکز روشنایی این اتاق می باشد و نگاه ها به لوستر در وسط جلب می شوند. کاغذ دیواری ها در میان قاب های دیوار قرار گرفته اند که اقدامی اقتصادی است . (الگوی Amazilia از Harlequin)
9.
دکوراسیون اتاق خواب
اتاق خواب های سنتی می تواند زمینه های تیره هم داشته باشند. این مورد ، عناصری تیره رنگ را معرفی می کنند در حالی که فضا حس خنثی و روشنی دارد.
10.
دکوراسیون اتاق خواب
نمونه ای کم یابی از یک اتاق سنتی که شجاعانه از رنگ های پررنگ استفاده کرده است و خطوط اصلی را با فلزاتی به سبک آرت دکو با جزییات طبیعی و گلدار سبک قدیمی تر آرت نوو  ترکیب کرده است . معماری در بین پنجره های طاق دار و تاسسیات فوق مدرن سقف موج می زند.
11.
دکوراسیون اتاق خواب
یک راه ارزان برای ایجاد فضای سنتی، آویزان کردن آثار هنری مشخص از دوره های زمانی خاصی است.  این تصاویر Marilyn Monroe قطعا تاثیر زیادی دارند.
12.
دکوراسیون اتاق خواب
گچکاری ها و قابکاری ظریف، این اتاق را به نمونه ای عالی از طراحی سنتی تبدیل کرده اند. از عناصر چشم گیر این اتاق، اثاثیه به خصوص تخت و دکمه هایی که روی آن زده شده و پشتی چین خورده روی صندلی کلاسیک ، می باشند.
13.
دکوراسیون اتاق خواب
دیوار های بسیار مدرن برای خانه ای با چینشی مینیمال، مناسب به نظر می رسد ولی این اتاق هدف دیگری دارد. تخت دکمه داری و میز نیمکت مانند، تاثیرات فراوانی دارند که طراحی این فضا، سنتی دیده می شود.
14.
دکوراسیون اتاق خواب
سادگی ، اغلب فضاهای سنتی را تاثیر گذارتر می کند. لوازم تزیینی که در این اتاق وجود دارد، به یک جفت لامپ مجسمه ای رو میزی محدود شده اند. یک تصویر ضعیف از طبیعت روی دیوار، دکوراسیون زیبایی ایجاد می کند بدون اینکه از اهمیت بافت های خاص فضا کم کند.
15.
دکوراسیون اتاق خواب
ولی سادگی همیشه تنها جواب نیست. این اتاق از جزییات تزیینی و غیر متعارف، به شکل بی نظیری استفاده می کند همانند کشو ها و قاب آیینه. انحنا و ناهمواری های لوستر، بر ظرافت و گیرایی این فضای خلاقانه می افزاید.
16.
دکوراسیون اتاق خواب
این مبلمان  کلاسیک ، با توجه به پالت رنگی آرام و سنتی آنها، تازه و امروزی به نظر می رسند. در حالی که هر کدام از اثاثیه این اتاق قابل ستایش هستند، لوستر توجه ویژه ای را جلب می کند- این قطعه ازSerip Lighting فرمی طبیعی دارد که به زیبایی ، دوره های مختلف طراحی را به هم مرتبط کرده است.
17.
دکوراسیون اتاق خواب
تیره و ناملایم_ این اتاق خواب سنتی از طراحی های متعارف و استاندارد فاصله گرفته است. پالت رنگی شامل تمام رنگ های کلاسیک محبوب می شود ولی آنها را با خاکستری، چرمی و مشکی مات ، عمیق تر می کند.
18.
دکوراسیون اتاق خواب
یک فضای خارق العاده دیگرکه اطراف دیوار بالای تخت به سبک آرت دکو متمرکز می شود. این فضا از خطوط مستقیم به نفع خودش استفاده می کند و جزییات ظریفی همانند یک اثر هنری و لامپ هایی به شکل برگ دارد که توجه را جلب می کنند.
19.
دکوراسیون اتاق خواب
پارچه های آبی کبود این فضارا متمایز می کنند. عناصر مدرن همانند لامپ های آی سی آویزان از Michael Anastassiades در کنار لوازم مرغوب همانند آِیینه مدور مدرن به سبک قرون وسطایی، انتخاب هایی گیرا و جذاب هستند.
20.
دکوراسیون اتاق خواب
یک اتاق سنتی جذاب.این فضا نه تنها از عناصر معمولی و خنثی استفاده نمی کند بلکه با یک طراحی سرگرم کننده ریسک موفقی کرده است. لامپ هایی که به شکل پای اردک هستند از Porta Romana و لوستر پره دار از Marcel Wanders می باشند.
21.
دکوراسیون اتاق خواب
چنین الگوهای شادی، سادگی طراحی های سنتی را به روز تر می کنند. قالیچه، دیوار متمایز و پرده ها ، عمق بیشتری به ترکیب بافت ها و رنگ های ملایم و تیره اضافه می کنند.
22.
دکوراسیون اتاق خواب
این اتاق سنتی سرشار از تجملات است. ساتن های درخشان، طلایی براق، نازک کاری های مرواریدی و لایه هایی از منسوجات نفیس، به این اتاق کیفیت و شکوهی می دهند که عناصرتزئینی را با وجود طراحی متفاوت آنها، به هم متصل می کنند.
23.
دکوراسیون اتاق خواب
طراحی سنتی به دلیل طبیعت خنثی و منعطف آن، با دیگر سبک های طراحی به خوبی آمیخته می شود. این اتاق خواب از طراحی های آسیای شرقی تاثیر گرفته است . در حالیکه فضاهای غربی، قابکاری های ساده دارند، در این اتاق از برجسته کاری های استادانه ای استفاده شده است و همزمان که در خانه های دیگر شیشه های شفاف وجود دارند، در این خانه از شیشه مات استفاده می شود.
24.
دکوراسیون اتاق خواب
حالا نگاهی  به چند رنگ غیر متعارف در فضاهای داخلی سنتی بیاندازید. رنگ قرمز یاقوتی، انتخابی جسورانه، باشکوه، پرشور و برجسته است.
25.
دکوراسیون اتاق خواب
رنگ آبی پاستیلی در طراحی های سنتی بسیار رایج است، ولی این آبی کبالتی یک انتخاب متفاوت است که در کنار عناصر سنتی تر اتاق همانند صندلی، تعادل خوبی با تخت بسیار مدرن ایجاد می کند.
26.
دکوراسیون اتاق خواب
عناصر رنگی هم چنین می توانند فضاهای سنتی را به سمت یک طراحی مدرن ، در نوسان نگه دارند.
27.
دکوراسیون اتاق خواب
سبز زمردی یک رنگ بسیار مناسب، بی انتها و ظریف برای این سبک است که در کنار عناصر فلزی و خنثی، در طراحی های سنتی بسیار رایج است.
28.
دکوراسیون اتاق خواب
اتاق خواب، یک تضاد قوی را بین عناصر کلاسیک و مدرن نشان می دهد. قابکاری دیوار پر نقش و سنتی است در حالیکه مبلمان و تخت یادآور طراحی های امروزی هستند.
29.
دکوراسیون اتاق خواب
بسیاری از ویژگی هایی که در تعریف سبک سنتی وجود دارند، بر انسجام تاکیید می کنند تا از ترکیب و تنوع بیش از حد پرهیز شود ولی این بدین معنا نیست که اتاق خواب های سنتی نباید به هیچ وجه جزییات متنوع و گزینش شده ای داشته باشند. در این فضا طرح های زیگ زاگی به خوبی با بافت های روستایی ترکیب شده است. یک فرش کلاسیک و قدیمی در کنار بالش هایی که طراحی جدیدتری دارند قرار گرفته است و نتیجه بسیار جذابی حاصل شده است.
30.
دکوراسیون اتاق خواب
انتخاب رنگ هوشمندانه  این اتاق وسیع را گرم  و صمیمی می کند. دیوار برجسته و فرش در کنار هم قرار می گیرند و حدود فضای خواب را مشخص می کنند که با یک تخت خواب بزرگ پارچه ای در مرکز مشخص می شود.
31.
دکوراسیون اتاق خواب
پانل های تزئینی ظاهری زیبا و جالب توجه به تمام اجزای این اتاق جذاب می دهند از جمله تخت بزرگ، دیوار متمایز و چشمگیر، عسلی های داخلی و حتی سطوح تخت.
32.
دکوراسیون اتاق خواب
این اتاق خواب، همه چیز را به شکل ویژه ای ساده نگه می دارد.این نمونه ای دست یافتنی از طراحی های سنتی است که هرکس می تواند استفاده کند.
33.
دکوراسیون اتاق خواب
این نمونه، برای کسانی که بودجه معقول تری دارند مناسب است و شامل سرمایه گذاری های بزرگتری همانند گچ بری ها و نور مخفی ها می شود ولی مبلمان و اثاثیه نسبتا ساده و دست یافتنی هستند .
34.
دکوراسیون اتاق خواب
این اتاق با استفاده از چراغ آویز های ساده، قطعات هنری و دیوار های  کلاسیک نشان می دهد که چگونه عناصری از دو سبک کاملا متفاوت طراحی کنار هم قرار میگیرند و فضایی سنتی و بی نقص را ایجاد می کنند.
35.
دکوراسیون اتاق خواب
نمونه ای فوق العاده از یک طراحی سنتی عالی. این اتاق خواب  از اولین نگاه به پانل های آئینه ای دیوار و لوستر کریستالی توجه زیادی را به خوب جلب می کند.
36.
دکوراسیون اتاق خواب
تجملات کم هم جذابیت هایی را دارد. این اتاق خواب با متریال های ساده و ملایم شروع می کند که در طراحی  های سنتی رایج هستند ولی سرشار از جزییات زیبا و باشکوهی هم هست مانند لامپ های میزی مجسمه ای و نورآویز های کریستالی.
37.
دکوراسیون اتاق خواب
دکوراسیون خارجی در دنیای طراحی های سنتی یک روش غیر متعارف است. با این حال، این اتاق از جزییات شخصی پرهیز نمی کند. در عوض، سطح بزرگی که در بالای تخت وجود دارد، فضای خواب و فضای نشیمن که پر از کتاب و وسیله است را از هم جدا می کند.

38.

دکوراسیون اتاق خواب
در این فضای زیبا، تعادلی عالی بین کلاسیک و جدید،لوکس و متعارف، ایجاد شده است.
39.
دکوراسیون اتاق خواب
طراحی های سنتی همیشه ملایم و ساده نیستند، این مورد سرشار از شکوه و ظرافت است همانند دیوار طلایی درخشان و چراغ آویزهای کروی مناسب آن و لوستری از Lindsey Adelman. هر کدام از ابعاد این طراحی غیر متعارف و عجیب است در حالیکه تخت در مرکز اتاق، با سادگی و لطافت، تضادی چشم گیر ایجاد می کند.
40.
دکوراسیون اتاق خواب
و در نهایت، نگاهی اجمالی به یک اتاق خواب سنتی دوست داشتنی از بالا. این سبک با توجه به طبیعت ساده آن،برای فضاهای کوچک عالی است ولی به علت انعطاف پذیری ذاتی اش، برای فضاهای وسیع هم مناسب است.

تحریریه معماری آرل
منبع : home-designing
 

تعداد بازدید : ۱۱۶۳۹
نسخه چاپی :  
ارسال نظرات

نظر شما :

مطالب مشابه
ایده های جدید میز تحریر برای اتاق کودک و نوجوان

ایده های جدید میز تحریر برای اتاق کودک و نوجوان

8 نمونه ایده طراحی اتاق خواب با استفاده از پلت فرم

8 نمونه ایده طراحی اتاق خواب با استفاده از پلت فرم

بررسی طراحی 8 نمونه اتاق خواب کوک و نوجوان

بررسی طراحی 8 نمونه اتاق خواب کوک و نوجوان

طراحی اتاق خواب مدرن GIO

طراحی اتاق خواب مدرن GIO

طراحی و دکوراسیون داخلی اتاق خواب: بررسی 8 ایده

طراحی و دکوراسیون داخلی اتاق خواب: بررسی 8 ایده

بررسی 7 نمونه طراحی داخلی اتاق خواب

بررسی 7 نمونه طراحی داخلی اتاق خواب

مشاوره معماری

برای داشتن فضای کارآمد و زیبا می توانید از مشاوره متخصصین آرل بهرمند شوید

02122901905
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir