نویسنده : تحریریه معماری آرل
تاریخ : دوشنبه , ۱۳۹۵/۰۷/۱۹ ۰۹:۴۱
تحریریه معماری آرل
در این هفته سه شنبه های آرل، با نمایش های می سی سی پی نشسته می میرد، نمایش مرگ هوتن و تئاتر فاوست با شما خواهیم بود. در ادامه ما را همراهی کنید....1- می سی سی پی نشسته می میرد
تالار وحدت
يكشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - پنجشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۵
ساعت: ۱۹:۳۰
مدت زمان: ۲ ساعت و ۱۰ دقیقه
بهای بلیت: ۲۵,۰۰۰، ۳۰,۰۰۰، ۳۵,۰۰۰، ۴۵,۰۰۰، ۵۰,۰۰۰ و ۵۵,۰۰۰ تومان
نویسنده و کارگردان: همایون غنی زاده
بازیگران: (به ترتیب حروف الفبا) ویشکا آسایش (آناستازیا)، سجاد افشاریان (وزیر)، بابک حمیدیان (اوبلوهه)، سیامک صفری (می سی سی پی)، همایون غنی زاده (لئون/کارگردان)، داریوش موفق (سن کلود)، امیر احمدزاده (مرد بارانی پوش)، ایمان فتاحی (اسقف)، هومان محمدحسینی (خدمتکار)
دستیار کارگردان و برنامه ریز: نازنین گودرزی
مدیر تولید و مجری طرح: محمد قدس
طراح صحنه و دکور: امیر حسین قدسی، همایون غنی زاده
طراح صدا: بامداد افشار
طراح لباس: الهام معین، همایون غنی زاده
طراح گریم: ماریا حاجیها
طراح نور: مرتضی نجفی
طراح گرافیست و ساخت تیزر: سهیل دانش
عکاس: کوروش جوان
مشاور رسانه ای: مریم نراقی
روابط عمومی: سارا حدادی
گروه کارگردانی: ندا عقیقی، آبان جهاندارپور
مدیر صحنه: فرناز توللی، سامان قاسمی
دستیاران صحنه: زهره ساداتی، بهار نرگسی
دستیار صدا: صفا کامدیده
دستیار لباس: نرمین اسماعیل زاده
گروه دکور: مرتضی فربدفشمی، فرشید جعفری، امیر مردی، میثم محمدی محفوظ، فرزین حق شناس، حسن مردی، امیر یزدی، محمد میرسلطانی، حجت صفرزاده، محسن ابراهیمی، صادق پوردانش، مصطفی جعفری، وحید جعفری، سعید بالا خانی، عمران صالحی، بهنام قدیری، حامد جلالی منش، غزال گلپیران، پانته آ شایسته
گروه نور: محمد نصیری، مسعود عباسی، علی افشاری، حسن رحیمی
همایون غنیزاده خود نویسندگی و کارگردانی نمایش «میسیسیپی نشسته میمیرد» را به عهده دارد. همچنین در تیزرهای این نمایش از صدای مانی حقیقی استفاده شده است.
در خلاصه داستان این نمایش آمده است: «ما شاهد ساخت یک فیلم کلاسیک بسیار بد هستیم».
همایون غنیزاده پیش از این نمایشهای «آنتیگونه»، «ددالوس و ایکاروس»، «در انتظار گودو»، «ملکه زیبایی لینین» و «آگاممنون» و ... ر روی صحنه برده بود و نمایش «کالیگولا» او هم در تالار وحدت اجرا شد و توانست به فروش بالای یک میلیارد برسد.
2-نمایش فاوست
تالار وحدت
جمعه ۰۶ تير ۱۳۹۳ - شنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۳
ساعت: ۱۹:۰۰
مدت زمان: ۱ ساعت و ۴۰ دقیقه
بهای بلیت: ۲۵,۰۰۰، ۲۰,۰۰۰ و ۱۵,۰۰۰ تومان
نویسنده و کارگردان: حمیدرضا نعیمی
بازیگران: رضا بهبودی، مسعود دلخواه، بهنار نازی، یعقوب صباحی، فروغ قجابگلی، کتانه افشاری نژاد، بهار نوحیان، بهمن عباسپور، رضا جهانی، بهنام شرفی، مجید نوروزیٰ، سحر لطفی، امیر محمودی، سروش کرمی نژاد، مجید نوروزی، آهو ایمانی، مهسا خسروی، علیرضا عبدالکریمی، پگاه عینک چی، نسیم شجاعی، یکتا اعتمادی، مهرداد طلایی، محبوبه صادقی، محمدرضا بش کار، محمدمیرعرب رضی، راشین دیدنده، سپیدار تاری، محسن گودرزی، محمدنژاد
مشاور و مدیر تولید: علی زارعی
طراح صحنه: رضا مهدی زاده
طراح لباس: ادنا زینلیان
طراح حرکت: محسن گودرزی
طراح نور: رضا حیدری
دراماتورژبدن: کامیارصالحپور
طراح صوت: علیرضا نکو لئل تک
ساخت ماسک: افسانه قلیزاده
موسیقی: سیاوش لطفی
با همراهی گروه مشترک کر و ارکستر ایران و اتریش (آی سو)
ساکسوفن: پرمیس مرزبانیان
درامز: عرفان فرشی زاده
سازهای کوبه ای: هوتن حسینی، روشنک رفایی
دستیار و برنامه ریز: پریسا گودرزی
مدیر صحنه: هلیاکریمی
دستیار صحنه: محمدنژاد، پوریا اخوان
مدیر تبلیغات: مهدی یوسفی کیا
مشاور رسانه ای: شقایق فرشته
عکاس: امیرخدامیٰ، علیرضا طهماسبی
ساخت مستند نمایش: علیرضا طهماسبی
روابط بین الملل: سعید وثیق نیا، ساناز فلاح فرد
زیرنویس انگلیسی: مرتضی محمدی
یادداشت کارگردان:
نمایشنامه "فاوست" شاهکار فیلسوف و درام نویس آلمانی" ولفگانگ گوته" است که این اثر را در طول شصت سال به رشته ی تحریر درآورده و در آن به رابطه ی خدا، انسان و شیطان در ماجرایی شورانگیز و عاشقانه بین دکتر فاوست و مارگریت می پردازد.
" فاوست" را دشوارترین اثر تاریخی درام نویسی جهان می دانند که گروه تئاتر "شایا" نخستین بار آن را در سال 1390 در تاترشهر به روی صحنه بردکه با استقبال گسترده ی تماشاگران مواجه شد.
اکنون گروه پس از موفقیت در اقتباس از آثار بزرگان جهان هم چون آژاکس،مکبث، شاه لیر و سقراط این اثر را با نگاه و رویکردی جدید در طراح وکارگردانی، طراحی صحنه، لباس، موسیقی، نور و ترکیب تازه بازیگران در تالار وحدت به صورت بازتولید اجرا خواهد کرد.
- حمید رضا نعیمی
3- نمایش مرگ هوتن
تماشاخانه پالیز
يكشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - جمعه ۲۸ آبان ۱۳۹۵
زمان: ۲۰:۰۰
مدت زمان: ۱ ساعت و ۱۰ دقیقه
بهاس بلیت: ۳۵,۰۰۰ و ۲۵,۰۰۰ تومان
نویسنده: بهزاد آقا جمالی
کارگردان: یوسف باپیری
بازیگران: (به ترتیب الفبا) ستاره پسیانی (میهمان از گروه تئاتر بازی)، سحر دولتشاهی، هوتن شکیبا، بهار کاتوزی
تهیه کننده: محمد قدس و گروه تئاتر تازه
سایر بازیگران: مهتاب امین الرعایا، دلنیا قادرپور، داود ونداده، ماهان شهیدی زاده
طراح صحنه: پیمان قاسمزاده
طراح لباس: سمانه حسینی
طراح نور: علی کوزهگر
موسیقی: کاوه کاتب
طراح گرافیک: آرمان کوچکی
عکاس: ساینا قادری
مشاور کارگردان: اشکان خیلنژاد
دستیار کارگردان و برنامهریز: رها جهانشاهی
مدیران صحنه: ماهان شهیدیزاده، داود ونداده
منشی صحنه: راحیل مرشدی
دستیار لباس: ستاره رضایی
روابط عمومی و تبلیغات: علیرضا حسینی، فرید حسینی
مشاور رسانهای: مهرنوش قهرمانی
کاری از گروه تئاتر تازه
به نقل از هنرآنلااین:
نمیخواهیم چرخ را از نو اختراع کنیم / یوسف باپیری از ˝مرگ هوتن˝ میگوید
یوسف باپیری میگوید آدمهایی که در نمایش ˝ویران˝ دست به ویران کردن خودشان و در ˝کامنت˝ دست به خشونت و حذف میزدند، در ˝مرگ هوتن˝ سرانجام دیگری مییابد.
باپیری با ارائه توضیحاتی در مورد شکلگیری متن این اثر گفت: ایده اولیه نمایشنامه "مرگ هوتن" بعد از اجرای نمایش "کامنت" در تماشاخانه ایرانشهر شکل گرفت. همان زمان ایده کار را با بهزاد آقاجمالی مطرح و کار نگارش آن آغاز شد.
او در پاسخ به این سؤال که آیا این نمایش بخش سوم از سهگانه اجرایی او به شمار میرود توضیح داد: احساس میکردم پلات خطی- اجرایی که در نمایش "ویران" و "کامنت" دنبال میکردیم و به بیان مسائل یک گروه تئاتری میپرداخت، هنوز تمام نشده و قابلیت پرداختن دارد. بنابراین این خط را دنبال کردیم. ایدههایی در مورد آن مطرح و شروع به نوشتن آن کردیم. در این مسیر متن چندین بار نوشته و ویرایش شد تا به نمایشنامهای که مدنظر داشتیم دست یافتیم. متن اوایل سال جاری آماده شد. البته قصد داشتیم بلافاصله تمرینات را آغاز و کار را به صحنه ببریم که به دلیل اجرای پروژه "هم؛ لت" شکسپیر در مرکز مطالعات اجرایی قشقایی زمان اجرا و تمریناتمان به تعویق افتاد.
باپیری ادامه داد: کلیه این نمایشها در ذات خود آثاری مستقل هستند. ما ایدهای داشتیم که آن را با نمایش " ویران" شروع کردیم و رگههایی از آن در "کامنت" ماند. شاید ایده اولیه اجرا و شیوه هرقدر پیشتر آمد رنگ باخته باشد، هر چند آن رگههایی که دنبال میکردیم در اینجا هم دنبال میشود، اما متن مانند قبل که تنها بخشی از آن نوشته میشد و بخش دیگرش در پروسه تمرین شکل میگرفت نیست؛ در واقع نمایشنامه "مرگ هوتن" در طول تمرینات بسیار تغییر کرد زیرا نویسنده در تمرینات حضور داشت اما این بار اجرا بیشتر متکی بر متن بود. دوست داشتم همان مسیر را ادامه بدهم، زیرا تمامنشدنی بود، آدمهایی که در نمایش "ویران" دست به ویران کردن خودشان و در "کامنت" دست به خشونت و حذف میزدند و هیچوقت نمایشی روی صحنه نمیبردند، این بار در "مرگ هوتن" سرانجام دیگری مییابند.
سرپرست گروه تئاتر "تازه" بیان کرد: بدنه اصلی گروه حفظ شده است و تنها هر بار تغییرات جزئی در اعضا داشتیم. شاکله اصلی همان است به همین دلیل گروه به راحتی متوجه اتفاقاتی که ما مدنظر داریم میشوند، با توجه به فضای تئاتر حرفهای، سعی کردیم به قواعد کارمان وفادار باشیم و تمرینات زیادی انجام دادیم. برای این کار از مردادماه به شکل مداوم تمرین میکنیم.
تحریریه معماری آرل
منابع: tiwall
honaronline
isna