۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

نویسنده : تحریریه معماری آرل
تاریخ : چهارشنبه , ۱۳۹۷/۰۲/۱۹ ۰۹:۳۸
دفتر کار
تحریریه معماری آرل
بهتر است بدانیم که چه عاملی برای راه انداختن کسب‌ و کاری که سرپا بماند مؤثر است. دکوراسیون دفتر کار یکی از مواردی است که رابطه‌ی مستقیمی با موفقیت کسب‌ و کار دارد. تحقیقات نشان داده است که نحوه و چگونگی دیزاین دفتر کار تاثیر زیادی روی روحیه تیم داشته و باعث جذب، و جلب اعتماد مشتری می‎شود.
دفتر کار     
طراحی شرکت Movet بر اساس پلانی ارائه شده ک فضاهای آن درون یک گاراژ تعبیه شده است. فعالیت این کمپانی در زمینه تولید نوار نقاله بوده که یکی از مهم ترین شرکت های صنعتی این فناوری به شمار می رود. از آنجایی که ظرفیت دفتر شرکت به دلیل استخدام نیرو به حداکثر رسیده بود، این کمپانی تصیمیم گرفت تا طراحی یک واحد اداری را به استودیو طراحی Alexander Fehre واگذار کند. به همین منظور یک تیم برای طراحی یک انبار که روبروی ساختمان اصلی شرکت قرار داشت گماشته شد. شرکت Movet نمی خواست که نیروهای متخصص خود دورتر از دفتر اصلی قرار بگیرند و به فضایی نیاز داشت که نزدیک ساختمان اصلی باشد.
دفتر کار
طراحی شرکت با توجه به یک راه حل هوشمندانه ارائه شده، به طوری که طیف های متنوعی از ضرورت های یک شرکت اداری در فضایی محدود به اجرا رسیده است. لذا مجموعه بر اساس یک پلان مرکز گرا تبدیل  شده و عرصه حول هسته فضا طراحی شده اند. عرصه های اتاق کنفرانس، آشپزخانه و نمایشگاه که جزء فضاهای عمومی کمپانی محسوب می شوند، نسبت به محور مرکزی اتاق تعبیه شده و عرصه های خصوصی تر در فضایی دورتر از مرکزی ساختمان قرار گرفته اند.
نمای فلزی
معمار با استفاده از صفحات شبکه بندی فلزی به عنوان پارتیشن و جداکننده فضاهای خصوصی بهره برده است. پارتیشن ها به طور کامل مراجعه کنندگان را از اتاق ها جدا نمی کند، بلکه فقط جهت ایجاد یک حریم خصوصی برای کارمندان بوده تا ارتباط خود را با سایر اِلمان های دفتر حفظ کنند. پشت این نمای فلزی درخشان، مشتریان و بازدیدکنندگان درست در قلب دفتر مورد استقبال قرار می گیرند و بلافاصله به کسب و کار روزمره می پیوندند.ساختار جدید این دفتر با پلانی آزاد، موجب برقراری ارتباط بهتر، شفافیت و روحیه کار تیمی برای کارمندان می شود که این ویژگی برای افرادی که در آنجا فعالیت می کنند، محسوس تر است.
دفتر کار
کاراکتر این پلان آزاد از فضای ورودی این دفتر قابل درک است. فقط در این جا یک تقسیم کننده ی آزاد شیشه ای شفاف، فضای ورودی را از بقیه ی فضاها جدا کرده است، که آن هم به عنوان یک راهرو نقش خود را ایفا می کند. بلافاصله پشت سر آن یک فضای استراحت دعوت کننده با دو کاناپه ی بزرگ تعبیه شده تا از مراجعه کنندگان استقبال کند و آنها را در فضایی بلا استفاده نگه ندارد.
دفتر کار
کابینت هایی که از قبلا در آن مکان وجود داشت الان به منظور قفسه های شخصی برای کارمندان مورد استفاده قرار می گیرد. در نگاه اول، طراحی مبلمان نوآور و در عین حال روشن به نظر می آید. اما به خوبی با پارتیشن های نقره ای همپوشانی شده است. کابینت های ذخیره سازی همه از یک المان مشترک ساخته شده اند که هر کدام در جهت های مختلف چرخیده اند و در نهایت یک مجموعه کابینت کامل را تشکیل داده اند .این تکرار با مواد با سطح مقطع پوشانده شده و منجر به صرفه جویی در واحدها شده است.  سطح لينولئوم کف پوش مشکی دارای ویژگی های ضد استاتیک است که مانع از ایجاد گرد و غبار می شود. تمام سطوح چوبی با یک نوع روغن ترکیبی پوشش داده و به منظور فضای کاری سالم تر بیس اکثر رنگها خاکستری می باشد. کفپوش از تایل هایی بازیافت شونده ساخته شده که می توان در هر زمان به تولید کننده بازگردانده شود.
دفتر کار

دیاگرام

دیاگرام
تحریریه معماری آرل
منبع: archdaily.com
مترجم:فرزانه مردانی
تعداد بازدید : ۳۴۰۶
نسخه چاپی :  
ارسال نظرات

نظر شما :

مطالب مشابه
طراحی داخلی اداری شرکت سرمایه گذاری استارتاپی Amethyst

طراحی داخلی اداری شرکت سرمایه گذاری استارتاپی Amethyst

دفتر اداری هو شی مین یا پارک تفریحی؟

دفتر اداری هو شی مین یا پارک تفریحی؟

طراحی داخلی دفتر اداری شرکت آینده در شیکاگو

طراحی داخلی دفتر اداری شرکت آینده در شیکاگو

نگاهی به طراحی داخلی دفتر شرکت AirBnB در سیدنی

نگاهی به طراحی داخلی دفتر شرکت AirBnB در سیدنی

طراحی داخلی دفتر کار شرکت بیمه با محوریت رنگ و نظم

طراحی داخلی دفتر کار شرکت بیمه با محوریت رنگ و نظم

طراحی داخلی شرکت نرم افزاری با ایده نشان دادن قدرت شرکت

طراحی داخلی شرکت نرم افزاری با ایده نشان دادن قدرت شرکت

مشاوره معماری

برای داشتن فضای کارآمد و زیبا می توانید از مشاوره متخصصین آرل بهرمند شوید

02122901905
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir